Heb ik dat weer.....
Zo'n gast die bij ons werkt had een week of 2 geleden teveel gezopen en is aangehouden.
Enfin, hij had echt veel te veel op en is zn rijbewijs kwijt.
Wel minder dus, en ik was er ook niet echt blij mee.
Vandaag had hij een vrije dag, dus ik vroeg of hij even op de zaak wilde komen om erover te praten. (had een vermoeden dat hij een alcoholprobleem had)
Nou ja, hij zou dus om 2 uur langskomen, en gewoon netjes om 2 voor 2 gaat de bel.
Niks aan de hand dacht ik dus.
Totdat ik de deur opendeed en hem binnenliet....
Die gast was gewoon helemaal van de kaart!
Hij had zich op zn vrije dag schijnbaar de hele dag al moed in lopen drinken omdat hij dacht dat ik hem ging ontslaan.....
Daar kon ik dus niks mee....
Heb hem op een stoel gezet en hem koffie gegeven.
Toen heeft hij in een half uur een onsamenhangend levensverhaal verteld, en gezegd dat hij ervan baalde dat ik hem ging ontslaan. (terwijl ik niet eens van plan was hem te ontslaan)
Ik ga toch niet iemand van 34 ontslaan terwijl ik zelf nog maar een broekie van 21 ben?
Zelf zou ik het namelijk als vernederend ervaren als een erg jong iemand mij zou komen vertellen dat ik kan vertrekken.
Enfin, heb hem na een half uur weer de deur uitgewerkt, want had nog meer te doen.
Maar ik vind het nogal respectloos als je compleet van de wereld naar iemand toe gaat om over je werk te praten.
Ik ga hem zelfs nu niet ontslaan hoor, want de klant is uitermate tevreden over hem, en het was in principe ook gewoon in zijn vrije tijd.
Ik ga wel van de week nog even langs zijn werk om tekst en uitleg te vragen over zijn gedrag, en hem dringend te adviseren hulp te zoeken met zijn probleem. (wanneer hij nuchter is dus)
Maar wat moet ik nu eigenlijk verder met zo'n gast, hij doet zn werk verder prima, maar zn prive leven is een puinhoop, en hij heeft mij eigenlijk best beledigd met zijn gedrag.
Ben bang dus dat het op korte termijn ook zijn functioneren aantast als hij niet snel hulp krijgt.
Iemand verder nog advies dus wat ik met zo'n gast moet doen, behalve hem een preek geven, en hem doorverwijzen naar het RIAGG of zo?
.
..
...
....