Was dat onder werktijd?quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:54 schreef Sandertje21 het volgende:
Zo'n gast die bij ons werkt had een week of 2 geleden teveel gezopen en is aangehouden.
Misschien heeft het kwijtraken van zijn rijbewijs wel effect op zijn werk?quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:02 schreef Krush het volgende:
[..]
Was dat onder werktijd?
Zo nee, waarom moest hij zich dan verantwoorden (door op z'n vrije dag op te draven)?
Pas als het werk eronder te lijden heeft moetr de werkgever ingrijpen, eerder niet.
ik ben het eens met je eerste punt.quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:58 schreef HassieBassie het volgende:
Ten eerste: Leeftijd is totaal onbelangrijk als het om zaken gaat.
Ten tweede: Bemoei je er niet mee, zolang hij zijn werk goed doet zijn het jouw zaken niet.
Tja dan is het iets anders ja als de auto total loss is. Heb het pasgeleden ook meegemaakt met iemand die ik ken ook iets teveel gedronken niet ontslagen ofzo. Maar wat je zegt over dat leeftijdsverschil vind ik onzin. Waarom zou je daar rekening mee moeten houden als jij beslissingen neemt die hij moet uitvoeren laat je het dan ook door iemand anders doen. Misschien niet hetzelfde als iemand ontslaan maar toch jij staat nu eenmaal in hierachie hoger als hem en daar moet ie maar mee leren leven anders jammer voor hem en niet voor jou. Maar snap ook wel dat je het lullig vind tegeover hem maar ik zou je niet teveel door zijn priveleven laten meeslepen helpen oke maar laat het niet jou probleem worden.quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:06 schreef Sandertje21 het volgende:
wat zijn werk ermee te maken heeft?
Nou hij reed in een auto van de zaak die je niet prive mag gebruiken, en die is nu total loss.![]()
Was ik er dus ff vergeten bij te zetten.
Maar ik vind wel dat als je iemand ontslaat dat je het niet door iemand van 21 moet laten doen, ik kan best begrijpen dat iemand zich ernstig beledigd voelt als hij door een in zijn ogen "broekie" op straat wordt gezet.
En het is een kleine moeite om het iemand anders te laten doen, en die gast dus in zn waarde te laten.
Ik had ook van te voren gezegd dat het over zijn drankvoorval ging.quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:12 schreef Kylee het volgende:
Ja toe maar direct maar met Riag aankomen. Zal hij leuk vinden zeg!..
Een gesprek van man tot man en hem van te voren uitleggen dat het niet om een ontslag gaat bv. Werknemers vinden het fijn dat ze van te voren weten waar het gesprek over gaat zodat ze zich op kunnen voorbereiden.. had je de eerste keer ook moeten doen dan had ie zich niet helemaal lam gezopen omdat ie bang was voor ontslag en dan had jij je niet zo beledigd gevoeld nu.
.
Waarvan hij er vanuit ging daar ontslag als gevolg zou komen. Logisch ook.quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:15 schreef Sandertje21 het volgende:
[..]
Ik had ook van te voren gezegd dat het over zijn drankvoorval ging.
Volmondig: Ja, mee eens, juist gehandeld!quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:25 schreef Sandertje21 het volgende:
Mensen, bedankt voor de reacties, maar ik ga nu ook naar huis om te eten, ik lees en post straks weer verder.
Ik heb het hier niet alleen gepost om raad en advies, want ik bespreek het ook wel met mijn andere collega's.
Ik vroeg me gewoon af wat anderen zouden doen in deze situatie.
Ik vind trouwens nog steeds dat ik op zich juist heb gehandeld, of zijn jullie het hier niet mee eens?![]()
Als je de bedrijfsauto in je vrije tijd in de prak rijdt (die je niet prive mocht gebruiken) en je rijbewijs daarbij verliest zodat je een deel van je werk niet meer kunt doen.... Reken maar dat elke baas zijn neus in dan jouw zaken steekt, en vaak niet met een gesprekje, maar met een *schop* de deur uit.quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:32 schreef maxso het volgende:
Ik vergeef het je omdat je inderdaad nog een broekie bent van 21 want,je zou het anders wel weten dat je je lange neus ergens anders in moet stoppen .
MOEIAL ,zeggen ze...Werkt hij goed?O.K...maar dat jij hem zijn vrije dag verpest....![]()
![]()
Waarom is dat probleem niet alleen prive? Hij had toch vrij? Hij mocht alleen niet met die auto rijden en dat is genoeg reden voor een reprimande of ontslag, maar zijn drinkgedrag in prive tijd heeft een werkgever niks mee te maken. Waar jij uit afleidt dat zijn alcohlgebrui invloed heeft op het werk of het openbare leven is mij een raadsel.quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:37 schreef Mxyzptlk het volgende:
[..]
Dat die vent zich vervolgens platzuipt geeft alleen maar nog eens extra aan dat hij een probleem heeft, dat niet alleen prive is, maar ook invloed heeft op zijn werk en openbare leven.
Hier is geen spraken van een huurauto EIquote:Op woensdag 17 maart 2004 17:42 schreef Mxyzptlk het volgende:
[..]
Als je de bedrijfsauto in je vrije tijd in de prak rijdt (die je niet prive mocht gebruiken) en je rijbewijs daarbij verliest zodat je een deel van je werk niet meer kunt doen.... Reken maar dat elke baas zijn neus in dan jouw zaken steekt, en vaak niet met een gesprekje, maar met een *schop* de deur uit.![]()
nee geen huurauto...maar een auto van de zaak.quote:Op woensdag 17 maart 2004 18:05 schreef maxso het volgende:
[..]
Hier is geen spraken van een huurauto EIOf wil je interesant overkomen
![]()
quote:Op woensdag 17 maart 2004 17:06 schreef Sandertje21 het volgende:
wat zijn werk ermee te maken heeft?
Nou hij reed in een auto van de zaak die je niet prive mag gebruiken, en die is nu total loss.![]()
Was ik er dus ff vergeten bij te zetten.
Je leest het goed, auto van de zaakquote:Op woensdag 17 maart 2004 19:15 schreef nikky het volgende:
[..]
nee geen huurauto...maar een auto van de zaak.
of lees ik dit nou fout
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |