abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 maart 2004 @ 19:59:43 #1
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_17760801
hai kinders

thuis heb ik een akoestische gitaar die ik al 20 jaar heb, maar ik vind wel eens leuk om andere instrumenten uit te proberen. Een elektrisch gitaar lijkt me wel leuk om te spelen.
Zelf nooit gitaarles gehad, maar gewoon beetje voor de lol.

Waar zou ik instrumenten zoals deze op me gemak kunnen uitproberen? ik weet het, gewoon bij de lokale muziekwinkel, maar bij de meeste winkels mag je niks aanraken alleen rondkijken en moet je perse vragen of je dat instrument toch mag uitproberen en dan moet je zeker afspraak maken,
daar ik geen zin in hebben

Weet iemand ergens of wordt het toch maar een vriendje zoeken die toevallig gitarist is?
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
pi_17760865
Bij de meeste betere muziekwinkels kun je electrische gitaren (en andere apparatuur) gewoon uitproberen in speciale oefenhokjes. Ga gewoon naar een grotere muziekwinkel (bijv. Feedback in Rotterdam), daar moet het echt geen probleem zijn, en ze dwingen je ook niet meteen om iets te kopen, of zo.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_17760944
Ja hoor gewoon ergens binnenstappen...

jezus christus, die avatar van jou, hoe heppie dat voor elkaar gekregen?
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_17760973
bij Conijn in eindhoven mag je de hele dag spelen als je wil. doen ze niet moeilijk over
fijne winkel
ik weet alleen niet of het bij je in de buurt is
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_17761014
Feedback (3 zaken in Nederland) heeft oefenhokjes voor mensen die een gitaar gaan kopen 8)
  dinsdag 16 maart 2004 @ 20:07:38 #6
63890 bugeye
pi_17761023
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 20:04 schreef Fixxxer het volgende:
Ja hoor gewoon ergens binnenstappen...

jezus christus, die avatar van jou, hoe heppie dat voor elkaar gekregen?
ehhh, jezus christus van, wat erg of ooh wat mooi?
mocht die laatste zijn

videoclip geript in Virtualdub en geknipt. opslaan als avi
avi openen in Gif Movie Gear en oala
maar das offtopic vond vanwege talent van Eddie van Halen wel dit topic wel waard
  dinsdag 16 maart 2004 @ 20:12:03 #7
63890 bugeye
pi_17761131
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 20:02 schreef Zander het volgende:
Bij de meeste betere muziekwinkels kun je electrische gitaren (en andere apparatuur) gewoon uitproberen in speciale oefenhokjes. Ga gewoon naar een grotere muziekwinkel (bijv. Feedback in Rotterdam), daar moet het echt geen probleem zijn, en ze dwingen je ook niet meteen om iets te kopen, of zo.
hmm laat ik maar es naar Rotterdam gaan
Feedback klinkt heel bekend.

Ik heb ook best wel voorkeuren voor keyboards en synthesizers, hebben ze dat daar ook?
pi_17761139
in elke zichzelf respecterende muziekwinkel kan je gewoon de instrumenten uitproberen hoor.

tip voor de echte Van Halen fan: probeer de OLP MM1 , das een remake van de musicman van Eddie, speelt rete lekker
"playing bass is totally not gay", says he who shaves his balls twice a day
  dinsdag 16 maart 2004 @ 20:21:52 #9
63890 bugeye
pi_17761352
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 20:12 schreef RageAgainstBullshit het volgende:
in elke zichzelf respecterende muziekwinkel kan je gewoon de instrumenten uitproberen hoor.

tip voor de echte Van Halen fan: probeer de OLP MM1 , das een remake van de musicman van Eddie, speelt rete lekker
geloof ik wel hoor
ik kom alleen in muziekwinkels om rond te kijken, maar heb zelf slecht ervaring om gewoon binnen te lopen en wat instrumenten uitproberen en dan gaan ze meteen vragen of je hulp nodig hebt. (zo zit ik gewoon in elkaar, maar dit wordt meer voor R&P geloof ik, dus dat laatste hoefde ik niet te zeggen, 't floepte gewoon uit )

maar goed, ik zal ff kijken, Feedback Rotterdam,
  † In Memoriam † dinsdag 16 maart 2004 @ 20:36:53 #10
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_17761760
Al 20 jaar een gitaar? Heb je 'm bij je geboorte gekregen ofzo? <geintje>

Maar wat je zegt, gewoon (zonder iets te zeggen?) binnen lopen en aan spullen zitten is niet zo'n goed idee, verkopers hebben dan geen idee wie aan hun spullen zit en gaan zich ermee bemoeien.

Wat ik wel 'ns doe (voor basgitaren dan) is bij binnenkomst meteen zeggen wat ik kom doen, zo van: "Hoi, ik ben naar gitaren aan het kijken maar ik weet nog niet of ik er eentje ga kopen, kan ik er een paar proberen?". De verkoper weet dan wat hij aan je heeft. Andere tip: draag een lange trui die over je riem/gesp en je broekknopen kan dan is de verkoper ook weer wat geruster dat zijn handelswaar niet beschadigd wordt, tip die ik, geloof ik, heb gekregen van Dick van Just Music in Leiden, waar ik nog wel eens kwam.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_17761783
Hmm ik zal ook eens kijken of ik zo'n avatartje kan maken dan
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  dinsdag 16 maart 2004 @ 20:50:44 #12
63890 bugeye
pi_17762080
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 20:36 schreef Barbaaf het volgende:
Al 20 jaar een gitaar? Heb je 'm bij je geboorte gekregen ofzo? <geintje>

Maar wat je zegt, gewoon (zonder iets te zeggen?) binnen lopen en aan spullen zitten is niet zo'n goed idee, verkopers hebben dan geen idee wie aan hun spullen zit en gaan zich ermee bemoeien.

Wat ik wel 'ns doe (voor basgitaren dan) is bij binnenkomst meteen zeggen wat ik kom doen, zo van: "Hoi, ik ben naar gitaren aan het kijken maar ik weet nog niet of ik er eentje ga kopen, kan ik er een paar proberen?". De verkoper weet dan wat hij aan je heeft. Andere tip: draag een lange trui die over je riem/gesp en je broekknopen kan dan is de verkoper ook weer wat geruster dat zijn handelswaar niet beschadigd wordt, tip die ik, geloof ik, heb gekregen van Dick van Just Music in Leiden, waar ik nog wel eens kwam.
bedankt voor de tip,
oh, ik kom niet gewoon binnen alsof ik onzichtbaar ben hoor, ik kijk gewoon rond en als ik andere klanten zie ga ik gewoon wat met keyboards uithalen enzo (natuurlijk zo zuinig mogelijk) of piano's. Die staan trouwens gewoon op goede positie om te kunnen uit te proberen. Gitaren zijn wat kwetsbaar omdat ze in vele winkels aan een rek hangen en dan wil ik ze liever niet pakken om te bekijken.

natuurlijk kan je binnenlopen en meteen zeggen wat je komt doen of je wordt gevraagd of je wordt geholpen. Ik zoek wel een topic in R&P dan post ik gewoon daar verder wat er mis met me is.

enneh... ja die gitaar is idd 20 jaar oud ben zelf 21 maar ik was er vroeg bij met spelen
pi_17762588
Raar, dat je die meteen oppakt, gewoon naar de balie lopen en vragen, hoi ik wil 'n music man (of wat dan ook..) en ik zou die graag ff willen testen.

Zomaar rondlopen en pakken/spelen is erg fout 8)
pi_17762929
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 20:36 schreef Barbaaf het volgende:
............ tip die ik, geloof ik, heb gekregen van Dick van Just Music in Leiden, waar ik nog wel eens kwam.
haha lache...maar bij de just music zijn ze wel pissig als je gitaren uit gaat proberen en ze vervolgens niet koopt hehe
"playing bass is totally not gay", says he who shaves his balls twice a day
  dinsdag 16 maart 2004 @ 21:34:49 #15
63890 bugeye
pi_17763087
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 21:12 schreef NRK het volgende:
Raar, dat je die meteen oppakt, gewoon naar de balie lopen en vragen, hoi ik wil 'n music man (of wat dan ook..) en ik zou die graag ff willen testen.

Zomaar rondlopen en pakken/spelen is erg fout 8)
met uithalen bedoelde ik niet spelen maar beetje bekijken wat de functies zijn, of is dat hetzelfde?

ach iedereen houdt van muziek en liefhebbers die ook muziek maken, willen maar al te graag snel dingen uitproberen.

en oppakken doe ik ook niet zomaar
maar om alleen te bekijken , ik zie anderen 't ook doen. (maar dan gaat er weer iemand hier zeggen: als hij eraf springt spring jij ook eraf? )
pi_17763667
Gewoon heel veel gitaren uitproberen, boeiend of die gasten in die zaak het vervelend vinden als je twintig gitaren van hun probeert en dan er geen koopt. Ik heb in de laatste twee dagen in ongeveer 5 zaken een stuk of 40 gitaren gespeeld, het gaat toch om jezelf en als een muziekzaak er problemen mee heeft als je instrumenten probeert is het dus geen goede zaak.
  woensdag 17 maart 2004 @ 10:10:02 #17
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_17771136
Ik zou idd ook eens gaan kijken bij Conijn in Eindhoven, die hebben veel keuze in zowel gitaren al keys/synths en je kan/mag er heel veel. Bovendien is de service heel goed!
pi_17771407
Mits je geen Gibson Les Paul van 4000+ euro pakt en daar vervolgens "come as you are" mee gaat pingelen hebben ze meestal geen problemen met uitproberen.
Even vragen of je wat uit mag proberen helpt ook wel...
  woensdag 17 maart 2004 @ 11:04:09 #19
63890 bugeye
pi_17772099
thanks kinders,

ik heb deze gitaar gevonden:

Voor de geinteresseerde: SAMICK SSM-1
zegt me verder nix

voor de bekenden van jullie is dit denk ik wel een van de bekendste model en nog betaalbaar ook.

jullie mening over zo'n soort gitaar? en is het slim als ik hiermee zou kunnen beginnen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')