hoger octaangehalte dus euro 98 of V-power levert IETS beter prestaties bij 2takt... maar meestal is dat dus alleen als je een opvoercilinder kit hebt met cilinderkop en alles... (dat gaat namelijk in 99% van de gevallen gepaard met een hogere compressie)quote:Op dinsdag 16 maart 2004 18:26 schreef jochem8 het volgende:
Heeft dit ook zin op een tweetakt scooter zonder katalysator waar je normaal ook 95 in pleurt?
ben ik idd ook benieuwd naar....quote:Op dinsdag 16 maart 2004 19:11 schreef Oosthoek het volgende:
En hoe lang zou de afbraak van roetvorming op je kleppen dan moeten duren voordat hij weer zo schoon is als op het plaatje? 10 keer tanken of 20 km rijden?
Nee hij is redelijk standaard, alleen een andere uitlaat (rijdt nu 63 op teller). Maar ben idd benieuwd hoelang het duurt voordat het zaakje weer schoon is vanbinnen. Dan wil ik het wel een keer proberen.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 18:44 schreef Youp het volgende:
[..]
hoger octaangehalte dus euro 98 of V-power levert IETS beter prestaties bij 2takt... maar meestal is dat dus alleen als je een opvoercilinder kit hebt met cilinderkop en alles... (dat gaat namelijk in 99% van de gevallen gepaard met een hogere compressie)
Een tweetakt heeft geen kleppenquote:Op dinsdag 16 maart 2004 19:41 schreef jochem8 het volgende:
Nee hij is redelijk standaard, alleen een andere uitlaat (rijdt nu 63 op teller). Maar ben idd benieuwd hoelang het duurt voordat het zaakje weer schoon is vanbinnen. Dan wil ik het wel een keer proberen.
quote:Op dinsdag 16 maart 2004 20:26 schreef jochem8 het volgende:
Het zal ook wel wat anders schoonmaken dan alleen de kleppen?
nee... tenzij je een te rijke afstelling hebt... dan zal het wel wat kool uit de uitlaat wegfikken... maar dat is met een armere afstelling ook zo gebeurtquote:Op dinsdag 16 maart 2004 20:26 schreef jochem8 het volgende:
Het zal ook wel wat anders schoonmaken dan alleen de kleppen?
in principe kan je in een auto die 95 ongelood rijdt ook wel 98 ONGELOOD gooien... dat kan geen kwaad... en ik het zal ook niet veel uitmaken als je nu na 16 jaar ineens V-dingespower in je auto gaat gooienquote:Op dinsdag 16 maart 2004 22:14 schreef HeyFreak het volgende:
iemand heeft mij es verteld dat je in een auto waar 95 in moet geen 98 in mag, dat dat slecht was dus.
Is dat zo? En hoe zit dat dan met deze benzine. Het is een 16 jaar oude auto dus ik weet niet of dat veel uitmaakt.
*autoleek*
van 98 naar 100 is maar 2 octaan verschil... van 95 naar 100 is er al 5... misschien dat je daar wel wat van merkt dan... (t zal evegoed wel minimaal zijn) maarja de handel zou er dus wel schoner van moeten wordenquote:Op woensdag 17 maart 2004 02:31 schreef el_nuno het volgende:
je merkt er echt heel weinig van hoor in portugal is het ook een tijdje uit en had het geprobeerd maar voor het geld is het niet waard gewoon 98 erin blijven doen
In het v-power foldertje van de shell wat ik een keer heb meegegrabbelt staat gewoon dat het euro95 is zeg maar.quote:Op vrijdag 9 april 2004 21:11 schreef martnl het volgende:
v power heeft een octaan van 97 ipv 95.
Moet je maar eens lezen in de nieuwste autovisie.
Waarschijnlijk dat daar de betere resultaten wegkomen.
Lees de nieuwste autovisie!quote:Op vrijdag 9 april 2004 22:18 schreef RaTz het volgende:
[..]
In het v-power foldertje van de shell wat ik een keer heb meegegrabbelt staat gewoon dat het euro95 is zeg maar.
Dus waar die 97 octaan dan vandaan komt? Het is gewoon de vervanger van Pura, ff nieuw leven inblazen![]()
Klopt, de FSI motoren (en ik geloof de meeste andere direct ingespoten benzinemotoren) werken het beste als ze op zwavelvrije benzine lopen. Hierop zouden ze ca. 10% zuiniger moeten lopen dan op de normale Euro 95.quote:Op zaterdag 10 april 2004 09:34 schreef Mr.LovaLova het volgende:
Is dit de brandstof voor de FSI motoren van Audi/VW?
Dit werd namelijk bij de audi dealeer beweerd : als je deze brandstof tankt dan draait deze moter optimaal en is ie nog zuiniger . Audi a4 2.0 FSI
Hoe zit het eigenlijk met japanse auto's? Ik heb begrepen dat benzine in japan standaard een hoger octaangetal heeft. Zijn motor en computer daar al op aangepast en draaien ze in europa standaard in een soort van 95-noodprogramma? In dat geval zou het bij de duitse vpower dus wel automatisch vermogenstoename opleveren.quote:Ga je nu opeens in dezelfde motor 100 octaan tanken, dan verdanderd er niks aan de fuelmap in de ECU
quote:Mijn oude auto (Een Suzuki Swift GTI) heeft in Nederland 101 pk, in Japan echter heeft het dingetje 110 pk. Dus ik geprobeerd het verschil te achterhalen, en wat blijkt: 0 verschil. In Japan hebben ze benzine met een octaangetal van tussen de 103 en 108. De boordcomputer meet een andere verbranding en past de timing van de ontsteking en het brandstofmengsel aan. Als ik in Duitsland tank dan gaat de topsnelheid van 175 naar 185 km/u. Ga me dus niet vertellen dat dit 100% gelul is, als V-Power inderdaad een hoog octaalgetal heeft dan merk je dat wel degelijk (in een moderne auto).
De belangrijkste eigenschap van V-power is toch dat het zwavelvrij is en 'reinigend'. In duitsland is heeft V-power een octaangetal van 100, maar daar is V-power relatief ook veel duurder: Hier is V-power 4,5 cent duurder dan Euro 95, in Duitsland is het geloof ik zo'n 14-15 cent.quote:Op zaterdag 10 april 2004 14:08 schreef PNG het volgende:
Ja alleen Vpower is nederland = NEP en gewoon 95
Het is toch wat....quote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:28 schreef Rietvaerder het volgende:
Joh
quote:Op zaterdag 10 april 2004 15:22 schreef Allan24 het volgende:
[enigszins offtopic]
[afbeelding]
[afbeelding]
Shell Vodafone-power?
In België ?quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:28 schreef Mr.Zed het volgende:
Shell V-Power: 4,7 cent extra
De Haan: 6,0 cent korting
Auto: Golf II uit 1986
Driemaal raden waar ik tank (scheelt 4 euro per tankbeurt)...
Hey Billy,quote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:33 schreef Billy_The_Kid het volgende:
[..]
In België ?![]()
Hey Billyquote:Op dinsdag 4 mei 2004 16:33 schreef Billy_The_Kid het volgende:
[..]
In België ?![]()
Dat heb ik nou ook. 1:12,5 met V-Power EN Euro95...quote:Op dinsdag 4 mei 2004 13:40 schreef _Flea_ het volgende:
Ik heb er geen kloot van gemerkt.
Ik reed met V-Power 1:14.
Na een week Euro 95 getankt en ik rij 1:14,5.
En dan heb ik met die Euro 95 een stuk lomper en harder gereden dan met de V-Power.
Net als bij de NS zijn er maar weinig mensen die het volle pond betalen. Leasepasjes, tankpasjes etc zullen wel goeie kortingsregelingen hebben.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 13:25 schreef Fixers het volgende:
Interessant topic, hoewel ik niets heb met een verbrandingsmotor en al mijn Ach shell houdt er toch al jaren een vreemde prijsstrategie op na.
Maar nu heb ik het dus wel in de beginweken getankt. Dus ik denk dat het toen nog Pura was. Ik ga het binnenkort weer tanken en zal dan posten of ik zuiniger rij.quote:Op donderdag 6 mei 2004 18:00 schreef Syb-Sosef het volgende:
[..]
Dat heb ik nou ook. 1:12,5 met V-Power EN Euro95...
Mn motor loopt echter wel stiller en regelmatiger....
Stiller en zuiniger lijkt mij prima. Maar dan moeten de extra kilometers in een liter wel meer opbrengen dan de hogere prijs.quote:Op maandag 10 mei 2004 09:30 schreef Xitami het volgende:
1:12,5 op Euro 95, 1:14/1:15 op V-Power, 1:13,5 op Super
Het enige verschil wat ik merk tussen Euro en V-Power is dat m'n motor met V-Power wat stiller draait, niet echt toename in vermogen of wat dan ook
Gooi je tank vol.quote:Op woensdag 12 mei 2004 10:58 schreef off_topic het volgende:
Hoe kun je meten hoe zuinig je auto rijdt?
Ik hoor hier mensen die verschil merken.
Sommige rijden eerst 1:14 en later 1:14,5
HOE meet je dit dan?
http://www.shell.com/home/nl-nl/html/iwgen/app_profile/nl-nl_hoeveelkost.html maar blijkbaar ligt dat teveel voor de hand dat je er zelf niet eens zoektquote:Op woensdag 12 mei 2004 13:06 schreef _Flea_ het volgende:
Wat is de prijs op dit moment ongeveer voor een litertje V-Power?
Een JAAR geleden?quote:Op woensdag 12 mei 2004 13:52 schreef _Flea_ het volgende:
Shit he, een jaar geleden betaalde je nog 1,125 voor een liter Euro95. nu al bijna 1,30. Afzetters
mja leuk als je iedere dag zelfde rit rijdquote:Op woensdag 12 mei 2004 13:06 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Gooi je tank vol.
Druk de dagteller op 0.
Rijd totdat je weer gaat tanken.
doe dan het volgende: km / liters en het getal geeft aan hoeveel km je rijd op 1 liter.
rij jij in een hummer ofzoquote:Op woensdag 12 mei 2004 19:31 schreef ddx het volgende:
[..]
mja leuk als je iedere dag zelfde rit rijd
en exact zelfde tempo hebt
ik let dus absoluut niet op verbruik
ene keer 1:11 (als ik keurig met iedereen 100 moet meerijden)
andere keer 1:7 als ik weer eens lekker heb kunnen doorrijden
Die 1,125 was bij Shell. Dus andere pompen kunnen wel goedkoper zijn geweest ja.quote:Op woensdag 12 mei 2004 16:07 schreef Mr.Zed het volgende:
[..]
Een JAAR geleden?
Toen betaalde ik ± 1 €
Of ik nou 100 rijd of 130. Dat maakt bij mij niets uit. Het verbruik zal bij 130 iets meer zijn, maar dat is te verwaarlozen.quote:Op woensdag 12 mei 2004 19:31 schreef ddx het volgende:
[..]
mja leuk als je iedere dag zelfde rit rijd
en exact zelfde tempo hebt
ik let dus absoluut niet op verbruik
ene keer 1:11 (als ik keurig met iedereen 100 moet meerijden)
andere keer 1:7 als ik weer eens lekker heb kunnen doorrijden
nee seat leon cupra rquote:Op woensdag 12 mei 2004 20:34 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
rij jij in een hummer ofzo
Bij mijn vorige auto was het 1op20 bij 90km/uur en 1op15 bij 120km/uuquote:Op donderdag 13 mei 2004 08:15 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Of ik nou 100 rijd of 130. Dat maakt bij mij niets uit. Het verbruik zal bij 130 iets meer zijn, maar dat is te verwaarlozen.
Das een groot verschil. Ik denk dat als ik 90 rijd ik op 1op15 zit en bij 120 1op14.quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:13 schreef MercedesCL het volgende:
[..]
Bij mijn vorige auto was het 1op20 bij 90km/uur en 1op15 bij 120km/uu
quote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:21 schreef 357 het volgende:
Even was ik verheugd, eindelijk introduceert de Koninklijke Nederlandse Shell ook V-Power in eigen land! Het werd hoog tijd. Maar helaas, Shell ‘V-Power' in Nederland is eerder U-Power (Under-Power). Schandalig dat Shell de klanten zo misleidt. De eerste slachtoffers zijn al gevallen, denkend dat het - net als in het buitenland - 100 octaan superbenzine is hebben ze hun tank volgegooid, met alle mogelijke schadelijke gevolgen van dien. (Commentaar van Shell: ’voorzichtig rijden dan maar hè?’). En wat te denken van toeristen die hier denken hetzelfde product als thuis te tanken? En iedereen die wel eens in het buitenland V-Power getankt heeft en nu - logischerwijze - een identiek product verwacht ?
Voor alle helderheid, dit is 95 octaan en dus lager dan de bekende ‘superbenzine’! Dit in tegenstelling tot Duitsland en andere landen, waar V-Power 100 octaan bevat en boven ‘super’ geplaatst is. In Nederland is alleen de prijs (¤1,26) daadwerkelijk ‘super’ te noemen.
Misleidend is wel het minste...
Het verkooppraatje op de site van Shell: ”Shell V-Power - Adrenaline voor uw motor. Als u om uw auto geeft, dan is Shell V-Power de brandstof voor u. Shell V-Power is een unieke brandstof die is ontwikkeld om de prestaties van uw auto te verbeteren en uw motor te reinigen en te beschermen.” Is op z’n minst twijfelachtig, zo niet leugenachtig. Uiteraard heeft Shell zich ingedekt, er staat in de kleine lettertjes: ”Shell V-Power is geschikt voor alle auto's die op Euro 95 benzine rijden.” Maar wie leest die nou werkelijk? Als je een blikje Coca Cola koopt verwacht je ook niet dat er Fanta in zit, nietwaar? Het ‘V-Power’ label is kennelijk slechts een holle kreet in plaats van een hoogwaardig product.
Grappig 'toeval': Shell's 'milieu-benzine', Pura, verdwijnt van de markt. Tegelijkertijd komt deze merkwaardige 'V-Power' variant op de markt, óók een zwavelarme 95 benzine, net als voornoemde Pura. Het kost alleen wèl wat meer... Ben ik nou cynisch of heeft Shell gewoon de bordjes verhangen?
Ik ga Shell maar eens helemaal vermijden denk ik. Een maatschappij die haar klanten zo misleidt vertrouw ik niet meer. Een telefoontje of wat naar de ANWB en Consumentenorganisaties kan ook geen kwaad lijkt me.
Enfin, je bent bij deze gewaarschuwd, trap er niet in!
MVG,
Sven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |