abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17748706
Wat ik mij al een tijdje afvraag is:

Wat is de reden/ motivatie voor mensen om op een forum als deze mee te doen ?
Misschien is deze vraag al eerder aan de orde gekomen op dit forum, maar er komen
telkens nieuwe mensen bij, dus kunnen inzichten veranderen.

Ook interresseert het mij hoe mensen over anderen op het forum denken.
Van mij mag je alles zeggen, maar dan wel graag gemotiveerd.

Hoe ver je met schelden mag gaan is niet aan mij te bepalen, dat moet de
"Modder eter" (dat moet hij/zij vaak letterlijk doen) beslissen.

Het is dus geen enquete over onderwerpen, maar een aanzet tot nadenken over jezelf,
"filosofische zelfreflexie" om maar een dure term te gebruiken..

Mijn vraag is serieus bedoeld

Zelf ben ik hier (misschien is dit ook zo voor veel anderen) puur toevallig gekomen.
Ik was aan het zoeken naar foto's / info van de Campus van de TU Twente.
(vandaar mijn user-id en motto)
Ik zag toen een aantal interressante discussies met name in WFL en C&H

Verdere motivatie: Nieuwsgierigheid, mijn mening toetsen aan die van anderen.
Ook moet ik zeggen dat verslavend werkt
En eerlijk gezegd, sommige discussies hebben ook een hoge amusementswaarde.
(nee ik noem geen namen)

Wat denk ik van anderen ?
Een uitermate bont gezelschap, dat maakt het voor mij erg leuk.
Zoals ik al zei voor mij mag alles, ik stoor mij dus nergens aan.
Alleen vraag ik me bij sommige deelnemers af, speel je nu een rol
of kun je geen psychiatrische behandeling krijgen.
Bij anderen zie je duidelijk een fanatisme in het krijgen van gelijk.
Bij weer anderen is er een liefde voor een bepaald onderwerk, bijv C&H

OK jullie meningen over jezelf en anderen ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_17748835
In eerste instantie om gewoon het nieuws op de FP te lezen en af en toe de reacties daarop, maar na een tijd wordt dan toch de nieuwschierigheid te groot en meld je je aan om er ook op te reageren. Als je toch al een acount hebt kan je ook wel eens wat achter laten op het forum, en zo groeit het gewoon een beetje
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_17748966
ik ga mee met Joachim....maar ook omdat het gruwelijk rustig is op me werk dan maar beetje fokken blijf ik nog op de hoogte van het nieuws ook :D + de nieuwsberichten lezen gewoon lekker beter dan die kranten shit!
  dinsdag 16 maart 2004 @ 10:41:39 #4
84985 DanielWagenveld
Laten We Lekker Link Gaan Doen
pi_17749317
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 10:17 schreef Mmore-323 het volgende:
ik ga mee met Joachim....maar ook omdat het gruwelijk rustig is op me werk dan maar beetje fokken blijf ik nog op de hoogte van het nieuws ook :D + de nieuwsberichten lezen gewoon lekker beter dan die kranten shit!
idd
truste!
pi_17749349
ik begon ook met het lezen van de FP, daarna een beetje lezen op het forum , toen ik een vraag wou stellen in DIG moest ik mezelf wel aanmelden.
Sindsdien ben ik er wel elke dag , maar wel meer een lurker, ik post niet zo gek veel...
pi_17749373
Hoe ik hier ooit gekomen ben weet ik niet. Denk via Tweakers? En ach. Ik lurk en ik post wat. Zin en onzin.
En waarom ik hier kom? Nou. Omdat ik me eigelijk dag in dag uit verveel. .

En hoe ik over iedereen denk? Ach, de meesten zijn wel lief hoor .
pi_17749454
voor de informatie.. Ben hier bijna een jaar geleden bij gekomen via een klasgenoot. En hoe ik denk over andere users; sommigen zijn koel, over het algemeen zijn het lompe boeren..
  dinsdag 16 maart 2004 @ 10:53:35 #8
15726 wouswous
Smile, tomorow will be worse
pi_17749489
ik kwam hier tijdens de ramp van 11 september.
Was aan het zoeken naar wat nieuws, kreeg de frontpage onder mn neus. en vervolgens heb ik me meteen aangemeld bij het forum.
sinds dien kijk ik hier regelmatig.
Ik moet zeggen: toen de search er nog was wat meer, dan nu...

Het is zo ontzettend verslavend omdat er zoveel verschillende onderwerpen en users zijn.
ik droomde vanacht dat ik een spekje van 1 KG at,
vanochtend toen ik wakker werd, was mijn kussen opeens weg.
pi_17749615
Ik ben hier via mijn vvriend terecht gekomen, die hier overigens nooit meer komt. Ik vind het wel leuk om te zien wat andere mensen vinden over allerlei onderwerpen.
pi_17749672
Achja... op straat praat je niet met zoveel mensen en laat je je mening niet meer zo snel horen.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:02:16 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17749678
Wel leuk hier. Waarom anders.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17749698
Ja! Wat doe ik hier eigenlijk!? Ga weg joh gekke_sandra!!!!!
Delivered without an information leaflet
pi_17750149
Ik meen ook dat ik via Tweakers hier terecht ben gekomen.
Voor mij is het tijdverdrijf en amusement. Amusement houdt o.a. voor mij in om vooral "linkse" Fokkertjes op de kast jagen, leuk is als je lijnrecht tegen iemands mening ingaat dan is succes verzekerd.

Sadistisch ben ik hè?
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:32:49 #14
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_17750245
Ik ben hier via m'n ex gekomen, die gaf me de link toen we in een internet café zaten te wachten tot de film begon. Niet veel later leerde ik via Fok! m'n huidige vriend kennen

Grootste deel van de tijd dat ik hier online ben, heb ik eigenlijk gewoon niks beters te doen

En wat betreft de users hier, dat is net zoals irl: sommige zijn leuk, sommige niet.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_17750307
ik was gebanned op almererulez.nl en toen hoorde ik dat dit wel een puik forum was!

Nou toen ik hier kwam was het even wennen, maar inmiddels vermaak ik me wel.

Sindsdien ben ik ook niet meer op almererulez te vinden.
pi_17750360
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ik meen ook dat ik via Tweakers hier terecht ben gekomen.
Voor mij is het tijdverdrijf en amusement. Amusement houdt o.a. voor mij in om vooral "linkse" Fokkertjes op de kast jagen, leuk is als je lijnrecht tegen iemands mening ingaat dan is succes verzekerd.

Sadistisch ben ik hè?
Okee, kom maar op. .

Overigens ben ik hier alleen maar om de rechtse fokkertjes op de kast te jagen hè. En het is een vervanging voor cafébezoek. De aandrang om ongebreideld flauwekul op te hangen als tegenwicht voor het eisen van de dag.
I´m back.
  Nerd met benen dinsdag 16 maart 2004 @ 11:40:11 #17
18073 miss_bleu
pi_17750377
Zelf ben ik hier via tweakes beland. Je moet toch wat op je stage om je tijd door te komen.
Na een tijdje ben ik actief gaan posten in onzin en babes en hunks en ben na een jaartje ook moderator babes en hunks geworden. Toen ben ik denk ik FOK! anders gaan bekijken.

De crew hoeveel mensen er achter de site hangen, hoeveel uur per dag je bezig bent met FOK! dan. Je ziet dat er zoveel mensen zoveel tijd en geduld in steken dat is ongelooflijk.
pi_17752756
Via de FP een keer op een topic binnengekomen, en sindsdien een beetje blijven plakken. Zit vooral in WFL, R&P en P.

Wat me opvalt zijn vaak de zwart-wit stellingnames tijdens discussies. Rechts/Links, Gelovig/Ongelovig, Rijk/Arm, Knap/Lelijk etc.. Nuances zijn zeker in Politiek nauwelijks te vinden, en ook de gelovigen en ongelovigen luisteren niet of nauwelijks naar elkaars argumenten. Daarnaast valt het me op dat een aantal FOK!ers hele brede interesses hebben, en dat spreekt mij wel aan.

In 1993-1996 ben ik met regelmaat te vinden geweest in nl.misc (Usenet), maar die groep is in die periode flink veranderd, en werd steeds meer een Links/Rechts verhouding. Daar ben ik destijds afgehaakt, en toen ik een jaar geleden weer eens ben gaan kijken wist ik direct weer waarom ik daar niet meer ben. Hetzelfde gevoel heb ik bij Politiek. Alsof je tegen een muur aan het discusieren bent.
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
  dinsdag 16 maart 2004 @ 14:03:20 #19
85852 Shifgie
...droom, ...droom
pi_17753059
Zocht mensen van niveu , en Fok is toch de grootse , en R&P
Dyslectisch .... let dus niet op spelling svp
pi_17754082
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 14:03 schreef Shifgie het volgende:
Zocht mensen van niveu , en Fok is toch de grootse , en R&P
En dan niveAu verkeerd spellen...
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
pi_17755231
[via broers op fok-fp gekomen en vanaf daar...]

Maar ik kom hier deels om te ontspannen; lezen over bepaalde gedachte-sprongen, lachen over mooie opmerkingen (TRU ), en in een topic worden meestal -tig links gegeven naar het gerelateerde onderwerp --> dit scheelt mij weer een hoop surfen want men post meestal alleen de meest mooie/duidelijke/grappige etc. site... dus gewoon erg handig zo'n fok-forum
"Mijn" fotoalbum...
--> creationisme _O- --> http://en.wikipedia.org/wiki/Panspermia *O* evolutie & Darwin O+
pi_17755310
Omdat ik de irritante eigenschap heb altijd over alles en iedereen na te denken en denk dat ik een behoorlijk verklaringsvermogen heb om discussies aan te gaan met anderen.
  FOK!fossiel dinsdag 16 maart 2004 @ 16:06:08 #23
8443 cptmarco
it's captain...
  dinsdag 16 maart 2004 @ 16:50:20 #24
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_17756446
De grote kracht van het Fok!Forum (eigenlijk van het internet) is dat je je in alle anonimiteit kan ontplooien dmv je mening te toesten aan andere individuen. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je een rood hoofd krijgt of bang zijn dat je uiterlijk terzake doet. Je kunt je gedachten overzichtelijk neertypen en verstevigen door te copy-pasten.

We zijn allemaal op zoek naar bevestiging van onze gevoelens en gedachten, maar willen ons niet te veel bloot geven. Lang leve het internet en lang leve Fok!
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_17758086
Op mijn opleiding zitten/zaten veel mensen op Fok als tijdverdrijf. Ben er zelf bij gekomen voor Toenmalig WFT. Hopende op wat leuke weetjes en leuke discussie's

[ Bericht 0% gewijzigd door Feanturi op 16-03-2004 20:45:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')