Bron ? Het kan net zo goed meegenomen worden door Nederlanders uit het buitenland. Het probleem is overigens niet de TBC, dit is goed te behandelen, maar de mult-resistentie van deze variant. Nederlanders zijn net zo schuldig aan multi-resistentie als allochtonen. Dertig procent van de Nederlanders maakt regelmatig hun anti-biotica kuur niet af...quote:Op dinsdag 16 maart 2004 08:40 schreef Sportguy het volgende:
Het kan ook niet anders dan dat dit door (illegale) allochtonen hier in nederland is geherintroduceerd.
Malaria wordt overgedragen door de malaria mug. Deze kunnen hooguit meeliften in een vliegtuig, daar kun je hooguit onze toeristen voor verantwoordelijk houden.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 08:45 schreef Sportguy het volgende:
Ik vraag me af wat de volgende ziekte wordt, woensdag wordt het 19 graden, misschien komt malaria ook nog gezellig deze zomer langs.![]()
Door een oost Europese tbc patient, die door de controle geglipt is, aangezien een ieder die uit die contreie komt en zich hier wilt vestigen gecontroleerd wordt op deze ziekte.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 08:58 schreef Shaman het volgende:
[..]
Bron ? Het kan net zo goed meegenomen worden door Nederlanders uit het buitenland. Het probleem is overigens niet de TBC, dit is goed te behandelen, maar de mult-resistentie van deze variant. Nederlanders zijn net zo schuldig aan multi-resistentie als allochtonen. Dertig procent van de Nederlanders maakt regelmatig hun anti-biotica kuur niet af...
quote:Uitbraak van multiresistente-tbc
Uitgegeven: 16 maart 2004 07:25
RIJSWIJK - Een vrijwel onbekend multiresistente vorm van tuberculose heeft zes Nederlanders geïnfecteerd. Twee van hen hebben longtuberculose ontwikkeld. KNCV Tuberculosefonds spreekt van een grote uitbraak.
Hoewel nieuwe ziektegevallen vooralsnog niet kunnen worden uitgesloten is door ingrijpen van de betrokken GGD'en de uitbraak inmiddels onder controle, aldus een woordvoerster van het Tuberculosefonds. De Nederlanders zouden zijn geïnfecteerd door een Oost-Europese tuberculosepatiënt.
Multiresistente tuberculose ontstaat vooral door een niet adequate behandeling. Patiënten met de super-tbc reageren niet op de twee belangrijkste medicijnen tegen tuberculose. Ze hebben een kleine kans om te genezen.
"In Rusland is bijvoorbeeld de genezingskans voor een gevonden reguliere tuberculosepatiënt 78 procent, voor een patiënt met multiresistente tuberculose slechts 10 procent", aldus een woordvoerster van het Tuberculosefonds.
De behandeling van multiresistente tuberculose duurt gemiddeld anderhalf tot twee jaar en is uiterst complex en kostbaar. De behandelingskosten van de recente Nederlandse uitbraak lopen op tot honderdduizenden euro's, becijfert het fonds.
Pseudo-interessante opdonder?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 09:04 schreef Mxyzptlk het volgende:
Xenofobe hypochonders?
Compleet verbannen. Regelmatig duiken nog gevallen van TBC op, wel goed behandelbare varianten maar toch.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 08:40 schreef Sportguy het volgende:
Het is nu raak, al jaren geleden ben ik huiverig dat er tbc uit gaat breken, een ziekte die in de jaren '50 compleet verbannen is uit nederland maar nu opduikt.
Het kan ook niet anders dan dat dit door (illegale) allochtonen hier in nederland is geherintroduceerd.
Ik vind dat de grenzen en de luchthavens een betere controle moeten uitvoeren op immigranten en gastarbeiders.
SARS is tot nu toe alleen door toeristen in westerse landen terechtgekomen.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 08:49 schreef realist_ik het volgende:
ik verwacht nog wel een uitbraak van sars,
eventueel nog een gemuteerde vogelpest erbij...
en er zal binnenkort ook wel weer wat nieuws uit afrika komen als iemand weer niet met z'n handen van een aap af kon blijven...
TS heeft het over illegale allochtonen, meervoud dus. Hij refereert niet aan dit specifieke geval...quote:Op dinsdag 16 maart 2004 09:04 schreef milagro het volgende:
[..]
Door een oost Europese tbc patient, die door de controle geglipt is, aangezien een ieder die uit die contreie komt en zich hier wilt vestigen gecontroleerd wordt op deze ziekte.
Of dat dan komt omdat het hier een illegale werknemer is?
Kan ook een zakenman zijn, of een toerist bij wijze van
sorry hoor, maar dit is bullshit.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 09:07 schreef Shaman het volgende:
[..]
SARS is tot nu toe alleen door toeristen in westerse landen terechtgekomen.
Vogelpest wordt verspreid door trekvogels
AIDS kon zich ws. verspreiden door westerse sex toeristen
Alleen het derde punt is geen feit, daarom staat er ook ws. (=waaarschijnlijk) het is overigens een gangbare theorie, al zijn er meerdere...quote:Op dinsdag 16 maart 2004 09:11 schreef realist_ik het volgende:
[..]
sorry hoor, maar dit is bullshit.
probeer je eigen mening/gedachten even niet als feiten weg te zetten, wil je...
quote:Nobody knows exactly how AIDS developed. There are various hypothesis. Scientists think that virus like the HIV exist for thousends of years in Central Africa. It followed an expansion from Central Africa to the coast. In the 50th and 60th there was a big emigration from Haiti to Africa and then people came back again. Haiti was holidayland number one for American homosexual. Then there was an expansion in the American “Gaycities” San Francisco and New York. By it happened an epedemic. By sextourism followed worldwide spread.
Niet helemaal verbannen, maar praktisch bijna wel bepaalde bevolkingsgroepen hebben soms nog steeds last van polio.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 09:06 schreef Fool het volgende:
[..]
Compleet verbannen. Regelmatig duiken nog gevallen van TBC op, wel goed behandelbare varianten maar toch.
Twee jaar geleden heb ik medicijnen moeten slikken voor TBC. In het dorp waar ik woon waren zes mensen geconstateerd met open TBC. De uitslag van de test was bij mij twijfelachtig, maar uit voorzorg ben ik toch maar medicijnen gaan slikken. Niet iets waarje risico mee wil nemen.
Ik wens het niemand toe, ik had maar een lichte dosis medicijnen en voelde me er af en toe al behoorlijk slap van. Anderen waarbij TBC wel met zekerheid was vastgesteld, slikten tot 5 keer zoveel medicijnen dan ik, en waren hier dus regelmatig ziek van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |