abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17751107
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Huh? Wat deden ze dan in Europa?? Dat was een aanval van japan hoor.
Duitsland, bondgenoot van Japan had de VS de oorlog verklaard
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:20:27 #177
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17751116
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:16 schreef Silmarwen het volgende:
Hoe bedoel je eigen belang?
Ga je eens schamen met je walgelijke ongefundeerde Amerika-is-het-altijd-schuld instelling. De VS hebben in de eerste en tweede wereldoorlog geintervenieerd en tijdens de oorlog op de Balkan en zo ten koste van duizenden doden aan hun kant onze vrijheid en stabiliteit herwonnen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:20:28 #178
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_17751117
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:19 schreef milagro het volgende:

[..]

idd ze hadden zich er beter niet mee kunnen bemoeien, dan had je bovenstaande post tenminste in dat prachtige Duits getypt
Gaan we weer dat zeg ik toch helemaal niet. Damn ik kan daar echt pissig over worden.

Maar je moet niet zeggen dat Amerika zo heldhaftig was om ons te komen helpen. Want deden ze alleen voor hun eigen best wil.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:20:57 #179
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_17751125
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:13 schreef Silmarwen het volgende:
Ik kan mijn mening wel zien (nog 1 keer reageren dan)

Ik wens niet uitgemaakt worden voor sukkel, mietje of egoisist. Zo kun je geen discussie aangaan.
Hoe zou je jezelf omschrijven dan? Ik ken je alleen uit deze discussie en vind dat je egoïstisch redeneert (straks krijgen we nog een aanslag)
quote:
En iedereen vind het geen argument da ik altijd al tegen de oorlog was. Ik vind het pas zielig als je er nu ineens wel voor bent. Ik zeg niet dat ej de mensen daar maar alles moet laten opknappen in hun eentje. Waar lees je dat dan? NErgens. Ik zeg alleen dat als je wat begint je ook de gevolgen moet kunen dragen. Een oorlog beginnen is makkelijk, amar een land weer opbouwen niet.
Ik ben nu niet voor de oorlog. Er is ook geen sprake meer van een oorlog. Die is voorbij. Er is nu een andere situatie. En je bent het dus met me eens: NL steunde de oorlog, dus nu moeten ze ook helpen opruimen.
quote:
Amerika is geen bewaker van de vrede. Hoe kun je nu de vrede bewaken als je een oorlog start? Hoe kun je nu eisen van iemand hun wapens in te leveren maar ze zelf wel hebben? Hoe kun je zeggen dat de Westerse wereld zogenaamd beter is? Omdat onze normen en waarden om geld draaien?
Op alle vragen antwoord ik: geen idee. Maar dit doet er volgens mij allemaal niet toe. Het enige wat ik zie is: er is een land in opbouw, wij helpen ze daarbij, de PvdA wil die hulp staken. Mijn mening hierover: gekke PvdA.
quote:
Moslim fundamentailsten zijn fout klaar. De aanslagen zijn fout klaar. Maar ze waren wel te verwachtten. en wat heeft die oorlog nu opgeschoten? Er is toch weer een aanslag gepleegd en er zullen er vast nog wat volgen. Hoe wil je dat aanpakken dan? Door in Irak te blijven? Misschien kunnen we eens beter opletten in ons eigen land anagezien we hier een of andere ehrberg zijn voor extremisten.
De oorlog heeft denk ik niets opgeschoten qua terrorisme bestrijding. Maar wederom, ik vind dat er allemaal niet toe doen, dat is het verleden. En in Irak blijven zal geen aanslagen voorkomen, natuurlijk niet. Maar wel de bevolking daar steunen en de opbouw helpen. En idd, we moeten hier in NL ook eens wat beter uit onze doppen kijken, maar ook hier loopt de PvdA niet voorop.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:21:51 #180
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17751136
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De reden dat ze Europa 'hielpen' is omdat er een mooi bedrag tegenover stond. Dat wordt vaak voor het gemak even buiten beschouwing gelaten. Het heeft Amerika er financieel bovenop geholpen.
Wat een kolder, je vergeet de joden er trouwens bij te halen....
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:22:01 #181
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_17751140
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik denk dat Europa de hulp van de VS niet nodig heeft bij een eventuele 'deportatie', waar je nu op doelt. Dat kan Europa prima zelf imo.
Tegen een fascistische overheersing, sukkel. Maar dan door moslim-fundamentalisten.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:22:40 #182
54772 Silmarwen
pi_17751154
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:20 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ga je eens schamen met je walgelijke ongefundeerde Amerika-is-het-altijd-schuld instelling. De VS hebben in de eerste en tweede wereldoorlog geintervenieerd en tijdens de oorlog op de Balkan en zo ten koste van duizenden doden aan hun kant onze vrijheid en stabiliteit herwonnen.
Ik zeg nergens dat ze altijd schuldig zijn. Je hoeft alleen niet te zeggend at ze geweldig waren en ns als Superman kwam redden. want dat is niet zo. Amerika heeft ook best goede dingen gedaan hoor. Alleen jammer dat ze zich altijd als almachti willen zien en vergeten dat ze wel afstammen van de domme en wat hadden ze ook al weer gezegd, ouderwetse ofzo, Europa.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:24:09 #183
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_17751177
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:18 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De veel bredere steun. Nu heb je een paar landen die zich "opofferen". Onder leiding van de VN geefje het terrorisme een veel grotere dreun. Nu is het een soort ad-hoc samenwerking, wat uiterst broos is, en wat een makkelijker doelwit is voor terroristen om die samenwerking uitelkaar te brengen. Het is goed die heroverweging te maken, zoals Lithion dat al zei.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:19 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Grote voordeel lijkt mij dat juist het ontbreken van een krachtige rol van de VN in Irak, veel landen ervan weerhoudt (soms zelfs omdat dit in hun grondwet zo bepaald is) troepen te leveren om een bijdrage aan de coalitie te leveren.
Heeej argumenten . Ja hier hebben jullie een goed punt. Maar ik blijf erbij dat dit geen reden is om ons terug te trekken, om dan weer erheen te gaan als de VN het vraagt. Niet zo praktisch.
pi_17751179
quote:

[..]

De reden dat ze Europa 'hielpen' is omdat er een mooi bedrag tegenover stond.
Vertel dat al die Amerikaanse jochies die hier destijds met tienduizenden tegelijk zijn afgeknald om Europa weer vrij te krijgen. Of hun miljoenen familieleden...

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:27:03 #185
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17751238
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:22 schreef Silmarwen het volgende:
Ik zeg nergens dat ze altijd schuldig zijn. Je hoeft alleen niet te zeggend at ze geweldig waren en ns als Superman kwam redden. want dat is niet zo.
Nee, maar insinueren dat de interventies in Europa uit eigenbelang waren vind ik vrij ver gaan.
quote:
Amerika heeft ook best goede dingen gedaan hoor. Alleen jammer dat ze zich altijd als almachti willen zien en vergeten dat ze wel afstammen van de domme en wat hadden ze ook al weer gezegd, ouderwetse ofzo, Europa.
Dat is niet inherent aan Amerika, maar inherent aan een wereldmacht. Rome, Karel de Grote, Groot-Brittanie en andere wereldrijken hebben zich ook zo gedragen en er zit ook een duidelijk patroon in de 'rise and fall' van wereldmachten.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:27:58 #186
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_17751261
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:18 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Nadat Amerika in de oorlog betrokken raakte gingen ze hier helpen. Daarvoor wilde ze niet. Je begrijpt heel goed wat ik bedoel.
Na de eerste wereldoorlog voerde de VS een politiek genaamd het isolationisme. Ze waren het gerotzooi in Europa zat en hadden geen zin om weer in een oorlog betrokken te raken die in Europa begon. Toen ze er in werden betrokken, door de Jappen, hadden ze geen keus meer, toen moesten ze wel.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:28:10 #187
54772 Silmarwen
pi_17751266
quote:
Ik ben nu niet voor de oorlog. Er is ook geen sprake meer van een oorlog. Die is voorbij. Er is nu een andere situatie. En je bent het dus met me eens: NL steunde de oorlog, dus nu moeten ze ook helpen opruimen.
JA en nee. De regering steunde de oorlog. Datw as een ondemocratisch besluit. Stuur Balkenende en co er anders maar naar toe
Als iedereen achter de oorlog had egstaan etc had ik gezegd: Ja we moeten blijven. Maar dit is niet zo. Je kunt niet ineens Ja zeggen op iets omdat de situatie nu anders ligt.
quote:
Op alle vragen antwoord ik: geen idee. Maar dit doet er volgens mij allemaal niet toe. Het enige wat ik zie is: er is een land in opbouw, wij helpen ze daarbij, de PvdA wil die hulp staken. Mijn mening hierover: gekke PvdA.
Dit doet er wel toe. MAar goed. Als het echt alleen gaat om een land op te bouwen, dan zeg ik blijven. Maard aar gaat het niet alleen om.
quote:
De oorlog heeft denk ik niets opgeschoten qua terrorisme bestrijding. Maar wederom, ik vind dat er allemaal niet toe doen, dat is het verleden. En in Irak blijven zal geen aanslagen voorkomen, natuurlijk niet. Maar wel de bevolking daar steunen en de opbouw helpen. En idd, we moeten hier in NL ook eens wat beter uit onze doppen kijken, maar ook hier loopt de PvdA niet voorop.
En dat is het probleem tussen onze standunten. Jij vind dat het niets emt de oorlog te make heeft en ik wel. Ik kan me ook wel vinden in jou standpunten en keur ze zeker niet af. Maar goed ik blijf erbij dat de oorlog er zeker wel toe doet.

Kijk op deze toon valt er veel beter te discussieren.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:28:43 #188
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17751278
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:24 schreef Tikorev het volgende:
Vertel dat al die Amerikaanse jochies die hier destijds met tienduizenden tegelijk zijn afgeknald om Europa weer vrij te krijgen. Of hun miljoenen familieleden...
Dankzij die die jochies kan meneer hier wonen en van de welvaart, vrijheid en stabiltieit genieten.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:29:22 #189
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17751291
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:27 schreef ErikT het volgende:

[..]

Na de eerste wereldoorlog voerde de VS een politiek genaamd het isolationisme. Ze waren het gerotzooi in Europa zat en hadden geen zin om weer in een oorlog betrokken te raken die in Europa begon. Toen ze er in werden betrokken, door de Jappen, hadden ze geen keus meer, toen moesten ze wel.
Voor het interbellum hanteerde de VS deze politiek al, volgens mij. Het is dan ook geen toeval dat de VS pas zeer laat in WO I meededen.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:30:06 #190
54772 Silmarwen
pi_17751306
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:27 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ja maar veel mensen zien dat niet in. Die denken dat Amerika ons even kwam redden zomaar. Omdat ze dat deden uit prinicipes. En dat is niet zo.
  † In Memoriam † dinsdag 16 maart 2004 @ 12:30:35 #191
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_17751311
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:28 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Dankzij die die jochies kan meneer hier wonen en van de welvaart, vrijheid en stabiltieit genieten.
Kirmi is een landverrader. Deporteren die gek. Kan die met Pronk gaan praten over de betekenis daarvan.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_17751322
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:28 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

JA en nee. De regering steunde de oorlog. Datw as een ondemocratisch besluit.
De meerderheid van de Nederlanders stond achter de oorlog in Irak. Bovendien betekent democratisch niet dat een regering alles moet doen wat de meerderheid wil. Anders zouden we morgen geen belastingen meer hebben.

Democratisch betekent dat de bevolking een regering mag kiezen die vervolgens het land leidt zoals zij denkt dat dat het beste is.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_17751324
Gelukkig zit de PvdA niet in het kabinet!
Bepaalde politici in Europa denken dat je alles met eeuwig vergaderen kunt oplossen, helaas lukt ze dat onderling niet eens. Kijk maar naar Duitsland en Frankrijk met het begrotingstekort, laat staan dat je met praten de problemen in Irak en overige probleemstaten kunt oplossen.
Bos zegt dat de meerderheid van de bevolking zijn standpunt deelt, maar dat is natuurlijk gelul, dit kabinet is destijds gekozen door de meerderheid van de Nederlandse bevolking. Het kabinet kan natuurlijk niet gaan regeren op basis van tijdelijke sentimenten.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:31:44 #194
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17751332
quote:
JA en nee. De regering steunde de oorlog. Datw as een ondemocratisch besluit. Stuur Balkenende en co er anders maar naar toe
Onderbouw dat 'ondemocratisch' eens.
quote:
Als iedereen achter de oorlog had egstaan etc had ik gezegd: Ja we moeten blijven. Maar dit is niet zo. Je kunt niet ineens Ja zeggen op iets omdat de situatie nu anders ligt.
Als je alleen beslissingen kan nemen indien iedereen erachter staan dan blijf je altijd bij de stauts-quo
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:33:50 #195
54772 Silmarwen
pi_17751369
Ik ga weer terug mijn bedje in

Als ik me vanmiddag weer wat beter voel zal ik weer verder gaan in de discussie
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:34:25 #196
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_17751385
quote:
Ondemocratisch besluit in NL? Hoe dan? De regering besloot, gekozen door de bevolking. Ik begrijp je hier niet. Ja ik zie het toch als twee losse beslissingen 1. oorlog steunen en 2. helpen bij de wederopbouw. Jij koppelt ze aan elkaar, en dat is je goed recht, hoewel ik het oneens ben
quote:
Dit doet er wel toe. MAar goed. Als het echt alleen gaat om een land op te bouwen, dan zeg ik blijven. Maard aar gaat het niet alleen om.
Waar gaat het dan nog meer om?
quote:
En dat is het probleem tussen onze standunten. Jij vind dat het niets emt de oorlog te make heeft en ik wel. Ik kan me ook wel vinden in jou standpunten en keur ze zeker niet af. Maar goed ik blijf erbij dat de oorlog er zeker wel toe doet.
We zijn iig een stukje dichter bij elkaar gekomen...ik begrijp alleen niet helemaal waarom je vindt dat de oorlog (een jaar geleden) er precies toe doet.
quote:
Kijk op deze toon valt er veel beter te discussieren.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:36:32 #197
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17751409
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Jij bent onderhand wel uit je potentie gegroeid. Je bent nu een volwaardige imo.
Wat ik me nu al tijden afvraag: jij kent niet alle betekenissen van het woord 'potentie' he?
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:36:44 #198
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_17751412
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:33 schreef Silmarwen het volgende:

En ik ga wat aan mn studie doen.
Nog een keertje doen zo'n discussie? Nog niet vaak met een meisje een politieke discussie gehad, na ja, wel op erbarmelijk niveau, maar dit beviel nog wel Slaapze!
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:38:03 #199
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17751434
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:33 schreef Silmarwen het volgende:

Ga je zonden maar eens overdenken.
pi_17751442
quote:

[..]

En daarbij hielpen ze Europa niet voor de eer of omdat ze aangevallen werden. Ze werden aangevallen door Japan en deze heeft haar vergelding gehad. De reden dat ze Europa 'hielpen' is omdat er een mooi bedrag tegenover stond. Dat wordt vaak voor het gemak even buiten beschouwing gelaten. Het heeft Amerika er financieel bovenop geholpen.
en wie heeft het geld voor het Marchal plan opgehoest denk je? vertel dat er dan ook bij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')