Duitsland, bondgenoot van Japan had de VS de oorlog verklaardquote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Huh? Wat deden ze dan in Europa?? Dat was een aanval van japan hoor.

Ga je eens schamen met je walgelijke ongefundeerde Amerika-is-het-altijd-schuld instelling. De VS hebben in de eerste en tweede wereldoorlog geintervenieerd en tijdens de oorlog op de Balkan en zo ten koste van duizenden doden aan hun kant onze vrijheid en stabiliteit herwonnen.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:16 schreef Silmarwen het volgende:
Hoe bedoel je eigen belang?

Gaan we weer dat zeg ik toch helemaal niet. Damn ik kan daar echt pissig over worden.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:19 schreef milagro het volgende:
[..]
idd ze hadden zich er beter niet mee kunnen bemoeien, dan had je bovenstaande post tenminste in dat prachtige Duits getypt

Hoe zou je jezelf omschrijven dan? Ik ken je alleen uit deze discussie en vind dat je egoïstisch redeneert (straks krijgen we nog een aanslag)quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:13 schreef Silmarwen het volgende:
Ik kan mijn mening wel zien (nog 1 keer reageren dan)
Ik wens niet uitgemaakt worden voor sukkel, mietje of egoisist. Zo kun je geen discussie aangaan.
Ik ben nu niet voor de oorlog. Er is ook geen sprake meer van een oorlog. Die is voorbij. Er is nu een andere situatie. En je bent het dus met me eens: NL steunde de oorlog, dus nu moeten ze ook helpen opruimen.quote:En iedereen vind het geen argument da ik altijd al tegen de oorlog was. Ik vind het pas zielig als je er nu ineens wel voor bent. Ik zeg niet dat ej de mensen daar maar alles moet laten opknappen in hun eentje. Waar lees je dat dan? NErgens. Ik zeg alleen dat als je wat begint je ook de gevolgen moet kunen dragen. Een oorlog beginnen is makkelijk, amar een land weer opbouwen niet.
Op alle vragen antwoord ik: geen idee. Maar dit doet er volgens mij allemaal niet toe. Het enige wat ik zie is: er is een land in opbouw, wij helpen ze daarbij, de PvdA wil die hulp staken. Mijn mening hierover: gekke PvdA.quote:Amerika is geen bewaker van de vrede. Hoe kun je nu de vrede bewaken als je een oorlog start? Hoe kun je nu eisen van iemand hun wapens in te leveren maar ze zelf wel hebben? Hoe kun je zeggen dat de Westerse wereld zogenaamd beter is? Omdat onze normen en waarden om geld draaien?
De oorlog heeft denk ik niets opgeschoten qua terrorisme bestrijding. Maar wederom, ik vind dat er allemaal niet toe doen, dat is het verleden. En in Irak blijven zal geen aanslagen voorkomen, natuurlijk niet. Maar wel de bevolking daar steunen en de opbouw helpen. En idd, we moeten hier in NL ook eens wat beter uit onze doppen kijken, maar ook hier loopt de PvdA niet voorop.quote:Moslim fundamentailsten zijn fout klaar. De aanslagen zijn fout klaar. Maar ze waren wel te verwachtten. en wat heeft die oorlog nu opgeschoten? Er is toch weer een aanslag gepleegd en er zullen er vast nog wat volgen. Hoe wil je dat aanpakken dan? Door in Irak te blijven? Misschien kunnen we eens beter opletten in ons eigen land anagezien we hier een of andere ehrberg zijn voor extremisten.

Wat een kolder, je vergeet de joden er trouwens bij te halen....quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De reden dat ze Europa 'hielpen' is omdat er een mooi bedrag tegenover stond. Dat wordt vaak voor het gemak even buiten beschouwing gelaten. Het heeft Amerika er financieel bovenop geholpen.

Tegen een fascistische overheersing, sukkel. Maar dan door moslim-fundamentalisten.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:12 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik denk dat Europa de hulp van de VS niet nodig heeft bij een eventuele 'deportatie', waar je nu op doelt. Dat kan Europa prima zelf imo.

Ik zeg nergens dat ze altijd schuldig zijn. Je hoeft alleen niet te zeggend at ze geweldig waren en ns als Superman kwam redden. want dat is niet zo. Amerika heeft ook best goede dingen gedaan hoor. Alleen jammer dat ze zich altijd als almachti willen zien en vergeten dat ze wel afstammen van de domme en wat hadden ze ook al weer gezegd, ouderwetse ofzo, Europa.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:20 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ga je eens schamen met je walgelijke ongefundeerde Amerika-is-het-altijd-schuld instelling. De VS hebben in de eerste en tweede wereldoorlog geintervenieerd en tijdens de oorlog op de Balkan en zo ten koste van duizenden doden aan hun kant onze vrijheid en stabiliteit herwonnen.

quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:18 schreef Sidekick het volgende:
[..]
De veel bredere steun. Nu heb je een paar landen die zich "opofferen". Onder leiding van de VN geefje het terrorisme een veel grotere dreun. Nu is het een soort ad-hoc samenwerking, wat uiterst broos is, en wat een makkelijker doelwit is voor terroristen om die samenwerking uitelkaar te brengen. Het is goed die heroverweging te maken, zoals Lithion dat al zei.
Heeej argumentenquote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:19 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Grote voordeel lijkt mij dat juist het ontbreken van een krachtige rol van de VN in Irak, veel landen ervan weerhoudt (soms zelfs omdat dit in hun grondwet zo bepaald is) troepen te leveren om een bijdrage aan de coalitie te leveren.

Vertel dat al die Amerikaanse jochies die hier destijds met tienduizenden tegelijk zijn afgeknald om Europa weer vrij te krijgen. Of hun miljoenen familieleden...quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
De reden dat ze Europa 'hielpen' is omdat er een mooi bedrag tegenover stond.

Nee, maar insinueren dat de interventies in Europa uit eigenbelang waren vind ik vrij ver gaan.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:22 schreef Silmarwen het volgende:
Ik zeg nergens dat ze altijd schuldig zijn. Je hoeft alleen niet te zeggend at ze geweldig waren en ns als Superman kwam redden. want dat is niet zo.
Dat is niet inherent aan Amerika, maar inherent aan een wereldmacht. Rome, Karel de Grote, Groot-Brittanie en andere wereldrijken hebben zich ook zo gedragen en er zit ook een duidelijk patroon in de 'rise and fall' van wereldmachten.quote:Amerika heeft ook best goede dingen gedaan hoor. Alleen jammer dat ze zich altijd als almachti willen zien en vergeten dat ze wel afstammen van de domme en wat hadden ze ook al weer gezegd, ouderwetse ofzo, Europa.

Na de eerste wereldoorlog voerde de VS een politiek genaamd het isolationisme. Ze waren het gerotzooi in Europa zat en hadden geen zin om weer in een oorlog betrokken te raken die in Europa begon. Toen ze er in werden betrokken, door de Jappen, hadden ze geen keus meer, toen moesten ze wel.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:18 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nadat Amerika in de oorlog betrokken raakte gingen ze hier helpen. Daarvoor wilde ze niet. Je begrijpt heel goed wat ik bedoel.

JA en nee. De regering steunde de oorlog. Datw as een ondemocratisch besluit. Stuur Balkenende en co er anders maar naar toequote:Ik ben nu niet voor de oorlog. Er is ook geen sprake meer van een oorlog. Die is voorbij. Er is nu een andere situatie. En je bent het dus met me eens: NL steunde de oorlog, dus nu moeten ze ook helpen opruimen.
Dit doet er wel toe. MAar goed. Als het echt alleen gaat om een land op te bouwen, dan zeg ik blijven. Maard aar gaat het niet alleen om.quote:Op alle vragen antwoord ik: geen idee. Maar dit doet er volgens mij allemaal niet toe. Het enige wat ik zie is: er is een land in opbouw, wij helpen ze daarbij, de PvdA wil die hulp staken. Mijn mening hierover: gekke PvdA.
En dat is het probleem tussen onze standunten. Jij vind dat het niets emt de oorlog te make heeft en ik wel. Ik kan me ook wel vinden in jou standpunten en keur ze zeker niet af. Maar goed ik blijf erbij dat de oorlog er zeker wel toe doet.quote:De oorlog heeft denk ik niets opgeschoten qua terrorisme bestrijding. Maar wederom, ik vind dat er allemaal niet toe doen, dat is het verleden. En in Irak blijven zal geen aanslagen voorkomen, natuurlijk niet. Maar wel de bevolking daar steunen en de opbouw helpen. En idd, we moeten hier in NL ook eens wat beter uit onze doppen kijken, maar ook hier loopt de PvdA niet voorop.

Dankzij die die jochies kan meneer hier wonen en van de welvaart, vrijheid en stabiltieit genieten.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:24 schreef Tikorev het volgende:
Vertel dat al die Amerikaanse jochies die hier destijds met tienduizenden tegelijk zijn afgeknald om Europa weer vrij te krijgen. Of hun miljoenen familieleden...

Voor het interbellum hanteerde de VS deze politiek al, volgens mij. Het is dan ook geen toeval dat de VS pas zeer laat in WO I meededen.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:27 schreef ErikT het volgende:
[..]
Na de eerste wereldoorlog voerde de VS een politiek genaamd het isolationisme. Ze waren het gerotzooi in Europa zat en hadden geen zin om weer in een oorlog betrokken te raken die in Europa begon. Toen ze er in werden betrokken, door de Jappen, hadden ze geen keus meer, toen moesten ze wel.

Ja maar veel mensen zien dat niet in. Die denken dat Amerika ons even kwam redden zomaar. Omdat ze dat deden uit prinicipes. En dat is niet zo.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:27 schreef ErikT het volgende:
[..]
Na de eerste wereldoorlog voerde de VS een politiek genaamd het isolationisme. Ze waren het gerotzooi in Europa zat en hadden geen zin om weer in een oorlog betrokken te raken die in Europa begon. Toen ze er in werden betrokken, door de Jappen, hadden ze geen keus meer, toen moesten ze wel.

Kirmi is een landverrader. Deporteren die gek. Kan die met Pronk gaan praten over de betekenis daarvan.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:28 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Dankzij die die jochies kan meneer hier wonen en van de welvaart, vrijheid en stabiltieit genieten.

De meerderheid van de Nederlanders stond achter de oorlog in Irak. Bovendien betekent democratisch niet dat een regering alles moet doen wat de meerderheid wil. Anders zouden we morgen geen belastingen meer hebben.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:28 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
JA en nee. De regering steunde de oorlog. Datw as een ondemocratisch besluit.

Onderbouw dat 'ondemocratisch' eens.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:28 schreef Silmarwen het volgende:
JA en nee. De regering steunde de oorlog. Datw as een ondemocratisch besluit. Stuur Balkenende en co er anders maar naar toe
Als je alleen beslissingen kan nemen indien iedereen erachter staan dan blijf je altijd bij de stauts-quoquote:Als iedereen achter de oorlog had egstaan etc had ik gezegd: Ja we moeten blijven. Maar dit is niet zo. Je kunt niet ineens Ja zeggen op iets omdat de situatie nu anders ligt.

Ondemocratisch besluit in NL? Hoe dan? De regering besloot, gekozen door de bevolking. Ik begrijp je hier niet. Ja ik zie het toch als twee losse beslissingen 1. oorlog steunen en 2. helpen bij de wederopbouw. Jij koppelt ze aan elkaar, en dat is je goed recht, hoewel ik het oneens benquote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:28 schreef Silmarwen het volgende:
JA en nee. De regering steunde de oorlog. Datw as een ondemocratisch besluit. Stuur Balkenende en co er anders maar naar toe
Als iedereen achter de oorlog had egstaan etc had ik gezegd: Ja we moeten blijven. Maar dit is niet zo. Je kunt niet ineens Ja zeggen op iets omdat de situatie nu anders ligt.
Waar gaat het dan nog meer om?quote:Dit doet er wel toe. MAar goed. Als het echt alleen gaat om een land op te bouwen, dan zeg ik blijven. Maard aar gaat het niet alleen om.
We zijn iig een stukje dichter bij elkaar gekomen...ik begrijp alleen niet helemaal waarom je vindt dat de oorlog (een jaar geleden) er precies toe doet.quote:En dat is het probleem tussen onze standunten. Jij vind dat het niets emt de oorlog te make heeft en ik wel. Ik kan me ook wel vinden in jou standpunten en keur ze zeker niet af. Maar goed ik blijf erbij dat de oorlog er zeker wel toe doet.
quote:Kijk op deze toon valt er veel beter te discussieren.

Wat ik me nu al tijden afvraag: jij kent niet alle betekenissen van het woord 'potentie' he?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:19 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Jij bent onderhand wel uit je potentie gegroeid. Je bent nu een volwaardige imo.

En ik ga wat aan mn studie doen.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:33 schreef Silmarwen het volgende:
Ik ga weer terug mijn bedje in
Als ik me vanmiddag weer wat beter voel zal ik weer verder gaan in de discussie

Ga je zonden maar eens overdenken.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:33 schreef Silmarwen het volgende:
Ik ga weer terug mijn bedje in
Als ik me vanmiddag weer wat beter voel zal ik weer verder gaan in de discussie

en wie heeft het geld voor het Marchal plan opgehoest denk je? vertel dat er dan ook bijquote:Op dinsdag 16 maart 2004 12:18 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
En daarbij hielpen ze Europa niet voor de eer of omdat ze aangevallen werden. Ze werden aangevallen door Japan en deze heeft haar vergelding gehad. De reden dat ze Europa 'hielpen' is omdat er een mooi bedrag tegenover stond. Dat wordt vaak voor het gemak even buiten beschouwing gelaten. Het heeft Amerika er financieel bovenop geholpen.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |