abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:10:48 #101
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17749815
Brave Sir Robin ran away,
Bravely ran away, away.
When danger reared its ugly head, he bravely turned his tail and fled.
Yes, brave Sir Robin turned about
And gallantly, he chickened out. Bravely taking to his feet,
He beat a very brave retreat,
Bravest of the brave, Sir Robin.

He is packing it in and packing it up
And sneaking away and buggering up
And chickening out and pissing off home,
Yes, bravely he is throwing in the sponge.

ik kon de verleiding niet weerstaan
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:11:10 #102
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_17749827
Dus in Marokko leven slechts een paar fundamentalisten maar heel Irak is fundamentalistsich??? Ik dacht trouwens dat Irak werd aangevallen wegens de bevrijding van de dictatuur en niet vanwege fundamentalistische moslims?

Maar jullie snappen mijn punt geloof ik niet. Die oorlog was in mijn ogen onzinng en een excuus van Bush om zijn vaders fouten recht te zetten. We hadden nooit in die hele oorlog betrokken moeten worden. Wat in Spanje is gebeurd is vreselijk, maar een land bezetten maakt hete r niet beter op. Sterker nog het maakt extremisten nog extremistsicher. En dat is wel zo simpel.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:11:16 #103
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_17749829
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Winston C zei het tijdens de 2e wereldoorlog al, Wilhemína is de enige vent in de regering.

Echt?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_17749887
Als Bos nu ineens zou beweren, dat de Nederlandse militairen nu wèl zouden moet blijven, zou hij zich laten beïnvloeden door terrorisme. Goed dat hij bij zijn standpunt blijft.

Overigens willen de Irakezen geen westerse opbouw/bezetting. Als ze zo graag een moslimstaat met de sharia willen, laat ze dan. Veel plezier ermee.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:14:34 #105
80268 kLowJow
That's Gay
pi_17749900
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 10:56 schreef ErikT het volgende:
Heb jij een beter idee dan er een troepenmacht neer te zetten die de orde handhaaft zodat de bevolking een bestaan kan opbouwen? (Deze troepenmacht heeft bovendien al een vertrouwensrelatie met de plaatselijke bevolking opgebouwd, weggaan en anderen laten komen zou betekenen dat er weer opnieuw vertrouwen gewonnen moet worden en dit leidt tot onnodige onrust)
Een (aanzienlijke) troepenmacht is daar op dit moment zeker nodig, maar wanneer de bijdrage aan deze troepenmacht van veel andere landen uitblijft met als voornaamste reden dat de VN geen grotere rol (dan wel de regie) krijgt, en je voornaamste "coalitiepartners" dit koppig blijven weigeren, zijn zij verantwoordelijk voor de onevenredige last waar zij door zo te handelen hun "coalitiepartners" (tevens) mee opzadelen.

Ik vind dat je dan als Nederland wat meer op je strepen moet gaan staan (tenslotte zijn wij toch voor een grotere rol van de VN of is dat kabinetsbeleid ineens van tafel?) en voorwaarden moet kunnen stellen aan je participatie in deze coalitie.
quote:
1. Wij dragen bij aan een stabiel(er) land --> stabielere wereldorde --> Westen blijft intact
Irak was anders erg stabiel hoor, wat je bedoelt met "Westen blijft intact" begrijp ik niet.
quote:
2. De Westerse manier van leven wordt verspreid (ik weet niet of ik het terecht vind dat het gebeurt, maar het zorgt wel voor meer 'medestanders'.)
Dit is inderdaad op zijn best twijfelachtig. Waar ligt de grens tussen verspreiden en opleggen/dwingen.
quote:
3. Het is een gebaar dat wij de VS steunen in de strijd tegen het terrorisme (hoe groot die omweg ook is, het hele topic staat vol met "aanslagen - Irak verbindingen" Die maken ze in de rest van de wereld ook). Ik denk dat het niet netjes is je afzijdig te gaan houden zo snel als het gevaarlijk wordt.
Blindelings de VS volgen iedere keer dat zij roepen dat er sprake is van terrorisme, waar we met zijn allen wat tegen moeten doen, lijkt mij geen goede zaak. Het is een (goede?) bondgenoot, en elkaar steunen hoort daar natuurlijk bij. Elkaar blindelings volgen gaat echter te ver.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:14:40 #106
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17749906
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:11 schreef Silmarwen het volgende:
Dus in Marokko leven slechts een paar fundamentalisten maar heel Irak is fundamentalistsich??? Ik dacht trouwens dat Irak werd aangevallen wegens de bevrijding van de dictatuur en niet vanwege fundamentalistische moslims?
Waar HEB je het over?
quote:
Maar jullie snappen mijn punt geloof ik niet. Die oorlog was in mijn ogen onzinng en een excuus van Bush om zijn vaders fouten recht te zetten. We hadden nooit in die hele oorlog betrokken moeten worden. Wat in Spanje is gebeurd is vreselijk, maar een land bezetten maakt hete r niet beter op. Sterker nog het maakt extremisten nog extremistsicher. En dat is wel zo simpel.
Weggaan en het overlaten zonder centraal bestuur, dat maakt het pas ECHT extremistisch. Maar dat schijnt te ingewikkeld om te begrijpen te zijn.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:15:07 #107
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17749918
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:13 schreef Halinalle het volgende:
Als Bos nu ineens zou beweren, dat de Nederlandse militairen nu wèl zouden moet blijven, zou hij zich laten beïnvloeden door terrorisme. Goed dat hij bij zijn standpunt blijft.
Ja, je zou namelijk eens inspelen op de realiteit van alledag.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:15:54 #108
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17749937
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:11 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Echt?
De NLe premier wilde na het tekenen van de overgave terug gaan om NL onder leiding van Duitsland te besturen. Wilhelmina heeft em toen ontslagen.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:18:38 #109
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17749981
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:11 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Echt?
Ja, echt waar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:19:04 #110
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17749990
quote:

Als het aan jou lag dan zat het Iraakse volk nog steeds onder het juk van Saddam.
Trouwens de inboorlingen zijn erg positieve over onze troepen en hun acties om alles in goede banen te leiden binnen deze streek. Je bent zeker vergeten dat als we meteen vertrokken waren dat er dan een bloedige burgeroorlog zou uitbreken die zijn weerga niet kent. Ik heb tot nu VN nog geen voorbereidingen zien treffen om het werk van de VS over te nemen. Sterker nog de VN mag opschieten. De VS zal de leiding niet overdragen aan de VN tenzij de VN met een ijzersterk mandaat komt. Anders zullen we een srebrenica revisited krijgen.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:19:06 #111
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_17749991
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:18 schreef dr.strangelove het volgende:
Onze missie is pas af als irak een democratie is.
Onze missie is pas af als Irak een democratische rechtstaat is. Anders zou je nu ook het FIS aan de macht willen zien in Algerije.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:19:18 #112
54772 Silmarwen
pi_17749995
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:14 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Waar HEB je het over?
[..]

Weggaan en het overlaten zonder centraal bestuur, dat maakt het pas ECHT extremistisch. Maar dat schijnt te ingewikkeld om te begrijpen te zijn.
Lees maar eens alle reacties terug dan zie je meteen wara ik het over heb.

Ik zeg toch niet da iedereen weg moet. Laat Amerika daar maar fijn blijven. Wie de rotzooi maakt moet het ook opruimen wij waren er slecht op het stoffer en blik aan te reiken.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:19:24 #113
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_17749999
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:15 schreef Robert_Jensen het volgende:
De NLe premier wilde na het tekenen van de overgave terug gaan om NL onder leiding van Duitsland te besturen. Wilhelmina heeft em toen ontslagen.
Dat klinkt wel als iets dat Bos ook zou doen. Nederland besturen onder een shariawetgeving.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:20:48 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_17750022
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:13 schreef Halinalle het volgende:
Dat geeft ook een fijn signaal aan de terroristen, zo een uitspraak nu.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:21:27 #115
60090 Akkersloot
pi_17750037
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:33 schreef gelly het volgende:
Zonder VS was de Taliban überhaupt nooit aan de macht gekomen. Je weet hopelijk wel wie de persoon Bin Laden heeft gecreëerd ?
En daardoor gefrustreerd pleegt die zelfde persoon Bin Laden aanslagen. Het is Amerika die fout is , het is Amerika die fout is, Alles ligt aan Amerika, Alles ligt aan Amerika
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:21:56 #116
54772 Silmarwen
pi_17750045
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:19 schreef dr.strangelove het volgende:

[..]

Als het aan jou lag dan zat het Iraakse volk nog steeds onder het juk van Saddam.
Trouwens de inboorlingen zijn erg positieve over onze troepen en hun acties om alles in goede banen te leiden binnen deze streek. Je bent zeker vergeten dat als we meteen vertrokken waren dat er dan een bloedige burgeroorlog zou uitbreken die zijn weerga niet kent. Ik heb tot nu VN nog geen voorbereidingen zien treffen om het werk van de VS over te nemen. Sterker nog de VN mag opschieten. De VS zal de leiding niet overdragen aan de VN tenzij de VN met een ijzersterk mandaat komt. Anders zullen we een srebrenica revisited krijgen.
Lees nou eens wat ik zeg man. Ik zeg niet dat iedereen weg moest. Amerika mag mooi alles in goede banen leidden willen ze toch zo graag.

en ik zeg nergens dat ik wil dat het volk onder Saddam leefde maar vergeet niet wie Saddam omhoog heeft gewerkt daar. Bovendien is onschuldige burgers bobarderen niet echt bevrijden. Ow en ik dacht net te lezen dat 41% van de bevolking het eenschande vond voor Irak dat ze hadden verloren en dat 52% blij was met de bevrijding. Is nog niet eens zoveel. Dat neemt niet weg dat het goed is dat ze vrij zijn. Maar er zijn meer landen hoor. Noord Korea bijvoorbeeld.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:23:15 #117
60090 Akkersloot
pi_17750071
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:38 schreef dr.strangelove het volgende:
Ach ja vergeet er even bij te vermelden dat men destijds de communisten met steun van de USSR de macht wilde grijpen. Niemand had verwacht dat bin landen zich als extremist zou ontpoppen.
Niemand had destijds in de gaten wat voor gevaarlijke "godsdienst" de islam is.
pi_17750079
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:15 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Met name De Geer (premier) en Welter waren inderdaad veel te slap richting de Duitsers, die op dat moment de sterkste grootmacht leken.
Het zal geen verbazing wekken dat deze politici lid waren van partijen, die later in het CDA opgingen.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:24:06 #119
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17750086
Ik ben dat akkefietje nog niet vergeten van Wouter Bos tijdens de verkiezingen toen hij niet wilde vertelllen wie de Eerste Minister zou worden wanneer de PVDA de grootste partij zou worden.
Dat noem ik ondemocratisch.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:25:14 #120
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17750106
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:21 schreef Silmarwen het volgende:
Ow en ik dacht net te lezen dat 41% van de bevolking het eenschande vond voor Irak dat ze hadden verloren en dat 52% blij was met de bevrijding.
Dat zijn geen exclusieve percentages. Iemand kan én blij zijn met de bevrijding én het een schande voor zijn land vinden dat ze de oorlog verloren hebben.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:26:19 #121
54772 Silmarwen
pi_17750122
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:25 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat zijn geen exclusieve percentages. Iemand kan én blij zijn met de bevrijding én het een schande voor zijn land vinden dat ze de oorlog verloren hebben.
Dat snap ik ook wel. Ur point is?
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:27:00 #122
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17750132
quote:

[..]

Lees nou eens wat ik zeg man. Ik zeg niet dat iedereen weg moest. Amerika mag mooi alles in goede banen leidden willen ze toch zo graag.

en ik zeg nergens dat ik wil dat het volk onder Saddam leefde maar vergeet niet wie Saddam omhoog heeft gewerkt daar. Bovendien is onschuldige burgers bobarderen niet echt bevrijden. Ow en ik dacht net te lezen dat 41% van de bevolking het eenschande vond voor Irak dat ze hadden verloren en dat 52% blij was met de bevrijding. Is nog niet eens zoveel. Dat neemt niet weg dat het goed is dat ze vrij zijn. Maar er zijn meer landen hoor. Noord Korea bijvoorbeeld.
Amerika is gewoon bezig met zijn ereschuld jegens het Iraakse volk.
Wie was destijds president van Amerika toen Saddam aan de macht kwam?
Tijdens de Koreaanse Oorlog heeft het Maoistisch China ervoor gezorgd dat de Amerikanen werden teruggedreven tot Zuid Korea. Noord Korea is de verantwoordelijkheid van China. Maart China is bang voor Noord Korea en wil ook niet dat deze net zo wordt als Zuid Korea
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:27:37 #123
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_17750143
quote:
Waar zeg ik dat?
quote:
Jaaaaaaahaaaaaaa. Jezus zeg lees eens wat. Ik was het ook oneens met onze steun in de oorlog. Nou en? We zitten nu in het heden. En NU is het dom om daar weg te gaan, lees de argumenten in bovenstaande posts.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:28:08 #124
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17750155
quote:

[..]

Amerika kan dat niet alleen.
quote:
en ik zeg nergens dat ik wil dat het volk onder Saddam leefde maar vergeet niet wie Saddam omhoog heeft gewerkt daar.
Saddam is omhooggewerkt door de Baath-partij. Heeft de VS niets mee te maken gehad.

Kijk dit bedoel ik nu met het elkaar als een kip zonder kop-na praten. Saddam is op eigen kracht via de Baath-partij aan de macht gekomen en heeft zelf de parlementaire democratie buiten werking gesteld.
quote:
Bovendien is onschuldige burgers bobarderen niet echt bevrijden.
.
Misschien hadden we de Irakeze troepen met een bloemetje moeten vragen of ze weg gingen.

Als de VS echt onschuldige burgers had willen doden op grote schaal dan hadden ze geen Tomahaks maar B-52s ingezet en bestond Bagdad nu niet meer.
quote:
Ow en ik dacht net te lezen dat 41% van de bevolking het eenschande vond voor Irak dat ze hadden verloren en dat 52% blij was met de bevrijding. Is nog niet eens zoveel. Dat neemt niet weg dat het goed is dat ze vrij zijn. Maar er zijn meer landen hoor. Noord Korea bijvoorbeeld.
One at a time!

2 jaar geleden blerde iedereen nog dat Afghanistan wel leuk was maar niemand het durfde Irak een te pakken.

Nu is Irak aangepakt en nu gaan ze janken over N-K.

Als straks N-K aangepakt is begint het janken over Iran natuurlijk etc etc etc

Het is TOCH nooit goed.

En hoe kan jij nu eigenlijk pleiten voor het aanvallen van Noord-Korea als je niet eens Irak wilt blijven bezetten? Populistische prietpraat.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:28:35 #125
54772 Silmarwen
pi_17750166
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:27 schreef dr.strangelove het volgende:

[..]

Amerika is gewoon bezig met zijn ereschuld jegens het Iraakse volk.
Wie was destijds president van Amerika toen Saddam aan de macht kwam?
In mijn vorige stukje zei ik dat hij het even goed moest maken voor zijn pappa. Lezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')