quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Winston C zei het tijdens de 2e wereldoorlog al, Wilhemína is de enige vent in de regering.
Een (aanzienlijke) troepenmacht is daar op dit moment zeker nodig, maar wanneer de bijdrage aan deze troepenmacht van veel andere landen uitblijft met als voornaamste reden dat de VN geen grotere rol (dan wel de regie) krijgt, en je voornaamste "coalitiepartners" dit koppig blijven weigeren, zijn zij verantwoordelijk voor de onevenredige last waar zij door zo te handelen hun "coalitiepartners" (tevens) mee opzadelen.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 10:56 schreef ErikT het volgende:
Heb jij een beter idee dan er een troepenmacht neer te zetten die de orde handhaaft zodat de bevolking een bestaan kan opbouwen? (Deze troepenmacht heeft bovendien al een vertrouwensrelatie met de plaatselijke bevolking opgebouwd, weggaan en anderen laten komen zou betekenen dat er weer opnieuw vertrouwen gewonnen moet worden en dit leidt tot onnodige onrust)
Irak was anders erg stabiel hoor, wat je bedoelt met "Westen blijft intact" begrijp ik niet.quote:1. Wij dragen bij aan een stabiel(er) land --> stabielere wereldorde --> Westen blijft intact
Dit is inderdaad op zijn best twijfelachtig. Waar ligt de grens tussen verspreiden en opleggen/dwingen.quote:2. De Westerse manier van leven wordt verspreid (ik weet niet of ik het terecht vind dat het gebeurt, maar het zorgt wel voor meer 'medestanders'.)
Blindelings de VS volgen iedere keer dat zij roepen dat er sprake is van terrorisme, waar we met zijn allen wat tegen moeten doen, lijkt mij geen goede zaak. Het is een (goede?) bondgenoot, en elkaar steunen hoort daar natuurlijk bij. Elkaar blindelings volgen gaat echter te ver.quote:3. Het is een gebaar dat wij de VS steunen in de strijd tegen het terrorisme (hoe groot die omweg ook is, het hele topic staat vol met "aanslagen - Irak verbindingen" Die maken ze in de rest van de wereld ook). Ik denk dat het niet netjes is je afzijdig te gaan houden zo snel als het gevaarlijk wordt.
Waar HEB je het over?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:11 schreef Silmarwen het volgende:
Dus in Marokko leven slechts een paar fundamentalisten maar heel Irak is fundamentalistsich??? Ik dacht trouwens dat Irak werd aangevallen wegens de bevrijding van de dictatuur en niet vanwege fundamentalistische moslims?
Weggaan en het overlaten zonder centraal bestuur, dat maakt het pas ECHT extremistisch. Maar dat schijnt te ingewikkeld om te begrijpen te zijn.quote:Maar jullie snappen mijn punt geloof ik niet. Die oorlog was in mijn ogen onzinng en een excuus van Bush om zijn vaders fouten recht te zetten. We hadden nooit in die hele oorlog betrokken moeten worden. Wat in Spanje is gebeurd is vreselijk, maar een land bezetten maakt hete r niet beter op. Sterker nog het maakt extremisten nog extremistsicher. En dat is wel zo simpel.
Ja, je zou namelijk eens inspelen op de realiteit van alledag.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:13 schreef Halinalle het volgende:
Als Bos nu ineens zou beweren, dat de Nederlandse militairen nu wèl zouden moet blijven, zou hij zich laten beïnvloeden door terrorisme. Goed dat hij bij zijn standpunt blijft.
De NLe premier wilde na het tekenen van de overgave terug gaan om NL onder leiding van Duitsland te besturen. Wilhelmina heeft em toen ontslagen.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:11 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
![]()
Echt?
Ja, echt waarquote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:11 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
![]()
Echt?
Als het aan jou lag dan zat het Iraakse volk nog steeds onder het juk van Saddam.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:11 schreef Silmarwen het volgende:
Dus in Marokko leven slechts een paar fundamentalisten maar heel Irak is fundamentalistsich??? Ik dacht trouwens dat Irak werd aangevallen wegens de bevrijding van de dictatuur en niet vanwege fundamentalistische moslims?
Maar jullie snappen mijn punt geloof ik niet. Die oorlog was in mijn ogen onzinng en een excuus van Bush om zijn vaders fouten recht te zetten. We hadden nooit in die hele oorlog betrokken moeten worden. Wat in Spanje is gebeurd is vreselijk, maar een land bezetten maakt hete r niet beter op. Sterker nog het maakt extremisten nog extremistsicher. En dat is wel zo simpel.
Onze missie is pas af als Irak een democratische rechtstaat is. Anders zou je nu ook het FIS aan de macht willen zien in Algerije.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:18 schreef dr.strangelove het volgende:
Onze missie is pas af als irak een democratie is.
Lees maar eens alle reacties terug dan zie je meteen wara ik het over heb.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:14 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Waar HEB je het over?
[..]
Weggaan en het overlaten zonder centraal bestuur, dat maakt het pas ECHT extremistisch. Maar dat schijnt te ingewikkeld om te begrijpen te zijn.
Dat klinkt wel als iets dat Bos ook zou doen. Nederland besturen onder een shariawetgeving.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:15 schreef Robert_Jensen het volgende:
De NLe premier wilde na het tekenen van de overgave terug gaan om NL onder leiding van Duitsland te besturen. Wilhelmina heeft em toen ontslagen.
Dat geeft ook een fijn signaal aan de terroristen, zo een uitspraak nu.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:13 schreef Halinalle het volgende:
Als Bos nu ineens zou beweren, dat de Nederlandse militairen nu wèl zouden moet blijven, zou hij zich laten beïnvloeden door terrorisme. Goed dat hij bij zijn standpunt blijft.
En daardoor gefrustreerd pleegt die zelfde persoon Bin Laden aanslagen. Het is Amerika die fout is , het is Amerika die fout is, Alles ligt aan Amerika, Alles ligt aan Amerikaquote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:33 schreef gelly het volgende:
Zonder VS was de Taliban überhaupt nooit aan de macht gekomen. Je weet hopelijk wel wie de persoon Bin Laden heeft gecreëerd ?
Lees nou eens wat ik zeg man. Ik zeg niet dat iedereen weg moest. Amerika mag mooi alles in goede banen leidden willen ze toch zo graag.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:19 schreef dr.strangelove het volgende:
[..]
Als het aan jou lag dan zat het Iraakse volk nog steeds onder het juk van Saddam.
Trouwens de inboorlingen zijn erg positieve over onze troepen en hun acties om alles in goede banen te leiden binnen deze streek. Je bent zeker vergeten dat als we meteen vertrokken waren dat er dan een bloedige burgeroorlog zou uitbreken die zijn weerga niet kent. Ik heb tot nu VN nog geen voorbereidingen zien treffen om het werk van de VS over te nemen. Sterker nog de VN mag opschieten. De VS zal de leiding niet overdragen aan de VN tenzij de VN met een ijzersterk mandaat komt. Anders zullen we een srebrenica revisited krijgen.
Niemand had destijds in de gaten wat voor gevaarlijke "godsdienst" de islam is.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 00:38 schreef dr.strangelove het volgende:
Ach ja vergeet er even bij te vermelden dat men destijds de communisten met steun van de USSR de macht wilde grijpen. Niemand had verwacht dat bin landen zich als extremist zou ontpoppen.
Met name De Geer (premier) en Welter waren inderdaad veel te slap richting de Duitsers, die op dat moment de sterkste grootmacht leken.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:15 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
De NLe premier wilde na het tekenen van de overgave terug gaan om NL onder leiding van Duitsland te besturen. Wilhelmina heeft em toen ontslagen.
Dat zijn geen exclusieve percentages. Iemand kan én blij zijn met de bevrijding én het een schande voor zijn land vinden dat ze de oorlog verloren hebben.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:21 schreef Silmarwen het volgende:
Ow en ik dacht net te lezen dat 41% van de bevolking het eenschande vond voor Irak dat ze hadden verloren en dat 52% blij was met de bevrijding.
Dat snap ik ook wel. Ur point is?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:25 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dat zijn geen exclusieve percentages. Iemand kan én blij zijn met de bevrijding én het een schande voor zijn land vinden dat ze de oorlog verloren hebben.
Amerika is gewoon bezig met zijn ereschuld jegens het Iraakse volk.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:21 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Lees nou eens wat ik zeg man. Ik zeg niet dat iedereen weg moest. Amerika mag mooi alles in goede banen leidden willen ze toch zo graag.
en ik zeg nergens dat ik wil dat het volk onder Saddam leefde maar vergeet niet wie Saddam omhoog heeft gewerkt daar. Bovendien is onschuldige burgers bobarderen niet echt bevrijden. Ow en ik dacht net te lezen dat 41% van de bevolking het eenschande vond voor Irak dat ze hadden verloren en dat 52% blij was met de bevrijding. Is nog niet eens zoveel. Dat neemt niet weg dat het goed is dat ze vrij zijn. Maar er zijn meer landen hoor. Noord Korea bijvoorbeeld.
Waar zeg ik dat?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:11 schreef Silmarwen het volgende:
Jaaaaaaahaaaaaaa. Jezus zeg lees eens wat. Ik was het ook oneens met onze steun in de oorlog. Nou en? We zitten nu in het heden. En NU is het dom om daar weg te gaan, lees de argumenten in bovenstaande posts.quote:Maar jullie snappen mijn punt geloof ik niet. Die oorlog was in mijn ogen onzinng en een excuus van Bush om zijn vaders fouten recht te zetten. We hadden nooit in die hele oorlog betrokken moeten worden. Wat in Spanje is gebeurd is vreselijk, maar een land bezetten maakt hete r niet beter op. Sterker nog het maakt extremisten nog extremistsicher. En dat is wel zo simpel.
Amerika kan dat niet alleen.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:21 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Lees nou eens wat ik zeg man. Ik zeg niet dat iedereen weg moest. Amerika mag mooi alles in goede banen leidden willen ze toch zo graag.
Saddam is omhooggewerkt door de Baath-partij. Heeft de VS niets mee te maken gehad.quote:en ik zeg nergens dat ik wil dat het volk onder Saddam leefde maar vergeet niet wie Saddam omhoog heeft gewerkt daar.
quote:Bovendien is onschuldige burgers bobarderen niet echt bevrijden.
One at a time!quote:Ow en ik dacht net te lezen dat 41% van de bevolking het eenschande vond voor Irak dat ze hadden verloren en dat 52% blij was met de bevrijding. Is nog niet eens zoveel. Dat neemt niet weg dat het goed is dat ze vrij zijn. Maar er zijn meer landen hoor. Noord Korea bijvoorbeeld.
In mijn vorige stukje zei ik dat hij het even goed moest maken voor zijn pappa. Lezenquote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:27 schreef dr.strangelove het volgende:
[..]
Amerika is gewoon bezig met zijn ereschuld jegens het Iraakse volk.
Wie was destijds president van Amerika toen Saddam aan de macht kwam?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |