abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 maart 2004 @ 23:48:54 #1
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_17744495
Van de frontpage:
quote:
Als het aan de PvdA ligt, dan komt er geen van de verlenging van de Nederlandse missie in Irak. Het kabinet moet daarvan afzien, vindt de linkse partij. Momenteel buigt het kabinet zich over de kwestie, om de missie in de Zuid-Iraakse provincie al-Muthanna per 1 juli te verlengen. De Kamer twijfelt nog, en drong er vorige week al bij premier Balkenende op aan geen toezeggingen te doen aan de Amerikaanse president Bush. Balkenende is momenteel op bezoek bij Bush.

"Het is mooi geweest met de Nederlandse aanwezigheid in Irak", zo zei PvdA-leider Wouter Bos vandaag tijdens een politiek café in Stadskanaal. Hij benadrukte dat de terreuraanslagen in Madrid hierbij geen rol hebben gespeeld bij dit standpunt. ""Dit betogen we al wekenlang."

Bos is van mening dat Nederland niet langer als een voorlopersfunctie moet uitdragen. "Amerika heeft anderhalf jaar de tijd gehad om een brede coalitie op de been te krijgen, maar doet dat maar niet. Zolang dat niet lukt, is het niet verstandig van Nederland om te blijven.”

De PvdA-leider riep daarom premier Balkenende op om morgen bij zijn bezoek aan Bush erop aan te dringen dat "Amerika haar dominante rol in Irak inruilt voor die van de Verenigde Naties." Bos' mening wordt door een meerderheid van de Nederlanders gesteund, zo blijkt uit een enquete van bureau Intomart GFK in opdracht van RTL Nieuws. Daaruit blijkt dat 61 procent van de ruim 500 ondervraagden vindt dat andere landen nu maar troepen moeten sturen.

Premier Balkenende lijkt dit niet van plan te zijn, om de Nederlandse mariniers terug te trekken uit Irak. Vandaag gaf hij indirect kritiek op de kersverse Spaanse premier Zapatero. Laatstgenoemde wil de Spaanse militairen terugtrekken uit Irak.

Tegenover het RTL Nieuws verklaarde Balkenende dat de internationale gemeenschap zich "niet moet afkeren van Irak. Dat is niet in het belang van het land. Zwichten voor terreur en geweld is niet de goede weg", zo sprak Balkenende uit. "Solidariteit van de internationale gemeenschap met Irak is belangrijk. We mogen het land niet alleen laten."
Mijn reactie hierop op de frontpage:
quote:
Ja laten we met heel het westen toegeven aan de terroristen. Lijkt me een goed plan. PvdA wil wel genieten van de vrijheden die we hebben in het westen, maar ze verdedigen of er iets voor betalen, hoo maar.
Valt me weer heel erg tegen van deze prutspartij. Ongelooflijk ook dat ze weer winnen in de peilingen terwijl ze oppositie voeren als een stel kleuters en de partij nog steeds een rotzooi is. Wat zijn mensen toch dom. }:O
Nog even wat meer: het is gewoon zielig dat de PvdA niet wil bijdragen aan de opbouw in Irak en indirect daarmee de verdediging van onze Westerse maatschappij. Okee je steekt je nek uit, maar als iedereen zich terugtrekt wordt het helemaal een chaos. En dit stukje
quote:
"Het is mooi geweest met de Nederlandse aanwezigheid in Irak", zo zei PvdA-leider Wouter Bos vandaag tijdens een politiek café in Stadskanaal. Hij benadrukte dat de terreuraanslagen in Madrid hierbij geen rol hebben gespeeld bij dit standpunt. ""Dit betogen we al wekenlang."
doet me helemaal kotsen. Dit gelooft toch geen mens.
1 dag nadat die Spanjaard ermee komt komt Bos ermee. Neeuuuh, heeft niks ermee te maken.

Balkenende valt me in deze situatie ontzettend mee. En dat doet ie niet vaak bij mij, iets goeds.

Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_17744521
quote:
Op maandag 15 maart 2004 23:48 schreef ErikT het volgende:
doet me helemaal kotsen. Dit gelooft toch geen mens.
1 dag nadat die Spanjaard ermee komt komt Bos ermee. Neeuuuh, heeft niks ermee te maken.
Één dag er na en vijf dagen ervoor.
quote:
Zolang het kabinet zijn partij niet kan overtuigen waarom het nodig is een derde termijn van zes maanden aan de Nederlandse aanwezigheid te plakken, is de PvdA niet thuis.
  † In Memoriam † maandag 15 maart 2004 @ 23:51:07 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_17744528
-> Dan maar naar POL

Veel plezier ermee
  maandag 15 maart 2004 @ 23:51:24 #4
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17744533
Prachtig idee, laten we lekker allemaal vertrekken uit Irak en als het daar inmiddels een broeinest van terrorisme en een volledige chaos is gaan we er wel weer heen.
Vooral niet op de langere termijn denken, toppertje Bos.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  maandag 15 maart 2004 @ 23:55:13 #5
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17744595
Met de mening is niets mis. Al maanden heeft de PvdA dezelfde mening over de troepen in Irak.

Alleen dit nieuws op dit moment naar buiten brengen is slecht getimed.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_17744608
Goed van de PVDA als er een keer een burger-oorlog uitbreekt staan ze aan de kant van de moslims
Free people own guns! Slaves do not!
pi_17744614
PvdA was ooit links maar is nu een beetje een telegraafstijl mediahype partij geworden. Eigenlijk vertonen ze weinig verschil meer met de VVD.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 00:00:51 #8
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_17744697
quote:
Op maandag 15 maart 2004 23:55 schreef Sidekick het volgende:
Met de mening is niets mis. Al maanden heeft de PvdA dezelfde mening over de troepen in Irak.

Zal best dan dat ze die mening al langer hebben. Blijf het een volstrekt kansloze mening vinden in de trend van: "Ja maar meester, jantje heeft zn huiswerk ook niet gedaan, dus waarom zou ik het nog doen?" Kinderachtige prutspartij, ik vind t zo kut dat de partij wegens de economische malaise van nu toch weer kiezers wint. Zal je zien dat die prutsers over 2 jaar ook nog wat te zeggen hebben hier. Niks tegen links, ben zlef absoluut niet rechts ofzo, maar de PvdA is echt zo'n kutpartij.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_17744701
En de gouden eikel gaat naar ?? trom geroffelllll

PVDA !!!!

Yeeeejjjj eindelijk een award voor de rooie rakkers
pi_17744752
Troepen terughalen uit Irak is imo een teken van zwakte.
pi_17744770
De PvdA wil dit al de hele tijd. Het partijprigramma veranderen vanwege de aanslagen zou zwichten voor terreur zijn.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 00:06:57 #12
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17744792
Ik heb hier maar één woord voor nl "laffe landveraders".
pi_17744824
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:06 schreef dr.strangelove het volgende:
Ik heb hier maar één woord voor nl "laffe landveraders".
Ja, ja. Waarom zijn het landverraders en waarom zijn ze laf?
  dinsdag 16 maart 2004 @ 00:12:58 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_17744902
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:00 schreef ErikT het volgende:

[..]

Zal best dan dat ze die mening al langer hebben. Blijf het een volstrekt kansloze mening vinden in de trend van: "Ja maar meester, jantje heeft zn huiswerk ook niet gedaan, dus waarom zou ik het nog doen?"
Uh, waar heb je het over? Wie heeft zijn "huiswerk niet gemaakt"?

De PvdA vind dat er in VN-verband overeenstemming moet zijn voor de wederopbouw. Dan wil de PvdA wel troepen leveren om mee te werken aan de opbouw.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 16 maart 2004 @ 00:13:52 #15
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17744918
We zijn aan iets begonnen en maken datgene af waar we aan begonnen zijn.
En daarbij beschouw ik terugtrekken als naief en zinloos.
Onze troepen doen goed werk en terugtrekken zou een heel erg verkeerd signaal zijn.
Als het aan de PVDA ligt doen we alleen met VN-Missies waar onze troepen met handen en voeten gebonden de veiligheid moeten handhaven. Zegt Srebrenica je wat? Bovendien staat balkenende volledig achter de Nederlandse troepen en keurt het berechten van soldaten om elk wisse wasje af.

PVDA = Partij Van De Angsthazen
pi_17744947
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:13 schreef dr.strangelove het volgende:
We zijn aan iets begonnen en maken datgene af waar we aan begonnen zijn.
We zijn begonnen aan een missie tot dertig juni, die wordt ook afgemaakt.
pi_17744954
quote:
Op maandag 15 maart 2004 23:55 schreef Sidekick het volgende:

Hoezo slecht getimed? Het is natuurlijk klip en klaar dat de politici nu vragen krijgen over wat ze willen met de Nederlandse troepen in Irak. Het is alleen maar goed om daar een helder en eerlijk antwoord op te geven. Het standpunt van de PvdA is volgens mij al tijden duidelijk, de troepen moeten onder leiding komen van de VN, en aangezien Amerika weigert de touwtjes uit handen te geven is terugtrekken een serieuze optie.
quote:
Premier Balkenende lijkt dit niet van plan te zijn, om de Nederlandse mariniers terug te trekken uit Irak. Vandaag gaf hij indirect kritiek op de kersverse Spaanse premier Zapatero. Laatstgenoemde wil de Spaanse militairen terugtrekken uit Irak.

Tegenover het RTL Nieuws verklaarde Balkenende dat de internationale gemeenschap zich "niet moet afkeren van Irak. Dat is niet in het belang van het land. Zwichten voor terreur en geweld is niet de goede weg", zo sprak Balkenende uit. "Solidariteit van de internationale gemeenschap met Irak is belangrijk. We mogen het land niet alleen laten."
En dat is natuurlijk politiek opportunisme ten top. Dat Balkenende zelf vindt dat Nederland onder leiding van de VS in Irak moet blijven is zijn goed recht, maar om de terreur te gebruiken om anderen politiek de maat te nemen en de publieke opinie op die manier proberen te bespelen ('zij zwichten voor terreur') is wel erg goedkoop. Waarom zouden tegenstanders van de troepenmacht in Irak van mening moeten veranderen?
  dinsdag 16 maart 2004 @ 00:16:34 #18
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17744962
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:12 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Uh, waar heb je het over? Wie heeft zijn "huiswerk niet gemaakt"?

De PvdA vind dat er in VN-verband overeenstemming moet zijn voor de wederopbouw. Dan wil de PvdA wel troepen leveren om mee te werken aan de opbouw.
Hoeveel moties in de VN heb je nodig om een lamp te vervangen?
  dinsdag 16 maart 2004 @ 00:17:12 #19
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_17744969
Ik vind Bos een huichelaar en een boom die met alles meewaait!
  dinsdag 16 maart 2004 @ 00:18:04 #20
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17744984
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

We zijn begonnen aan een missie tot dertig juni, die wordt ook afgemaakt.
Onze missie is pas af als irak een democratie is.
pi_17744997
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:18 schreef dr.strangelove het volgende:
Onze missie is pas af als irak een democratie is.
Niet volgens het mandaat.
pi_17745018
Rooie rakkers, landverraders, huichelaar...

Zijn er ook nog inhoudelijke argumenten?
  dinsdag 16 maart 2004 @ 00:20:46 #23
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17745040
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Niet volgens het mandaat.
Wat heeft de VN zoal gepresteerd laatste tijd? VN heeft noch de wil noch de competentie om de controle van Irak over te nemen van de Amerikanen.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 00:22:06 #24
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17745056
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:19 schreef Kozzmic het volgende:
Rooie rakkers, landverraders, huichelaar...

Zijn er ook nog inhoudelijke argumenten?
Er zijn genoeg argumenten waaronder een verkeerd signaal afgeven aan terroristen.
Maar dat wil je niet zien.
pi_17745070
'Weg uit Irak' hoeft van mij niet, gewoon de afgesproken periode volmaken, maar daarna niet verlengen.
Nederland heeft z'n verantwoordelijkheid dan wel voldoende genomen, laat de andere landen uit die enorme coalitie van Bush dan maar het stokje overnemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')