tip van uit de praktijk: bij mij op de groep verfen we vaak de voetjes van de kleintjes i.p.v. de handjes... ook erg leuk effect!quote:Op maandag 15 maart 2004 21:59 schreef jessie het volgende:
Maar ja Janneke is nog maar 6 maanden en houd haar hand nog altijd in een vuistje. Das dus een raar handje geworden op het raam maar daardoor wel grappig
quote:Op maandag 15 maart 2004 22:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Oke, zoals in de post boven mij dus
Troel, wat goed van je. Dat is snel! Als je er nog steeds afstand van wil doen moet je mij maar even mailen voor verdere afspraken en onkosten en dergelijke. Mailadres is xxxxxxxxxquote:Op maandag 15 maart 2004 21:53 schreef Troel het volgende:
Ik heb Boris Beer trouwens af...
Tnx!quote:Op maandag 15 maart 2004 22:42 schreef jessie het volgende:
Zo die is super Rewimo!!!!!!!!!!!!!!!!!! Echt super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vertel dat maar aan Christanquote:Op maandag 15 maart 2004 22:43 schreef livelink het volgende:
Rewimo, hardstikke leuk! En het groen misstaat niet hoor.
De loketief moet blauw!quote:Op maandag 15 maart 2004 22:43 schreef livelink het volgende:
Rewimo, hardstikke leuk! En het groen misstaat niet hoor.
Ik doe alles met de flesjes, Jessie. Ik heb de tuut doorgeprikt met een speld. Maar het is wel zo dat uit niet allemaal een nette streep komt.quote:Op maandag 15 maart 2004 22:45 schreef jessie het volgende:
Ik krijg nog steeds niks voor elkaar met die flesjes. Of er komen luchtbellen in of het word te dik of er komt niks uit of het word te dun. Doen jullie alles knijpend of ook met een kwastje?
Ik heb veel meer grijs dan zwartquote:Op maandag 15 maart 2004 22:48 schreef Troel het volgende:
Ow wat handig! Jij hebt grijze buitenlijntjes gedaan!
Mag jij vandaag opblijven?quote:Op maandag 15 maart 2004 22:46 schreef Christan het volgende:
[..]
De loketief moet blauw!
Nou, het schiet aardig op... Ik heb dus een stuk moeten uithalen om die ene vervelende zijlus kwijt te raken, maar ben al weer een heel stuk verder. Maar ik moet nog een flink stukkie breien voordat het echt klaar is.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 08:43 schreef Angel22 het volgende:
Troel hoe is het met jouw breiwerk?
Christan!quote:Op dinsdag 16 maart 2004 10:18 schreef Rewimo het volgende:
Christan heeft een andere Nijn besteld. Met een blauwe trein. Want achteraf mocht deze toch niet op het keukenraam
het hoeft ook niet alleen over kindertjes te gaan... Als kleine kinderen een tekening heeben gemaakt voor papa en mama mag ie ook hier. Dat van jou dus ook.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 10:24 schreef minoes1967 het volgende:
Zo....paasfiguur staat op de sheet,ff drogen en dan vanmiddag inkleuren.
Of laten jullie die buitenlijnen 24 uur drogen,voordat jullie in gaan kleuren met glasverf???.
Troel,wat ben jij aan het breien dan????
Hert no.1 heeft ook bijna al een hoofd,kan ie zien,wie m zit te prikken,hahaha.
(Dit borduurwerk is wel offtopic geloof ik,want het is niet voor kiddies,maar voor trouwdag van pa en ma.Die zijn 1 okt. 40 jr.getrouwd.Dus Anitra.......niet jouw schuld van yesterday,want dan kan ik ook wel inpakken/het gaat toch over alle creatieve dingen???)en nu zeg ik er NIKS meer over,hihih.
Groetjes,Minoes![]()
Wat een leuk idee. En dat Bo-handje en Janneke-knuistjequote:
wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 15 maart 2004 22:27 schreef Rewimo het volgende:
Hee ja, dat is het natuurlijkZiet er hartstikke leuk uit! Zal goed passen in Christans Bobkamer (ik wou dat behang-opa terugkwam uit Spanje
).
Zal ik je dan even de orginele ie-meeuw sturen?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 14:59 schreef Rewimo het volgende:
Hee Jonnetje, nee dat is ook zo bedenk ik me nu. Wat gek joh. Als je nog steeds wilt meedoen, mail dan even op rewimo@fok.nl, hopelijk gaat het dan wel goed.
En ik vind het wel een heel leuk idee van je trouwens!Wat jammer dat ie niet aangekomen is
het is een beetje klein maar het is een voorbeeld van wat ik bedoelquote:Op dinsdag 16 maart 2004 22:23 schreef Angel22 het volgende:
Boek??? wat voor boek? Klinkt interessant.... Hoe doe je dat eik met zo'n dakpan? Ben ik ook wel nieuwsgierig naar... wat voor verf je gebruikt en vooral waar je de dakpan vandaan haalt
[me=visioenen] heeft van babyfeet 'snachts op daken dakpannen stelend[/me]
quote:Op dinsdag 16 maart 2004 23:23 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik kwam er achter toen ik met het potje zat te spelen... net kunnen voorkomen dat het spul in mijn broek kwam
Krijg nou wat! Je hebt gelijkquote:Op dinsdag 16 maart 2004 23:20 schreef miss_dynastie het volgende:
Even over de raamverf van de Zeeman voor de mensen die met kwastjes werken: de onderkant is ook een dop die je er gewoon af kan schroeven. Dan is het gaatje iets groter
Ja is best mooi en dat boek is inderdaad een beetje druk..quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:19 schreef Rottdog het volgende:
Misschien een tip voor babyfeet![]()
[afbeelding]
Had ook nog een crea-boek in de comp staan![]()
[afbeelding]
Vond de laatste persoonlijk wel een beetje druk![]()
En je kunt er alles voor gebruiken van veren tot gedroogt fruit die je in de hobbywinkel kan kopenquote:Op woensdag 17 maart 2004 21:27 schreef Rewimo het volgende:
Hoe maak je zo'n boek eigenlijk? Met wat voor materiaal? Ik geloof niet dat het iets voor me is maar ik ben toch wel nieuwsgierig hoe je dat doet
he heel erg bedanktquote:Op woensdag 17 maart 2004 22:47 schreef Angel22 het volgende:
Even voor de boekmakers
http://home.zonnet.nl/sandramolenaar/index/knutsel/decoboek.htm staat een redelijke beshrijving....
Geen idee, Babyfeet. Mijn flesjes zijn in elk geval nog niet merkbaar legerquote:Op woensdag 17 maart 2004 21:14 schreef babyfeet het volgende:
Hoelang doen jullie nou eigenlijk met die raamverf?
of hoeveel figuren kunnen jullie maken ermee?
Ik zou willen dat ik het kon. Lijkt me hartstikke leuk! Maar het dichtsbij het zelf maken van speelgoed dat ik ooit ben geweest is mijn man een kleurplaat op zijn werk laten uitprintenquote:Op donderdag 18 maart 2004 10:24 schreef YPPY het volgende:
Maken jullie wel eens speelgoed zelf?
Kun je niet ff op de scanner gaan liggen?quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:16 schreef Brighteyes het volgende:
Helaas is mijn web-cam een beetje dood, dus het is me nog niet gelukt foto's te maken, maar die komen echt binnenkort!
wij gebruiken daar oude foto's voor of tijdschriften (ff op karton en plastificeren) ook erg makkelijkpuzzels.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:24 schreef YPPY het volgende:
Dat is leuk Brighteyes! Dat wil ik ook kunnen. Ik houd het maar bij het maken van tassen, dan is het geen ramp als er een naadje verkeerd gaat.
Maken jullie wel eens speelgoed zelf? Een vriendin van mij heeft de pabo gedaan en kan erg leuk tekenen. Ze maakt regelmatig zelf memoriespelen, kwartetten enzo. Doet iemand anders dat ook? Dat lijkt mij nog wel leuk om eens te proberen voor toekomstige neefjes en nichtjes.
Dat is een leuk idee. Ik heb met een vriendin ooit een bordspel gemaakt en dat in stukken uitgezaagd, zodat het ook een houten puzzel was. Zoiets lijkt me erg leuk om te doen. Maar mijn tekentalenten zijn ook niet om over naar huis te gaan. Van de andere kant is het met carbonpapier een kwestie van overtekenen en inkleuren, vernissen, zagen en klaar.quote:Op donderdag 18 maart 2004 11:06 schreef Knorretje het volgende:
[..]
wij gebruiken daar oude foto's voor of tijdschriften (ff op karton en plastificeren) ook erg makkelijkpuzzels.
Dat is leuk! En dan ook met mensen in verschillende soorten kleding. Daar heb je ook boekjes van, die kun je mooi op hout plakken. Een dominospel zelf maken is ook makkelijk. Net als memory, gewoon steeds twee dezelfde plaatjes zoeken.quote:Op donderdag 18 maart 2004 11:12 schreef Knorretje het volgende:
hele makkelijke puzzels maar voor de allerkleinsten superveel plezier:
plankje, tekening erop aanbrengen of erop plakken en gewoon in 2 of 3 gelijke stukken zagen/snijden (als je het op karton basis doet)
dieren lenen zich daar heel goed voor, stukje hoofd, stukje buik, stukje benen. En puzzel maar welk onderdeel hoort bij welk dier en waar hoort het ? boven, midden of onder ?
Klinkt bekend.quote:Op donderdag 18 maart 2004 11:26 schreef bixister het volgende:
als kind vond ik 't altijd erg leuk om zelf bordspellen te maken. maar het maken en verzinnen was meestal leuker dan het spel zelf.
die deco-boeken,hoe verzinnen mensen 't!
ik snap niet goed wat daar nou de lol van is, heb al meer dan genoeg 'gewone' leesboeken en decoratie puur om de decoratie vind ik jammer van de ruimte. waar zet je zo'n ding neer? bij ons zou het vast 'mooi voor in de schuur zijn' zoals G zou zeggen.
oeeh, dat doet me denken aan een tekenspelletje wat we vroeger vaak in de trein speelden, iedereen tekent een hoed op papier, dan omvouwen en aan de volgende geven, die tekent een hoofd, omvouwen en weer doorgeven, tot je bij de voeten bent. Gaf erg leuke resultatenquote:Op donderdag 18 maart 2004 11:45 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dat is leuk! En dan ook met mensen in verschillende soorten kleding.
Met mister_dynastie natuurlijk, om te beginnenquote:Op donderdag 18 maart 2004 13:29 schreef miss_dynastie het volgende:
Spelletjes zelf maken lijkt me wel leuk, alleen met wie moet ik spelen
Dat wilde ik ook nog maken! En dan met een houten bord en huizen en wegen van fimo klei. En dan een echte struikrover!quote:Op donderdag 18 maart 2004 13:55 schreef anneja het volgende:
...Catan...
quote:Op donderdag 18 maart 2004 14:44 schreef phluphy het volgende:
[..]
Met mister_dynastie natuurlijk, om te beginnen![]()
Grappig, ik heb juist het tegenovergestelde, ik kan helemaal niet tegen door anderen bedachte patronen. Ga ook geheid de mist in als ik iets met een teltekening probeer. Ook wel eens als ik iets zelf maak (ik ben erg goed in vreemd geproportioneerde babytruitjes, maar ik brei uit principe ook nooit proeflapjesquote:Op donderdag 18 maart 2004 19:11 schreef Angel22 het volgende:
Spellen verzinnen of namaken ben ik niet crea genoeg voor... zolang ik de dingen netjes over kan tekenen is het prima maar zelf dingen maken vind ik heel moeilijk... ik kan zo moeilijk iets verzinnen dan....
Ik vind het heel knap dat sommige mensen dat dus wel heel goed kunnen...
dat borduurpakket is trouwens wel heeeel erg mooiquote:Op donderdag 18 maart 2004 17:44 schreef Anitra het volgende:
ja die hahaha, gaaf he? heb hen daar zien hangen en was er meteen helemaal weg van
Zo hoort het ookquote:Op zaterdag 20 maart 2004 12:40 schreef Rewimo het volgende:
En ja, de trein is blauw
Nee, het is 1 tekeningquote:Op maandag 22 maart 2004 07:39 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat mooi
Heb je ze gewoon los gemaakt en over elkaar heengeplakt?
Wauw, heb je dat van een foto gemaakt? Ziet er leuk uit zeg!quote:Op maandag 22 maart 2004 09:33 schreef coolbabe het volgende:
Ik ben creatief geweest met psp en een tekentablet
[afbeelding]
Leuk topic is dit trouwens om ideen op te doenzo heb ik het haasje met de bloemen, van Angel22, hier nu ook op het raam zitten
Lente!quote:
quote:Op maandag 22 maart 2004 10:09 schreef YPPY het volgende:
Dat is leuk Knorretje!
Dat idee van de eierdoos en het rietje vind ik erg leuk. Wij hadden platte bloemen bij de kleintjes, omdat het anders te moeilijk was. Maar dit kunnen ze wel.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:13 schreef Knorretje het volgende:
[..]
en super makkelijk aan te passen naar de leeftijd van het kind en de moeilijkheid erin (zelf prikken/knippen, blaadjes eraan etc etc) EN uitvoerbaar op bed
edit: en het staat super vrolijk (katten lussen deze bloemetjes niet) ga er deze week nog meer maken, deze is voor oma op het nachtkassie (we zijn haar hele kamer in zhuis aan het omtoveren)
als Danny mijn mappen kan vinden op zolder wil ik daar volgende week mee beginnen, ik heb nu de pech dat ik niet veel kan tenzij het op bed kan dus het moet allemaal simpel zijn en goed uitvoerbaar zijn voor haar zelf. Maar dat komt vast goed. Zodra ik iets op foto heb, volgt het spoedig.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:22 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dat idee van de eierdoos en het rietje vind ik erg leuk. Wij hadden platte bloemen bij de kleintjes, omdat het anders te moeilijk was. Maar dit kunnen ze wel.
Ga je ook paasspul maken met Alicia? Ik baal er nu wel van dat ik geen kopietjes heb gemaakt van de tekeningen die we gebruikten op de camping. Daar zaten leuke ideeen tussen.
Op een wuppie achtige manier?quote:Op maandag 22 maart 2004 10:29 schreef jolene het volgende:
Wie kan mij helpen.
Vroeger op de kluterschool maakte we zelf passkuikens van wol.
Ik weet dat ik wol moet hebben en karton.
Maar hoe ging dat verder?
2 kartonetjes rond knippen, gat in het midden. Kartonnetjes op elkaar, wol om de kartonnen heen singelen (dmv het middengat) als ie vol is tussen de kartonnetjes doorknippen, ertussen. en je pomponnetje is af (kun je als lijffie gebruiken of als gehele kuiken, met roodkarton snavel en voetjes maken)quote:Op maandag 22 maart 2004 10:29 schreef jolene het volgende:
Wie kan mij helpen.
Vroeger op de kluterschool maakte we zelf passkuikens van wol.
Ik weet dat ik wol moet hebben en karton.
Maar hoe ging dat verder?
wij deden bij de kleintjes gewoon een wcrol erachterquote:Op maandag 22 maart 2004 10:29 schreef YPPY het volgende:
Onze kinderen vonden 'eiermandjes' altijd superleuk. En zo makkelijk. Een kleurplaat van een paashaas die uitknipbaar is. Kleuren, op karton plakken en uitknippen. De grotere kinderen konden daarbij zelf een mandje vouwen (een vierkant velletje papier en dat in 16 hokjes vouwen), de kleintjes moesten we helpen. Dat mandje plak je dan tegen de paashaas en dan heb je een mandje voor paaseieren. Sommige kinderen plakten of tekenden ook nog het hele mandje vol.
Ik ben benieuwd naar de foto's.
Dat is echt heeeeel leuk! En eigenlijk best simpel als ik het zo zie.quote:
nadeel is dat bij hele kleintjes het dan nog niet goed komt. kralennaald (of een eigengemaakte variant erop werken uitstekend in kleine handjes van bv 2 jarigen)quote:Op maandag 22 maart 2004 10:44 schreef Troel het volgende:
Ik noem dat altijd Pompoentjes... Vraag me niet waarom...
Wij deden trouwens wel een opening aan de zijkant, omdat je anders telkens het bolletje wol door het gat moest duwen
Wij deden het gewoon met een hele grote stopnaald en een los draadje dus, die kan je er gewoon tussen laten zitten en met een nieuwe draad beginnen als de ander 'op' was. Later kan je het dan op maat knippen bij de rest van het pompoentje.quote:Op maandag 22 maart 2004 10:44 schreef Troel het volgende:
Ik noem dat altijd Pompoentjes... Vraag me niet waarom...
Wij deden trouwens wel een opening aan de zijkant, omdat je anders telkens het bolletje wol door het gat moest duwen
Die ijzerdraadjes hebben ze toch wel bij Bart Smit? Bij de kinderknutselafdelingquote:Op maandag 22 maart 2004 11:35 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik wil ook zelf kuikentjes maken!! Maar op school hadden we altijd van die ijzerdraadjes met rode stof eromheen voor de pootjes, maar dat heb ik hier thuis niet. Hoe maken jullie de pootjes en het snaveltje!
Ik bedoel Pipoos de knutsel en frutselwinkelquote:Op maandag 22 maart 2004 12:01 schreef miss_dynastie het volgende:
Pipo? Wie is pipoIk kan inderdaad ff bij intertoys kijken (Bart Smit is hier prut), anders doe ik het wel met karton, goed idee rewimo! Thanks!!
Met paint shop pro en een tekentablet (muis in penvorm om mee te tekenen) Een soort digitaal raamverven eigenlijkquote:Op maandag 22 maart 2004 12:30 schreef Karin het volgende:
Wat onwijs mooi Coolbabe!
Hoe heb je dat gedaan? En heeft het je veel tijd gekost?
Zo heet dat jaquote:Op maandag 22 maart 2004 16:25 schreef Troel het volgende:
Miss_d, jij bedoeld van die pijpenrager dingen... Die kan je gewoon in de speelgoedwinkel kopen hoor.
dus als ik het goed begrijp kan je op dat papier printen en dan erop strijken?quote:Op donderdag 25 maart 2004 17:18 schreef melonovy het volgende:
Klink leuk babyfeet, ik heb net zo iets, maar dan anders...Ik had vorig jaar voor vaderdag van dat strijkpapier gekocht, ik had een foto van Chiara gemaakt, bewerkt en uitgeprint op dat papier en vervolgens op een nieuw Tshirt gestreken. Was een leuk 1e vaderdag cadeau vond Remco.
Tis geen paletje maar een eiquote:Op donderdag 25 maart 2004 21:19 schreef minoes1967 het volgende:
Leuk geworden,Angel !
Vooral dat konijn met dat paletje,lieffffffffffffffffff![]()
Ik ga morgen toch maar es met een doekie mn ramen langs,want er staan nu wel heel wat vingertjes en handen op het raam,nadat die floiedingen erop zijn geplakt,is geen gezicht![]()
Groetjes,Minoes![]()
Ja, je kunt foto's of plaatjes of wat dan ook uitprinten op speciaal strijkpapier, verkrijgbaar bij V&D (daar heb ik het gekocht, is vast bij meer zaken te koop hoor) en dat strijk je heel makkelijk op een Tshirt of ander kledingstuk. Een stukje bakpapier ertussen is wel handig. Gebruiksaanwijzing is heel makkelijk, leuke resultaten.quote:Op donderdag 25 maart 2004 20:42 schreef babyfeet het volgende:
[..]
dus als ik het goed begrijp kan je op dat papier printen en dan erop strijken?
en waar kan je dat halen?
want dat is natuurlijk hartstikke leuk voor de opa's
dan zal ik eens op internet neuzen ofdat ik er iets over kan vinden hoe heten die dingen eigenlijk?quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Vroeger was het vijftig gulden voor vijf velletjes, met een deskjet. We hebben nu een laser, en daarvoor zou ik ze speciaal moeten bestellen volgens de papierdingeswinkel, babyfeet
Thanks kan ik ff googelenquote:Op donderdag 25 maart 2004 22:36 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat is dus niet voor laser, maar dit idee moet je hebben
quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:37 schreef babyfeet het volgende:
[..]
Thanks kan ik ff googelen
morgen komt er een foto van de t'shirt die ik gemaakt heb voor kyllian....![]()
Ach ik verveel me nooit.quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]Je zet er wel vaart achter
Leuk hoor
quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:43 schreef jessie het volgende:
De prijs van de link komt dus aardig overeen
dat is geweldig leuk.quote:Op donderdag 25 maart 2004 22:48 schreef melonovy het volgende:
Je kan echt leuke originele dingen mee maken, mijn vriendin had als kraamcadeau een kleinste maatje baby Tshirt gekregen met daarop een printje van het geboortekaartje van haar dochter, erg leuk toch?
je moet het binnenste buiten wassen en strijken blijft opzich heel mooi hoor ik heb een t'shirt met zijn naam erop die heeft hij al een half jaar en het blijft mooi dus op zich is het waar voor je geldquote:Op vrijdag 26 maart 2004 16:17 schreef Jelief het volgende:
hey das leuk spul, ben benieuwd hoe het houdt met wassen...
het is met textiel verf gedaan je doet het zelfde als de raam / folie verflaat het een nacht drogen leg het dan op een t'shirt en als het dubbel komt te zitten blijft het niet aan elkaar plakken gelukkigquote:Op vrijdag 26 maart 2004 17:28 schreef miss_dynastie het volgende:
Hij is mooi!!
Heb je dat met transferspul gedaan?? Hoe ging dat?
kijk dat zijn goede berichten. Ik ga eens even heelhard bedenken wie er eerdaags jarig is...quote:Op vrijdag 26 maart 2004 22:53 schreef babyfeet het volgende:
[..]
je moet het binnenste buiten wassen en strijken blijft opzich heel mooi hoor ik heb een t'shirt met zijn naam erop die heeft hij al een half jaar en het blijft mooi dus op zich is het waar voor je geld
Wij kregen hier laatst een uitnodiging voor een 40-jarige bruiloft tien dagen van tevorenquote:Op zaterdag 27 maart 2004 15:11 schreef minoes1967 het volgende:
Miss_Dynastie......
Mijn trouwkaarten zijn wat het borduren betreft al 3 weken klaar,ik heb inmiddels 3 verschillende teksten en die moeten we nog ff uitprinten en inplakken en dan ben ik klaar.
Ik wil ze half april versturen,is gebruikelijk, 6 weken van te voren.Dusssss.....bijna klaar.
Groetjes,Minoes.![]()
ow das jammer..quote:Op maandag 29 maart 2004 15:14 schreef Angel22 het volgende:
Ow knor... de narcissen maken zijn hier niet aangeslagen... Damien wilde absoluut niet prikken of knippen... daar zit je dan met je goeie gedrag![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |