Mensen die veel geld hebben geven procentueel gezien minder uit dan mensen die weinig geld hebben. Een nivellering in de inkomensverschillen kan dit percentage weer omhooggooien en zo de economie stimuleren.quote:Op maandag 15 maart 2004 17:22 schreef Luke_SuperDude het volgende:
Ja precies! Waarom zou je carriere maken bemoedigen!
Laten we communisme invoeren! Iedereen hetzelfde geld
En mensen die veel geld hebben -> geven veel geld uit -> veel bestedingen voor ondernemers -> banen, belastingen e.d.
En je hebt dit natuurlijk uit een betrouwbare bron?quote:Op maandag 15 maart 2004 17:26 schreef thabit het volgende:
[..]
Mensen die veel geld hebben geven procentueel gezien minder uit dan mensen die weinig geld hebben. Een nivellering in de inkomensverschillen kan dit percentage weer omhooggooien en zo de economie stimuleren.
Wie heeft het hier over het communisme? Ik niet hoor. Waar weer meteen zo overdreven reageren? Mensen met ontzettend veel geld weten soms niet meer waar ze hun geld aan moeten spenderen. Dan krijg je "loos" koopgedrag als vier toiletten in één huis. Dat is gewoon onzin. Kennelijk hebben ze geld over, wat ze maar wat lukraak in het rond besteden. Nou, dan weet ik een betere bestemming: de sociale voorzieningen.quote:Op maandag 15 maart 2004 17:22 schreef Luke_SuperDude het volgende:
Ja precies! Waarom zou je carriere maken bemoedigen!
Laten we communisme invoeren! Iedereen hetzelfde geld
En mensen die veel geld hebben -> geven veel geld uit -> veel bestedingen voor ondernemers -> banen, belastingen e.d.
Met mensen die meteen op deze toon reageren is er sowieso niets discussieerbaar.quote:Op maandag 15 maart 2004 17:26 schreef grimson het volgende:
Waar haal je het gore lef vandaan om dit zomaar even te stellen ??
Godverdomme ik werk mij de pleuris en mijn vriendin ook om een leuk leven te leiden en jij vindt dat dit maar even extra belast mag worden omdat wij het niet nodig zouden hebben ?
Ik maak me echt kwaad om dit soort godvergete klote stellingen ...... Mensen zoals jij maakt een goede samenleving kapot door maar te discrimineren op inkomsten. Door jouw stelling moet er dus iemand thuis gaan zitten omdat WIJ teveel verdienen ?.... Wat een zieke gedachte heb jij zeg !!
IK KOTST ECHT OP DIT SOORT MENSEN !!!
Wie ben jij in godsnaam om te bepalen dat 2 verdieners teveel verdienen ??? ... dit is echt te absurd voor woorden. Veel 'ideeën' zijn discussieËerbaar maar dit is echt achterlijk !!
De toon van jouw reactie bevalt me allerminst en het is overduidelijk dat je geen snars begrepen hebt van de strekking van mijn stelling. Waarom zouden tweeverdieners dan per definitie meer moeten betalen? Heb ik dat ergens gezegd? Iedereen moet een marge over kunnen houden om leuke dingen te doen voor zichzelf, of je dat nu doet als enkelverdiener of als tweeverdieners. Maar er zijn grenzen.quote:Op maandag 15 maart 2004 17:26 schreef grimson het volgende:
Waar haal je het gore lef vandaan om dit zomaar even te stellen ??
Godverdomme ik werk mij de pleuris en mijn vriendin ook om een leuk leven te leiden en jij vindt dat dit maar even extra belast mag worden omdat wij het niet nodig zouden hebben ?
Ik maak me echt kwaad om dit soort godvergete klote stellingen ...... Mensen zoals jij maakt een goede samenleving kapot door maar te discrimineren op inkomsten. Door jouw stelling moet er dus iemand thuis gaan zitten omdat WIJ teveel verdienen ?.... Wat een zieke gedachte heb jij zeg !!
IK KOTST ECHT OP DIT SOORT MENSEN !!!
Wie ben jij in godsnaam om te bepalen dat 2 verdieners teveel verdienen ??? ... dit is echt te absurd voor woorden. Veel 'ideeën' zijn discussieËerbaar maar dit is echt achterlijk !!
Geloof mij, ik hoef in dit geval echt niet jaloers te zijn. Ik heb wat dat betreft niets te klagen.quote:Op maandag 15 maart 2004 17:28 schreef Strolie75 het volgende:
TS is jaloers?
Zelfs "loos" koopgedrag is goed voor de economie. Want het is goed voor de consumptieve bestedingen.quote:Op maandag 15 maart 2004 17:32 schreef Heronymus het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over het communisme? Ik niet hoor. Waar weer meteen zo overdreven reageren? Mensen met ontzettend veel geld weten soms niet meer waar ze hun geld aan moeten spenderen. Dan krijg je "loos" koopgedrag als vier toiletten in één huis. Dat is gewoon onzin. Kennelijk hebben ze geld over, wat ze maar wat lukraak in het rond besteden. Nou, dan weet ik een betere bestemming: de sociale voorzieningen.
Overigens hebben mensen die arbeidsongeschikt zijn helemaal niets aan die kringloop.
Weer het oude argument wat totaal geen bodem heeft. Waarop baseer je dit eigenlijk?quote:Op maandag 15 maart 2004 17:28 schreef Anduril_21 het volgende:
Omdat ze anders het land ontvluchten, en dat willen we (kennelijk) niet hebben.
Economieles, "wet van Engel" heet het geloof ik.quote:Op maandag 15 maart 2004 17:29 schreef Luke_SuperDude het volgende:
[..]
En je hebt dit natuurlijk uit een betrouwbare bron?
Altijd maar weer dat eeuwige ophemelen van de glorie van vrije marktwerking en bloeiende economie. Je vergeet wel het sociale aspect dat door die hele ophemeling geheel ondergesneeuwd raakt.quote:Op maandag 15 maart 2004 17:36 schreef Luke_SuperDude het volgende:
[..]
Zelfs "loos" koopgedrag is goed voor de economie. Want het is goed voor de consumptieve bestedingen.
En mensen die arbeidsongeschikt zijn. Is een stuk lastiger. Ik heb geen idee wat die te besteden hebben enzo. Maar ik zie in mijn omgeving weinig bedelaars e.d. die op die manier extra geld proberen te komen omdat ze arbeidsongeschikt zijn. Dus ook daar valt het dus best wel mee. We zijn nog geen Amerika gelukkig
Dit laatste is een non-argument. Als men het geld via de belasting aan arme sloebers zou geven, is de kans veel groter dat het wordt uitgegeven.quote:Op maandag 15 maart 2004 17:22 schreef Luke_SuperDude het volgende:
Ik denk dat rijke mensen op een andere manier meer uitgeven, in de opbouw van de economie. In investeringen. Ook heel belangrijk als je een draaiende economie wil houden.quote:Op maandag 15 maart 2004 17:45 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dit laatste is een non-argument. Als men het geld via de belasting aan arme sloebers zou geven, is de kans veel groter dat het wordt uitgegeven.
Ze betalen al veel en veel meer dan de kleine man, zowel procentueel als absoluut.quote:Op maandag 15 maart 2004 17:16 schreef Heronymus het volgende:
Ik wil toch weer een discussie starten over het heffen van meer belastingen bij veelverdieners. Ik vind het namelijk altijd een merkwaardig argument, dat hoe meer men verdient hoe meer men afstaat en daardoor iedereen uiteindelijk op hetzelfde terecht komt. Dat is pure onzin. Als je naar veelverdieners kijkt hebben ze overduidelijk nog genoeg geld over. Ik geef een klein overzichtje van dergelijke indicaties:
- Meer auto's dan nodig (helemaal erg: meer auto's dan rijbewijzen in het gezin).
- Een huis met twee badkamers en vier toiletten.
- Een groot zwembad waar Free Willy U tegen zou zeggen.
- Enorme keukens waar amper in gekookt wordt omdat men altijd buiten het huis eet.
- Overdaad aan vakantievieren; meer weg dan thuis.
- Enzovoort
Dit is allemaal overbodige luxe en in een tijd van overheidstekorten vind ik dat er best wel wat meer uit die groep van de bevolking getrokken mag worden. En dan niet zeuren dat je ook meer belasting betaalt, want geld genoeg over zo te zien.
Waarom wordt er zo moeilijk gedaan om meer geld hier vandaan te halen? Waarom moet de kleine man weer de dupe worden?
Ach, Bill Gates alleen geeft meer aan goede doelen dat de meeste landen doen dus....quote:Op maandag 15 maart 2004 17:29 schreef SnowBite het volgende:
Kijk, ik ken ook personen die tientallen tot honderden miljoenen privé bezitten.
Zij hebben gewoon wat mensen in dienst die via onze leuke wetten en regels zo min mogelijk belasting betalen...
Zo besparen ze miljoenen...
Life is just unfair...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |