abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 maart 2004 @ 11:50:24 #1
80021 Huta
Kung Fu Cavia
pi_17726994
Ik ben in juli 2003 verhuisd van Limburg naar Rotterdam vanwege een baan. In Limburg woonde ik nog bij mijn ouders en mijn zus, dus voor mij persoonlijk was het een grote stap om zelfstandig te gaan wonen. Daarbij was het "leven in de stad" compleet nieuw voor me.

Toen ik vorig jaar de stap zette, had ik een vriendin in mijn toenmalige woonplaats (tevens geboorteplaats). Die relatie is een tijdje geleden stukgelopen. Voorheen kwam ze af en toe op bezoek in Rotterdam en ik ging regelmatig in de weekends terug naar Limburg. Dan kon ik meteen het contact onderhouden met mijn ouders, zus en twee broers.

De relatie met mijn vriendin is dus voorbij en de vrienden uit mijn geboorteplaats interesseren zich helemaal niet voor mijn nieuwe leven in de stad. Ik heb nu het gevoel alsof ik in een sociaal gat val.

Ik heb in de afgelopen maanden van verkering geen sociaal leven opgebouwd in (regio) Rotterdam. Misschien was dat een beetje dom, maarja.. achteraf lullen is zo makkelijk.

Ik merk dat ik nu veel behoefte heb aan vrienden (m/v) in (regio) Rotterdam, maar het contact leggen is zo moeilijk! Ik ga in mijn eentje op stap, maar daar doe ik alleen maar oppervlakkige contacten op.

Misschien is het uitgaanscircuit niet de juiste plek om relaties op te bouwen en moet ik het meer bij de sportclubs etc zoeken.

Is er iemand die me een beetje op weg kan helpen met tips etc? Thanks!

Btw, ik ben 22 jaar oud..
pi_17727085
Heb je geen leuke collega's waarmee je een vriendschap op kunt bouwen?
  maandag 15 maart 2004 @ 11:55:40 #3
80021 Huta
Kung Fu Cavia
pi_17727140
quote:
Op maandag 15 maart 2004 11:53 schreef Ivebeenfucked het volgende:
Heb je geen leuke collega's waarmee je een vriendschap op kunt bouwen?
Dat is iets wat ik al een tijdje probeer. Maar het wil nog niet echt lukken. Misschien door het leeftijdsverschil? Mijn collega's zijn over het algemeen 30+ ..
pi_17727157
Gewoon lid worden van een sportclub, een teamsport is dan misschien een beter idee dan een individuele sport. Voetbal, volleybal, hockey ofzo.
pi_17727167
Ik zit ook vrij vaak in Rotterdam..Mijn vriend woont daar namelijk en ik ben ook dapper pogingen aan het doen om mensen te leren kennen daar, maar hoe? Geen idee.. Ik studeer nl in Nijmegen en ben onregelmatig in Rotterdam maar anders zou ik gaan sporten ofzo. Iemand mee naar huis nemen vanuit de Edah is ook niet je-van-het
Maar ik zou zeggen, stuur een mailtje, misschien kunnen we samen zielig naar buiten kijken
En anders toch het idee van het sporten..
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_17727372
Als pure Rotterdammer zeg ik sport.. Wat je maar leuk vindt al is het maar bijvoorbeeld een middagje kaarten in een buurthuis (ook al weet ik niet waar je in Rotterdam woont en of dat veilig is)
  maandag 15 maart 2004 @ 12:08:16 #7
80021 Huta
Kung Fu Cavia
pi_17727481
quote:
Op maandag 15 maart 2004 11:56 schreef nectarientje het volgende:
Ik zit ook vrij vaak in Rotterdam..Mijn vriend woont daar namelijk en ik ben ook dapper pogingen aan het doen om mensen te leren kennen daar, maar hoe? Geen idee.. Ik studeer nl in Nijmegen en ben onregelmatig in Rotterdam maar anders zou ik gaan sporten ofzo.
Maar waarom heb jij behoefte aan sociale contacten in Rotterdam? Sluit je je niet aan bij je vriend's groep of iets dergelijks?
quote:
Iemand mee naar huis nemen vanuit de Edah is ook niet je-van-het
Haha! Nouja, uitzonderingen daargelaten dan!
quote:
Maar ik zou zeggen, stuur een mailtje, misschien kunnen we samen zielig naar buiten kijken
En anders toch het idee van het sporten..
Dan moet je natuurlijk wel je e-mailadres opgeven! De mijne is <zie profiel>.

[ Bericht 0% gewijzigd door Huta op 15-03-2004 15:37:13 (e-mailadres verwijderd uit post) ]
  maandag 15 maart 2004 @ 12:10:43 #8
80021 Huta
Kung Fu Cavia
pi_17727542
quote:
Op maandag 15 maart 2004 11:56 schreef prinsrob het volgende:
Gewoon lid worden van een sportclub, een teamsport is dan misschien een beter idee dan een individuele sport. Voetbal, volleybal, hockey ofzo.
Idd. Ik ga al naar de sportschool, maar daar is iedereen voor zichzelf bezig.
  maandag 15 maart 2004 @ 12:11:39 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_17727562
Ik woon zelf ook in R'dam. Reden om hier te komen was samenwonen, maar die relatie is uit. Heb wel een nieuwe vriend, maar merk zelf ook dat ik verder eigenlijk niemand ken hier...

Sporten is best wel duur hier, en dat kan ik als luizige, arme studente niet betalen...

Kaarten in een kaarthuis lijkt me niet zo'n goed idee.. verblijf voornamelijk in R'dam-Zuid en de meeste kaarters hier spreken geen Nederlands en zijn voorzien van een baard

Maar, nieuwe mensen leren kennen is moeilijk idd. Mijn collegae op m'n stageplek zijn ook allemaal ouder en idd, iemand uit de supermarkt meesleuren is ook niet echt een optie

Met andere woorden: ik lurk mee
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 15 maart 2004 @ 12:15:02 #10
80021 Huta
Kung Fu Cavia
pi_17727648
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik woon zelf ook in R'dam. Reden om hier te komen was samenwonen, maar die relatie is uit. Heb wel een nieuwe vriend, maar merk zelf ook dat ik verder eigenlijk niemand ken hier...
Maar woon je samen of moet je ook alleen voor je eigen (mini-)huishouden zorgen?
quote:
Sporten is best wel duur hier, en dat kan ik als luizige, arme studente niet betalen...
Gelukkig betaalt mijn werkgever de kosten grotendeels. Maar dan nog, het contact met fitnessgenootjes is er niet.
quote:
Met andere woorden: ik lurk mee
Haha! Als we een groepje van 10 personen bij elkaar krijgen, organiseer ik een meeting

[ Bericht 43% gewijzigd door Huta op 15-03-2004 12:53:30 ]
pi_17728884
Ga naar een kroeg in de buurt waar allemaal leeftijdsgenoten zitten... en kijk wie er stamgasten zijn.. ga daar mee praten man...
werkt goed..
en geloof me in rotterdam zijn er zat
  maandag 15 maart 2004 @ 14:01:27 #12
80021 Huta
Kung Fu Cavia
pi_17729852
Ik vind Rotown wel gezellig
pi_17730315
nieuwe contacten is lastig. en...het duurt een tijd voordat je echt beter contact met mensen krijgt. Doorzetten is volgens mij ook wel belangrijk!
Ben zelf nu een jaar op een sportvereniging en begin nu pas een beetje een 'band' met de mensen uit m'n team te krijgen en me 'thuis' te voelen binnen de verening. Eeen heel klein beetje nog maar.
Als je niet meer in je vertrouwde omgeving bent waar je bent opgegroeid, dan kosten deze dingen gewoon wat meer inspanning volgens.
Succes anyway!@Rotterdam

ff wat anders....
ik vind je kung fu cavia geweldig!
doe 's niet
  maandag 15 maart 2004 @ 14:25:21 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_17730414
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:15 schreef Huta het volgende:

[..]
Maar woon je samen of moet je ook alleen voor je eigen (mini-)huishouden zorgen?
[..]
Ik woon in principe op mezelf, maar ben 's avonds eigenlijk meestal bij m'n vriend. Merk dat als hij wat anders heeft, ik echt zo zit van: ja.. en nu?
quote:
Gelukkig betaalt mijn werkgever de kosten grotendeels. Maar dan nog, het contact met fitnessgenootjes is er niet.
[..]
Wel mazzel dat je werkgever meebetaalt zeg! Ik zie me al aankomen bij de uni Maar, idd, heb ook blauwe maandag gefitnesst en men spreekt niet tot nauwelijks met elkaar.
quote:
Haha! Als we een groepje van 10 personen bij elkaar krijgen, organiseer ik een meeting
Klinkt wel als een plan
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 15 maart 2004 @ 15:11:06 #15
80021 Huta
Kung Fu Cavia
pi_17731497
quote:
Op maandag 15 maart 2004 14:21 schreef sprokkel het volgende:
nieuwe contacten is lastig. en...het duurt een tijd voordat je echt beter contact met mensen krijgt. Doorzetten is volgens mij ook wel belangrijk!
Daar heb je helemaal gelijk in! En in een stad als Rotterdam moet het toch best wel lukken (houd ik mezelf telkens voor)?
quote:
Ben zelf nu een jaar op een sportvereniging en begin nu pas een beetje een 'band' met de mensen uit m'n team te krijgen en me 'thuis' te voelen binnen de verening. Eeen heel klein beetje nog maar.
Als je niet meer in je vertrouwde omgeving bent waar je bent opgegroeid, dan kosten deze dingen gewoon wat meer inspanning volgens.
Ik heb zelf voetbal en volleybal gespeeld en ik heb nooit een band met mijn teammates opgebouwd. Vreemd eigenlijk..
quote:
Succes anyway!@Rotterdam
Thanks!

<off-topic>
quote:
ff wat anders....
ik vind je kung fu cavia geweldig!
Jouw sprokkel mag er anders ook wezen Ik krijg altijd jeugdsentiment van de Freggles!
</off-topic>
  maandag 15 maart 2004 @ 15:23:55 #16
80021 Huta
Kung Fu Cavia
pi_17731825
quote:
Op maandag 15 maart 2004 14:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik woon in principe op mezelf, maar ben 's avonds eigenlijk meestal bij m'n vriend. Merk dat als hij wat anders heeft, ik echt zo zit van: ja.. en nu?
None of my business, maar ben je niet bang dat je het moeilijk gaat krijgen wanneer het even wat minder gaat met je relatie?
quote:
Op maandag 15 maart 2004 14:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Klinkt wel als een plan
Nou, hierbij een oproep! Iedereen die in (regio) Rotterdam verblijft vanwege werk - studie of een relatie en zich tevens vaak alleen voelt, moet zich nu aanmelden voor een potentiele meeting met lotgenoten!
pi_17731957
Ik doe mee!! Altijd leuk!
En ik zal je zo even mailen een emailadres doet wonderen ja.
Ik sluit me ook wel aan bij de vriendengroep van mijn vriend maar ik wil ook zelf mensen leren kennen en niet alleen dingen doen als hij toevallig meegaat.. En als hij iets anders heeft, kan ik in mijn eentje de stad in ofzo..
Dus ik stem voor een grote-ik-ken-niemand-maar-wil-wel-mensen-leren-kennen-meet!
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  maandag 15 maart 2004 @ 15:43:43 #18
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_17732323
Ik heb wel vrienden
Maar een meetinkje meer vind ik nooti erg. Ik ke sowieso veel mensen van fok, ook IRL, dus ik ben wel wat gewend.

Roept enen datum en ik check of ik kan

(Ik woon in Rotterdam Alexander, nu ik, hopelijk kort, even geen werk heb merk ik wel dat ik overdag me wel vaak een beetje zit te vervelen... Dus woon je hier in de buurt: een bakkie koffie doen mag ook.)
[KNE]-Mod
  maandag 15 maart 2004 @ 16:55:42 #19
80021 Huta
Kung Fu Cavia
pi_17733981
Ik zal zorgen dat de meet er komt! Als iemand nog mensen kent die in hetzelfde schuitje zitten (collega's, studiegenoten) ---> doe ze maar uitnodigen!

Een datum volgt later..

Ohja, als je interesse hebt: wil je me een mail sturen (zie profiel)? Zo zijn we niet helemaal afhankelijk van dit topic..

[ Bericht 16% gewijzigd door Huta op 15-03-2004 16:58:18 (Toevoeging) ]
  maandag 15 maart 2004 @ 17:32:58 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_17734744
quote:
Op maandag 15 maart 2004 15:23 schreef Huta het volgende:

[..]

None of my business, maar ben je niet bang dat je het moeilijk gaat krijgen wanneer het even wat minder gaat met je relatie?
[..]
t'Is nog geen 3 maand aan, maar ja, natuurlijk ben ik daar wel "bang" voor.. Maarja, zoals je zelf ook al zei, iemand uit de supermarkt trekken is niet echt an option enzo

quote:
Nou, hierbij een oproep! Iedereen die in (regio) Rotterdam verblijft vanwege werk - studie of een relatie en zich tevens vaak alleen voelt, moet zich nu aanmelden voor een potentiele meeting met lotgenoten!
Eng, maar ook erg leuk
  maandag 15 maart 2004 @ 17:45:15 #21
51929 MrAbagnale
never stop trying
pi_17734998
ik woon in rotterdam,
als je aardig bent mag je mijn vriend misschien wel worden
I'm running out of time
  maandag 15 maart 2004 @ 18:06:48 #22
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17735499
Wat een hoop R'dammers hiero
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_17735681
*Rotterdamse meldt*
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  maandag 15 maart 2004 @ 18:18:54 #24
53359 PeterRabbit
moraalridster
pi_17735760
quote:
Op maandag 15 maart 2004 17:45 schreef MrAbagnale het volgende:
ik woon in rotterdam,
Op maandag 28 februari 2005 22:35 schreef MUUS het volgende:
Incrowd is slecht.
  maandag 15 maart 2004 @ 18:20:28 #25
3185 Adelante
To let it go now
pi_17735788
quote:
Op maandag 15 maart 2004 17:45 schreef MrAbagnale het volgende:
ik woon in rotterdam,
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')