Gisteren had ik een verjaardag van een vriendin van me, die in Oldenzaal woont.
Ik, als Enschedeejer, kom niet erg vaan in Oldenzaal en wou wel eens weten of het daar leuk uitgaan kan zijn.
K werd met nog wat vrienden met de auto afgezet op het feest, vanaf waar we rond 1:00 richting Oldenzaal centrum fietsten / werden gebracht.
We dumpten onze jas bij iemand die in het centrum woont, en pleurden daar ook onze fietsen neer.
Om te beginnen werden we eerst totaal verdrukt in de extreme wachtrij bij Markant. Nouja, als het binnen maar leuk zou zijn dachten we.. Binnengekomen is het al snel huilen; het is er extreem vol en druk en het lijkt wel of 3/4 van die agressieve teringlijertjes die daar rondsjouwen er speciaal voor zijn gekomen om ruzie te zoeken..
Na enkele minuten binnen te zijn geweest kregen twee vrienden van me al ruzie met een nerd die tegen hun aanduwde. FF trug geduwt en gescholden enzo en niks meer van weer gehoord.
Wij naar buiten, was niet echt flex, redelijk koud dus we besluiten de gozer te bellen die onze jassen trug kon regelen. Na ongeveer 20 minuten wachten komt ie eindelijk totaal saggerijnig enzo naar buiten en gaat nog een tijdje staan zeiken enzo. We zoeken een pinautomaat, maar die blijkt buiten werking te zijn.
Na een tijdje rondvragen enzo aan bezopen mensen vinden we toch nog een werkende pinautomaat, en pinne maar ff wat geld. Daarna begeven we ons weer op het plein bij Markant. Heel gezellig is daar net een groep jongens ruzie aan het maken met wat uitsmijters, wat uitloopt op een jongen met een kapot geslagen gezicht die (samen met een gast die hem kende en met ons mee was) naar het politiebureau gaat om aangifte te doen.
We gaan naar een of ander poolcafé en proberen wat mensen te bellen die we zijn kwijt geraakt; dit lijkt een hopeloze opgave omdat het mobiele netwerk in oldenzaal totaal kut is en er dus geen bereik is zown beetje.
Na een tijdje aan de bar te hebben gehangen (was redelijk lam), belt een maat van me op dat ie totaal de weg kwijt is geraakt en dat iemand hem op moet komen halen. Iemand gaat op pad en tegelijkertijd merk ik op dat er een of andere tyfuslijer kauwgum in mn jas heeft zitten smeren zodat die totaal goor is geworden
![]()
Na een half uur is de vermiste persoon gearriveerd en konden we terug naar huis. Dachten we. Eerst waren er nog een paar ruzies (waar ik overigens niet persoonlijk bij betrokken was enzo), maar die moesten ff worden uitgezeken, waarna we om 4:30 in de klote kou naar haar huis moesten lopen. We hadden nog maar 2 fietsen en waren met zn 5en, dus dat werd een leuke wandeltocht.
Na ongeveer een uur te hebben gesjouwt kwamen we totaal lam en dood aan.
Ben gaan liggen op mn luchtbed, wat (natuurlijk) half leeg was. Had geen zin meer om em op te blazen, en we zijn om een uur of 9 gaan slapen. Dit was nog best moeilijk; het gebler van de vogels op de achtergrond hielp niet mee en de schijnende zon ook niet
![]()
Om 11 uur ging de wekken, broodjes gegeten, nog wat bier gedronken en we weer terug naar huis.
Voor de deur kom ik erachter dat ik met me lamme kop ben vergeten de sleutels mee te nemen
dus ik kon er niet in. Gelukkig was mn broertje nog wel thuis (dacht eerst dat ie weg zou zijn; maar hij had de bel niet gehoord)..
De band van mn fiets was ook nog lek, heb ik meuj kunnen plakken, daarna weer terug naar oldenzaal om me sleutels op te halen, en nu ben ik eindelijk thuis, erg moe enzo maar toch wel blij dat ik terug ben in mijn meuje stad
maar et was toch wel leuk gister
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.