abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17714493
(sorry als dit in t verkeerde forum staat - maar ik wist echt niks beters)

Ik ben op zoek naar een adres waar je Amerikaanse postzegels kan kopen. En dan niet om te verzamelen of iets dergelijks, maar gewoon nieuwe, die nog gebruikt kunnen worden.
Ik wil namelijk wat gratis reclame uit de US laten opsturen maar daarvoor moet ik dus een 'Self Adressed Stamped Envelope' naar ze toesturen.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze dit gewoon bij het postkantoor verkopen.. of wel?
pi_17714567
als je een half jaartje eerder was geweest had ik ze voor je meegenomen...
probeer eens contact te leggen met iemand in amerika die ze naar je opstuurd ofzo..
kijk ook eens op de amerikaanse site van het postbedrijf, weet niet welke het is..
succes ermee

Greetz Dzjidzjus (NYC heerscht!)
pi_17714866
ik zou een ongefrankeerde maar wel geadresseerde envelop sturen, met daarbij een internationale postwissel. Volgens mij zijn die bij elk postkantoor te koop. Zo'n postwissel kan iemand in het buitenland omwisselen tegen lokale postzegels
  zondag 14 maart 2004 @ 20:18:14 #4
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_17715073
Ik heb nog wel een paar amerikaanse luchtpoststickertjes voor je. Dat schiet natuurlijk niets op.

Zou je het gewoon niet met voldoende nederlandse postzegels te kunnen frankeren, zeg zo'n 2 euro. Schrijf er een briefje bij dat je in nederland woont en dus niet over amerikaanse postzegels beschikt. Desnoods doe je er nog wat meer op. Kijk anders eens hier: http://ircalc.usps.gov/ en zoek uit hoeveel het kost om zo'n pakketje op te sturen vanuit amerika en plak er iets meer aan postzegels op.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_17715228
Nederlandse postzegels hebben geen enkel nut, met die zegels heb je namelijk een bewijs dat je betaald hebt aan de TPG voor bepaalde diensten. De verzendende amerikaan heeft echter niets aan betalingsbewijzen van een nederlands bedrijf, die moet aan een amerikaanse post organisatie geld betalen,
Ben trouwens op de site van tpg-post geen internationale postwissel tegengekomen, ben dus bang dat die uit het assortiment zijn.
pi_17723864
Hmmmm.... dan ga ik denk ik maar eens naar het postkantoor en het daar vragen. Dank voor de reacties!
  maandag 15 maart 2004 @ 09:28:24 #7
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_17724341
Of je gaat in Amerika wonen?
Ik heb al een boek.
pi_17741965
tot voor kort (of het afgeschaft is weet ik niet) kon je voor 2 gulden 40 een postwissel kopen, wanneer iemand die in het buitenland inwisselde op het lokale postkantoor kon die een brief versturen tot 20 gram (porto waarde in Nederland 1 gulden 60, internationaal port). Ja, de tijd waarvan ik het zeker weet zijn inderdaad nog guldenstijden.
Hoop dus voor je dat dat nog mogelijk is. Indien het niet mogelijk is, is het dan niet wat om eerst contact te zoeken met amerika, met de vraag of het toezenden van 1 of 2 dollarbiljetten ook mogelijk is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')