abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17714386
Goedenavond,

Misschien een vreemd iets dat ik zoek, maar het zou mijn leven een stuk makkelijker maken als ik zoiets had als een levensboek. Een boek waarin staat beschreven hoe je bepaalde zaken in het leven moet aanpakken, Waar je op moet letten in het leven, wat belangrijke rechten en plichten zijn.

Bijv.
* Der is niemand die mij verteld dat ik als ik werk (23 jaar) geld terug kan vragen van de belastingdienst.
* Der is niemand die mij verteld dat ik in het ziekenfonds mag/moet (jarenlang teveel betaald)
* Der is niemand die mij verteld hoe ik een reis moet boeken, en waar ik op de luchthaven allemaal heen moet (paspoort moet je blijkbaar bij je hebben)
* Der is niemand die mij verteld hoe je spullen moet kopen via Internet, waarop letten.
* Der is niemand die mij verteld wat op een bepaalde leeftijd bepaalde rechten plichten zijn, dingen waar je op moet letten, waar je terecht kan .

Dit klinkt misschien bij veel mensen als vreemd, maar ik heb der een hekel aan om alles zelf te moeten ontdekken (om het dan weer verkeerd te ontdekken).
Het constant moeten horen "GOH WEET U DAT DAN NIET, DAT WEET IEDEREEN!! (alsof der iemand is die het mij ooit verteld heeft).

Wie weet of der een boek (of site) bestaat waar gewoon over alle dingen in het leven wel wat beschreven staat? Er bestaan voor kinderen WEL "eenvoudige" boeken waarin staat hoe ouders met hun kinderen om moeten gaan ed.

Gabriel
  zondag 14 maart 2004 @ 19:50:45 #2
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17714517
Het leven is juist leuk omdat je dingen zelf uit moet vinden lijkt me. Als alles voorgekauwt is, is er toch geen bal meer aan?
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  zondag 14 maart 2004 @ 19:52:03 #3
61413 M_M
BEN EEN MEISJE!!!!!!
pi_17714539
Ik denk dat je die dingen vrij automatisch van je ouders/verzorgers meekrijgt?

Zo niet, dan zijn er altijd wel mensen die het je uit willen leggen.

Bel je verzekeringsmaatschappij en het reisbureau maar eens op, die kunnen je alles vertellen wat jij wilt weten over die onderwerpen hoor.
dan zeggen we niet 'hey jij met je strakke kontje' maar 'hoe Joep met je gekke hondje'
en dat zij dan denken gawd damn nigga/woman
  zondag 14 maart 2004 @ 19:58:12 #4
24672 Ghettobob
Get rich, or die trying
pi_17714672
Het lijkt me dat je niet erg nieuwsgierig bent, als je in het leven staat als iemand die geintresseerd is in zijn omgeving dan ontdek je bovenstaande dingen vanzelf, voordat je ze echt nodig hebt. Sorry maar je komt zo niet echt slim over.

Voorbeeld; dat je niet weet dat je een paspoort mee moet nemen naar het vliegveld. Waarom heb je in godsnaam zo'n ding?

Verder staat alles duidelijk en uitvoerig beschreven, de vragen die je hierboven stelt kun je bijvoorbeeld binnen 2 sec oplossen door even te zoeken op het internet.
Remind yourself: Nobody's build like you, you designed yourself...
  zondag 14 maart 2004 @ 20:03:36 #5
78604 Dragon-fly
dit meen je niet...
pi_17714958
quote:
Op zondag 14 maart 2004 20:03 schreef Dragon-fly het volgende:
jah hier: http://www.nl.bol.com/is-(...)=&lgl_BOL_OWNER_ID=1
Triest, heel erg triest.

On-topic: ik begrijp wel wat je bedoelt. Vaak heb ik ook dat gevoel van: ja, hoe moet ik dat nou weer weten. Belastingen en verzekeringen gaan ook totaal langs mee heen.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_17714963
Misschien zoals aangegeven inderdaad het probleem van het niet hebben meegekregen van ouders, maar het is regelmatig zwaar irritant om zelf overal achter te moeten komen (aangezien als je dat moet doen, het meestal al te laat is)

Op Internet staat alles ja,
Maar wat je niet weet kan je ook niet opzoeken

Tja ik kom misschien niet slim over, maarja als je regelmatig "DAT wist ik niet" moet zeggen, nee das intiligent.
pi_17715382
LOL @ Gabriel_Knight. Komt me heel bekend voor die vraag
Ach ja, ht leven bestaat uit vallen en opstaan. Je leert continu dingen, en soms kom je inderdaad dingen tegen die echt heel belangrijk zijn die je had moeten weten.
Al doende leert men. Verder kan ik je er geen advies over geven.
pi_17715472
print: forum.fok.nl.

Je steekt er een hoop van op . Meestal als ik ergens vragen over heb, dan vind ik het hier wel. Maar goed, dan moet ik er nog steeds zelf naar zoeken .
pi_17723586
Maar hier kom je niet achter wat je als Nederlands burger allemaal hoort te weten om niet in de problemen te komen in het alledaags leven wat betreft verzekeringen, pensioen, belastingen, papieren, garanties, produkten omruilen in de winkel, allerlei wetten enz enz enz.

Vaak is het een kwestie van je gezond verstand te gebruiken, maar soms kom je gewoon dingen tegen waar je nooit op gekomen was.
  maandag 15 maart 2004 @ 07:39:55 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17723616
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17724526
Sorry hoor, maar wat is er nou erg aan zelf iets leren. Als je denkt dat je het leven het beste uit een boek kan leren ben je gewoon triest. Misschien weet je wel zo weinig omdat je niet doorhebt dat je af en toe ook zelf iets moet uitvinden.
pi_17725142
quote:
Op maandag 15 maart 2004 07:39 schreef Megumi het volgende:
Go Rin No Sho door Miyamoto Musashi
Art of War. Door Sun Tzu
Scheelt dat daar ook zo veel instaat over verzekeringen en paspoorten enzo
..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: