Goedenavond,
Misschien een vreemd iets dat ik zoek, maar het zou mijn leven een stuk makkelijker maken als ik zoiets had als een levensboek. Een boek waarin staat beschreven hoe je bepaalde zaken in het leven moet aanpakken, Waar je op moet letten in het leven, wat belangrijke rechten en plichten zijn.
Bijv.
* Der is niemand die mij verteld dat ik als ik werk (23 jaar) geld terug kan vragen van de belastingdienst.
* Der is niemand die mij verteld dat ik in het ziekenfonds mag/moet (jarenlang teveel betaald)
* Der is niemand die mij verteld hoe ik een reis moet boeken, en waar ik op de luchthaven allemaal heen moet (paspoort moet je blijkbaar bij je hebben)
* Der is niemand die mij verteld hoe je spullen moet kopen via Internet, waarop letten.
* Der is niemand die mij verteld wat op een bepaalde leeftijd bepaalde rechten plichten zijn, dingen waar je op moet letten, waar je terecht kan .
Dit klinkt misschien bij veel mensen als vreemd, maar ik heb der een hekel aan om alles zelf te moeten ontdekken (om het dan weer verkeerd te ontdekken).
Het constant moeten horen "GOH WEET U DAT DAN NIET, DAT WEET IEDEREEN!! (alsof der iemand is die het mij ooit verteld heeft).
Wie weet of der een boek (of site) bestaat waar gewoon over alle dingen in het leven wel wat beschreven staat? Er bestaan voor kinderen WEL "eenvoudige" boeken waarin staat hoe ouders met hun kinderen om moeten gaan ed.
Gabriel