quote:Zaterdag 7 februari 2004 - Na zo'n beetje de hele dag gevuld te hebben met de warme, fuzzy klanken van sludge, doom en stoner platen en een respectabele hoeveelheid alcohol tot me te hebben genomen, begin ik me af te vragen of er op het forum genoeg animo zou zijn voor een centrale topicreeks voor de betere heavy rock muziek. Voor elk genre met een beetje aanhang is immers tegenwoordig zo'n thuisbasis, waar liefhebbers van de betreffende muzieksoort ervaringen delen, elkaar op de hoogte houden van recente ontwikkelingen en net ontdekte juweeltjes tippen. Het omvangrijke muzikale legioen dat ik voor het gemak maar even samenvat in de wat omstreden term 'stoner rock' verdient volgens mij ook zoiets. Maar zou het een succes kunnen zijn? Ik weet het niet, maak nou maar gewoon aan en dan zien we wel of het wat wordt. Ook al wordt het nooit een populaire reeks als Metalheads Unite of Hiphop Central, het zal er zijn als mensen het nodig hebben.
quote:Call It whatever you like - stoner rock, desert rock, doom rock, just plain old rock and you come up with the best rock and roll created by the best bands currently busting their ass to bring you their sounds. This music is a blend of the best of 70's rock and roll with modern experimental riffs and beats. This is what makes 'stoner/doom rock' the best underground music scene since the 'Seattle' scene hit.
Baby Woodrose blew her mind!quote:Op zondag 14 maart 2004 19:17 schreef nipeng het volgende:
[afbeelding]
Dit is een mevrouw bij een benzinepomp; aldus mijn vrouw.
En hadden ze ook nog het lef om merchandising aan te bieden na afloop van het optreden?quote:Op zondag 14 maart 2004 22:44 schreef B1tchwax het volgende:
Eerste bandje (Los Nooches ofzo) was echt lachwekkend. De gitarist kwam er na een nummer achter dat zijn gitaar niet helemaal lekker gestemd was en nam een paar minuten de tijd om zijn gitaar te gaan stemmen. Hij had immers nieuwe snaren voor dit concert gekochtVolgens mij was deze knakker goed stoned, want hij verloor een paar keer zijn plectrum tijdens het spelen.
Ja! haha, er hing maar een BW shirt, maar meerdere van hen. Niet echt mijn ding -> Drums, gitaar en een soort antiek synthesizer. Klonk een beetje een dimensionaal hierdoor. Sun Dail had gecancelled, en dit kwam een beetje over als haast vervanger.quote:Op zondag 14 maart 2004 23:57 schreef Summoner het volgende:
[..]
En hadden ze ook nog het lef om merchandising aan te bieden na afloop van het optreden?
Leuke package!quote:Op maandag 15 maart 2004 03:04 schreef GrooveRock het volgende:
17 juni Orange Goblin + Grand Magus + Witchcraft
Wat is Shellac voor een band?quote:En effe helemaal uit de stoner, maar wel heel cool. 30 mrt speelt Shellac in de melkweg, de dag ervoor in vera. Dat is echt te cool!
Stoner is nooit dood geweest. ..quote:Op maandag 15 maart 2004 03:04 schreef GrooveRock het volgende:
J
En het goede nieuws uit programmeurs land: Stoner leeft weer, en er gaat weer meer geprogrammeerd worden in Nederland. Goed voorbeeld is Orange Goblin die vorige tour niet eens in NL langs kwamen.
Del Desiertoquote:Tour waarvan ik weet dat ze gaan komen:
Comming to Holland: Orcestra Del Desierto, The Hidden Hand, Place of Skulls, Pelican, ELectric Wizard, Rammesses, Lowrider and maybe more...
Je hebt ze nooit opgemerkt.quote:ps. ik vindt het echt supercool om eindelijk wat meer liefhebbers te vinden, want ze zijn er al zo weinigStoner ROCKS!
In de platenzaak staat het bij de noise. Tussen bands als The big black en Slint. Wat ik echt grote klasse vond is dat bij hun vinyl (LP) release van ik dacht at action park in een vrij luxe box er een totaal blanco CD bij zat met het album. Gewoon voor de extra en om te laten zien hoeveel gaarder CDs zijn...quote:Op maandag 15 maart 2004 04:24 schreef Summoner het volgende:
Wat is Shellac voor een band?
Misschien naar Utreg. Ik kijk wel. Eerst die laatste van OG een beluisterenquote:Op maandag 15 maart 2004 03:04 schreef GrooveRock het volgende:
20 juni Orange Goblin + Grand Magus + Witchcraft - Tivoli de Helling, Utrecht
En het goede nieuws uit programmeurs land: Stoner leeft weer, en er gaat weer meer geprogrammeerd worden in Nederland. Goed voorbeeld is Orange Goblin die vorige tour niet eens in NL langs kwamen.
quote:Op maandag 15 maart 2004 07:50 schreef TimoBasso het volgende:
Dan zit je wat te zappen op een vroege ochtend.. en dan hoor je opeens de vocals van John Carcia.. in een stom club "rock/pop" liedje.. Dan denkje ook waar gaat het met de wereld naar heen
The Crystal method - born to slow.. Shit goddamn,ik ben er echt ziek van
quote:Former KYUSS vocalist John Garcia won the "Best Single" award at the "DanceStar USA - The American Dance Music Awards" on Tuesday (March 9) for his work on THE CRYSTAL METHOD`s track "Born Too Slow", which the current UNIDA frontman co-wrote and recorded with the California duo for their latest CD, "Legion of Boom". Garcia and THE CRYSTAL METHOD also performed the song (photo) live at the awards show, which was held at the Bayfront Park Amphitheater in downtown Miami. THE CRYSTAL METHOD took home a total of three prizes at the "Dance Music Awards": "Best Album" ("Legion of Boom"), "Best Single" ("Born Too Slow") and "Best Act".
blabbermouth.net
quote:
How very desert of you.quote:Op maandag 15 maart 2004 12:35 schreef nipeng het volgende:
[afbeelding]
Een Alesis Andromeda is wel een supermooie analoge synthesizerquote:Op maandag 15 maart 2004 12:35 schreef nipeng het volgende:
[afbeelding]
nou... John Carcia is nou wel echt "over the Hill"quote:Op maandag 15 maart 2004 15:09 schreef search64 het volgende:
En het is eigenlijk best een cool nummer.
Goed dat je die noemt! Die moet ik nog bestellen!quote:Op maandag 15 maart 2004 14:39 schreef B1tchwax het volgende:
http://www.thecrystalmethod.com
... Gallery of Mites ...
Goed nieuws!quote:Op maandag 15 maart 2004 18:02 schreef nipeng het volgende:
Ik heb 'm niet zo lang geleden gezien met Hermano.![]()
Helemaal niet over the top.
Hermano komt in september met een nieuw album, eind dit jaar touren ze in Euorpa.
Unida: eind dit jaar een nieuw album en tour.
Bron: http://www.ramanagement.net/
Het is inderdaad een beetje recht-toe recht-aan maar zeker wel afwisselend genoeg.quote:Op maandag 15 maart 2004 20:20 schreef Summoner het volgende:
"Noara Dance" van Mammoth Volume is best een leuke plaat! Het is een Zweedse stoner band, beetje recht-toe recht-aan werk maar zeer charming. Ze hebben drie platen en een compilatie uit op Music Cartel.
[afbeelding]
Hmmm, hoe vaker ik hem luister hoe minder recht-toe recht-aan hij wordt! Er zitten zelfs wat lichte progrock invloeden in de muziek.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 11:26 schreef Kolkus het volgende:
Het is inderdaad een beetje recht-toe recht-aan maar zeker wel afwisselend genoeg.
Shellac is de band van Steve Albini. Big Black is 1 van zijn vorige bands waar ik alleen de Rich man's eight track tape van heb (soort `greatest hits'). Volgens mij wel waar om live bekeken te worden. Erg goede gitaar noise. En het is algemeen bekend dat Steve een gruwelijke hekel heeft aan cd's, kijk ook maar eens in het boekje van rich man.quote:Op maandag 15 maart 2004 09:57 schreef B1tchwax het volgende:
[..]
In de platenzaak staat het bij de noise. Tussen bands als The big black en Slint. Wat ik echt grote klasse vond is dat bij hun vinyl (LP) release van ik dacht at action park in een vrij luxe box er een totaal blanco CD bij zat met het album. Gewoon voor de extra en om te laten zien hoeveel gaarder CDs zijn...
Heb ze nooit live gezien, maar ik denk dat je als stoner hier niet echt een grote buil aan kunt vallen, gezien noise ook een deel stoner raakvlakken heeft.
Ja daar zat ik ook al aan te denken. Sorry voor de illegale requests maar ik was een beetje Desperate!!quote:Op dinsdag 16 maart 2004 15:23 schreef Summoner het volgende:
Dat is erg vervelend sir_Tachyon, maar je die twee platen liggen tegenwoordig voor een zeer schappelijk prijsje in de winkel. Zulke klassiekers moet je natuurlijk wel origineel op cd of lp hebben...
De cd die jij noemt ken ik niet, maar hun debuut is erg afwisselend.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 15:13 schreef Summoner het volgende:
[..]
Hmmm, hoe vaker ik hem luister hoe minder recht-toe recht-aan hij wordt! Er zitten zelfs wat lichte progrock invloeden in de muziek.
Vooralsnog ken ik alleen het nummer van ze dat op stonerrock.com staat. Klonk wel OK, dus ik denk wel dat ik dat ding bestellen gaquote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:25 schreef search64 het volgende:
Iemand bekend met Gallery of Mites?
Yup.. Heb hem hier op LP liggen. Heel sterke plaat die doet denken aan oude magnet alleen dan niet echt zo psychedelisch maar meer recht toe recht aan. En de heren van Monster Magnet samen met Garcia is natuurlijk alleen al de aankoop waard! (100 days -> 100 dagen na het overlijden van Fred Drake (Earthlings?) opgenomen als eerbetoon)quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:25 schreef search64 het volgende:
Iemand bekend met Gallery of Mites?
Hmmm, dan is deze plaat wat minder afwisselend. Je beschrijving van het debuut klinkt goed!quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:21 schreef Kolkus het volgende:
De cd die jij noemt ken ik niet, maar hun debuut is erg afwisselend.
Zware grooves worden afgewisseld met jaren zeventig orgels, arabische invloeden en zelf onvervalste jazz.
Verzendkosten zijn wel qut. Misschien interesse voor een FOK! SR.com inkoopactie? ^_^quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:39 schreef Summoner het volgende:
Bestellen bij Stonerrock.com is best voordelig. Als je over de 50 dollar komt met je bestelling krijg je een gratis cd. Als je over de 100 dollar komt krijg je twee gratis cd's.
Thanks for the info.. morgen ook effe kaartjes rippenquote:Op woensdag 17 maart 2004 18:52 schreef nipeng het volgende:
* nipeng heeft kaartjes voor O.G. (Effenaar)
Hehe, misschien inderdaad een goed idee. Maar de meeste van de cd's die ze aanbieden kan ik ook wel uit nederland halen. Het gaat me voornamelijk op de shirts. 9 euro verzendkosten, je kunt ook airmail kiezen maar dan betaal je maar liefst 16 euro aan portokosten! Dan wacht ik wel wat langer...quote:Op donderdag 18 maart 2004 08:58 schreef B1tchwax het volgende:
Verzendkosten zijn wel qut. Misschien interesse voor een FOK! SR.com inkoopactie? ^_^
Bij normale orders bestel je via All that's heavy, maar bij grote hoeveelheden (25 of meer) kan je kijken naar de prijzen bij meteorcity direct die vaak ruim 20 procent goedkoper zijn!!!quote:Op donderdag 18 maart 2004 23:46 schreef Summoner het volgende:
[..]
Hehe, misschien inderdaad een goed idee. Maar de meeste van de cd's die ze aanbieden kan ik ook wel uit nederland halen. Het gaat me voornamelijk op de shirts. 9 euro verzendkosten, je kunt ook airmail kiezen maar dan betaal je maar liefst 16 euro aan portokosten! Dan wacht ik wel wat langer...
Je had een shirt gratis kunnen hebben ^_^quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:41 schreef Summoner het volgende:
Probleem is dat ik voorlopig niets ga bestellen, aangezien ik net een paar dagen geleden drie shirts bij All That's Heavy heb besteld. Maar over een tijdje... big fok!stoner haul!
Welke 3 shirts heb je besteld?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:41 schreef Summoner het volgende:
Probleem is dat ik voorlopig niets ga bestellen, aangezien ik net een paar dagen geleden drie shirts bij All That's Heavy heb besteld. Maar over een tijdje... big fok!stoner haul!
Ja ik ben er eens geweestquote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:17 schreef nipeng het volgende:
Zeg wie kent hier de "Helling" waarnaar op de Tivoli site wordt gerefereerd?
Walter van Roadburn? Ken jij die ook?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:16 schreef nipeng het volgende:
Vernam gister van Walter dat :
- Bitchwax zonder Ed Mundell zal optreden
- hij een kickass videoshow heeft voor OG
Hoe is het met de auto te bereiken?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:13 schreef B1tchwax het volgende:
[..]
Ja ik ben er eens geweest
Jaquote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:16 schreef Doc het volgende:
[..]
Walter van Roadburn? Ken jij die ook?
(aan de andere kant, wie kent Walter nou niet)
Tsja ik was toen met de trein. Volgens mij goed te bereiken, omdat het niet in het centrum ligt maar op een soort klein afgelegen terreintje. Ik denk ook dat ik hier naar OG ga. Sfeer was die avond trouwens prima in orde dus ik heb er zin in.. aardig zaaltje!quote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:22 schreef nipeng het volgende:
[..]
Hoe is het met de auto te bereiken?
Zo ja dan schaf ik ook kaartjes voor OG op deze lokatie aan.
quote:Op zaterdag 20 maart 2004 16:26 schreef Doc het volgende:
Welke 3 shirts heb je besteld?
Ik had 'm vorige keer bij OG ontmoet. Een collega van me - die in het begin van Roadburn ook nog eea voor die site gedaan had als designer/webmaster/whatever - is behoorlijk goed met 'm bevriend.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:27 schreef nipeng het volgende:
[..]
Ja
Ik ken 'm van stoner concerten. Daar kom ik heb regelmatig tegen.
Eerst wist ik niet eens dat hij van Roadburn was.
Anyway hij vertelde mij dat hij op verzoek van OG, Grand Magus en Witchcraft een redelijk heftige videoshow in elkaar heeft gezet.
Klopt. Van die beperkte keuze. Je had wellicht ook die rode MondoGenerator kunnen nemen (ik heb de witte met zwarte letters; ik vind de rode echter mooier, maar die verkochetn ze toen niet tijdens het concert).quote:Op zondag 21 maart 2004 15:39 schreef Summoner het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Na er jaren in rondgelopen te hebben wil ik geen zwarte shirts meer, dus dan is je keuze redelijk beperkt.
Die had ik ook op het oog, maar ze hebben het shirt alleen nog in de maten M en L, en ik neem het liefst XL.quote:Op zondag 21 maart 2004 18:47 schreef Doc het volgende:
Klopt. Van die beperkte keuze. Je had wellicht ook die rode MondoGenerator kunnen nemen (ik heb de witte met zwarte letters; ik vind de rode echter mooier, maar die verkochetn ze toen niet tijdens het concert).
Ik ben er een keer gewees bij een optreden van Psychopunch en de Skidmarks. Vanaf Utrecht Centraal bereikbaar met een of andere buslijn. Vond de zaal trouwens niet echt sfeervol. Beetje vierkante doos idee. Lag er misschien ook aan dat het niet echt druk was verder.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:38 schreef B1tchwax het volgende:
[..]
Tsja ik was toen met de trein. Volgens mij goed te bereiken, omdat het niet in het centrum ligt maar op een soort klein afgelegen terreintje. Ik denk ook dat ik hier naar OG ga. Sfeer was die avond trouwens prima in orde dus ik heb er zin in.. aardig zaaltje!
patserquote:Op woensdag 24 maart 2004 19:26 schreef nipeng het volgende:
* TimoBasso is inmiddels ook in het bezit van kaartjes voor OG in utrecht
Ik heb het niet zo op festivals. Komen ze ook in de clubs?quote:Op zondag 28 maart 2004 15:33 schreef GrooveRock het volgende:
Yeah, uit redelijk betrouwbare bron, Lowlands wordt leuk dit jaar.
Eagles of Death Metal en Mark Lanegan Band komen. Auf Der Maur maakt een goede kans!
Ik ga zeker!
Hoe bedoel je?? Nou ja, ik kan er nog maar eentje noemen, niet echt Stoner, maar ik vindt het persoonlijk echt helemaal geweldig.quote:Op zondag 28 maart 2004 16:08 schreef nipeng het volgende:
Maareh vertel eens wat meer over dat hele mooie lijstje met verwachte bands.
Soundz OK!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 02:35 schreef GrooveRock het volgende:
en al surfend pik ik wel eens wat op, een aankondiging van Orange Goblin mensen zelf.
European Tour with Grand Magus and Witchcraft
16th Leuven, Sojo - Belgium
17th Eindhoven, Effenaar - Holland (w/Monster Magnet)
18th Deventer, Burgerweishuis - Holland
Kijk vooral naar de Effenaar (!!!!!!), en dat MM er bij zou staan kan nog heel goed kloppen ook, want ze zijn in het land vanwege Waldrock. Het is nog niet verwerkt bij de Effenaar en de ticketservice, dus waarschijnlijk als je van plan was naar de effenaar te gaan met OG, koop dan nu kaarten, dan heb je waarshcijnlijk het geluk dat ze goedkoper zijn, want ik verwacht dat de prijs ngo wel flink gaat stijgen.
quote:Op maandag 29 maart 2004 19:56 schreef Seborik het volgende:
Hey Nipeng, leuke plaat van Pelican.
Ik heb al kaartjes maar ik hoop dat MM niet komt.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 02:35 schreef GrooveRock het volgende:
[
[..]
Kijk vooral naar de Effenaar (!!!!!!), en dat MM er bij zou staan kan nog heel goed kloppen ook, want ze zijn in het land vanwege Waldrock.
Als je hier Monster Magnet bij denkt heb je wel een heftige line up te pakken. Een mini festival.quote:Effenaar Do 17 juni 2004
Orange Goblin + Grand Magus + Wichcraft + Lupu Negru + Roadburn Spaced Out Video Show
Yup hij is al te krijgen op All that's heavy en zweeft al geruime tijd over het net. Meningen zijn welkom, ben vooral benieuwd of iemand die ook de moeite waard had gevonden als het niet door dezelfde mensen gemaakt was, maar door onbekenden.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 23:02 schreef Summoner het volgende:
Die Eagles of Death Metal plaat is al uit? ff Ipecac checken...
das echt bullquote:Op donderdag 1 april 2004 17:07 schreef nipeng het volgende:
Ik heb gehoord dat mensen met een OG (=oud) kaartje de zaal moeten verlaten na de show van OG, dat is dus voordat MM begint.
me2quote:Op vrijdag 2 april 2004 09:31 schreef B1tchwax het volgende:
ik haat 1 april
Van de newssectie op http://www.monstermagnet.net/quote:04 april 2004
We are very sorry but we have to cancel the upcoming gig @ the Arenan / Madrid / Spain due to problems with Dave's voice. On doctor's advice Dave has to take at least a 24 hour break in between every couple of shows in order to prevent worse. An official statement by Dave should follow later on today, thanks.
Goede verhalen gehoord over Mustach (Dozer al eens live gezien).quote:Op zondag 4 april 2004 10:39 schreef B1tchwax het volgende:
Volgende week in de melkweg Mustach en Dozer -> Gratis voor year-members. Ga ik wel ff bekijken. Mustach is wel aardig, maar dozer is altijd wel cool. En de prijs is niet slecht
Year membership is 14 euro, en waarschijnlijk pak ik van het jaar nog wel wat andere gratis concertjes mee. Snel verdiendquote:Op zondag 4 april 2004 13:09 schreef Doc het volgende:
[..]
Goede verhalen gehoord over Mustach (Dozer al eens live gezien).
Misschien ga ik, weet nog niet.
Ik ben dan wel geen year-member maar als ik ga is er denk ik wel een redelijke kans dat ik (via via) gratis binnenkom.
Yep,Hell-0)))-Ween staat er op.quote:Op maandag 5 april 2004 01:58 schreef Summoner het volgende:
Staat er ook Sunn O))) op die compilatie Dante?
Coole plaatquote:Op maandag 5 april 2004 12:01 schreef OphiOn het volgende:
Los Natas - Toba Trance
[afbeelding]
Verplichte kost voor iedereen in dit topic!![]()
Ah beterz.quote:Op maandag 5 april 2004 14:32 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Yep,Hell-0)))-Ween staat er op.
Gaaf nummer,wel een ontiegelijke zwaar geluid.
Mooie hoes. Wel eens een nummer van ze gehoord, maar was niet heel erg onder de indruk. Maar ik zal er nog eens naar luisterenquote:Op maandag 5 april 2004 12:01 schreef OphiOn het volgende:
Los Natas - Toba Trance
[afbeelding]
Verplichte kost voor iedereen in dit topic!![]()
wow dat is wel erg coolquote:Op dinsdag 6 april 2004 22:39 schreef GrooveRock het volgende:
Is altijd hardstikke leuk hoor, als ze komen slapen. Zo leuk dat mijn broer er een website van heeft gemaakt. Check voor fotos van Dozer en Hulk. Gezellig jammen met muzikanten is altijd tof!
http://www.sleepinwiththeband.tk
Ik heb vandaag eeiiiindelijk de nieuwe Orange Goblin binnengekregen, dus die ga ik de 'komende tijd' veel luisteren.quote:Op dinsdag 6 april 2004 18:16 schreef TimoBasso het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk de beste stoner plaat die jullie de laatste tijd flink heb zitten te luisteren
ik de Nebula/Lowrider split
Ah daar ben ik ook wel te vinden. ik vond de plaat van Mustasch aardig, maar niet meer dan dat. Ze hebben ooit op Roskilde de publieksprijs gewonnen dus ik neem aan dat het live wel behoorlijk gaat rocken.quote:Op zondag 4 april 2004 10:39 schreef B1tchwax het volgende:
Volgende week in de melkweg Mustach en Dozer -> Gratis voor year-members. Ga ik wel ff bekijken. Mustach is wel aardig, maar dozer is altijd wel cool. En de prijs is niet slecht
Was als voorprogramma van magnet wel aardig, maar zonder magnet zal je mij niet zo snel bij the Quill zienquote:Op zaterdag 10 april 2004 09:56 schreef nipeng het volgende:
Vandaag the Quill @Paaspop
Met zero2nine en dat meidenbandje? Ik ga volgende week.quote:Op donderdag 8 april 2004 23:49 schreef Doc het volgende:
Hmmm, maandagavond Dozer komt helaas niet uit. Jammer dat het niet op zondag avond is.
Nope, met moustache. Ook Zweeds en schint ook goed te zijn.quote:Op zaterdag 10 april 2004 19:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Met zero2nine en dat meidenbandje? Ik ga volgende week.
Wel eens van gehoord. Schijnt best aardig te zijn. Ik zal er eens naar luisteren.quote:Op zondag 11 april 2004 11:19 schreef nipeng het volgende:
Er komt een bandje genaamd Monster Magnet.![]()
Nee, die was voornamelijk bezig met een meisje. Meer geklept met Ed en Bob de drummer en ook wat met de zanger van Gluecifer. Zie ook het MM topic.quote:Op zondag 11 april 2004 09:40 schreef Doc het volgende:
[..]
Nope, met moustache. Ook Zweeds en schint ook goed te zijn.
Zag je SMSje een paar dagen geleden (had m'n mobieltje een tijdje niet aangehad). COOL!
Nog lang met Dave gekletst?
Kewl!quote:Op zondag 11 april 2004 11:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, die was voornamelijk bezig met een meisje. Meer geklept met Ed en Bob de drummer en ook wat met de zanger van Gluecifer. Zie ook het MM topic.
(Heb uioteraard wel de backstage pas gesigneerd door alle bandleden.)
Bericht uit Februariquote:Op zondag 11 april 2004 12:11 schreef TimoBasso het volgende:
effe een vraagje aan de kenners.. is Unida nog bij elkaar ofniet?
Doc .. Waar heb je die gekocht? .. of heb je hem gedownload?quote:Op zondag 11 april 2004 12:24 schreef Doc het volgende:
Op een of andere manier vind ik dit een Stonerrock film
* Doc spamt Spun
[afbeelding]
Tijd geleden dat ik binnen twee weken een film 3 keer gezien heb.
Echt grandioos!
Mee eensquote:Op zaterdag 10 april 2004 19:30 schreef B1tchwax het volgende:
[..]
Was als voorprogramma van magnet wel aardig, maar zonder magnet zal je mij niet zo snel bij the Quill zien
Gehuurd. Hij is echt tof!quote:Op zondag 11 april 2004 14:52 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Doc .. Waar heb je die gekocht? .. of heb je hem gedownload?![]()
Want die trailer is echt super!.. ik moet hem zien![]()
Five Horse Johnson is zwaar oké, ben vorig jaar naar de 013 geweest en heb ze in '02 op Dauwpop gezien. Eigenlijk is zowat het hele SmallStone label in orde.quote:Op donderdag 8 april 2004 16:30 schreef CheeZe het volgende:
Gisteren hier in Limerick naar Five Horse Johnson geweest. Geen hond in die toko en ik zwaar uit mijn dak
Heel erg vette bluesrock en relaxte gasten ook nog es.
quote:Majestic Scene + Supernatural + Skirl + Lawn + A#1 + Moodswing + Astrosoniq + Incense + Hulk
Ik ken het niet, heb ze wel 20 december in het voorprogramma van Mondo Generator gezien.quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:20 schreef nipeng het volgende:
Ik ben er ook
Wie kent het album van Hulk?
Dat rockt lekker zeg.
Hulk Ownz.. hun zijn echt goed live, vooral een maandje terug d8 ik in de w2.. ik heb toen meteen dat album gekocht..quote:Op dinsdag 13 april 2004 17:20 schreef nipeng het volgende:
Ik ben er ook
Wie kent het album van Hulk?
Dat rockt lekker zeg.
Oja 1 mei in de W2:
[..]
Dozer had je al een keertje met Manu gezienquote:Op woensdag 14 april 2004 22:00 schreef Ulx het volgende:
Gisteren Zero2Nine, Misdemeanor en Dozer gezien. Dozer erg goed. Andere bands leuk.
Mwoah, muziek was wel aardig.quote:Op woensdag 14 april 2004 22:08 schreef B1tchwax het volgende:
Misdemeanor is wel grappig ja (All chick stonerrock band). John Garcia heeft nog guest vocals geleverd op hun debuut EP en Brant Bjork wat producerwerk. Meer de gimmick dan de muziek.hoor
Weet ik. Nu heb ik ook wat CD's van die figuren.quote:Op woensdag 14 april 2004 22:22 schreef Doc het volgende:
[..]
Dozer had je al een keertje met Manu gezien
Zover ik weet een van de weinige stonerrock bands met alleen dames. Alleen facehugger schiet me te binnen die hetzelfde doenquote:Op woensdag 14 april 2004 22:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mwoah, muziek was wel aardig.
En wat zou de gimmick moeten zijn?
Die eerste heb ik hier liggen gesigneerd door de band. De tweede heb ik ook dus dan kan je 'm hier eens komen luisterenquote:Op woensdag 14 april 2004 22:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Weet ik. Nu heb ik ook wat CD's van die figuren.
(de touwtering: Heb gewoon de tweede niet gekocht. grmbl)![]()
Graag gedaan. Ook dank aan Ulx die mij die boxen weer gegeven hadquote:Op woensdag 14 april 2004 22:46 schreef Seborik het volgende:
Hoi Doc, die boxen van Nuggets: Original Artifacts etc. zijn geweldig.
Bedankt voor de tip.
Ja. Inderdaad.quote:Op woensdag 14 april 2004 22:46 schreef Seborik het volgende:
Hoi Doc, die boxen van Nuggets: Original Artifacts etc. zijn geweldig.
Bedankt voor de tip.
Dus mensen verkopen di platen particulier?quote:Op vrijdag 16 april 2004 00:28 schreef Seborik het volgende:
Ja, heb ze allebei.
Ebay rules.
Woodrose was niet verkeerd.quote:Op donderdag 15 april 2004 13:12 schreef TimoBasso het volgende:
Toch geen Baby woodrose tonight for me... wegens omstandigheden *school bleh*
maarja.. iedereen die er toch naar toe gaat have fun
hehehehe.. maar het was wel cool?quote:Op vrijdag 16 april 2004 16:19 schreef nipeng het volgende:
[..]
Woodrose was niet verkeerd.
Meteen hun "Blows Your Mind" cd gescoord.
Jammer dat er zo weinig mensen waren.
Was in de Patronaat ook niet overdreven druk, ondanks het feit dat het gratis was.quote:Op vrijdag 16 april 2004 20:27 schreef nipeng het volgende:
Ja was wel![]()
Het valt wel mee met "zelden druk", heb genoeg drukke gigs gezien daar.
Door de week valt het vaak wat tegen de bezoekers aantallen.
't Zal dan niet een heel lang concert geweest zijnquote:Op zaterdag 17 april 2004 01:22 schreef TimoBasso het volgende:
Bleek het gewoon een Slo Burn cover band te zijn..
Daar zal ik ook zijnquote:Op zondag 18 april 2004 13:17 schreef nipeng het volgende:
@Doc
Volgende week zondag Brant in de WII. Ik heb er wel zin in.
UITERAARD!quote:Op zondag 18 april 2004 13:59 schreef nipeng het volgende:
@Doc, doe jij iets aan gehoorbescherming voor de kleine?
quote:Op zondag 18 april 2004 16:40 schreef Doc het volgende:
[..]
UITERAARD!
Ik heb zelf trouwens ook (bijna) altijd oordoppen in.
Ik heb haar al uitgelegd dat ze die -als ze mee gaat- in moet doen.
Half uurtje ofzo.. maarja het was wel coolquote:Op zondag 18 april 2004 12:43 schreef Doc het volgende:
[..]
't Zal dan niet een heel lang concert geweest zijn
Kewl, woensdag ben ik zelf in de Effenaar => Electric Eel Shockquote:Op zondag 18 april 2004 19:06 schreef B1tchwax het volgende:
Ik ga zelf op woensdag kijken in de melkweg naar brant. Ik zal ff laten weten of hij in vorm is
Ik dacht al dat doen ze snelquote:Op zondag 18 april 2004 19:37 schreef nipeng het volgende:
[..]
Kewl, woensdag ben ik zelf in de Effenaar => Electric Eel Shock
Ohnee dat is donderdag.
quote:Op zondag 18 april 2004 19:47 schreef B1tchwax het volgende:
[..]
Ik dacht al dat doen ze snelElectric Eelshock komen nl. mee woensdag in de melkweg. Ook Nick Oliveri accoustisch als het goed is.. eigelijk kijk ik daar nog het meest naar uit
Hee, kewl. Utreg is voor mij wel een makkelijke locatie altijd. En Tivoli is ook leuk.quote:Op dinsdag 20 april 2004 15:13 schreef nipeng het volgende:
Zeg, wisten jullie dit al:
Wo, 16/06/04 20.15 uur MONSTER MAGNET Tivoli
http://www.ticketmaster.n(...)T
Hebbes.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 20:38 schreef nipeng het volgende:
Los Natas heeft Toba Trance II uit zie ik op ATH.
Deze moet ik hebben.![]()
Hier een review:quote:
TOMATITO
TRAICION EN EL ARROCERO
MATOGROSSO
HUMO DE MARIHUANA
LA SEPA
QUE RICO (LIVE)
Ik liet bovenstaande net even zien...quote:Op zondag 14 maart 2004 19:17 schreef nipeng het volgende:
Dit is een mevrouw bij een benzinepomp; aldus mijn vrouw.
quote:Awww klootzak!
Ik heb trouwens nog over die plaat bericht in dit topic. Ik had toen de cover van Toba Trance I (die blauwe) geplaatst i.p.v Toba Trance II. Toba Trance II is eigenlijk een experimenteel album.quote:Op dinsdag 20 april 2004 18:39 schreef nipeng het volgende:
[..]
Hebbes.![]()
[..]
Hier een review:
http://www.monolith.gr/reviews/html/losnatas03.html
Leuke site overigens.
kijk dat is opvoeding!quote:Op dinsdag 20 april 2004 23:09 schreef Doc het volgende:
Mijn oudste dochtertje gaat zondag trouwens zeker mee![]()
Bij de W2 hadden ze er geen enkel probleem mee (kreeg de indruk dat het vaker gebeurde bij zondag middag concerten) en m'n dochtertje had er enorm veel zin in. Vanavond laten zien hoe je oordopjes in moet doen.
Niet haar eerste concert trouwens. Ze was eerder ook mee naar pinkpop, drie jaar geleden. Daar vond ze The Hives erg leuk.
> Wat voor nummers speelde Nick eigenlijk?quote:Op donderdag 22 april 2004 02:02 schreef ullie het volgende:
Zow net Nick Oliveiri, Brant Bjork en Electrtic Eel Shock gezien. Nick was een beetje suf akoestisch in z'n eentje. Brant Bjork was erg cool. Op het randje van stoner en jaren 60 vanalles. Tof optreden. Electric Eel shock was grappig, maar muzikaal matig.
Ik had er al zin. Maar nu NOG meerquote:Op donderdag 22 april 2004 08:56 schreef B1tchwax het volgende:
Gisteravond naar de melkweg geweest naar Nick Oliveri, Brant Bjork & the bros en Electric Eel Shock.
Opende met Nick Oliveri die in zijn uppie met een gitaar opkwam. Optreden was wel grappig en je zag dat hij er zelf ook wel lol in had en mee zat te worstellen. I try to play my best songs, but none of them work accoustic.... so I'll just play these. Wat Mondo Generator en Queens werk, en wat covers / nieuw materiaal. Meeste nummers werkte inderdaad niet, maar nummers als Day I Die en Detroit wilden wel.
Daarna Brant Bjork. Ik had hem al eens eerder gezien in de patronaat, maar hij leek er nu meer zin in te hebben. Er leek meer plezier vanaf te stralen en het rockte een stuk meer dan de vorige keer.
Absoluut hoogtepunt was tijdens een extended versie van ik dacht Low Desert Punk dat Nick Oliveri Naar voren kwam.... "one blow till I take ya down, I'll take ya down
one spoke and your head spins around and around!" ... Ze lieten het over lopen in Kyuss' Gardenia.. Helemaal geweldig moment! Cool optreden overall dat erg lekker liep.
Ik vind de CD bij meerdere draaibeurten leuker geworden. Een mix van WhiteStripes en QOTSA (met vleugjes Stones, TheCramps, blues en 60's pop).quote:Op dinsdag 30 maart 2004 23:43 schreef B1tchwax het volgende:
[over die Eagles of Death Metal CD]
Yup hij is al te krijgen op All that's heavy en zweeft al geruime tijd over het net. Meningen zijn welkom, ben vooral benieuwd of iemand die ook de moeite waard had gevonden als het niet door dezelfde mensen gemaakt was, maar door onbekenden.
Brant is coolquote:Op donderdag 22 april 2004 08:39 schreef Doc het volgende:
> Brant lijkt me ook erg cool.
Bitch!quote:Op donderdag 22 april 2004 08:56 schreef B1tchwax het volgende:
En ik was blij dat ik dat deed.... In de garderobe Nick Oliveri tegen gekomen. Hij was druk in gesprek met de dame die tijdens Dozer/Mustasch achter de draaitafels stond. Handje geschud, jas opgehaald en naar huis. Goede avond voor Stoner!
jupquote:Op vrijdag 23 april 2004 00:26 schreef nipeng het volgende:
Bidi. is dat niet de toetsenist van astrosoniq?
Ze hebben wel vaker ruzie gehad. Dus laten we het hopen!quote:Op vrijdag 23 april 2004 00:16 schreef GrooveRock het volgende:
Maar ja, ook wel fijn om te horen, volgens Brant moet de ruzie tussen Nick en JOsh bekoelen, en komt het vanzelf wel weer goed, dat heeft alleen een tijdje nodig...
Klopt. Laatste keer dat QOTSA in Amsterdam had opgetreden zaten ze daar ook.quote:Op vrijdag 23 april 2004 00:16 schreef GrooveRock het volgende:
De band ging verder partyen in cafe The Minds in Amsterdam, gaan ze vaker komen.
En wie van die twee flankerende personen ben jij?quote:Op vrijdag 23 april 2004 00:16 schreef GrooveRock het volgende:
http://home.planet.nl/~kamp0914/brantandme.jpg
Ze hebben beiden de auto gordel nog om zag ikquote:Op vrijdag 23 april 2004 11:07 schreef Betse het volgende:
Links is de toetsenist van Astrosoniq dus zal hijzelf wel rechts staan..
Ik sinds vandaag....quote:Op dinsdag 20 april 2004 15:32 schreef Doc het volgende:
Heb sinds vandaag de Eagles OF Death Metal CD. Ik vind 'm leuk. Het is geen stoner, maar wel lekker. Beetje een gimmick, het verfreaken van 70's Stones-y rifjes, en de nummers lijken bij eerste beluistering behoorlijk op elkaar. Maar ik hou op zich wel van, van dat soort nummers.
Voorprogramma van Bevis Frond, toch?quote:Op vrijdag 23 april 2004 12:22 schreef Doc het volgende:
[..]
Ze hebben beiden de auto gordel nog om zag ik
Geinig verhaal over 35007. Ik heb ze na 1992 (of was het 1993?) niet meer live gezien. Moet er toch nog weer een van komen
Can you say "spirit in the sky"quote:Op vrijdag 23 april 2004 18:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik sinds vandaag....
leuke plaat. Maar echt stonesy vinnik m niet. Erg lekker, iig. San Berdoo is erg sterk.
Yepquote:Op vrijdag 23 april 2004 18:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voorprogramma van Bevis Frond, toch?
Toen was ik tussen de 10 en 12quote:Op zaterdag 24 april 2004 00:56 schreef Doc het volgende:
[..]
Yep. Weet jij nog of het 1992 of 1993 was?
Yeah!quote:Op zondag 25 april 2004 11:36 schreef TimoBasso het volgende:
hehehe.. vandaag mijn held..
Brant
Klopt. Ze vond het geweldig. Ik heb ook nog een foto gemaakt van haar samen met Brant die ze een "leuk ventje" noemde. En ze lag helemaal in een deuk toen Nick het podium op kwam met ontbloot bovenlijf vol tatoeages. Dat vond ze wel een heel erg gekke meneer. "It was really an inspiring moment playing for that little girl, for all of the band" zei Brant, waarbij de rest van de band instemmend meeknikde.quote:Op maandag 26 april 2004 11:17 schreef chris_p het volgende:
Oh was dat jouw dochtertje zo helemaal vooraan? Ze bangde inderdaad een flink potje head ! [als men dat zo mag stellen in correct nederlands] Ook cool dat je je een kijkje backstage mocht nemen gelijk... Zal wel onvergetelijk concert voor haar zijn geweest!
Ik vond het concert van Nick ook erg leuk. Ode to Clarissa vond ik best leuk op deze manier trouwens. Autopilot (meegezongen door de zaal) was inderdaad het best. Ik heb de handgeschreven set list ook nog.quote:Op maandag 26 april 2004 11:17 schreef chris_p het volgende:
Nick Olivieri was vermakelijk alleen komen sommige nummers toch een stukje minder goed uit met een acoustische gitaar. Bijvoorbeeld Ode to Clarissa. Auto Pilot daarentegen was weer extra goed. En je plectrum kwijtraken tijdens een nummer gebeurt ons allemaal wel eens hoor Nick...
Brant zei dat-ie het wel geinig vond om zo 's middag een concert te geven. Toen riep iemand vanuit de zaal "How do you know it's daytime?".quote:Op maandag 26 april 2004 11:17 schreef chris_p het volgende:
Brant Bjork en zijn bros. moeten wel de meest coole motherf*ckers van dit moment zijn. Damn dat was even een strak optreden daar in de W2 zeg! Alles groovde als een tierelier en Brant Bjork had er veel plezier in. Die drummer was echt superstrak, ongelooflijk. Ik verstond alleen niet goed wat iemand uit het publiek nu zei tegen Brant. Hij antwoordde in ieder geval :"That is a very good question!"
Ze vroeg aan mij ook onmiddellijk of ik wel oordopjes in had. Toen ik er één liet zien ter bevestiging vond ze dat ik ze niet uit mocht doen.quote:Op maandag 26 april 2004 13:15 schreef Doc het volgende:
[..]
Het was ook een aparte ervaring om met m'n dochtertje naar een concert te gaan. Onder andere kijken of haar oordopjes nog goed zaten. Ik hoefde me gelukkig niet af te vragen of ze het wel leuk vond.
[..]
quote:Op maandag 26 april 2004 12:42 schreef TimoBasso het volgende:
Damn het was gistere echt vet...
Trouwens als je zaterdag niks te doen hebt moetje ook naar de W2 gaan
Supernatural + Astrosoniq + Hulk
Sweetquote:Op maandag 26 april 2004 15:34 schreef Betse het volgende:
[..]
[afbeelding]
Zaterdag 1 mei
'Fiesta Bidi Boeka' presenta:
Majestic Scene + Supernatural + Skirl + Lawn + A#1 + Moodswing + Astrosoniq + Incense + Hulk
Zaal Open: 19.00 uur
Aanvang: 19.30 uur
Entree: Euro 8,--
I'm there
Jammer dat ik niet kan die dag. Ik ga ook eens beter de W2 site in de gaten houden. Leuke zaal.quote:Op maandag 26 april 2004 15:34 schreef Betse het volgende:
[..]
[afbeelding]
Zaterdag 1 mei
'Fiesta Bidi Boeka' presenta:
Majestic Scene + Supernatural + Skirl + Lawn + A#1 + Moodswing + Astrosoniq + Incense + Hulk
Zaal Open: 19.00 uur
Aanvang: 19.30 uur
Entree: Euro 8,--
I'm there
quote:Op maandag 26 april 2004 13:22 schreef lizardtattoo het volgende:
[..]
Ze vroeg aan mij ook onmiddellijk of ik wel oordopjes in had. Toen ik er één liet zien ter bevestiging vond ze dat ik ze niet uit mocht doen.
"Hey Monkey boy why are you still unemployed?"quote:Op donderdag 29 april 2004 10:33 schreef desintbestaat het volgende:
Dinsdag Brant Bjork gezien in Hedon, met Nick Olivieri in het voorprogramma. Nick zong ook nog een moppie mee in een Kyuss nummer. Dat vond ik wel koel! Zijn eigen akoestische optreden kon me niet echt boeien overigens. Dan was Bjork een stuk beter. Alhoewel het op het laatst wel een beetje te jammerig werd imho.
Rock 'n Roll'equote:Op donderdag 29 april 2004 13:29 schreef Doc het volgende:
[..]
"Hey Monkey boy why are you still unemployed?"
"because I'm jammin'..."
hehehe..quote:Op vrijdag 30 april 2004 17:44 schreef nipeng het volgende:
Hmm onbewust zet mijn vrouw nu astrosoniq op...
Hell yeahquote:Op vrijdag 30 april 2004 18:41 schreef nipeng het volgende:
Supernatural![]()
Hulk![]()
Astrosoniq![]()
this is my sacrifice..quote:Op zondag 2 mei 2004 18:17 schreef tong80 het volgende:
Vannacht van 01.00 uur tot 02.15 uur Monster Magnet bij Rockpalast op Duitsland - 3.
Daar moet ik het gewoon compleet mee eens zijn. Errug vet ook met deze opzet.quote:Op zondag 2 mei 2004 17:54 schreef TimoBasso het volgende:
Godver wat was het toch vet
Supernatural,Astrosoniq... wat een geweldige show.. vooral met die 2 drummers tegelijk.. echt niet normaal
Bidi heeft er geen goede show van gemaakt
Jah die waren best trippyquote:Op maandag 3 mei 2004 17:51 schreef Betse het volgende:
[..]
Daar moet ik het gewoon compleet mee eens zijn. Errug vet ook met deze opzet.
Helaas alleen dat ik toen alle leden van incense op podium kwamen bij supernatural helaas de trein gaan halenHeeft incense nog gerockt? vast wel
Gave plaat. Ik neem aan dat je de heruitgave hebt met ook Silver Machine erop?quote:Op woensdag 5 mei 2004 16:54 schreef TimoBasso het volgende:
Net een nieuw cdtje gekocht.. Hawkwind.. in search of space
Wow.. dit is toch echt een grote trip zeg
jupquote:Op woensdag 5 mei 2004 17:24 schreef Seborik het volgende:
[..]
Gave plaat. Ik neem aan dat je de heruitgave hebt met ook Silver Machine erop?
Ik heb zelf twee verzamelaars van Hawkwind: Stasis-1971-1975 en nog eentje (weet niet meer hoe die heet, is een 6 nummers durend plaatje met Sonic Attack en Brainstorm onder andere)quote:Op woensdag 5 mei 2004 16:54 schreef TimoBasso het volgende:
Net een nieuw cdtje gekocht.. Hawkwind.. in search of space
Wow.. dit is toch echt een grote trip zeg
Cooooool! Wanneer?quote:Op donderdag 6 mei 2004 12:02 schreef TimoBasso het volgende:
Wow... Brant bjork+mondo in de Effenaar
quote:Op donderdag 6 mei 2004 12:32 schreef Doc het volgende:
[..]
Cooooool! Wanneer?
quote:Op woensdag 5 mei 2004 20:36 schreef nipeng het volgende:
Enne check de agenda van de Effenaar eens op datum 11-07.
![]()
![]()
![]()
Onder voorbehoud volgens de Effenaar site, als dat doorgaat.....cool!!!quote:Op donderdag 6 mei 2004 12:02 schreef TimoBasso het volgende:
Wow... Brant bjork+mondo in de Effenaar
Mwa als het bij de effie onder voorbehoud staat.. dan is het zo goed als door.. dat was ook bij Magnetquote:Op donderdag 6 mei 2004 13:03 schreef Jassie het volgende:
[..]
Onder voorbehoud volgens de Effenaar site, als dat doorgaat.....cool!!!![]()
![]()
Die nieuwe gitarist... die heeft het gewoon nietquote:Op vrijdag 7 mei 2004 14:48 schreef Summoner het volgende:
Oh jee. Wat was er zo mis met Atomic Bitchwax?
jah ik vond het maar zwakjes, maarja de effenaar was ook hun eerste gig.. dus misschien zijn ze vanavond wel opdreefquote:Op vrijdag 7 mei 2004 15:48 schreef Summoner het volgende:
Jammer van die gitarist... was z'n spel zo matig dan?
Ik ben er niet zo'n held in... maar doe maar iets met Nebula (intro)quote:Op vrijdag 7 mei 2004 16:38 schreef Summoner het volgende:
Wil een van jullie zometeen even het derde topic openen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |