Kijk, dit is dus wat ik bedoel. Getuigt het van meer respect als je 3 minuten je mond houdt, dan als je 1 minuut je mond houdt? Is het dus de tijd die telt waaraan je kan afmeten hoeveel respect je toont aan de slachtoffers?quote:Op zondag 14 maart 2004 16:59 schreef I_AM_BACK het volgende:
Als jij je al af gaat vragen hoelang jij je waffel moet houden om stil te staan bij een aanslag op onschuldige burgers,hoeveel doden moeten er dan voor gaan vallen om jou 3 minuten stil te krijgen?
quote:Op zondag 14 maart 2004 17:12 schreef RichardQuest het volgende:
hmm hoe laat?
Dankjewel.quote:Op zondag 14 maart 2004 17:33 schreef reem het volgende:
maandagmiddag 12.00
Dus een dode verdient meer respect als die bloederig en door een aanslag om het leven is gekomen? Dood is dood in mijn ogen. En waarom nu wel en bij al die andere aanslagen niet?quote:Op zondag 14 maart 2004 17:39 schreef Mikkie het volgende:
3 minuten vind ik ook ver gaan. Ik bedoel... met 1 minuut is de boodschap ook wel duidelijk.
En het feit dat die stilte ingelast wordt vind ik niet slecht. Je kunt roepen van "Ja, maar die anderen die elke sterven dan!?" Die zijn niet om het leven gekomen door een brute daad van deze omvang. Daar gaat het om. Elk individu dat overlijdt wordt herdacht door een aantal mensen uit zijn/haar omgeving. Maar dit is eigenlijk gewoon massamoord, een dood die je niemand gunt. Dáárom stilte en dus respect.
Goeie. Zoeken we op.quote:Op zondag 14 maart 2004 18:07 schreef Oud_student het volgende:
Is het trouwens ook 3 min stil op FOK op maandag ?
Precies, ik ben 't hier eigenlijk helemaal mee eens.quote:Op zondag 14 maart 2004 17:58 schreef ToT het volgende:
Precies ja, als het in het midden-oosten gebeurt, is het ineens de normaalste zaak van de wereld. je vraagt je soms haast af waarom het nog in het nieuws komt. Maar als het dus op een andere plaats gebeurt met andere mensen, is het dus ineens wel een reden om te gaan rouwen.
Natuurlijk, het is belachelijk dat het gebeurd is, en ik vind ook dat je je er echt wel boos om mag maken, maar rouwen.....?
Soms lijtk het wel alsof de ene mensenleven belangrijker is dan de andere. Als Sylvia Millecam of Guusje Nederhorst stert aan kanker, is het ineens vele malen erger dan als een vage familielid van je aan die ziekte sterft. Als Pim Fortuyn wordt doodgeschoten is het hele land in diepe rouw, maar als een fietsenmaker in Amsterdam wordt doodgeschoten, zal hooguit zijn familie er om rouwen en verder er een paar mensen er schande van spreken dat zoiets gebeurt.
Wat maakt de ene mens belangrijker dan de andere? Bekendheid?
Kennelijk. Maar in dit geval is het nog banaler: ook hier zijn de slachtoffers onbekenden. hier zijn mensen volgens mij echt nummers geworden.quote:Op zondag 14 maart 2004 17:58 schreef ToT het volgende:
Als Pim Fortuyn wordt doodgeschoten is het hele land in diepe rouw, maar als een fietsenmaker in Amsterdam wordt doodgeschoten, zal hooguit zijn familie er om rouwen en verder er een paar mensen er schande van spreken dat zoiets gebeurt.
Wat maakt de ene mens belangrijker dan de andere? Bekendheid?
Precies op tijd in dit topic beland danquote:Op zondag 14 maart 2004 18:44 schreef TheDon18 het volgende:
Nooit zo over nagedacht eigenlijk....
??quote:Op zondag 14 maart 2004 19:21 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Het komt allemaal door de euro
De euro is toch OVERAL de schuld van?quote:Op zondag 14 maart 2004 19:33 schreef Twisted_TpaU het volgende:
[..]
??
Verdomd, je hebt nog absoluut gelijk ook!!!quote:Op zondag 14 maart 2004 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:
En het volgende mechanisme is natuurlijk helemaal de duivel zelf zowat: Als de ETA het gedaan heeft is het erg, maar als AlQaeda het gedaan heeft is het erger. Dat zou natuurlijk helemaal de waanzin voorbij zijn
En zo is het. Geen discussie.quote:Op zondag 14 maart 2004 19:43 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Hmm, 1 minuut is wel genoeg, 2 minuten is simpelweg voor de dodenherdenking. Op dat punt vind ik dat er geen uitzonderingen moeten worden gemaakt.
En het woord "proporties" doet geen belletje rinkelen?quote:Op zondag 14 maart 2004 20:03 schreef Tiemie het volgende:
Bij de aanslagen van 11 september 2001 waren het ook 3 minuten.
Claus volgens mij...quote:Op zondag 14 maart 2004 20:16 schreef Bupatih het volgende:
Wanneer was eigenlijk de laatste keer dat we 1,2 of 3 minuten stilte hielden???
Ik ben het vergeten
De scholen met die docent. En vergeet de dodenherdenking niet. (Of laat je die ff uit beschouwing.quote:Op zondag 14 maart 2004 20:20 schreef BrauN het volgende:
[..]
Claus volgens mij...
Oooh ja dat was hetquote:Op zondag 14 maart 2004 20:22 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
De scholen met die docent. En vergeet de dodenherdenking niet. (Of laat je die ff uit beschouwing.)
Dat begin ik ook langzaam aan te geloven. Ik kijk nu al met angst vooruit naar de aankomende examenperiode deze zomer... Ik vrees het ergstequote:Op zondag 14 maart 2004 20:55 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Toeval bestaat niet.
Voorzover ik mij kan herinneren: ja. En wel de vrijdag na 11-9.quote:Op zondag 14 maart 2004 17:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja met alle respect hoor, maar gebeurde dat na 11-9 ook dan? 3 minuten stilte in Nederland?
je hebt teveel kinderen in je msnlijstquote:Op maandag 15 maart 2004 01:31 schreef Flem het volgende:
Nog erger is een X die je voor je msn nick moet zetten zodat je respect toont voor de slachtoffers in Madrid.. yeah right.
wat lul je dan overquote:Op zondag 14 maart 2004 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En het woord "proporties" doet geen belletje rinkelen?
wat wil je nou, proporties in het oog houden of niet.quote:Bus opgeblazen, 30 doden? Okee jammer
Trein opgeblazen, 200 doden? O wauw 3 cijfers, nou sjonge wat is het opeens erg allemaal
Ja, en in 2060 krijgt iedereen een dag vrij. Dat maak jij nog wel mee.quote:Op zondag 14 maart 2004 16:52 schreef Hephaistos het volgende:
Maar bij de volgende grote ramp zal het wellicht 4 minuten worden enz. enz.
Zo zullen er wel BEHOORLIJK veel mensen over denken.quote:Op maandag 15 maart 2004 02:41 schreef Praag het volgende:
dus dan moet het maar.
Jij begrijpt me verkeerdquote:Op maandag 15 maart 2004 02:52 schreef milagro het volgende:
[..]
wat lul je dan over
[..]
wat wil je nou, proporties in het oog houden of niet.
Ik sta niet stil, ik discussieer.quote:Dom gelul allemaal, jij staat nu al langer dan 3 minuten stil bij het feit dat je niet 3 minuten wilt stilstaan bij slachtoffers van een aanslag
Wat jij wilquote:Simpele ziel, over Hollandse bekrompenheid gesproken zeg, als je maar kan mekkeren, hè
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |