Xbox-ers zijn sowieso slimmer omdat ze een console aanschaffen met veel 70% goede games... PS2-ers moeten het in verhouding doen met 30% goede games...quote:Op zondag 14 maart 2004 21:48 schreef mordradead het volgende:
[..]
ik heb ook moh: rising sun voor de ps2 he (oke oke het zat erbij toen ik hem kocht) het is trouwens best een vermakelijk spel maar de ai is echt bagger, wat mooie hoesjes betreft de mooite hoesjes zitten bij de nintendo (1st party) games en die kun je zowat blind kopenxbox bezitters zijn slimmer dan ps2 bezitters??? waar haal je dat vandaan als iemand ze nou beide heeft staan is hij dus soms slim en soms dom. Het kan aan mij liggen maar ik vind dat erg kanp.
Er zijn dan ook veel meer PS2 games dan Xbox gamesquote:Op zondag 14 maart 2004 22:17 schreef Retarded het volgende:
[..]
Xbox-ers zijn sowieso slimmer omdat ze een console aanschaffen met veel 70% goede games... PS2-ers moeten het in verhouding doen met 30% goede games...
quote:Op zondag 14 maart 2004 22:26 schreef Supaaah het volgende:
[..]
Er zijn dan ook veel meer PS2 games dan Xbox games![]()
![]()
FFCC, James Bond en MGS:TTSquote:Op zondag 14 maart 2004 23:17 schreef Oksel het volgende:
Cube reclame's!? Top! wat zie je dan precies?!
quote:Op zondag 14 maart 2004 23:17 schreef Oksel het volgende:
Cube reclame's!? Top! wat zie je dan precies?!
Overigens zijn Cubegamer's het slimst. Puur omdat het niveau van de spellen het hoogst ligt..Vind ik dan..
Erg vet spel, erg mooi ook. maar het speelt lekker en daar gaat het toch omquote:Op maandag 15 maart 2004 00:11 schreef ASSpirine het volgende:
iemand die hier ook FF:CC heeft?
ik ga er aan beginnen, mijn broer heeft het gekocht, leek me niks...
maar ga het toch es bekijken
wat vinden jullie ervan?
en als ik even bezig ben ga ik ff bij een vriendin spelenquote:Op maandag 15 maart 2004 00:47 schreef ShadoW17 het volgende:
[..]
Erg vet spel, erg mooi ook. maar het speelt lekker en daar gaat het toch om![]()
Nintendo know his stuff... kijk maar een naar de N64 daar hebben ze nog steeds moeite mee om te emuleren. Nintendo heeft ook geen stock hardware gebruikt maar special super snel geheugen een speciale graphics card, en een aangepaste CPU alles om het laatste beetje juice uit het hardware te kunnen. Hoe meer je leest over de cube hoe meer respect je krijgt voor de hardware department van nintendo .... good stuff.quote:Op maandag 15 maart 2004 00:22 schreef Gevederde_Vlerk het volgende:
Ook bekent is dat de onderdelen van de Cube onwijs geavanceerd in elkaar zitten. De technologie is innovatiever dan PS2 en de X-Box. Ook de mensen die de Cube proberen de emuleren bevestigen dit.
The Gamecube Information
===========================================================
The main processor of the Gamecube is a PowerPC derivative
running at 485MHz with some additional SIMD instructions.
It is extremely time consuming to emulate and is the main
bottleneck of Dolphin.
The Gamecube "Art-X" graphics chip is probably the most
complex ever seen in a console, except maybe the NV20+ in
the XBox. Unlike the NV20 the Art-X is very different from
PC hardware, so it requires a lot of computer power to
emulate, and it may not be possible to support all features.
It can do some very weird stuff like having two alpha
compare operations that can in turn be xored, anded or
whatever, and has performance counters that are impossible
to emulate properly that may be used/abused for purposes
like occlusion culling, as has been seen already (the
weird boxes in Mario Sunshine). Coverage queries may
possibly be used on hardware that supports them to fake
this feature reasonably.
Also its texturing abilities are extremely advanced, right
up there with the XBox and in some areas even more
feature rich.
Short story long, neither console is an absolute slam-dunk winner over the other. Each has its respective upsides and downsides, although all told, I'd have to give the technical edge to Xbox.quote:Op maandag 15 maart 2004 08:39 schreef MeZZiN het volgende:
en hier nog een vergelijking met de XBox
http://www.extremetech.com/article2/0,3973,29611,00.asp
Ach, al die cijfertjes. Het gaat erom wat je met je hardware doet. Je kunt de beste hardware hebben, als het zo'n prutzooi is dat niemand ervoor kan programmeren, dan heb je er niks aan.. Er kunnen nog zo'n toffe functies en techniekjes inzitten, als ze onhandelbaar gebruikt niemand ze.quote:Op maandag 15 maart 2004 12:38 schreef Tain het volgende:
zitten trouwens wel grote verschillen in die specs tabel ( http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1152631,00.asp )
links GC, rechts xbox
Main Memory Bandwidth 2.6GB/second (Peak) 6.4GB/sec
Texture Read Bandwidth 10.4GB/second (Peak) 6.4GB/sec peak
Ja, en dan is het vooral leuk om te zien dat de xbox inderdaad gewoon een pc is.quote:Op maandag 15 maart 2004 13:28 schreef MeZZiN het volgende:
Ik vind het zelf altijd wel interesant hoe zo een console in elkaar zit. Niet zo zeer welke beter is maar gewoon de technische stuk en ook hoe je zo een console kan programmeren ook erg interesant!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |