http://www.fortunecity.co(...)lgaalexandrovna.htmlquote:Alexander III's youngest child, czar Nicholas II's little sister grand duchess Olga Alexandrovna, was born in porfirorodnyj. That means: she was born when her father was a ruling monarch. When Nicholas and her other siblings were born Alexander was only czarevich.
Olga Alexandrovna was 34 at the time of the revolution. She became, as the time went by, a very eccentric old lady who died in great poverty in 1960, Toronto, Canada. She managed fine without the privilege of a grand duchess. Even though she wasn't a intellectual or had have any grander education, she had, through her life, a glow of a very characteristic Russian intellectual kind: Why spend time cooking when it could be spend much better, on walks, painting or even daydreaming. She was proud of who she was; when a small girl in Canada asked her if it were true that she was a princess, Olga Alexandrovna said: I'm really not a princess, I'm a Russian grand duchess! But she also said, without sentimentality: I have realised that it's 1000 times better to be a poor immigrant among poor peasants then among rich royalties and aristocracy.
Plaatje?quote:Gerard Leman (1851-1920) ended the war as a national hero in his home country of Belgium, despite having only seen service in the opening month of the war.
A military commander in the Belgian army and former military tutor to the Belgian King, Albert I, Leman was tasked with defence of the fortress at Liege against advancing German forces en route to France. Liege - together with its outer ring of satellite forts - occupied a vital position, blocking the narrow gap between the 'Limburg appendix' and the Ardennes, the best entrance into Belgium.
http://www.firstworldwar.com/bio/leman.htm
niet Brits, wel adel, maar niet van geboortequote:Op maandag 15 maart 2004 15:34 schreef _The_General_ het volgende:
Brits edelman?
nee, alhoewel hij van een gebied kwam. dat toen in handen was van Duitse heersers, maar wat nu in een ander land ligt, hij studeerde in Duitsland ook, in een stad ook in handen van die Duitse heersersquote:Op maandag 15 maart 2004 17:02 schreef Proteron het volgende:
Duits?
hij had gestudeerd in Stuttgart, en zijn moedertaal was fransquote:Op maandag 15 maart 2004 17:35 schreef Zhukov het volgende:
Pruisen, Königsberg??
wetenschapper vooral, maar ook politicusquote:Op maandag 15 maart 2004 17:56 schreef _The_General_ het volgende:
Militair of politicus?
niet Elzas-Lotharingen, uit het Juragebergte, meneer was verder in zijn leven vooral in Frankrijk te vinden, meneer was geen fossiel, denk ikquote:Op dinsdag 16 maart 2004 23:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Volgens mij kent niemand deze wetenschapper cq. politicus die in de adelstand is verheven uit Elzas-Lotharingen.
I
Fransmanquote:Op dinsdag 16 maart 2004 23:41 schreef Zhukov het volgende:
is het een Fransman of een Zwitser??
voor zijn wetenschappelijke en politieke carriere, in het leger zat hij niet, iig daar niet het bekendst vanquote:Op dinsdag 16 maart 2004 23:50 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Waarom is hij in de adelstand verheven, voor militaire verdiensten?
Wel oost-europeaan dan, waarschijnlijk een Pool of misschien een Hongaar.quote:Op woensdag 17 maart 2004 13:16 schreef _The_General_ het volgende:
Hoge adelijke europeaan![]()
quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:53 schreef _The_General_ het volgende:
Wel onder sovjet leiding geweest, voor zover ik weet niet bij de e.u.
Deze Keizerlijke hoogheid verloor net als velen zijn troon in 1918
quote:Op woensdag 17 maart 2004 16:53 schreef Sorrow het volgende:
Doet me denken aan Bulgarije of Albanië.
Ik gok op een Bulgaarse koning.
Keizerlijke zei ik tochquote:Op woensdag 17 maart 2004 16:58 schreef Blasphemer het volgende:
Servisch koning dan?
iddquote:Op woensdag 17 maart 2004 17:22 schreef Zhukov het volgende:
volgens mij is het Tsaar Ferdinand I van Bulgarije
? Was dat een vraag om een hintquote:Op donderdag 18 maart 2004 10:38 schreef CeeJee het volgende:
Verboten !!
Is dat wel een naam ? Lijkt meer op een rang of titel.quote:Op donderdag 18 maart 2004 11:17 schreef pyl het volgende:
Hehe, het antwoord staat onder de foto!
Het zal dan wel de baas van de KDF of RAD zijn. Maar de sites waar dat op te vinden is kan je beter niet op je werk bezoeken.quote:Op donderdag 18 maart 2004 11:44 schreef _The_General_ het volgende:
Nee, dit was een andere organisatie, ze hadden onderandere een schep in hun logo.
quote:Op donderdag 18 maart 2004 11:55 schreef pyl het volgende:
Konstantin Hierl, Reichsarbeitsführer.
Ik heb nog een plaatje liggen. Belangstelling?
Nope.quote:Op donderdag 18 maart 2004 12:29 schreef Katso het volgende:
Brits?
Hoe komt u daar zo bij?quote:Op donderdag 18 maart 2004 14:27 schreef Johan_de_With het volgende:
Als het al helemaal geen Pruis is, is het of een Fransman of een Beier.
quote:Ik gis dat het een Fransoos is.
Dat zijn aarts-antipoden van den Pruis, heer Pyl.quote:Op donderdag 18 maart 2004 14:29 schreef pyl het volgende:
[..]
Hoe komt u daar zo bij?
Hij is een zelfstandig denker ?quote:Op donderdag 18 maart 2004 14:33 schreef pyl het volgende:
Nee, evenmin een Belg. (Zie mijn post om 12.59 u).
Mijn meneer is ook een tegenpool van de doorsnee Pruis.
In zeker opzicht helemaal niet. Hij kopieerde slechts, maar daarmee was hij weer hoogst origineel en grondlegger van 'iets' wat wij nu nog allemaal appreciëren.quote:Op donderdag 18 maart 2004 14:36 schreef Johan_de_With het volgende:
Hij is een zelfstandig denker ?
Nee; Nederlanders vond hij waarschijnlijk barbaren.quote:Op donderdag 18 maart 2004 14:39 schreef Katso het volgende:
Een Nederlander dan?
Keek hij af bij andere Westerlingen of bij oude Chinezen ?quote:Op donderdag 18 maart 2004 14:44 schreef pyl het volgende:
[..]
In zeker opzicht helemaal niet. Hij kopieerde slechts, maar daarmee was hij weer hoogst origineel en grondlegger van 'iets' wat wij nu nog allemaal appreciëren.
Hij keek af bij zijn landgenoten.quote:Op donderdag 18 maart 2004 14:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Keek hij af bij andere Westerlingen of bij oude Chinezen ?
quote:Op donderdag 18 maart 2004 15:58 schreef Katso het volgende:
Is het dan een Spanjaard
quote:Op donderdag 18 maart 2004 16:18 schreef Katso het volgende:
Een Scandinavier?
Hoera, zijn nationaliteit is bekend. Nu zijn naam nog.quote:Op donderdag 18 maart 2004 16:27 schreef zakjapannertje het volgende:
een Italiaan?
quote:Op donderdag 18 maart 2004 16:37 schreef Katso het volgende:
een hele wilde gok: Olivetti
Nee, meneer hield zich niet bezig met politiek of staatkunde. Hij had van iets geheel anders kaas gegeten. Meestal parmigiano.quote:Op donderdag 18 maart 2004 18:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Gokje is het Cavour?
quote:Op vrijdag 19 maart 2004 01:39 schreef zakjapannertje het volgende:
Pellegrino Artusi
Nee-nee. 't Is geen continentaaltje.quote:Hmm. Een buur van Duitsland ? (Al dan niet voor het bestond.)
Wat denk je nu zelf?quote:Edison
Inderdaad: Charles Wheatstone, het brilletje zegt boekdelen.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 19:23 schreef Gellius het volgende:
Enfin, dat lijkt me een heldere zaak. Eitje.
Zeer goed.quote:Op zondag 21 maart 2004 17:07 schreef Natalie het volgende:
Geen idéé!
Ik begin maar: Europese wetenschapper?
Meneer sprak zelfs niet dezelfde taal als Popper.quote:Op zondag 21 maart 2004 17:23 schreef Gellius het volgende:
Het is jammer, dat ik op deze foto zijn oorlelletjes niet zo goed kan zien, maar ik denk aan Karl Popper.
Nee, hij heeft het zich eigen gemaakt in de loop van zijn studie, omdat hij een vrij weids onderwerp had gekozen.quote:Op zondag 21 maart 2004 17:27 schreef Natalie het volgende:
Ouders van buitenlandse afkomst waardoor hij zoveel talen sprak?
Nee, wel een geschiedkundige.quote:Op zondag 21 maart 2004 17:34 schreef Gellius het volgende:
Nederlands historicus?
Inderdaad, bepaald niet. Maar ze dachten wel ongeveer op dezelfde wijze.quote:Op zondag 21 maart 2004 17:52 schreef Gellius het volgende:
Maar geeft toe: Fernand Braudel is het ook niet bepaald.
Nu ja, meneer werkte in hetzelfde tijdsgewricht maar behoorde nooit tot een school. Toch onderzocht hij ook mentaliteiten, net als Febvre.quote:Op zondag 21 maart 2004 18:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Is het Febvre?
zit ik een beetje in de goede richting
Nee, die was nog een hummel toen mijnheer al aan zijn grote these werkte.quote:Op zondag 21 maart 2004 18:23 schreef zakjapannertje het volgende:
Immanuel Wallerstein?
Zeer Frans. Meneer werd naar aanleiding van zijn werk wel (onterecht) beschuldigd van slechte sympathieeen.quote:Op zondag 21 maart 2004 18:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Is het wel Fransman of is het stiekem toch een Duitser?
Nee. Al noemde Levi Strauss zijn werk wel van fundamenteel belang.quote:Op zondag 21 maart 2004 18:32 schreef Gellius het volgende:
Lévi-Strauss?
Krek.quote:Op zondag 21 maart 2004 18:46 schreef zakjapannertje het volgende:
Georges Dumézil
... afschaffer van de doodstraf in Frankrijk.quote:Op maandag 22 maart 2004 19:46 schreef zakjapannertje het volgende:
Robert Badinter
Dat is nog eens een degelijke opvoeding!quote:Op dinsdag 23 maart 2004 14:39 schreef Gellius het volgende:
Ze was arts meen ik, van huis uit.
Dat weet je weer treffend uit te drukken, beeer!quote:Op dinsdag 23 maart 2004 15:47 schreef beeer het volgende:
[..]
Dat is nog eens een degelijke opvoeding!
Hoezo? Is het Maria Montessori dan?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 16:13 schreef Gellius het volgende:
Dat weet je weer treffend uit te drukken, beeer!
quote:Op woensdag 24 maart 2004 16:08 schreef Gellius het volgende:
We kijken naar iets Indisch /Indonesisch?
geen politicus, ook geen religieus leider, meneer is wel een soort leider, meneer had ook wel politici nodig om zijn project, waarmee hij bekend van is, te doen laten slagenquote:Op donderdag 25 maart 2004 09:42 schreef pyl het volgende:
Geen politicus, dunkt me. Wel een leider. Een religieus leider?
ja, en ook om het überhaupt overal ingevoerd te krijgen en een probleem dan daadwerkelijk opgelost te hebben: faciliteiten, infrastructuur ed moesten opgezet/verbeterd worden om het tot een succes te laten wordenquote:Op donderdag 25 maart 2004 10:14 schreef pyl het volgende:
Had hij die politici nodig vanwege de kosten van zijn project, of om een andere reden?
Dwz in India? Gaat het om iets medisch?quote:ja, en ook om het überhaupt overal ingevoerd te krijgen
nou, in India idd, maar het is vrijwel overal ingevoerd ook, vooral in Azie (deels dankzij deze man), het gaat oa idd om iets medischquote:Op donderdag 25 maart 2004 10:33 schreef pyl het volgende:
Op donderdag 25 maart 2004 10:19 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Dwz in India? Gaat het om iets medisch?
het gaat om een primaire levensbehoefte, het kan veel ziektes voorkomen als je het voldoende tot je neemtquote:Op donderdag 25 maart 2004 10:47 schreef pyl het volgende:
Mmmm...intrigerend. Ligt meneers project op het vlak van de sociale geneeskunde, bijvoorbeeld voorlichting en hygiène, of heeft hij bijvoorbeeld gezorgd voor massale inenting tegen een besmettelijke ziekte? Of, en dat is wel zo waarschijnlijk, zit ik helemaal op de vekeerde weg?
nee, maar jij bent op de goede wegquote:Op donderdag 25 maart 2004 11:35 schreef beeer het volgende:
Ah, vodka natuurlijk.
hij is nu een voorstander van ecologisch verantwoord landbouwquote:Op donderdag 25 maart 2004 11:53 schreef Katso het volgende:
Is hij actief in een sekte/beweging?
quote:Op donderdag 25 maart 2004 20:02 schreef Zhukov het volgende:
Het is Dr M. S. Swaminathan, die zih erg heeft ingespannen voor agrarisch India
meneer laafde zich niet aan zelfbedrog, in tegenstelling tot vele anderenquote:Op vrijdag 26 maart 2004 10:27 schreef Gellius het volgende:
Ik vind dat 'ie er maar arrogant en tevreden-met-zichtzelf bijzit. Maar dit soort gebrek aan bescheidenheid is natuurlijk iets typisch Indiaas.
quote:Plaat-je.
quote:Op vrijdag 26 maart 2004 14:02 schreef pyl het volgende:
Nikolaas Tinbergen? (Wilde gok, ik geef het toe.)
quote:Op vrijdag 26 maart 2004 14:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dan ga we maar weer eerst ouderwets land van afkomst, beroep, leeftijd en andere eigenaardigheden bepalen.
Het lijkt me duidelijk dat het hier om een wetenschapper gaat. tenzij het natuurlijk een acteur is en dit een foto van een film is. Van afkomst is hij naar alle waarschijnlijkheid Amerikaans. En qua leeftijd zal hij wel nu wel ongeveer 75-80 zijn.(foto is uit de jaren 40- 50, daar is hij een jaar 25-30 denk ik.)
zeker nietquote:Op vrijdag 26 maart 2004 19:14 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Is meneer hier (op de foto) bezig met onderzoek naar nieuwe manieren om de mensheid te vernietigen?
jazeker werd hij geprezen, maar niet met de Nobelprijs, en hij had patent op vele vindingen in zijn werkquote:Op vrijdag 26 maart 2004 22:23 schreef Proteron het volgende:
Heeft hij ooit de Nobelprijs (o.i.d) gewonnen?
quote:Op vrijdag 26 maart 2004 22:45 schreef alsem het volgende:
carl djerassi ??
hmm, dan maar zo:quote:Op zondag 28 maart 2004 18:13 schreef Gellius het volgende:
Ik zie een rood kruisje op dit moment. Ik zeg het maar even.
meneer is uitvinder van iets wat vooral betekenis heeft in de entertainmentindustrie?quote:Op maandag 29 maart 2004 18:16 schreef Katso het volgende:
Een amerikaan idd maar geen astrofysicus. Hij is geboren in de jaren 20 van de vorige eeuw.
Chomsky inderdaadquote:Op maandag 29 maart 2004 18:55 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Noam Chomsky.
Meneers politieke opvattingen vind ik persoonlijk entertainment van de bovenste plank.
Mwaohh...wegstrepen is ook winst. Was hij dan fotograaf?quote:Op woensdag 31 maart 2004 11:55 schreef Gellius het volgende: Jammer nou hè?
waar lijkt het dan op?quote:Op woensdag 31 maart 2004 14:51 schreef Gellius het volgende:
Geen idee eigenlijk.
nee, maar qua tijdspanne zit je goedquote:Op woensdag 31 maart 2004 18:02 schreef Undergod het volgende:
is meneer een franse generaal van napoleon?
eigenlijk wel, althans zijn familie, maar hij is niet bekend als een Duitserquote:Op woensdag 31 maart 2004 20:25 schreef Bio_Bastard het volgende:
is het een duitser?
weet ik niet, hij heeft wel (later) gevochten tegen de Turken, maar daarvan is hij niet het bekendstquote:Op donderdag 1 april 2004 13:19 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik meen wel een ijzeren kruis te zien. Werd meneer daarmee door een bondgenoot onderscheiden?
Een Russisch admiraal ?
Maar hij is wel een marine-officier, gis ik. Heeft hij wel Nappy bestreden ?quote:Op donderdag 1 april 2004 13:35 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
weet ik niet, hij heeft wel (later) gevochten tegen de Turken, maar daarvan is hij niet het bekendst
hij is idd een Russische admiraal, hij was dat echter nog niet toen op het hoogtepunt van zijn leven
idd een marine-officier, maar ik denk dat toen hij het te druk had met iets anders, naast marine-officier was hij nog iets anders en met het andere ook het bekendstquote:Op donderdag 1 april 2004 13:38 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Maar hij is wel een marine-officier, gis ik. Heeft hij wel Nappy bestreden ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |