huh? ik ken de geschiedenis waarschijnlijk niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:11 schreef DjDev het volgende:
Ik vind dat de koerden niet moeten zeuren en gewoon weg meoten gaan als ze het niet fijn vinden..
de friezen welquote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:16 schreef DjDev het volgende:
maar allochtonen zeggen niet wij willen Limburg een onafhankelijk land maken
Het "koerdisch" gebied is gewoon turks gebied en zou nederlandse regering het leuk vinden als alle turken naar groningen gingen en zeiden wij willen groningen turkijistan maken.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:18 schreef Monidique het volgende:
DjDev, leg eens uit waarom jij dat vindt en waarom Turkije, bijvoorbeeld, dan niet gewoon weg kan gaan uit het Koerdisch gebied, als Turkije het niet fijn vindt, om dezelfde redenatie maar even te gebruiken.
De moslims wachten nog 46 jaar voordat ze de Islamitische Republiek van Hollandistan uitroepen.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:21 schreef DjDev het volgende:
[..]
Het "koerdisch" gebied is gewoon turks gebied en zou nederlandse regering het leuk vinden als alle turken naar groningen gingen en zeiden wij willen groningen turkijistan maken.
Het was toch een koeridsch rijk voordat de turken en irakezen het land bezetten?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:18 schreef Monidique het volgende:
DjDev, leg eens uit waarom jij dat vindt en waarom Turkije, bijvoorbeeld, dan niet gewoon weg kan gaan uit het Koerdisch gebied, als Turkije het niet fijn vindt, om dezelfde redenatie maar even te gebruiken.
Ik vind dat alle moslims niet moeten zeuren en gewoon weg moeten gaan als ze het niet fijn vinden.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:11 schreef DjDev het volgende:
Ik vind dat de koerden niet moeten zeuren en gewoon weg meoten gaan als ze het niet fijn vinden..
De Koerden leefden op een gebied die Koerdistan heette,quote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:22 schreef wonko het volgende:
[..]
Het was toch een koeridsch rijk voordat de turken en irakezen het land bezetten?
Nee, voor Turkije/irak er was, was de Ottomaanse Rijk daar aan de macht, zij noemden zich zelf Turkse mensen afkomstig uit het Oosten.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:22 schreef wonko het volgende:
[..]
Het was toch een koeridsch rijk voordat de turken en irakezen het land bezetten?
Het zijn dus een soort agressieve friezen?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:35 schreef saban het volgende:
[snip]
Hier mag ik wel even om lachen he? Net als om de geschiedvervalsing in de rest van het stuk.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:35 schreef saban het volgende:
[..]
Als je geschiedenis hebt gehad en een beetje heb gevolgt zie je dat er nooit een Koerdistan bestaan heeft, het was vroeger de Ottomaanse Rijk die tot aan China was gekomen, waarom is de Chinese muur gebouwd ? Juist, om de Ottomanen te stoppen, zodat ze China ook niet innamen.
Ik zie er niet zoveel fouts aan. De Turken kwamen idd tot aan China (waar toen al een muur stond om vroegere invasiegolven van steppevolken zoals de Turken (en Tataren/Mongolen) destijds te stoppen). Ook is er idd nooit een Koerdistan geweest. Wel is de Koerden ten tijde van WOI een eigen staat beloofd door de geallieerden als ze mee zouden vechten tegen de Ottomanen. Dit is nooit gerealiseerd.quote:Op zondag 14 maart 2004 09:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Hier mag ik wel even om lachen he? Net als om de geschiedvervalsing in de rest van het stuk.
Dus zie je de fout wel. Volgens de oorspronkelijke poster was de muur namelijk gebouwd om de Turken te stoppen.quote:Op zondag 14 maart 2004 09:25 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik zie er niet zoveel fouts aan. De Turken kwamen idd tot aan China (waar toen al een muur stond om vroegere invasiegolven van steppevolken zoals de Turken (en Tataren/Mongolen) destijds te stoppen).
Wat niets afdoet aan de rest van zijn verhaal. Ontopic verder dus.quote:Op zondag 14 maart 2004 09:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dus zie je de fout wel. Volgens de oorspronkelijke poster was de muur namelijk gebouwd om de Turken te stoppen.
Dat dacht ik dus niet. Ze noemden zich Koerden afkomstig uit het Oosten van Turkije. Koerden en Turken zijn etnisch niet verwant. Koerden zijn Indo-Europeanen, Turken zijn Altaïsch. Een Koerd zal zich NOOIT voorstellen als een Turk, er zit gewoonweg teveel verschil (en wrok helaas) tussen.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:35 schreef saban het volgende:
[..]
Nee, voor Turkije/irak er was, was de Ottomaanse Rijk daar aan de macht, zij noemden zich zelf Turkse mensen afkomstig uit het Oosten.
Not quite yet, maar ik hoop dat dat nog komt en de huidige trend in het beleid van de Turkse regering doorzet (en idd dat de terroristische aanslagen stoppen vanuit de PKK of hoe het nu ook heet).quote:De Koerden werden onderdrukt in Turkije, dat is waar, maar de laatste jaren is dat hevig aan het veranderen.
Ze mogen hun eigen taal spreken en hun eigen taal leren op school, er mogen Koerdische scholen geopend worden, ze mogen Koerdische namen dragen, ze hebben dezelfde rechten als ieder ander in Turkije.
Terrorisme moet aangepakt worden idd, maar je kunt mensen niet uit een land zetten waar ze geboren zijn. Dat geldt dus ook voor in Nederland geboren allochtonen. Het is ("ook") hun land. Terroristen dienen opgepakt en berecht te worden dan wel uitgeschakeld. Maar dan alleen de terroristen zelf.quote:Koerden mogen overal blijven, zolang ze geen verbanden hebben met terroristen, dit geldt niet alleen voor de Koerden maar voor iedere volk.
"Het is waar dat het Isrealische leger op het moment veel Palestijnse nederzettingen de grond in ramt/bombardeert. Dat keur ik absoluut niet goed, maar het heeft uiteindelijk wel geholpen"quote:/Toevoeging
De leider van de terroristische PKK 'groep' Abdullah Öcalan die 15 februari 1999 in Kenya opgepakt is heeft toegegeven dat hij slecht bezig was en heeft alle terroristen die tegen Turkije gevochten verzocht om te stoppen met hun verzet tegen Turkije, veel heeft het niet geholpen maar sindsdien is het gelukkig wat minder geworden.
Het is waar dat de Turkse leger destijds veel dorpen heeft 'geplunderd' om de terroristen 'uit te roeien', dat keur ik absoluut niet goed maar het heeft uiteindelijk wel geholpen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |