abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 maart 2004 @ 20:34:11 #1
88692 LieutSchaffer
They Chose To Fly...
pi_17694393
Effe apart topic want er zullen er vast al wel zijn...dit aangezien dit wat specifieker bedoeld is.

1. Het begon met ST anger, een totaal andere stijl en hier en daar weer wat "speedmetal" (al waren het 2 tracks ofzo) en een non commercieel album..alhoewel deze formule uiterst geschikt was voor de nu-metal generatie, kleine kanttekening dus.

2. Vervolgens op tour gaan en de meest verrassende setlists erdoor jagen.. alleen maar oude nummers zoals Hit the lights, Damage Inc, Blackened, No remorse, etc etc. Zelfs Blitzkrieg en Breadfan werden terug van stal gehaald.

3. Tromgeroffel.... "we haven''t played this song in 100 years... I think we even never played it before..." ..... ze hebben DYERS EVE live gespeeld vorige week, een nummer dat bij iedereen hoog op het verlanglijstje stond maar nog nooit live gedaan was..

Tsja het lijkt erop of men de oude garde weer wil terugwinnen maar dat is niet mogelijk, daarvoor is er toch echt teveel gebeurd.
Ik was vorig jaar op Rock am ring en was toch wel benieuwd naar het optreden...OK, ook al waren het de oude nummers waar je alleen maar van kwijlde vroeger.. nee het gaf toch een dubbel gevoel. Meer zoiets als "daar staat die band die zoveel kapot heeft gemaakt en nu mijn favoriete nummers staat te spelen".

Wat jullie?
  zaterdag 13 maart 2004 @ 20:39:09 #2
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_17694481
Tsja oud nieuws.
Maar je hebt wel gelijk alhoewel MetallicA in mijn top 5 beste bands ooit staat, sta ik niet te poppelen om ze live te zien het is gewoon niet meer hetzelfde, klinkt ook niet meer hetzelde. Het lijkt gewoon op een cover band. Maar ik heb me voorgenomen er toch maar heen te gaan als hun volgende album beter is.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 20:39:48 #3
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_17694493
Ik denk dat jij Metallica en hun muziek iets te serieus neemt.

Ik denk dat niet eens Lars zichzelf zo serieus neemt.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_17694500
Waarom heeft die band van jou zoveel kapot gemaakt dan?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zaterdag 13 maart 2004 @ 20:52:53 #5
88692 LieutSchaffer
They Chose To Fly...
pi_17694756
wat hebben ze kapotgemaakt?

1. afgestapt van de speedmetal, na AND JUSTICE ging het mis
2. black album vond ik cool maar het begin van het einde
3. men werd een TMF/MTV band
4. load was om te huilen, een regulier rockalbum dat niks meer met tallica te maken had
country invloeden, makeup, men heeft zelfs geroepen dat men KILL EM ALL vond sucken
5. reload is een album met B-sides van de loadsessies, alhoewel dat ontkend wordt
6. De covers op GARAGE INC: nummers van Misfits en Discharge
klonken opeens als overgeproduceerde rock, de overige covers klonken ook veel te gelikt.
Kijk naar hun covers van Breadfan/Blitzkrieg/The prince ofzo...dat was pas vet gedaan.

ik hoef het toch niet uit te leggen lijkt me? Misschien dat er een generatie is die opgegroeid is met de nieuwe Metallica sound..dan kan ik begrijpen dat je niet weet wat je mist.
pi_17694844
Metallica fan topic II

Kan wel in deze. Soortgelijke discussies zijn al in die topics gevoerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')