ik ben bevooroordeeld wat dat betreft, ik speel zelf basgitaar in een metal-band...quote:Op zaterdag 13 maart 2004 20:29 schreef thomastux het volgende:
en dan 'gewoon' of bas gitaar?
De twee grootste misvattingen van gitaristen over drummen.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:36 schreef Georges het volgende:
Gitaar biedt meer mogelijkheden en is denk ik een stuk moeilijker.
daar moet ik je helemaal gelijk in geven...quote:Op zondag 14 maart 2004 00:59 schreef search64 het volgende:
[..]
De twee grootste misvattingen van gitaristen over drummen.
ik ben helemaal niet bevooroordeeld overigens
en de basist van Metallica dan?quote:Op zondag 14 maart 2004 01:45 schreef roffeltje27 het volgende:
zie je eruit als een neanderthaler met kolenschoppen van handen.....ga drummen
Het ego van een gitarist heb je in ieder geval al, zo te zienquote:Op zondag 14 maart 2004 21:08 schreef thomastux het volgende:
en de basist van Metallica dan?
maar denk dat ik ga beginnen met gitaar, heb gehoord dat je voor 200,- een compleet set hebt(gitaar, hoes, versterker, de hele zooi). als ik later beroemd rocker bent zal ik aan julilie denken
Waarom dan?! Is echt de grootste kul!quote:Op maandag 15 maart 2004 23:19 schreef Scylla het volgende:
Ik denk dat je op beide heel veel mogelijkheden hebt, muzikaal op een gitaar meer.
Maar als voordeel dat drummers zeldzamer zijn dan gitaristen.quote:Op maandag 15 maart 2004 19:20 schreef JoranVW het volgende:
P.S. Drummen heeft wel het nadeel dat ALS je in een bandje wilt spele je niet zo snel je drumstel op je fiets kan meenemen...
Klopt, en dat is in mijn omgeving ook zo, volgens mij overal. Maar andersom kan het ook best moeilijk zijn om als drummer bandleden te vinden die ongeveer dezelfde muziekstijl willen spelen.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 10:14 schreef Jimmy het volgende:
Maar als voordeel dat drummers zeldzamer zijn dan gitaristen.
Heb vaker meegemaakt dat een band niet van de grond kwam omdat we geen drummer konden vinden, dan doordat we geen gitarist vonden.
Hehe, ik zit er al tijden mee in m'n hoofd. Een band die per nummer gewoon 1 instrument doordraaitquote:Ik ga beide doen. Maar meer gericht op gitaar. Ik heb een keer 1 band gezien die midden in een nummer stopte en iedereen verwisselde van instrument en speelde vloeiend weer verder. Dat was COOL maar moeilijk.
Inderdaad, ik heb daar wel last van. Al is dat nu nog niet zo erg, maar als ik over een jaartje supervette strakke skatepunk wil gaanspelen, zal dat vast een probleem worden.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 16:51 schreef Yokozuna het volgende:
Klopt, en dat is in mijn omgeving ook zo, volgens mij overal. Maar andersom kan het ook best moeilijk zijn om als drummer bandleden te vinden die ongeveer dezelfde muziekstijl willen spelen.
[off-topic]quote:Op dinsdag 16 maart 2004 18:46 schreef Carn het volgende:
bestaat al. ...And you will know us by the trail of Dead doen dat live, zijn met zn drieën, en wisselen regelmatig van bass/drums/gitaar.
Waarom dan?uhw, omdat je met een 22 frets gitaar al 22x6=144 verschillende tonen kan produceren. Omdat je met een gitaar allemaal verschillende akkoorden kan produceren. Ik zeg niet dat een drumstel minder cool of functioneel is, helemaal niet. Ik weet ook dat je met drumstel ontzettend veel kan, zelfs melodielijnen. Maar je kan met een drumstel + zang een minder boeiend nummer maken dan met gitaar en zang.quote:Op maandag 15 maart 2004 23:31 schreef search64 het volgende:
[..]
Waarom dan?! Is echt de grootste kul!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |