abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17686701
Ik zie liever dat de sport zuiver blijft. Een zuivere held heb ik meer waardering voor dan voor een gedrogeerde held.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_17687009
In Utopia kan dat, niet in een wereld waar de commercie de overhand heeft
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_17687049
Daar ben ik het niet mee eens. De tijden van Eddy Merckx waarin de kampioenen van maart tot oktober schitterden zijn sowieso voorbij.

Een dopingrel lijkt me commercieel overigens ook niet echt prettig als sponsor.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_17687157
In de tijd van Merckx gonsde het ook altijd van de dopinggeruchten. Het zou me verbazen als er ook maar één wielrenner schoon in het profpeleton rondrijdt. Het merendeel van de toeschouwers kan het klaarblijkelijk ook niks interesseren, kijk maar naar de populariteit van Virenque of VDB.

Schone sport is een mooie droom, maar het zal nooit werken helaas
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_17687243
Ik durf er m'n hand voor in het vuur te steken dat er in het peleton wielrenners schoon rondrijden. Ik vermoed zelfs heel wat meer dan jij denkt (of hoopt). Met Virenque en VDB heb ik persoonlijk helemaal niets.

Doping en sport horen niet bij elkaar in mijn ogen. Daarnaast als je de renners vrij laat om doping te gebruiken dan loopt het nog weleens echt uit de hand. Hoewel dat nu ook al het geval is. Hoeveel wielrenners ontsporen er wel niet na of tijdens hun carriere en hoeveel sterven er wel niet op verdacht jonge leeftijd....
pi_17688038
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 14:00 schreef Tony_Montana67 het volgende:
In de tijd van Merckx gonsde het ook altijd van de dopinggeruchten. Het zou me verbazen als er ook maar één wielrenner schoon in het profpeleton rondrijdt. Het merendeel van de toeschouwers kan het klaarblijkelijk ook niks interesseren, kijk maar naar de populariteit van Virenque of VDB.

Schone sport is een mooie droom, maar het zal nooit werken helaas
Eddy Merkx is zelf al eens geschorst geweest door het gebruik van doping
pi_17688723
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 14:54 schreef Bartoli het volgende:

Eddy Merkx is zelf al eens geschorst geweest door het gebruik van doping
En toch wordt hij terecht gezien als beste wielrenner allertijden en voor enkelen is hij zelfs de grootste sportman ooit.
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_17688936
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 15:40 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

En toch wordt hij terecht gezien als beste wielrenner allertijden en voor enkelen is hij zelfs de grootste sportman ooit.
dat bedoel ik maar
pi_17689681
Ik vind dat renners een 2e kans verdienen als ze ooit betrapt zijn, maar VdB is toch wel erg vaak verdacht/betrapt. En zeggen dat de gevonden doping in je huis voor je vrouw is vind ik ook wel een erg zwakke smoes.
Maar gelukkig voor VdB zal iedereen over 50 jaar zijn prestaties in de koers herinneren
pi_17690335
In de Tirreno wint Bettini de 4e etappe voor Astarloa en Freire. Hij neemt de leiding over van Freire die nu 2e staat.

In Parijs-Nice wint Vinokourov de 7e (en zijn 2e) etappe met een mooie solo in de laatste kilometers ..Kirchen werd 2e voor Voigt, Jaksche blijft leider..
sig verwijderd door FA
pi_17690410
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 15:55 schreef Bartoli het volgende:

[..]

dat bedoel ik maar
Gros van de mensen weet dat niet eens dat hij ooit betrapt is volgens mij.
pi_17690455
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Gros van de mensen weet dat niet eens dat hij ooit betrapt is volgens mij.
Waarschijnlijk niet nee maar was toen wel uit ik geloof de Giro gezet (iig een grote ronde)
pi_17690514
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:30 schreef Ambrosius het volgende:
In de Tirreno wint Bettini de 4e etappe voor Astarloa en Freire. Hij neemt de leiding over van Freire die nu 2e staat.

In Parijs-Nice wint Vinokourov de 7e (en zijn 2e) etappe met een mooie solo in de laatste kilometers ..Kirchen werd 2e voor Voigt, Jaksche blijft leider..
Jammer voor Samuel Sanchez, hij had het ook wel verdiend. Maar Vinokourov heeft 'm ook zeker niet gestolen dus daar kan ik prima mee leven
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_17690520
Alexandre Vinokourov boekt zijn 2e etappezege in deze Parijs - Nice.

Bettini wint etappe in Tirreno - Adriatico en is tevens de nieuwe leider.

Edit - ow, is er al geschreven.
pi_17690713
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:38 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet nee maar was toen wel uit ik geloof de Giro gezet (iig een grote ronde)
Giro volgens mij ja.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 18:23:47 #16
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_17691300
Wanneer aan de doorsnee renner gevraagd wordt of hij doping gebruikt, antwoordt die heel vaak "Ik ben nog nooit betrapt". Bijna nooit zeggen ze gewoon "Neen". Ik denk dat zoiets genoeg zegt.

En voor zover ik me kan herinneren is VDB nooit betrapt op dopinggebruik, slechts één keer op bezit. Net zoals Virenque eigenlijk maar één keer "betrapt" is. Waarom deze 2 steeds weer opnieuw door sommigen als dé zondaars bij uitstek worden gezien, begrijp ik niet echt.

Mooie winst voor Vino trouwens. Jammer voor die Sanchez. Ik ben benieuwd naar morgen, want wanneer er echt wordt doorgegaan, staat Jaksche steeds snel alleen. En Rebellin heeft maar 15 secondjes nodig.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 18:31:56 #17
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_17691466
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 18:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Net zoals Virenque eigenlijk maar één keer "betrapt" is. Waarom deze 2 steeds weer opnieuw door sommigen als dé zondaars bij uitstek worden gezien, begrijp ik niet echt.
Wat Virenque betreft is het volgens mij voornamelijk dat hij z'n hele ploeg in de kou heeft laten staan, door als enige niet te bekennen, en dat pas een jaar later alsnog te doen (na eerst heel vaak te ontkennen).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 13 maart 2004 @ 18:39:28 #18
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_17691606
ah wat, tegenwoordig zijn de controles veel te streng om nog te kunnen beweren dat iedereen doping pakt
een 20 jaar geleden kon je dat wel nog beweren ja, maar nu niet nee
waarom houden mensen eigenlijk zo graag vast aan zulke doembeelden, terwijl er maar van een heel klein percentage coureurs gekend is dat ze ooit een keer doping gebruikt hebben.

alweer een prachtige rit in de ronde naar de zon. Jammer dat sanchez niet gewacht heeft op VDB, anders maakten die twee zeker nog een kans. Sancheze voor d ritzege, Vandenbroucke voor het klassement.
Ook leuk wat dekker geprobeerd heeft. Hij zal er ook staan in de voorjaarsklassiekers, denk ik.
pi_17692530
iedereen heeft het wel over Sanchez en Vinokourov enzo maar wat te denken van de pracht prestatie van ERIK DEKKER. 150 km in de aanval rijden samen met Moncoutie en Landaluze en op goed 25 km van het einde sneuvelen.

Let op Dekker in de klassiekers hij is ook in vorm.
pi_17692613
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 18:31 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Wat Virenque betreft is het volgens mij voornamelijk dat hij z'n hele ploeg in de kou heeft laten staan, door als enige niet te bekennen, en dat pas een jaar later alsnog te doen (na eerst heel vaak te ontkennen).
Matennaaier inderdaad. Maar goed, in het wielerpeleton is het ieder voor zich natuurlijk.
pi_17694715
Merckx was inderdaad uit de Giro gezet i.v.m. doping. Was in 1969.
Eigenlijk was Merckx vervolgens een aantal weken geschorst, maar ze hebben zijn schorsing iets eerder opgeheven zodat 'ie aan de Tour mee kon doen. Die hij vervolgens overtuigend won.

Mooie overwinning van Vinokourov vandaag . Ik mag die man wel.

Afgelopen winter heeft 'ie gezegd dat 'ie dit jaar voor de overwinning wil gaan in de Tour. Toen ik dat las, dacht ik: "nou nou, grote mond". Maar nu staat 'ie er toch weer gewoon overtuigend. Van mij mag 'ie de Tour winnen (hoewel ik mijn geld na de Tour van vorig jaar al op Ullrich gezet heb).
pi_17694828
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 20:51 schreef Wombcat het volgende:

Afgelopen winter heeft 'ie gezegd dat 'ie dit jaar voor de overwinning wil gaan in de Tour. Toen ik dat las, dacht ik: "nou nou, grote mond". Maar nu staat 'ie er toch weer gewoon overtuigend. Van mij mag 'ie de Tour winnen (hoewel ik mijn geld na de Tour van vorig jaar al op Ullrich gezet heb).
T-Mobile start met 2 kopmannen Ullrich en Vinokourov. En wie van hun 2 na de 2e week er het beste voorstaat is dan de absolute kopman. Kan natuurlijk ook al in de 2e week zijn. Een inzinking kan natuurlijk altijd.
pi_17695199
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 19:16 schreef Bartoli het volgende:
iedereen heeft het wel over Sanchez en Vinokourov enzo maar wat te denken van de pracht prestatie van ERIK DEKKER. 150 km in de aanval rijden samen met Moncoutie en Landaluze en op goed 25 km van het einde sneuvelen.

Let op Dekker in de klassiekers hij is ook in vorm.
Absoluut, bij de ronde van Vlaanderen en de Gold Race behoort hij tot de favorietenen. Bergop kon hij goed mee met Moncoutie, van wie bekend is dat hij goed kan klimmen.

Maar er zijn meer mensen goed. Bruylands en VDB, Floyd Landis (let op hem de komende weken!), Freire, Bettini, Boogerd en last, but not least, Bobby Julich. Die laatste kan zo maar eens voor een verrassing zorgen in LBL
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_17695441
je vergeet Astarloa, Bartoli, Rebbelin
pi_17695628
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 21:23 schreef Bartoli het volgende:
je vergeet Astarloa, Bartoli, Rebbelin
Bartoli is vandaag ziek afgestapt, ik weet niet hoe dat z'n voorbereiding beďnvloedt. Die overige 2 zullen we zeker in LBL en de Gold race zien.

Ik weet niet hoe het seizoen van Jaksche eruit ziet, maar als hij nu wat gas terugneemt, kan hij zeker een top 10 klassering in de Tour realiseren, misschien zelfs top 5. Hetzelfde geldt voor Menchov, die de lijn van vorig seizoen aardig doortrekt
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')