abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 13 maart 2004 @ 00:28:03 #1
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_17680596
Kathy, een jonge vrouw (Jennifer Connelly) wordt ten onrechte uit haar huis gezet en dat huis wordt door de staat verkocht. De nieuwe bewoners zijn een Iraans gezin, dat haar land is moeten ontvluchten. De man in het gezin (Ben Kingsley) gaat een strijd aan met Kathy om de eigendom van het huis.

Dit drama met thrillerelementen onderscheidt zich van genregenoten door het voortreffelijke spel van de hoofdrolspelers, de goed uitgeschreven karakters en vooral ook door de schitterende beelden. Ben Kingsley werd voor deze rol genomineerd voor een Oscar en dat is volkomen terecht: zijn liefde voor z'n gezin en zijn trots worden heel aangrijpend gespeeld.

Reviews Rotten Tomatoes: hier

Trailer: hier

Release datum Nederland: 10 juni.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_17683218
ik ga hem eerdags bekijken, mischien wel een aardige film met jennifer connelly
pi_17697871

Heb m net gezien en het eerste uur vond ik goed, daarna zwakte de film sterk af. Kingsley doet idd erg z'n best net als Connelly wat toch echt een hele mooie en goeie actrice is..

zondag 14 maart 2004 @ 00:58:50 #5
56951 Najra
---------------
pi_17700553
Het eerste uur van de film was erg goed. De tweede helft van de film vond ik aan de matige kant.
Overigens vond ik dat kolonel Behrani volledig gelijk had met zijn standpunt. Ik kreeg van de film een beetje idee dat hij in de rol van bad guy werd gemanoevreerd terwijl hij eigenlijk een held is.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  zondag 14 maart 2004 @ 12:00:51 #6
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_17704732
Het acteerwerk is erg sterk, maar helaas is het verhaal dat niet overal. Vooral Lester vond ik een vrij slecht personage. Ik begreep zijn beweegredenen egt niet, wat misschien komt door zijn acteerwerk, want die vond ik niet zo sterk. Het verhaal vond ik wat te geforceerd dramatisch naar het einde toe. Jammer, want de film zag er ook ook fantastisch uit. ****
  zondag 14 maart 2004 @ 18:46:43 #7
56951 Najra
---------------
pi_17713202
Lester biecht tijdens het dinertje wat op over hoe hij tijdens zijn werk gerechtigheid een handje heeft geholpen en daarna perfect sliep. Ik denk dat dit een beetje de verklaring is van hoe hij de boel probeert te forceren. Erg sterk gebracht was het niet echt.

Tweede helft van de film was gewoon een behoorlijk tandje lager dan de eerste helft. Jammer, het is niet anders.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_17714082
Acteerwerk is best goed in deze film. Jammer dat de 2e helft van de film erg traag is.

Jennifer Connelly ziet er fantastisch uit
"I like your energy Kim, use it" Chloe O'Brian, 24
pi_20415894
Ik heb de film gezien en vond hem helemaal top. .

Die Lester was inderdaad een vaag figuur. Ik vond dat personage jammer. Maar dat is ook echt het enige minpunt aan de film.
Jennifer Connelly vond ik heel erg goed, net als Ben Kingsley. Eigenlijk alles was goed. De beelden vond ik zo mooi. Die mist tussen de bomen. Dat water. Die tussenbeelden. Jennifer Connelly's ogen. Alles. De muziek ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 23:41:10 #10
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_22737163
*kickje*

Vanavond gezien en ik vond 'm erg . Vooral de acteerprestaties. Bij nader inzien had Kingsley misschien wel een oscar mogen krijgen.

Ik raad trouwens het audiocommentaar op de DVD aan. De regisseur, de schrijver en Kingsley zitten mekaar daar zo op te hemelen dat ik verwachtte dat er elk moment een coming-out ging komen.

En uiteraard zit er een scene in met Connelly op een pier, dat kan natuurlijk niet ontbreken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')