Ja, dat is collectief gewoon besteld en ingekocht.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 13:05 schreef Castor het volgende:
Denk je dat Justitie die dingen heeft besteld en betaald?
Leg mij uit waarom het geen neutraliteit zou moeten uitstralen? Wat heeft religie met het beroep te maken? Laat het dus achterwege, het lokt alleen maar uit en is zelfs discriminerend. Ik ga ook niemand in de neus wrijven dat ik hetero ben en graag bier zuip.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 13:12 schreef Castor het volgende:
[..]
Waarom moet je persé neutraliteit uitstralen in het gevangeniswezen? Je doet gewoon je werk volgens voorschrift en zonder onderscheid. Dit geldt voor een hoop beroepen. Kijk, ik kan me voorstellen dat een rechter (en anderen werkzaam binnen de rechtelijke macht) elke schijn van partijdigheid moet voorkomen. Maar om nou te zeggen dat een cipier even strikt onpartijdigheid moet uitstralen als een rechter...nou nee.
Je verondersteld dat religie elke vorm van neutraliteit in de weg staat. Als dit het geval zou zijn dan zouden ze geen gelovigen mogen aannemen bij Justitie. Religie heeft niet direct iets met het beroep te maken, maar in Nederland kennen we vrijheid van godsdienst. Als iemand uit godsdienstige overwegingen zich aan bepaalde kledingvoorschriften dient te houden, waarom zouden we dat niet toelaten? De enige reden die zwaarder weegt dan deze godsdienstige vrijheid, is imho de rechtelijke macht die boven alle twijfel van partijdigheid verheven moet zijn. In het geval van een cipier vindt ik het bullshit.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 13:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Leg mij uit waarom het geen neutraliteit zou moeten uitstralen? Wat heeft religie met het beroep te maken? Laat het dus achterwege, het lokt alleen maar uit en is zelfs discriminerend. Ik ga ook niemand in de neus wrijven dat ik hetero ben en graag bier zuip.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |