Dat is ook mooi, maar ik bedoel Riserva Naturale Fiumedinisi e Monte Scuderi en het Riserva Naturale Bosco di Malabottaquote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:37 schreef knep het volgende:
[..]
Je bedoelt waarschijnlijk Le Madonie, prachtig inderdaad.
Goed plan!quote:Op zondag 24 juni 2012 14:51 schreef w00h00 het volgende:
Even een kick en verkapte TVP, omdat ik deze zoner naar Sicilië wil gaan..
Leuk, huur een auto en rij het eiland rond!quote:Op zondag 24 juni 2012 20:12 schreef w00h00 het volgende:
Zojuist geboekt.![]()
In augustus samen met me vriendin 11 dagen naar Giardini Naxos.
Ah, daar stonden wij op de camping!quote:Op zondag 24 juni 2012 20:12 schreef w00h00 het volgende:
Zojuist geboekt.![]()
In augustus samen met me vriendin 11 dagen naar Giardini Naxos.
Wat Bloodymary1 ook zegt, het was voor ons echt een uitvalsbasis. Vandaaruit kun je heel goed naar de Etna (aanrader, en het geld tot de top waard!), naar Taormina (lieflijk, maar keitoeristisch inderdaad, plaatsje dat er vlak boven ligt (boven als in hoger) is ook schattig en heeft een mooi uitzicht richting het vasteland), Syracuse (mooi!! Ga ook naar de markt daar, echt italiaans. is elke ochtend), Ragusa, Modica.quote:
Nee, jij zit in "mijn" topics.quote:Op maandag 25 juni 2012 23:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Kom jou trouwens wel vaak tegen in "mijn" topics. Hier, Werchter, F1.
Maar ik zit er al vanaf 2000quote:Op dinsdag 26 juni 2012 08:15 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Nee, jij zit in "mijn" topics.Ik zat in dit topic al in 2004
Thanks, heb het allemaal op ons to-do lijstje gezet.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:01 schreef LieLie het volgende:
[..]
Wat Bloodymary1 ook zegt, het was voor ons echt een uitvalsbasis. Vandaaruit kun je heel goed naar de Etna (aanrader, en het geld tot de top waard!), naar Taormina (lieflijk, maar keitoeristisch inderdaad, plaatsje dat er vlak boven ligt (boven als in hoger) is ook schattig en heeft een mooi uitzicht richting het vasteland), Syracuse (mooi!! Ga ook naar de markt daar, echt italiaans. is elke ochtend), Ragusa, Modica.
Wij hebben toen een dagtocht gemaakt met 's ochtends Syracuse, toen door naar Modica en Ragusa en daarna via een tussendoor weg terug naar het noorden. Die weg was echt supertof! Volgens mij was het de SS194. Als je het zeker wilt weten zoek ik het nog even op op de wegenatlas. Daar heb ik het gearceerd.
Ietsje verder naar het binnenland heb je Piazza Armerina, daar heb je Villa romana de Casale, een oude villa vol met mozaiek. Toen wij er vorig jaar waren, waren ze nog wel vrij druk met renovaties.
Enna heeft een bijzonere ligging, de tempelvallei in Agrigento is ook een aanrader, maar al vrij ver weg vanaf Giardini Naxos.
Catania, aan de oostkust, is leuk, maar niet heel spectaculair.
Vlakbij Giardini Naxos vind je het kasteel Calatabiano. Ga daar absoluut 's avonds een keer naartoe! Je gaat met een glazen liftje een heel eind omhoog en kunt daarna verder lopen in het oude kasteel. Dat kasteel is niet spectaculair, maar het uitzicht over de baai in het donker is dat zeker!
Oh, en koop de Trotter-gids van Sicilië, die is zijn geld echt waard![]()
Huur een auto en rij eens door het gebied ten noorden van de Etna, vrijwel geen toerist komt daar. Schitterende bergdorpjes, echt Sicilië, spetterende uitzichten, bergpassen waar je de wolken ziet vormen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 11:28 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Thanks, heb het allemaal op ons to-do lijstje gezet.![]()
We vliegen as. woensdag en we zijn heel benieuwd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |