abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 januari 2012 @ 14:10:54 #101
11102 knep
Mountainfreak
pi_106760770
Ik heb ook een keer via Auto Europe een auto gehuurd bij het vliegveld van Trapani.
Was allemaal prima geregeld :).

De 2e keer was ik er met m'n eigen auto :P.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 20:03:05 #102
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_106774391
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 13:46 schreef Laer het volgende:

[..]

Ik zit nu op de site van Auto Europe te kijken.. inderdaad mooie prijzen om een auto te huren..

Met afgekocht naar 0, bedoel je dan de Protection plus en de PAI plus kosten? Of wat is PAI?

Thanks!
Pai is een inzittendenverzekering, heb je in principe niet nodig. CDW en diefstalverzekering bedoel ik, en dan niet degene dat Auto Europe het terugbetaalt. Je kan ze herkennen aan de melding Geen blijvend eigen risico, dekt ook schade aan ruiten & banden. Iets duurder, maar je hebt niets aan je hoofd.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_106807814
Oke, thanks voor de info.. zal van de week eens kijken of ik alvast iets kan boeken.. Zag dat er verschillende ophaalpunten waren in Palermo zelf, dus dat is ideaal..

Wel vet om een dagje met de auto rond te rijden :)
pi_106823208
Over huurautos gesproken: vermijdt autoeuropa / Sicily by car. Veel slechte verhalen over op het tripadvisor forum. autoeurope (dus met een E) is wel ok Zie bijvoorbeeld http://www.tripadvisor.co(...)y_By_Car-Sicily.html

En vermijdt rijden IN Palermo en Catania, gekkenhuis!!!

[ Bericht 48% gewijzigd door tim2308 op 15-01-2012 02:05:48 (link tripadvisor+advies) ]
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  zondag 15 januari 2012 @ 10:20:50 #105
43642 Bayswater
pi_106826281
Die Sicily by Car werkt(e) ook voor Auto Europe. Zolang in je contract met Auto Europe een CDW van 0 staat is er weinig aan de hand. Auto Europe met een e inderdaad. Die met een a is inderdaad wel erg dubieus.
Life lies a slow suicide
pi_106832681
Wij zijn dit jaar ook met de (eigen) auto een rondje op Sicilie gaan rijden. Prachtig! Mijn favoriete plekjes waren Acireale, een barok stadje vlak bij de zee met goede restaurants en het vissersdorpje Marzamemi, echt heel pittoresk met talloze restaurantjes en terrasjes, gezellig plein etc.

Taormina vond ik echt afschuwelijk. Maar dat lag niet aan het plaatsje zelf, maar aan de talloze Amerikanen en Japanners en de horeca die daarop inspeelde.
pi_106836778
Iemand ervaring met de Forest of Ficuzza.. dat natuurreservaat daar? Daar komen we langsgereden als we naar Corleone gaan en als ik Google mag geloven ziet het er geweldig uit daar.
  zondag 15 januari 2012 @ 17:27:47 #108
43642 Bayswater
pi_106837616
Ik ben parco Madonie toen doorgereden, was geweldig en je komt geen toerist tegen. Verwacht van Ficuzza hetzelfde. Zoals Bloodymary al zegt de toeristen zitten vooral in Taormina en rijden de toeristische trekpleisters af. De zuidkant aan de kust is onaantrekkelijk overigens.
Life lies a slow suicide
pi_106838852
Wij zijn in Lo Zingaro geweest, een natuurgebied langs de kust bij San Capo Lo Vito. Ook erg mooi! Daar was het trouwens wel druk met wandelaars.
Corleone kun je gerust overslaan, lelijjk stadje waar niets te zien is. Maar uiteraard moet je er geweest zijn, al is het maar om met het plaatsnaambordje op de foto te gaan. Met een beetje geluk zitten er kogelgaten in.
pi_106838953
De zuidkust is inderdaad lelijk. Met Gela als dieptepunt, een lelijke stad met een grote electriciteitscentrale. Overigens wel het hoofdcentrum van de mafia tegenwoordig. Wij zijn daar toch geweest en lagen op een strandje met uitzicht op de elektriciteitscentrale, reed daar steeds een kerel met een Zundapp keihard over het strand. _O- . Overigens lagen we er verder prima op gehuurde ligbedjes, helder water, zonnetje, en verder was er niemand.

Vanaf de oostpunt wordt het weer erg mooi, daar ligt ook dat Marzamemi.
  zondag 15 januari 2012 @ 18:19:48 #111
43642 Bayswater
pi_106839124
Gela :D

Daar stond ik met mijn huurauto midden op een kruising te haperen met 5 toeterende Italiaanse auto´s om mij heen. :')
Echt de lelijkste stad die ik ooit heb gezien en bloodymary lag er op een ligbedje _O_
Life lies a slow suicide
pi_106840847
Laatste vraag van mijn kant (voor nu :P);

We zijn daar van a.s. zaterdag tot dinsdag.. we willen of zondag, of maandag de auto pakken om een ronde te rijden.. route zal iets zijn als; Palermo (auto huren) -> Ficuzza -> Corleone -> Poggioreale -> Monreale -> Palermo (auto terugbrengen)..

Is het zo dat op zondag het meeste gesloten is daar? Denk aan het mafia museum in Corleone.. is het dus verstandiger om op maandag te gaan, of maakt het daar geen verschil in dag?
pi_106840894
Ach ja, ik heb dan iets van je moet alles gezien hebben... Terwijl wij daar rondreden was ik een boek over de Siciliaanse mafia aan het lezen van een Engelse journalist en in de meest onooglijke dorpjes en plekken waar wij langs kwamen was dan volgens dat boek nog niet zo lang geleden van alles gebeurd en mensen neergeschoten en zo. Kun je je toch niet echt voorstellen als je daar rijdt hoor, iedereen is even vriendelijk. Maar ja als toerist heb je er sowieso geen last van.

Wat dat betreft is Sicilie echt een eiland van tegenstrijdigheden. De meest prachtige plekken, zowel qua natuur als qua oudheden en als je de hoek omrijdt kom je in een grote lelijke zooi. Ik heb me er ook wel aan gestoord dat mensen in prachtige baaien gewoon hun vuilniszakken neerflikkeren.
pi_106841178
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:06 schreef Laer het volgende:
Laatste vraag van mijn kant (voor nu :P);

We zijn daar van a.s. zaterdag tot dinsdag.. we willen of zondag, of maandag de auto pakken om een ronde te rijden.. route zal iets zijn als; Palermo (auto huren) -> Ficuzza -> Corleone -> Poggioreale -> Monreale -> Palermo (auto terugbrengen)..

Is het zo dat op zondag het meeste gesloten is daar? Denk aan het mafia museum in Corleone.. is het dus verstandiger om op maandag te gaan, of maakt het daar geen verschil in dag?
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen (misschien kun je het googlen), maar mijn ervaring is dat juist eerder op maandag musea en zo gesloten zijn. Dacht ik.

Als je in Palermo overnacht, moet je naar het straatje Via Chiaveterri gaan 's avonds. Beregezellig tjokvol cafeetjes en restaurantjes. Als je vroeg in de avond een aperitief neemt wordt je ook nog eens volgestopt met allerlei lekker hapjes. Vaak neem je dan teveel zodat je al geen honger meer hebt, maar gelukkig kijkt er niemand raar op als je om 23.00 uur pas echt gaat eten.
pi_106841302
Ik was afgelopen jaar met school 8 dagen naar Sicilië gegaan.
Wij waren ook naar de Etna gereden, maar we gingen niet echt hoog, omdat je dan iets van ¤70,- moet betalen om daar te mogen kijken.
pi_106842461
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:13 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen (misschien kun je het googlen), maar mijn ervaring is dat juist eerder op maandag musea en zo gesloten zijn. Dacht ik.

Als je in Palermo overnacht, moet je naar het straatje Via Chiaveterri gaan 's avonds. Beregezellig tjokvol cafeetjes en restaurantjes. Als je vroeg in de avond een aperitief neemt wordt je ook nog eens volgestopt met allerlei lekker hapjes. Vaak neem je dan teveel zodat je al geen honger meer hebt, maar gelukkig kijkt er niemand raar op als je om 23.00 uur pas echt gaat eten.
Ah dat is een goeie tip, thanks! Cafeetjes bezoeken waren we inderdaad van plan! :)

Als iemand antwoord weet op mijn vorige vraag dan hoor ik het graag, zal het ondertussen proberen te googlen.
pi_106853852
Heb het ondertussen gevonden. Lijkt me slimmer om op maandag te gaan aangezien het museum in Corleone sowieso op za/zo gesloten is.
pi_106854585
Goed dat je niet op mijn advies bent afgegaan dan! Ben wel benieuwd wat daar te zien is, ben daar nooit geweest.
Ben zelf heel erg geinteresseerd in de mafia, veel over gelezen. Vind het zeer fascinerend dat dat allemaal zo maar kan bestaan. Maar ben wel bang dat dat museum een beetje toeristische meuk is, net als Taormina, hangen ook allemaal shirtjes van de Godfather en hoor je de filmmuziek. Alsof dat de echte mafia is.

Wist je bijvoorbeeld dat in Palermo nog 75 % van de ondernemers (winkeliers en horeca) Pizzo (beschermingsgeld) betaalt.....
pi_106854616
Maar het kan natuurlijk toch wel leuk zijn, laat eens weten hoe het was als je terug bent?
  zondag 15 januari 2012 @ 23:13:16 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106854661
Berggebied ten noorden van de etna is prachtig en geheel onbekend
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_106873396
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 23:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar het kan natuurlijk toch wel leuk zijn, laat eens weten hoe het was als je terug bent?
Zal ik doen! Heb trouwens ondertussen het een en ander gevonden over het Piazza Falcone e Borsellino en dat daar in de buurt het oude huis van Toto Riina moet zijn.. maar damn, wat is het moeilijk om hier informatie over te vinden zeg..
pi_106905632
Zijn de prijzen bij Auto Europe hetzelfde als je gewoon langsgaat of is via internet boeken een stuk goedkoper?

Thanks.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 12:05:58 #123
43642 Bayswater
pi_106906332
Die lui daar hebben een contract met Auto Europe, dus als je daar binnenstapt zit je waarschijnlijk met hun eigen verhuurprijzen. Te vergelijken met bijvoorbeeld een booking.com die een hotel voor je boekt.

Zou lekker die Alfa Romeo mito pakken :)

[ Bericht 13% gewijzigd door Bayswater op 17-01-2012 12:12:38 ]
Life lies a slow suicide
pi_106953191
Oke, final question dan; komen er extra kosten bij als je onder de 25 jaar bent en een auto huurt? Zoja, hoeveel zijn die kosten?
pi_106953901
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:59 schreef Laer het volgende:
Oke, final question dan; komen er extra kosten bij als je onder de 25 jaar bent en een auto huurt? Zoja, hoeveel zijn die kosten?
Verschilt per aanbieder. Sommige verhuren überhaupt geen auto's aan 25- of minder dan 5 jaar rijbewijs. Al zullen ze in Italië wel iets makkelijker zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')