abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18081140
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 10:25 schreef YourGuardian het volgende:
En wat betreft de virussen, dolfijnen en Dhr Hawkins…Tja die Dhr. Hawkins is er een is het niet??
mijn favoriete bezigheid is communiceren, ik noem het "zieltjespraat" - dan ga ik in gedachten naar een bepaalde ziel en stel die vragen...

mijn gidsen hebben me geleerd dat iedereen (alles) zelf kiest voor situaties met een reden (les om te leren en daardoor te groeien)

Wat ik van Stephen Hawking denk is dat hij voor dit leven de keuze maakte om gebonden te zijn aan zijn rolstoel. Zijn geest is in staat onvoorstelbaar grote concepten te bevatten en dat kan alleen als je geest razendsnel is. Als je in een "normaal" lichaam wordt geboren maak je andere keuzes met die snelle geest dan in een rolstoel. Had hij daarvoor gekozen was hij waarschijnlijk zoals zoveel Westerse mensen erg gehaast geweest, zou hij niet stil kunnen zitten en continu zijn behoeftes achterna rennen die hij bedenkt met zijn geest, ervaringen achterna jagen. Die behoeftes heeft hij niet als hij in een rolstoel zit, omdat hij daar niet aan denkt, hij beseft dat hij nu eenmaal bepaalde dingen niet zou kunnen die een ander wel kan (dat besef eigen maken(overkomen met de geest) is ook een waardevolle ervaring en kan alleen ervaren worden door mensen met een sterke geest imho). Hij is in staat veel van zijn aandacht te besteden aan hetgeen hij hiervoor op aarde is, het uitwerken van complexe quantummechanica, orde scheppen in de chaos. Voor zo'n "offer" heb ik enorm veel respect. Hij is van zo'n gecompliceerde/expanderende vibratie dat zijn aardse lichaam het nog niet aankan, hij heeft zelfs een computer nodig om zijn trillingen om te zetten in voor ons hoorbare klanken. Dat hij koos om dit tijdstip te incarneren, had hij gewacht (hypothetisch gezien) dan had de mensheid een enorme vooruitgang gemist en konden andere zielen niet incarneren maar had hij misschien wel een "normaal" lichaam kunnen kiezen omdat er dan minder afleidingen zouden bestaan in de wereld.

Over die "trillingen" - iets waar misschien sommige lezers iets aan hebben. Ik had vroeger echt een "kraterkop", vol met acné. Iedere dag keek ik in de spiegel en vervloekte mezelf en die puistjes. Wat ik niet begreep is dat ik juist met mijn gedachte zo'n "wolkje" maakte geladen met negativiteit en die op de cellen van mijn huid stuurde waardoor het probleem alleen maar erger werd, juist door dat wolkje beschadigde ik mijn huidcellen. Iedere dag weer opnieuw.

Op een moment besloot ik voor mezelf dat uiterlijk niets uitmaakt (dat was de les die ik mezelf wilde leren) en besteedde ik gewoon geen aandacht meer aan mijn puistjes en stopte met mijn geld uitgeven aan clearasil. Ong. 2 weken later waren de meeste puistjes als sneeuw voor de zon verdwenen. Heel soms heb ik er nog wel eentje, maar die geef ik dan "reiki" - positieve gedachten.
pi_18081364
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 12:20 schreef The_Shining het volgende:

[..]
Over die "trillingen" - iets waar misschien sommige lezers iets aan hebben. Ik had vroeger echt een "kraterkop", vol met acné. Iedere dag keek ik in de spiegel en vervloekte mezelf en die puistjes. Wat ik niet begreep is dat ik juist met mijn gedachte zo'n "wolkje" maakte geladen met negativiteit en die op de cellen van mijn huid stuurde waardoor het probleem alleen maar erger werd, juist door dat wolkje beschadigde ik mijn huidcellen. Iedere dag weer opnieuw.

Op een moment besloot ik voor mezelf dat uiterlijk niets uitmaakt (dat was de les die ik mezelf wilde leren) en besteedde ik gewoon geen aandacht meer aan mijn puistjes en stopte met mijn geld uitgeven aan clearasil. Ong. 2 weken later waren de meeste puistjes als sneeuw voor de zon verdwenen. Heel soms heb ik er nog wel eentje, maar die geef ik dan "reiki" - positieve gedachten.
Mooi beschreven. En owzo waar. Het is absoluut een feit dat wanneer je je focust op het positieve je het negatieve hiermee kunt "overrulen". Uiteindelijk verdwijnen alle " donkere wolkjes" alsof ze niet hebben bestaan. Dit is nu de kracht van je gedachten en van je ziel ofwel je gehele menszijn!!!

effe offtopic: Clearasil ik ook niet zo'n goed product om puistjes mee te bestrijden, je huid wordt er droog van en gaat uiteindelijk kapot waardoor er nieuwe bacterieen ontstaan
pi_18081787
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 12:32 schreef Syl68 het volgende:
Mooi beschreven. En owzo waar. Het is absoluut een feit dat wanneer je je focust op het positieve je het negatieve hiermee kunt "overrulen". Uiteindelijk verdwijnen alle " donkere wolkjes" alsof ze niet hebben bestaan. Dit is nu de kracht van je gedachten en van je ziel ofwel je gehele menszijn!!!
probeer eens een "synthese" van de positieve en negatieve gedachten, die heffen elkaar dan ahw op en integreren tegelijkertijd, dat is best sterk spul
moet je natuurlijk niet bang zijn voor het donker
quote:
effe offtopic: Clearasil ik ook niet zo'n goed product om puistjes mee te bestrijden, je huid wordt er droog van en gaat uiteindelijk kapot waardoor er nieuwe bacterieen ontstaan
dat weet ik, ik heb in den treure gekeken op een biologische manier wat puistjes zijn. Eerst had ik clearasil, daarna gewoon pure zeep en uiteindelijk alleen (lauw: koud%warm) water. En dat water straalde ik onbewust in door de overtuigende gedachte dat het heldere (pure) water mijn huid zou zuiveren. Ik postte het meer uit makkelijkheid.
pi_18081909
quote:

Herkenbaar . Ik had vroeger wel eens van die vervelende bultjes op mijn lip. Een soort koortslip, zeg maar. En als ik ze voelde opkomen schoot ik meteen in de aargh: "ow jee, weer een en als-ie maar niet doorzet en ik zie er niet uit..." en inderdaad, dan liep ik er weken mee.

Nu besluit ik, als ik zo'n bult voel opkomen, dat-ie niet handig is en negeer ik hem. Ik heb nooit meer bultjes gehad .
pi_18082654
quote:
mijn gidsen hebben me geleerd dat iedereen (alles) zelf kiest voor situaties met een reden (les om te leren en daardoor te groeien)
Volgens my benadert "ervaren" en "herinneren" beter de waarheid...
pi_18082957
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 13:34 schreef Barbamama het volgende:
Volgens my benadert "ervaren" en "herinneren" beter de waarheid...
eensch,
herinneren --> ervaren --> leren = eigen maken/integreren (recyclen)
gidsen als geheugensteuntjes dan
pi_18095286
Ik hou er nooit van om lange topics te lezen maar deze was zeker de moeite waard Maar wat voor soort dingen zou ik nou kunnen vragen en wat ook weer niet?
Learn the rules and break them.
pi_18118842
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 22:51 schreef Elocyp het volgende:
Ik hou er nooit van om lange topics te lezen maar deze was zeker de moeite waard Maar wat voor soort dingen zou ik nou kunnen vragen en wat ook weer niet?
Elocyp

Wat zou je graag willen vragen ?? In principe kun je alles vragen, je moet alleen goed bij jezelf nagaan waarom je die vraag stelt.

Het is maar net hoe je het schrift wil gaan gebruiken en waarvoor en om welke reden. Aan jou de keuze......
pi_18119410
quote:
Op donderdag 1 april 2004 22:08 schreef YourGuardian het volgende:
Wat zou je graag willen vragen ?? In principe kun je alles vragen, je moet alleen goed bij jezelf nagaan waarom je die vraag stelt.
"Beste Gidsen,

Waarom stel ik deze vraag?"

pi_18122336
quote:
Op donderdag 1 april 2004 22:26 schreef The_Shining het volgende:

[..]

"Beste Gidsen,

Waarom stel ik deze vraag?"

Ja in die richting zat ik ook te denken Nee, maar het lijkt me gewoon leuk/interresant om te doen alleen dan zit ik daar zonder dat ik weet wat ik moet vragen.
Learn the rules and break them.
pi_18129110
Ik moet de laatste cursusdelen nog doen (nog geen tijd voor gehad), maar ik vroeg me af of je een gids ook gewoon op de pc kan laten tikken, in plaats van schrijven met pen en papier? Typen lijkt mij een stuk sneller, en is ook wat beter leesbaarder

Just wondering
pi_18133092
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 00:30 schreef Elocyp het volgende:
Ja in die richting zat ik ook te denken Nee, maar het lijkt me gewoon leuk/interresant om te doen alleen dan zit ik daar zonder dat ik weet wat ik moet vragen.
let overdag goed op als je jezelf iets afvraagt, neem desnoods een notitieboekje mee en schrijf je vraag meteen op zodat je hem later kan stellen.
pi_18147374
quote:
Op vrijdag 2 april 2004 13:03 schreef Semjase het volgende:
Ik moet de laatste cursusdelen nog doen (nog geen tijd voor gehad), maar ik vroeg me af of je een gids ook gewoon op de pc kan laten tikken, in plaats van schrijven met pen en papier? Typen lijkt mij een stuk sneller, en is ook wat beter leesbaarder
Just wondering
De laatste tijd, nu na jaren schrijven ben ik er ook op overgegaan om direct via de pc te schrijven, maar ik bemerk wel grote veranderingen. Het kost je inderdaad veel tijd allemaal, eerst op papier en dan digitaliseren. Maar je hebt op papier veel meer fysiek contact, je voelt dat je hand bewogen wordt en dit gevoel heb je met de pc niet. Tevens is de pc heel erg 'verneukeratief', want via het schrift is het zo, dat wanneer je denk dat ze het volgende gaan schrijven, doordat je dat op het moment denkt, dat niet zo kan zijn. dus gidsen kunnen dingen schrijven welke je totaal niet zou verwachten. dat komt doordat ze een betere controle hebben over jou hand en als het ware jou vooropgestelde gedachte kunnen 'omzeilen' Je voeld dan ook een grote weerstand wanneer je zelf iets denkt en jou gidsen schrijven wat anders, da's een heel apart gevoel. Dat is voor veel mensen ook een 'bewijs' dat ze het niet zelf schrijven.
Ik ben ook weer gestopt met het communiceren direct via de pc, het schrijven op papier, da's toch het meest prettige, ik maak nu alleen onderscheid in welke verhalen ik ga digitaliseren en welke niet.

Met de pc is het zo, dat ze moeilijk controle over jou vingers kunnen verkrijgen, elk afzonderlijk. je bent sneller geneigd hetgeen jij op het moment denkt in te typen. De momenten waarop jij wat denkt en jou gidsen willen jou wat anders vertellen kun je via de pc niet omzeilen. En het verhaal kan hiedooor een aanzienlijke wending krijgen, vaak ten nadele. Dit is een zeer tricky fenomeen.

Je kunt het wel doen, maar je moet een enorme discipline over jou eigen gedachtengang bezitten, je moet weten welke gedachten 'van jezelf' zijn en welke gedachten afkomstig elders (gidsen)

In de regel is het zo wanneer je een gedachte hebt zonder schijnbare oorsprong deze gedachte afkomstig kan zijn van jou gidsen. maar om de conclusie te kunnen trekken dat een gedachte geen oorsprong bezit moet je dat voor jezelf heel goed nagaan, want kleur, geur, smaak, geluid, al deze invloeden kunnen jou triggeren op een bepaalde gedachte. Wanneer je echt, echt geen oorsprong kan vinden, dan kan ie van jou gidsen zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door YourGuardian op 03-04-2004 10:35:12 ]
pi_18337743
Geweldig topic YourGuardian! Het maakt voor mij heel wat zaken duidelijk over het leven, ik denk al een tijdje in deze richting (zoals jij bepaalde zaken beschrijft) maar er zitten toch weer veel dingen bij waar ik van kan leren Ik heb hieronder nog een vraagje over een stuk wat je geschreven hebt.
quote:
Een virus blijkt er ALTIJD op uitnodiging te zijn van zijn gastheer. Deze heeft zijn geest onbewust of bewust opengesteld voor dit virus, je heet een virus altijd ZELF welkom. Een virus zal nooit tegen jou zin op de koffie komen. Da’s toch gek he? Mensen hebben zo een bekrompen kijk op hun omgeving, iets wat schijnbaar slecht is in onze ogen is eigenlijk iets goeds..
Dit gaat me nog even te snel; als meerdere mensen op een bepaalde plek zijn en allemaal ziek worden door een virus, zouden ze er dus allemaal (onbewust) voor gekozen hebben om daarheen te gaan en dat virus op te lopen?

Bedankt voor al de informatie tot nu toe
pi_18390221
quote:
Ik heb hieronder nog een vraagje over een stuk wat je geschreven hebt.

Dit gaat me nog even te snel; als meerdere mensen op een bepaalde plek zijn en allemaal ziek worden door een virus, zouden ze er dus allemaal (onbewust) voor gekozen hebben om daarheen te gaan en dat virus op te lopen?
Ha, ik kan me helemaal voorstellen dat sommige zaken echt alle begrip te boven gaat, maar je moet niet vergeten dat niets voor niets is. Alles binnen dit universum heeft een doel, er is werkelijk NIETS zonder doel. Het 'probleem' met veel mensen tegenwoordig is dat vele slechts een detail van het grote geheel zien, wanneer ze zich focussen op een detail, verliezen ze het zicht op het geheel, wanneer gefocust wordt op het geheel zijn mensen in staat het geheel te overzien en wanneer men daar toe in staat is, ziet men het verband tussen alle dingen.

Een mens DENKT in individueel bewustzijn te leven, dit is echter niet het geval, mensen staan onderling allemaal in contact met elkaar middels een noemer, dit noemen ze een collectief bewustzijn. Een collectief bewustzijn is een verzamelnaam voor alle individuele bewustzijnen in één verzameling. een collectief.

Zo kan bijvoorbeeld een family een collectief bewustzijn bezitten, of een voetbalvereniging, of een dorp. Zelfs een stad en een land bezit zijn eigen collectieve bewustzijn.
Qua gevoel is elk dorp anders in energie, sommige dorpen voelen goed en prettig aan, en weer anderen weet je geen raad om weg te komen, gewoon omdat er voor jou gevoel geen prettige sfeer hangt.
Wanneer nu één geest een virus ontvangt dat hem een flinke verkoudheid laat ervaren is dat op eigen uitnodiging. Deze uitnodiging kan op vele manieren geschieden.
Wanneer nu een groep mensen van allen hetzelfde kaliber kan een hele groep geveld worden door dit virus, zo heeft in dit geval het collectief gekozen voor een uitnodiging van dit virus.
Wellicht vond het collectief tijd voor een innerlijke en of fysieke reiniging.

Zo kan het zijn dat mensen die niet binnen zo een collectief passen, doordat hun trillingsgetal zo anders is dan het collectief van de groep, dat deze persoon gespaard blijft van een verkoudheidsvirus.
Je kon dit mooi zien toen de Nedrlandse mariniers net in Irak aankwamen. Wanneer je goed naar deze mariniers kijkt hebben ze allen dezelfde gelaatsuitdrukking, het zijn individuele geesten welke collectief op dezefde golflengte zitten, allen hetzefde doel en dezelfde belangen, Ze werden in de eerste weken na aankomst letterlijk allemaal ziek, er is er niet een gespaard gebleven.

Zo werkt dat niet alleen met virussen, maar ook met gebeurtenissen, bepaalde groepservaringen, zelfs ongelukken, niets is toeval, alles is zeer zorgvuldig gekozen.

Ik ben in staat mezelf LETTERLIJK ziek te maken puur door mezelf te focussen op een bepaald doel.
Zo ben ik een enkele weken geleden geveld geweest door een kaakholte ontsteking. Ik wist van te voren dat ik ziek zou worden, dit vloeide voor uit een wens om eens lekker een paar weken thuis te zitten en uit te rusten, zonder daarvoor vakantiedagen te hoeven inleveren. tevens had ik een wens om mijn lichaam weer eens te zuiveren van alle shit die ik in de winter had verzameld. Promt kreeg ik een kaakholteonstaeking, waardoor ik genoodzaakt was een antibiotikakuur te slikken....ondanks de kaakholteontstekening waren het twee heerlijke weken waarin ik mezelf weer eens heerlijk heb verwent met rust. Ik voel me weer als herboren....
pi_18390622
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 13:10 schreef YourGuardian het volgende:
... Ik wist van te voren dat ik ziek zou worden, dit vloeide voor uit een wens om eens lekker een paar weken thuis te zitten en uit te rusten, zonder daarvoor vakantiedagen te hoeven inleveren. tevens had ik een wens om mijn lichaam weer eens te zuiveren van alle shit die ik in de winter had verzameld. Prompt kreeg ik een kaakholteonsteking, waardoor ik genoodzaakt was een antibioticakuur te slikken....ondanks de kaakholteontstekening waren het twee heerlijke weken waarin ik mezelf weer eens heerlijk heb verwend met rust. Ik voel me weer als herboren....
Foei toch jy!
pi_18399779
Aha, dus als ik het goed begrijp zijn de natuur en alle gedachten/acties van de mensheid één samenwerkend geheel, of zit ik nu verkeerd te denken?
pi_18409767
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 19:50 schreef Nature het volgende:
Aha, dus als ik het goed begrijp zijn de natuur en alle gedachten/acties van de mensheid één samenwerkend geheel, of zit ik nu verkeerd te denken?
Klopt!
pi_18452002
Het klinkt wel logisch maar ik denk er nog veel over na

Offtopic: Waar heb je dat logo onder je naam trouwens vandaan?
pi_18523523
quote:
Op donderdag 15 april 2004 20:49 schreef Nature het volgende:
Het klinkt wel logisch maar ik denk er nog veel over na

Offtopic: Waar heb je dat logo onder je naam trouwens vandaan?
Het plaatje is een afbeelding van de Maya's. Het verbeeld de zogenaamde Hunab Ku.

Hieronder een verhaaltje welke gaat over het scheppingsverhaal van de maya's. Dit stukje heb ik gemakshalve ergens van het internet geplukt.....

Mensen uit alle tijden en uit alle landen hebben geprobeerd te begrijpen hoe het heelal is ontstaan en hoe de mensheid zich ontwikkelde. Elke cultuur doet zijn eigen verslag, uniek in details maar waarin universele thema’s zijn verwerkt. Deze overeenkomst van denken tussen verafgelegen beschavingen kan wijzen op een vorm van archetypische intelligentie die beschikbaar is voor elk mens met de geestelijke bekwaamheid om zich de toegang daartoe te verschaffen, en ook op het bestaan van een heel oude wereldwijde beschaving. De Popol Vuh1 doet verslag van een deel van het oude Centraal-Amerikaanse erfgoed. Nadat het kort na de Spaanse overwinning door een Quiché indiaan in zijn moedertaal was opgeschreven – maar waarbij werd gebruikgemaakt van het Romeinse alfabet – werd het tegen het eind van de 17de eeuw door een dominicaanse priester in Guatemala overgeschreven en vertaald in het Spaans. Zijn manuscript, ondergebracht in de bibliotheek van de Universiteit van San Carlos, Guatemala stad, werd in 1854 onder de aandacht van Europese geleerden gebracht, waardoor de kosmologie en geschiedenis van de Maya’s ook buiten Centraal-Amerika toegankelijk werd. Tegenwoordig kunnen onderzoekers ook putten uit andere documenten, inscripties en de tradities die door de nazaten van de Maya’s in stand worden gehouden.
Vanuit theosofisch oogpunt, toont het scheppingsverhaal van de Maya’s zijn verwantschap met de wereldwijde wijsheidstraditie. Het begint met de leegte van de oerwateren van de ruimte, in een duisternis die niets gemanifesteerds bevat. Hunab Ku, de goddelijke, de eerste oorzaak, eeuwig, ongeboren, onsterfelijk, alles dat was, is en zal zijn, vormloos, grenzeloos, absoluut, ontwaakte daar uit de droomloze slaap van dertien eeuwigheden en emaneerde uit zijn eigen wil het Hart van de Hemel. Als eendimensionale emanatie van Hunab Ku’s eigen goddelijkheid, was het Hart van de Hemel de ontvanger van alle potentiële mogelijkheden. De enige dimensie ervan, lengte, verdween in de niet- bestaande breedte en hoogte, en zette het proces van kosmische evolutie in beweging in bestaansgebieden die zo spiritueel zijn dat alleen het oog van de mysticus het zou kunnen waarnemen. De ruimte was niet, want er was niets om haar te bevatten. De tijd was niet, want er waren geen gebeurtenissen om hem in te verdelen. Er was alleen de onbegrijpelijke godheid Hunab Ku, die doordrong tot het Hart van de Hemel dat zeven eeuwigheden had gesluimerd. Dan door de kracht van zijn woord doortrilde Hunab Ku het Hart van de Hemel. Toen het Hart van de Hemel uit zijn droomloze slaap ontwaakte, emaneerde het de God Zeven, de kosmische demiurgus, de schepper, één in essentie, zeven in manifestatie. Deze interpretatie van het Mayaverhaal laat duidelijk overeenkomsten zien met andere oude verslagen, zoals de Stanza’s van Dzyan, de Kabbala en de bijbelse Genesis.........

Dit is wel een juiste omschrijving van mijn usericon....

pi_18527522
Ah das wel duidelijk, bedankt
pi_18528146
quote:
Op zondag 18 april 2004 21:51 schreef YourGuardian het volgende:
.... De enige dimensie ervan, lengte, verdween in de niet- bestaande breedte en hoogte, en zette het proces van kosmische evolutie in beweging in bestaansgebieden die zo spiritueel zijn dat alleen het oog van de mysticus het zou kunnen waarnemen. De ruimte was niet, want er was niets om haar te bevatten. De tijd was niet, want er waren geen gebeurtenissen om hem in te verdelen. Er was alleen de onbegrijpelijke godheid Hunab Ku, die doordrong tot het Hart van de Hemel dat zeven eeuwigheden had gesluimerd. Dan door de kracht van zijn woord doortrilde Hunab Ku het Hart van de Hemel. Toen het Hart van de Hemel uit zijn droomloze slaap ontwaakte, emaneerde het de God Zeven, de kosmische demiurgus, de schepper, één in essentie, zeven in manifestatie.

Dit is wel een juiste omschrijving van mijn usericon....
Eek! Wat een verhaal! Maar kom dat 's in Truth Slowchat Part VII Woeiiiii :P Hoplaaa :P doen joh!
  maandag 26 april 2004 @ 11:51:21 #123
7888 DiSiLLUSiON
Universal Centric Motion
pi_18690101
YG:

Even een korte reactie.

Allereerst wil ik je veel success wensen met je verdere schrijfervaringen! Ik ben er zelf al eens aan begonnen maar omdat ik er, in mijn ogen, nog niet klaar voor was (al wat jaartjes geleden, ben nu 19) heb ik het destijds maar laten liggen voor wat het was. Ik pak het vanzelf wel weer op wanneer ik het nodig heb, denk ik zo.

Ik wilde even een klein, beetje offtopic, stukje commentaar tussendoor geven: Het stukje van jou over virussen was echt een eyeopener! Of het zo bedoeld is weet ik niet, maar bij mij was het de laatste druppel die me opeens heel erg veel deed realiseren. Ik ben al sinds mijn 13e bezig met spirutaliteit en het absorberen van kennis en ervaringen. Zoveel mogelijk en zo snel mogelijk het liefst. Ik heb al veel boeken gelezen, met erg veel verschillende visies op de werkelijkheid, om te kijken welke bij mij de meeste snaren raakte. Tot nu toe is dat nog de Seth serie van Jane Roberts. Maar in feite pik ik gewoon uit elk boek die concepten op die mij persoonlijk raken zegmaar.

Een van de oncepten waar Seth het over heeft is dat alles in feite uit dezelfde materie bestaat, en dat alles dan ook een (cellulair?) bewustzijn heeft. Van mensen tot dieren, van stenen tot planten, van de stoel waar je op zit tot de zon in wiens licht je baadt. Ook heeft hij het op een gegeven moment over het universele concept dat er, in feite, geen goed of slecht bestaat, en dat alles uit eindelijk bestaat uit liefde. Erg veel opvattingen die ik in jouw posts heb gelezen in dit forum komen trouwens erg overeen met die ik opgenomen heb uit die boekenserie. Veel ook niet denk ik, maar die kan ik me dan ook niet herrineren, ik sla immers alleen die concepten in me op die bij mij persoonlijk als 'waar' aanvoelen.

Maar om even terug te komen op het punt: Het idee gaat dus dat alles een bewustzijn heeft, en uiteindelijk alles gebaseerd is op het universele concept van liefde. Er bestaat dus ook geen goed of slecht. Ik heb dat altijd ten harte genomen, maar ergens heb ik toch het gevoel dat ik me die waarheid nog niet helemaal gerealiseerd had. Ik wist dat er nog iets ontbreekte, alleen kon ik er m'n vinger niet op leggen. Jouw post over dat de virussen in feite ook maar een bewustzijn zijn die je met alle liefde willen helpen een verkoudheid te krijgen (omdat jij dat immers zelf wilt op zo'n moment) dat was de trigger. Ik had net het gevoel alsof er diep in mijn bewustzijn een van de zoveel muurtjes om is gevallen doordat er genoeg stenen uitgehaald zijn (aka.: genoeg geleerd heb), en ik heb vanaf dat moment opeens het gevoel alsof mijn bewustzijn is vergroot. Het voelt een beetje als.. ja.. hoe zal ik dat omschrijven.. Stel, je hebt je blikveld. Er staan objecten in, ze werpen schaduws, lichtspel. Kleuren, vormen etc. En opeens verruimt je blikveld gigantisch. Alsof je van een blikveld van 20 graden naar een van 180 graden bent gegaan. En je kan je niet meer herrineren hoe je ooit met zo'n klein blikveld hebt kunnen kijken zonder irritatie bij jezelf op te wekken. Dat gevoel heb ik dus nu. Dus daar wilde ik je even voor bedanken! Nu weet ik wel dat als jouw post het niet was, het waarschijnlijk wel iets anders was wat de trigger zou zijn, maar toch. Dankje!

Om nu maar even weer wat ontopic te gaan: Een vraagje, mocht ik behoefte krijgen om weer te beginnen met automatisch schrift, en wel hetvolgende: In mijn geval was schaamte en het niet accepteren van facetten van mezelf de desastreuze factor waardoor het geen voet in de grond kreeg. Ik heb negatieve kanten, en accepteerde dat van mezelf niet. Schaamde me voor dingen van mezelf, die een gids natuurlijk weet, die weet immers alles van je! Helemaal als je, zoals toen bij mij de intentie was, contact wilt zoeken met je 'hogere zelf' (zegmaar de ik achter al je reincarnaties). Die weet immers echt alles van je. Ik ben een heel stuk verder gekomen wat dat betreft, maar stel nou dat ik nog steeds dingetjes heb waarvan ik ze zelf niet zou kunnen accepteren? Hoe kan ik daar het beste mee aan het werk gaan? Stel nou ik heb.. ff iets mafs bedenken.. ohjah stel nou ik hou ervan om in mijn fantasieën kippen te peneteren (haha sorry, die vraag zat in een test die ik laatst deed en waar ik een hele discussie over had gehad met iemand).. stel nou dat ik dat zou hebben. Die gids, of mijn hogere zelf, wat dan ook, die weet dat immers. Ik zou me voor zoiets schamen, anders zou ik het immers allang geaccepteerd hebben, wat het dan ook is. Hoe zou ik dat kunnen accepteren van mezelf? Just a failsafe, móchten er nog dingen omhoog komen die ik nog niet geaccepteerd heb. Want als dat niet zo is, dan zal ik dat met mijn huidige methoden ook niet kunnen weghalen, die schaamte voor zo'n facet, anders zou het immers al weg zijn nietwaar?

Nouja, dankje iig.

Veel success nog verder en veel universele liefde toegewenst. net zoals ieder ander trouwens. Ik neem aan dat je dat niet verkeerd opvat natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door DiSiLLUSiON op 26-04-2004 12:23:16 ]
There is consciousness in all things.
pi_18692775
quote:
Op maandag 26 april 2004 11:51 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
YG:

Even een korte reactie.

(Half boek )

Veel success nog verder en veel universele liefde toegewenst. net zoals ieder ander trouwens. Ik neem aan dat je dat niet verkeerd opvat natuurlijk.
Liefde en licht sturen is altijd prachtig en lievvv De intentie erachter wordt zeker wel gevoeld Dus geen zorgen!
pi_18698345
quote:
Op maandag 26 april 2004 13:55 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:

[..]

Liefde en licht sturen is altijd prachtig en lievvv De intentie erachter wordt zeker wel gevoeld Dus geen zorgen!
Ik ben het helemaal met EGC eens!!

Dank, ik ontvang graag dat soort energieen!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')