abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17872070
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 20:59 schreef YourGuardian het volgende:
Er zijn twee basis energieën, dit zijn: Liefde en Angst.

Of een actie vloeit voort vanuit Angst.

Of een actie vloeit voort vanuit Liefde.
Dit snap ik zeer wel. Maar ik heb nog een derde energie, die ik net zo belangryk vind... luiheid. Nou kan ik sowieso niet plaatsen waar luiheid vandaan komt, een gebrek aan motivatie... waardoor Ik heb een tyd samengeleefd met iemand die totaal nergens motivatie voor had. Dit heeft myn eigen motivatie ook tot ongeveer het absolute nulpunt doen dalen... Dus hoe bestryd je die depressiviteit, die luiheid of gemakszucht of onverschilligheid meebrengt?

pi_17880033
Hai YG,

Aan de hand van je cursus kom ik toch met een vraag te zitten.. Ik kamp namelijk al wat jaren met een paniekstoornis - die ik wel steeds beter onder controle weet te krijgen, of waar ik althans steeds beter mee kan leven - Wel ben ik een vrij optimistisch ingesteld en vrolijke persoonlijkheid, dus ik vraag me af wat ik nou eigenlijk zal aantrekken?! Is het voor mij eigenlijk dan überhaupt wel verstandig te beginnen met automatisch schrift? Ik zou het wel willen, maar als het niet verstandig is, tja.. Dan moet ik het niet doen..

En hoe zit dat met zielen en reincarnatie? Die vraag houdt verband met beschreven probleem en daarom ben ik daar erg benieuwd naar! Iemand zei mij eens dat mijn probleem namelijk alles te maken kan hebben met WO II en nou ben ik vanaf kleins af aan altijd bezig geweest met het onderwerp jodenvervolging en concentratiekampen, geen normale interesse voor een 5 - jarige natuurlijk. Hoewel dit laatste niets te maken heeft met dit topic vraag ik me af of je me hier toch antwoord op wilt geven..

Bedankt alvast voor deze cursus, geweldig!!
pi_17885299
Deeltje 6 v/d cursus ‘Channelen in Balans’

Gidsen, leiding en gelijkwaardigheid:

Veel mensen zijn snel geneigd om tegen andere mensen op te kijken, vooral als ze dingen kunnen die ze zelf niet kunnen. Kijk nu bijvoorbeeld naar sommige popsterren, deze worden aanbeden.
Mensen zijn snel geneigd hun macht uit handen te geven omdat vele denken dat andere mensen beter zijn en beter weten wat jij nodig hebt. NIETS IS MINDER WAAR.
Neem verantwoording over je eigen leven en laat je niet leiden door mensen waarvan je denkt dat ze beter zijn dan jij, geef niet jou macht weg!
Kijk niet op tegen mensen die een betere positie hebben dan jij, want schijn bedriegt.
Ieder mens is een ander gelijk, wat je ziet in een ander is iets wat allemaal in jezelf zit.
Ontdek de mooie kracht die je bent, je bent niets minder dan de popster die de sterren van de hemel zingt, je bent niets minder dan de zakenman met zijn vele miljoenen.
Jij bent de persoon die je bent met al zijn problemen, met al zijn gelukzaligheid.
De man met de miljoenen heeft ook zijn problemen, ook hij ontkomt niet aan de lessen die het leven van hem vraagt, ook hij worstelt met zelfvertrouwen, ook hij heeft problemen in de liefde, prik door de illusie heen lieve cursisten, want echt, schijn bedriegt.

De Maya’s (Mexico)zeggen, wanneer ze elkaar begroeten; In Lak’ech, wat zoiets betekend als, ik ben een andere jij.

Wat ik met dit verhaaltje wil vertellen is dat ook de ‘goden’ niet beter zijn dan wij, ook zij dienen hun lessen te leren, we zijn allen één.

Kijk dus niet tegen jou gidsen op! Geef niet jou macht weg aan jou gidsen! Neem zelf de leiding.
Jij hebt het hier op aarde voor het zeggen. Jij bent het die zo dapper is geweest om een ervaring op de planeet aarde op te doen. Jij hebt het aangedurfd om hier de lessen te leren, onder voorwaarde dat jou gidsen jou mogen beschijnen met hun licht.
Blijf jou gidsen zien als een gelijke en kijk er niet tegenop, maar leer van ze, zie ze als een inspiratiebron en neem de verantwoordelijkheid om te worden wat je zelf wilt, niet wat andere willen dat je wordt!

Bij het channelen bepaal jij de regels, niet jou gidsen!!!!!!!!!!!

Het klinkt misschien een beetje oneerbiedig, maar het is toch zo, jij moet het hier op aarde zien te redden, jij dient je lessen te leren, geheel vrijwillig.
Jou gidsen zijn er alleen om jou pad te verlichten, in elk opzicht, want de weg die je dient te gaan kunnen zij niet voor jou doen, je dient de hele weg ZELF te bewandelen, maar het is de bedoeling dat je dat doet onder het heerlijke warme zonnetje van jou gidsen.

Behandel jou gidsen zoals je zelf behandeld zou willen worden, met liefde, eerbied en respect!

Gidsen en andere bewustzijnsvormen:

Het is mogelijk om via je gidsen te communiceren met andere bewustzijnsvormen.
Dit onderwerp komt pas aan de orde komt wanneer je een goed schrift hebt ontwikkeld en een goede relatie met jou gidsen hebt opgebouwd en door jou gidsen op een dusdanig niveau bent gebracht dat zij jou in staat achten om contact te hebben met andere bewustzijnsvormen.

Alles wat leeft op aarde en daarbuiten en wat zelfbewust is kan communiceren, alles in dit universum staat in verbinding met datzelfde universum, omdat onze schepper in alles is.
Honden, katten, bomen, stenen, kristallen, virussen, schimmels, overleden mensen, buitenaardse wezens, alles kan met elkaar communiceren.
Het is dus mogelijk om via jou gids in contact te komen met een appel, of een paard, of wat dan ook!

Ik wil je voor voorlopig afraden om rechtstreeks met overleden mensen te communiceren, omdat dat een heel ander verhaal is en daar is enige kennis voor vereist om het contact aan te kunnen.

De wereld der gidsen is een andere wereld dan waar mensen naar toe gaan wanneer ze zijn overgegaan.

Het gidsenrijk leeft in een wereld die gebaseerd is op een Hoge Waarheid, zonder oordeel en vrij van negativiteit, de dualiteit ontstegen.
Het dodenrijk leeft in een wereld waar ze nog steeds oordeel kennen, negativiteit en meningen hebben.

Wanneer je nu zou communiceren is het heel goed mogelijk dat ze je met een oordeel benaderen.
Ze kunnen zeer sterke meningen hebben en voor veel mensen kan dat heel erg confronterend zijn.

Wanneer je echt eens wil weten hoe het een overleden persoon vergaat, vraag het jou gidsen.

Gidsen en hulp aan andere mensen:

Wij zullen in de cursus wel contact maken met de gidsen van andere mensen, dit doen we om jou zoveel mogelijk contact met gidsen te laten verkrijgen. Dit met het uiteindelijke doel om via de gidsen van andere mensen, deze mensen te helpen, advies uit te brengen omtrent hun leefomstandigheden en samenwerking te bevorderen.
Je leert dit schrift allereerst voor jezelf, want jou gidsen zijn er immers voor jou, maar via deze gave die jij gaat ontwikkelen zul je in staat zijn om andere mensen te helpen.
Maar: help eerst jezelf alvorens je andere mensen helpt,leer eerst jezelf kennen, alvorens je andere mensen gaat vertellen hoe ze dienen te leven.
En nogmaals, gebruik het schrift niet om andere mensen te imponeren Gebruik het ter goede intentie.

Gulden regel is, als je raad voor andere mensen gaat vragen, om altijd de goedkeuring te verkrijgen van de persoon in kwestie!

Integratie van gidsen:

Vooral in het begin ben je meestal helemaal vol van je gidsen, het integreren is een proces dat enige tijd kost. Hier is best wel wat creativiteit voor nodig, want je hebt altijd geleefd zonder dit contact.
Een echte tip heb ik hier niet voor, hoe integreer je nieuwe vrienden in je vriendenkring? Hoe zou je omgaan met een penvriendje of vriendinnetje.
Ik doe een beroep op jullie eigen inventiviteit en creativiteit om jou nieuw verworven vrienden in jou leven te integreren.

Gidsen en sceptici:

Het integreren van jou nieuw verworven vrienden zullen ook geïntroduceerd dienen te worden in jou leefomgeving, daar ontkom je niet aan, want jou gidsen zullen zo veel inbreng hebben dat je graag over je gidsen wilt praten.
Laat je niet door angst weerhouden om te vertellen wat je doet, durf uit te komen voor jou waarheid.
Je zult mensen treffen van allerlei pluimage, de één vind jou compleet geschoffeld en de ander staat er weer heel erg voor open. Probeer ook hier weer een creatieve oplossing voor te vinden. Je zult op een gegeven moment gewoon durven uitkomen voor jou waarheid, het zal je niets meer uitmaken wat andere mensen ervan zullen denken. Zelf heb ik vrij veel moeite gehad om dit in mijn leven te introduceren, maar ik ben de ander niet wat karakter betreft en dus kunnen andere mensen wel heel makkelijk zijn met het verkondigen van hun waarheid.
Probeer niet andere mensen jou gidsen op te dringen. Vertel wat je doet en hou het daarbij, het is dan aan de ander of hij erop in gaat of niet, laat de mensen de keuze.
Hou het schrift ook weer niet alleen voor jezelf, want het is immers ook de bedoeling dat je later, wanneer je denkt er klaar voor te zijn, er andere mensen mee gaat helpen.
Probeer ook hier weer je balans in te vinden.

Gidsen, rangen en standen:

Ook het gidsenrijk kent rangen en standen, alleen met een wezenlijk groot verschil dat zij zich niet superieur voelen aan de ander.
Zo zijn er vele leerling gidsen, die het vak dienen te leren en nog in opleiding zijn, je hebt grote kans dat je het schrift wordt geleerd door een jonge gids. Deze dient veel te leren over het gidsen van mensen. Ze kunnen nog wel eens een geintje met jou uithalen, of grapjes maken.
Deze jonge leerling gidsen staan onder direct toezicht van een ervaren gids, die hem begeleid om hem het vak te leren. Ook deze ervaren gids heeft een meester achter zich staan. En dan is er nog een soort ‘Hoofd gids’, of ook wel aartsengel genoemd, deze gids staat aan het hoofd van alle gidsen en heeft de uiteindelijke zeggenschap over hen.
Tezamen met jou Hogere en Lagere Zelf, zullen zij zich over jou ontfermen, om jou te leiden in dit leven.
Tevens moet ik zeggen dat jou Hogere Zelf de zeggenschap heeft over alle gidsen.
De gidsen en het Hogere Zelf staan in contact met meesters op velerlei vakgebied.
Het aantal gidsen hangt af van de persoon, het hangt af van welke lessen hij dient te leren in dit leven
Het is zelfs zo dat wanneer je een grote liefde hebt in het beoefenen van een hobby of een beroep, je gidsen aan zal trekken of hebt aangetrokken die jou alléén zullen gidsen in dit vakgebied.
Dus je kunt vele gidsen hebben, allemaal met hun eigen unieke handtekening.

Ik en mijn gidsen:

Wij hebben jou een hoop verteld, misschien wel iets te veel, maar ik heb toch de indruk dat het ruim voldoende is om jullie te leren schrijven met je gids.
Ik heb gekozen voor een samenwerking met mijn gidsen, omdat dat de bedoeling is van de komende tijden, ook voor jullie!
Veel hebben wij jullie verteld over de omgang met gidsen, omgang met jezelf en de wetten van het universum.
Deze basiskennis is nodig om jou goed te laten schrijven, want een goede basis is heel erg belangrijk voor deze gave.
Lieve cursisten, ik heb jullie een hoop verteld, maar ik weet dat een kind graag zelf wil ervaren en niet te veel wil luisteren naar zijn ouders. Ik weet dat jullie op den duur eigen manieren gaan ontwikkelen om een goed contact te verkrijgen met jullie gidsen, maar deze basis zal een ieder eigen worden, alleen zal ieder zijn eigen richting op gaan met de vormgeving van de communicatie, je kunt een stoel op vele manieren vorm geven, maar hij blijft om op te zitten.

Wij wensen jou heel veel succes met het praktijkgedeelte en denk al vast na over wat je jou gids als eerste wil vragen!

Op naar Deel 7 van de cursus ‘Channelen in Balans’
(nog twee delen te gaan)
pi_17885452
quote:
Op maandag 22 maart 2004 01:51 schreef beamy het volgende:
Hai YG,
Aan de hand van je cursus kom ik toch met een vraag te zitten.. Ik kamp namelijk al wat jaren met een paniekstoornis - ....knip knip is, tja.. Dan moet ik het niet doen..
En hoe zit dat met zielen en reincarnatie?
Bedankt alvast voor deze cursus, geweldig!!
Beste Beamy,

Zoals je wellicht is opgevallen leven wij met z’n allen op het moment in een spannende tijd, het is een tijd waarin we als het ware beginnen te ‘ontpoppen’ dit ‘ontpoppen’ gaat immer gepaard met een reinigingsproces, oude overtuigingen dienen te worden omvergeworpen, oude wonden uit vorige levens moeten geheeld worden, ze dienen een definitieve plek in je wezen te krijgen. Velerlei trauma’s moeten uit de weg worden geruimd…voor dit alles is een flinke dosis lef nodig, de confrontatie kan voor veel mensen als zeer schokkend worden ervaren, met als gevolg dat je nog verder van huis kan zijn. De confrontatie aangaan met jezelf zal steeds een grotere prioriteit gaan krijgen komende tijden, iedereen wordt als het ware ‘gedwongen’ om zichzelf onder ogen te komen, dit kun je heel erg lang uitstellen, maar je zult uiteindelijk niet ontkomen aan een confrontatie met jezelf.
Het automatische schrift kan het reinigingsproces bespoedigen, dit komt doordat je je open zet en wanneer je besluit jezelf ‘open’ te zetten bespoedig je daarmee jou spirituele groei. Maar JIJ bepaald tot hoever je wil gaan, maar wanneer je besluit de confrontatie met jezelf aan te gaan, ga er dan ook werkelijk voor. Dus het is aan jou, of je jezelf gereed acht om aan dit reinigingsproces te beginnen.
Het automatisch schrift kan jou daarbij helpen. Maar er zijn ook talloze andere manieren om met jezelf in contact te treden, die wellicht beter bij jou persoonlijkheid past. Niet iedereen past dezelfde jas….

En wat die gevoelens over vorige levens betreft…Ik ben geen regressietherapeut, ik kan slechts mijn eigen ervaringen hierin vertellen, hoe ik hier mee om ben gegaan, maar da’s te veel of Topic.

Wanneer belangstelling hier mijn E-mail adres. DeNiro@zonnet.nl
pi_17900129
Hallo YourGuardian,

Ik vind dit zeer interessant allemaal.. heb je misschien een eigen website ? Of ben je weleens op een chatbox/mailadres waar mensen persoonlijke ervaringen naar jou persoonlijk kunnen sturen ?

liefs Cygnus
pi_17904060
quote:
Op maandag 22 maart 2004 13:02 schreef YourGuardian het volgende:

[..]

[..]
Beste YG,

Heel erg bedankt voor je vlotte reactie. Weet nu zeker dat ik dus wel verder kan gaan met je cursus. Heb vroeger al wat met automatisch schrift 'geëxperimenteerd' en er uiteindelijk mee gestopt, maar het is tijd om het weer op te pakken!! Zeker als het mij op bepaalde gebieden kan helpen!!

offtopic: ik heb je emailadres genoteerd en neem binnenkort contact met je op. Ben zeer geinteresseerd in je ervaringen en hoe je daarmee om bent gegaan. In een email kan ik ook wat persoonlijker op alles ingaan, dus heel veel dank hiervoor! Je hoort zeer zeker wat van me per mail!!

en
pi_17910381
Deel 7 cursus ‘Channelen in Balans’

(Flinke lap tekst …Moderator, mijn excuses!, nog één deeltje… )

Meditatie:

In dit hoofdstuk wil ik jullie een uitleg geven over meditatie en een paar oefeningen die ik voorafgaande van de ‘Channelen in Balans’ cursus, wil beoefenen, om je in beter contact te brengen met jezelf en je gidsen, zodat het communiceren met jou universum minder hindernissen zal ondervinden van eigen gedachten en gedachten van andere mensen die zijn blijven hangen in jou energieveld.

Meditatie is een vorm van innerlijke stilte, het is een techniek die je in staat stelt om je hersenactiviteit te verlagen naar een staat van rust die je bereikt wanneer je bijvoorbeeld lekker op de bank een boek zit te lezen, de wetenschappelijke term hiervoor is ‘alfa staat’. Een stap daarna bereik je een staat die te vergelijken is met de staat waarin je hersenen functioneren wanneer je zou slapen, in wetenschappelijke termen, ‘theta staat’.
Dit is een staat waarin je alles hebt losgelaten en de wereld van dualiteiten ontstijgt. In deze staat van meditatie sta je de goddelijke liefde en creativiteit toe in je lichaam te worden opgenomen.
Wanneer je enige resultaat wilt zien zul je regelmatig moeten mediteren.

Het is echter heel erg belangrijk alvorens te communiceren met andere werelden, dat je de oefeningen die ik in deze cursusmap beschrijf, toepast.
Wanneer je deze oefeningen niet toepast, heb je kans dat eigen gedachten, of gedachten van lagere frequentie zich vermengen met de antwoorden van je gidsen, waardoor je een onzuivere channeling verkrijgt, die niet erg betrouwbaar zal zijn.
Dus: Altijd, voorafgaande een contact met jou gidsen, de voorgeschreven oefeningen doen!

Tevens zal deze cursus staan voor balans, ik wil alles in balans doen. Hiervoor zijn speciale technieken, die je in staat stellen in balans te leven, deze balans verweef ik in elke meditatie.
De balansoefeningen lijken simpel, maar hebben werkelijk invloed op alles en iedereen waarbij je in de buurt komt. Deze oefeningen en resultaten van deze oefeningen die met balans te maken hebben, heb ik onderwezen gekregen van mijn gidsen en wil ik nu geïntegreerd toepassen in de cursus.
Wanneer je deze oefeningen regelmatig toepast, garandeer ik je, dat je hiervan het resultaat gewaar begint te worden, in de vorm van bewustzijnsveranderingen.

Oefening 1

De eerste oefening is gebaseerd op het afvoeren van gedachten, gedachten van allerlei aard maken onze geest vol, het is niet de bedoeling om met een hoofd vol gedachten te gaan channelen.

[c]Ga lekker ontspannen zitten op een stoel, met je voeten vlak op de vloer (geen schoenen aan)
Leg je handen met de rug neer op beide benen en sluit je ogen.
Adem één keer heel diep in, zodat alles zich samenspant, hou deze staat even vast.
Adem daarna alle lucht in een keer uit, en laat daarbij alles ontspannen.
Doe dit drie keer.

Daarna adem je heel onspannen, in en weer uit.
Elke gedachte die nu bij je opkomt laat je met je uitademing via je benen de aarde in vloeien.
Voel hoe je bij elke uitademing meer en meer gedachten kwijtraakt.
Je voelt je steeds lichter. Doe dit zo ongeveer een minuutje. (zie opmerking)

Daal met je bewustzijn af naar je hart en voel hoe het daar is.

Dan vraag je in gedachten, vanuit je hart, Moeder Aarde of zij jou stevig wil verbinden met haar energie, vraag haar om bij jou te zijn en probeer te voelen wat de aarde met jou doet.

Vraag nu, weer vanuit je hart, het Universum, of hij jou wil verbinden met zijn energie en vraag het Universum om bij jou te zijn en probeer te voelen wat het Universum met jou doet.

Voel de balans…..Vader Hemel en Moeder Aarde even veel energie.

Wanneer je denkt lekker in je vel te zitten, doe je heel langzaam je ogen open en beweeg je je een beetje en voel je ontspannen bewustzijn.[/c]

Opmerking: Je kunt op vele manieren je gedachten weg krijgen, één daarvan is om bijvoorbeeld jezelf te visualiseren onder een heel erg lekker watervalletje in een heel erg mooi natuurgebied, dit watervalletje is als een douche. Denk dat het stromende water alle gedachten meeneemt, het riviertje in.
Je zult op een gegeven moment een eigen prettige manier vinden om je gedachten op een zeer doeltreffende wijze op te ruimen.

Oefening 2

De tweede oefening is gebaseerd op het aantrekken van het hoogfrequente witte licht, liefde en universele waarheid.
Deze oefening doe je om ervoor te zorgen dat energieën (geesten) van een lagere frequentie geen kans krijgen te ‘infiltreren’, waardoor je juist energieën van een hogere frequentie aantrekt die leven vanuit licht en liefde.
Het is een soort beschermingsoefening.
Ik moet hierbij vertellen dat er niets mis is met geesten die leven in de lagere domeinen van de dimensies, maar doorgaans kunnen zij jou nog wel eens dollen, zij leven meer vanuit dualiteit en hebben dus een eigen mening, terwijl de geesten die in de hogere domeinen van de dimensies leven meer communiceren vanuit een eenheid, vanuit een universele waarheid, zonder dualiteit en oordeel.

(overigens kun je oefening 1 en 2 ook achter elkaar doen)

[c]Ga lekker ontspannen zitten op een stoel, met je voeten vlak op de vloer.
Leg je handen met de rug neer op beide benen en sluit je ogen.
Adem één keer heel diep in, zodat alles zich samenspant, hou deze staat even vast.
Adem daarna alle lucht in een keer uit, en laat daarbij alles ontspannen.
Doe dit drie keer.

Ga na of je verbinding met Vader Hemel en Moeder Aarde nog in balans is, zo niet herstel dit dan.

Ga met je bewustzijn naar je hart, maar blijf je gewaar van je hele wezen.

Visualiseer ongeveer een meter boven je hoofd een lemniscaat (zie afb.)

Zie hem als een hol buisje waar wit licht doorheen stroomt, laat dit licht stromen, vanuit het centrum naar rechts en van rechts weer naar links en omgekeerd. Doe dit een paar keer, zodat je zeker weet dat dit Symbool der Balans goed verankerd zit.

Geef de lemniscaat vanuit je hart, opdracht om alles, jou hele wezen te balanceren, zo ook, om de communicatie in balans te laten verlopen.

Geef het universum met liefde en respect opdracht om jou hele fysieke lichaam te doordrenken met liefde en het witte licht, voel hoe het witte licht en de liefdesenergie elk deeltje van je lichaam verkwikken.
Probeer dit alles voor je te zien, of voor te stellen. (zie opm. 1)

Vraag jou gidsen of zij voor jou een kring van liefde en licht om jou heen willen creëren.
Probeer dit alles voor je te zien, of voor te stellen.

Spreek nu de volgende intentie uit. (dit mag hardop of in gedachten)[/c]

Deze communicatie met alleen mijn spirituele gids, vindt plaats in licht, liefde en universele waarheid en niet anders dan dat.
Het zij zo.

Spreek deze intentie drie keer uit (zie opm.2)

Opmerking 1: visualiseren is voor veel mensen moeilijk, daarom kun je de oefeningen ook doen vanuit een staat van ‘Ik Wil’, dat betekend dat je jou wil oplegt aan jou intentie. Bijvoorbeeld, ‘Ik wil’ dat boven mijn hoofd op zo’n één meter afstand een luie acht geplaatst wordt. Of, ‘het is mijn intentie’ dat er boven mijn hoofd……..
Deze manier is net zo krachtig als visualisatie.

Maar onthoud heel goed dat je vanuit je hart dient te spreken, wanneer je dit doet!

Opmerking 2: dit zal vaker naar voren komen in de cursus, het drie keer vragen, of doen.
Het getal drie is voor alle leven in ons universum een heilig getal, denk bijvoorbeeld aan de bijbel, waarin de drie-eenheid beschreven wordt, dit staat voor ‘de Vader, de Zoon en de Heilige Geest’
Zo ook voor het verleden, heden en toekomst, drie keer hetzelfde doen is een effectieve betovering, die de verbinding met de werkelijkheid tot stand brengt. Zo is er veel meer te vertellen over het getal drie, sla er maar eens wat lectuur op na.
Het schijnt zo te zijn dat je altijd de waarheid van het universum ontvangt wanneer je er drie keer om vraagt.
Alle beschavingen in ons universum dienen zich te houden aan het getal drie, overtreding hiervan is onmogelijk.

Oefening 3

In deze meditatie ga je in jou geest, je gids ontmoeten.
Deze meditatie dient vooraf te zijn gegaan door oefening 1 en 2. En herhaal drie maal de volgende affirmatie.

Deze communicatie met alleen mijn spirituele gids, vindt plaats in licht, liefde en universele waarheid en niet anders dan dat.
Het zij zo.

[c]Sluit je ogen en ontspan je diep.

Breng je bewustzijn naar je hart.

Visualiseer jezelf vanuit je hart, naar een grote open ruimte, vol bloemetjes, gras en vogeltjes, in een groot mooi oerbos en merk op welke dieren er naar jou toe komen. Voel hoe veel energie deze plek jou geeft.

Verblijf er een paar minuten, terwijl je je ontspant en je de kleuren en geuren van je omgeving in je opneemt.

Visualiseer nu dat er in de verte, vanuit een bospad, een figuur de open ruimte op komt lopen.

Deze figuur straalt een helder, scherp wit licht uit.
Je begint naar het pad toe te lopen.

Als jullie elkaar naderen begin je te onderscheiden of de figuur een man of een vrouw is, hoe hij of zij eruit ziet, hoe oud hij of zij is, en hoe gekleed. Hoe dichterbij de gestalte komt, hoe meer details je kunt zien van gelaat en verschijning.

Groet dit wezen, en vraag hoe het heet. Neem zomaar een naam die je het eerste te binnen schiet en maak je er niet druk over.

Laat nu je gids de mooie open plek in het bos zien en onderzoek het samen. Misschien wijst je gids je wel op een paar dingen die je niet eerder hebt opgemerkt, en waarschijnlijk voel je je blij, gewoon omdat je in elkaars nabijheid bent.

Vraag je gids of hij of zij jou misschien iets zou willen zeggen, of de een of andere raad geven op dit moment.
Als je dat wilt, kun je zelf bepaalde vragen stellen.
Misschien krijg je onmiddellijk antwoord, zo niet, wees dan niet teleurgesteld, de antwoorden zul je dan later wel in de een of andere vorm ontvangen.

Als je het gevoel hebt dat je lang genoeg bij elkaar bent geweest, bedank dan je gids, spreek je waardering uit, en vraag hem of haar je weer eens op te komen zoeken op deze mooie plek in het bos.
Open je ogen en keer terug naar de buitenwereld.[/c]

Dit was een flinke lap tekst, morgen wil ik beginnen met het hoofdstukje schrijven. Dan kan de Actie beginnen.
Het was tot nu toe erg veel één richting verkeer, ik hoop dat daar de komende tijden verandering in komt wanneer jullie met mij mee gaan schrijven en ervaringen gaan uitwisselen.

Veel plezier met het laatste deel

Your Guardian.
pi_17912688
bij Oefening 2 staat zie afbeelding, welke afbeelding?
wat bedoel je trouwens met "uit je hart"spreken?

[ Bericht 34% gewijzigd door cyberstefan op 23-03-2004 14:35:24 ]
Letterpoepen 0wned!
pi_17913797
Hi YG

Zodra ik las over meditatie, hield het voor my eigenlyk al op

Maar gister besefte ik dat ik wellicht al aan een soort van automatisch schrift doe wanneer ik teksten schryf voor myn muziek byvoorbeeld (dit omdat ik zelf vaak niet eens snap wat ik schryf )

Ah, er zyn trouwens mensen die niet kunnen wachten tot het volgende deel en al begonnen zyn met proberen te schryven Ben inderdaad ook benieuwd hoe het ze zal vergaan
pi_17914320
hoi Your guardian

de communicatie met je gids is iets wat geweldig is als ik dat doe en dat gebeurd me de laatste 2 dagen veel dan zie ik een fantastich licht waar de kleuren blauw,orange geel en wit in voor komen alleen is het wel zo dat ik na die tijd ontzettend moe ben is dit normaal?
pi_17943722
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 21:36 schreef YourGuardian het volgende:

[..]

Dag Sweetgirly
Hoi
quote:
Maak je geen zorgen om bewegende of wegschietende voorbijflitsende, rare, vreemde dingetjes hoor....het doet jou niets. Geniet er maar van Lees ook mijn verhaaltje bij de topic van Nite Angyl eens...
Oh ok, zal ik proberen niet te doen. Heb je verhaaltje gelezen, interessant en best herkenbaar weer ergens.

Alleen het is gewoon raar zoiets. Begon toen ik het voelde ook weer te tintelen, kreeg het een beetje warm en naja het was gewoon een vreemd gevoel wat me (opeens) overkwam. Ik voelde het zelf heel erg en het leek zich ook wel te verplaatsen . Ik probeer dan te verifiëren waar het gevoel vandaan komt of beter gezegd, wat er eerder is (mijn gevoel of dat andere gevoel van aanwezigheid). Ben ik het die dat gevoel heeft en daardoor mezelf wat ongemakkelijk begin te voelen of open etc en dan (alles of dat/iets) opmerk. Of komt het door dat andere gevoel wat mij het gevoel geeft dat ik dat voel. Uhm ja ok, vaag . En het maakt misschien ook niet uit, feit blijft dat vreemde, onwennige gevoel (van iets) opeens.

En over beweginkjes. In die periode (noem het maar even magische periode), zag ik dus (heb ik wel eens over gepost), vooral in ontspannen toestand, bijvoorbeeld als ik wou gaan slapen en het licht uit was of als ik mezelf juist erg energiek en lekker in mijn vel voelde, nogal wat spikkeltjes. En idd voorbij schietende dingetjes, soms te snel om te volgen met mijn ogen, vrolijke boel soms en soms wat te overweldigend druk als ik wou gaan slapen.
quote:
En wat die obers betreft....Waar staat een ober symbool voor denk je...Ook hij stelt zich dienstbaar op, zonder oordeel neemt hij jou bestelling op en brengt jou het gerecht, is vriendelijk, behulpzaam en zal graag alles proberen om het jou zo aangenaam mogelijk te maken... kan het wellicht een vriendje geweest zijn met die eigenschappen? Of waren het toch jou Gidsen?? Het is maar net wat voor een gevoel jij erbij kreeg, tesamen met de rest van de droom.
Ja mooi, dat beschrijft obers inderdaad goed.
Een vriendje met die eigenschappen, dat zou opzich kunnen, zit wel wat in.
Het gevoel wat ik erbij kreeg was en is dat ze er gewoon zijn. Ze zorgen dat alles goed blijft gaan, hoef ik daar niet aan te denken (in mijn dromen dan). Ze zeggen weinig, beetje op de achtergrond zelfs, lopen mij niet in de weg, waardoor ik mijn gang kan gaan. Het is ook niet zo dat ze onderdanig zijn, integendeel zelfs. Ze stralen juist een soort van gezag/macht uit, ondanks dat ze obers zijn in mijn dromen, heb en voel respect voor ze en zij voor mij.

Ik bedenk me nu dat het feit dat ik ze juist vertrouwde, was omdat ze niets van mij wouden en mij tot niets dwongen. Bijvoorbeeld in een andere droom wat ik heb gehad, waren 2 superlieve mensen die op een gegeven moment mij allerlei lekkernijen voorschotelden. En ondanks dat ik ergens had onthouden (had ik denk een keer gelezen) en wist dat ik beter niet eten van anderen kan aannemen in dromen, bezweek ik en gaf ik toe. Terwijl ik at, veranderde zij dus in afschuwwekkende creeps.

Die obers waren ook oa met eten bezig, veel fruit en erg gezonde dingen (die creeps toverden allemaal zoete dingen en dingen waar je ogen groot van worden op tafel). De obers hadden zoiets van: 'als ze wilt, dan pakt ze wel', alsof ze merkten dat ik het (nog) liever niet heb. Gewoon respect over en weer was er, in waarde laten en heel natuurlijk eigenlijk allemaal.

De obers zorgden ook voor mensen (erg begaafde, wat chique, hoge mensen) die in een kleine, maar erg mooi gedeelte aan mijn huis vast zat, zaten, gescheiden door ramen. De obers liepen heen en weer tussen mijn en hun gedeelte via een deur. En af en toe keek ik naar hun, en dan ging ik weer verder met dingen die ik moest en wou doen in mijn droom. Maargoed, lang verhaal zo, blijf ook gewoon verder uitleggen zo lol. [/quote]
quote:
Op maandag 22 maart 2004 12:54 schreef YourGuardian het volgende:

Deze jonge leerling gidsen staan onder direct toezicht van een ervaren gids, die hem begeleid om hem het vak te leren. Ook deze ervaren gids heeft een meester achter zich staan. En dan is er nog een soort ‘Hoofd gids’, of ook wel aartsengel genoemd, deze gids staat aan het hoofd van alle gidsen en heeft de uiteindelijke zeggenschap over hen.
Hm toeval, eigenlijk zijn er dus drie, al ligt het bij iedereen verschillend?

Want over die obers, dat waren er dus meestal drie. En ik heb kort geleden een soort wezens aan mijn bed zien staan (oei, te vaag voor woorden klinkt dat zo samengevat) en dat waren er ook drie . Ik had toen nog opgeschreven dat eentje wel de leider, baas leek. Aangezien hij wat groter was en de andere twee wat meer op de achterhoede, achter hem, stonden. Maja, ik las toevallig net wat over schaduwwezens, en gezien ze niet echt licht waren, beetje donkere gestaltes waren het (maja het was ook een beetje schemerig in mijn kamer), zou me dat ook niet verbazen (meer).

Maargoed, super weer al je informatie, bedankt!!
pi_17947626
DEEL 8 cursus 'channelen in Balans'

Contact maken met onze gids:

Voordat we beginnen met het automatische schrift, beginnen we eerst met het voelen van een fysiek contact van je gids.
Het eigenlijke doel van deze oefening is om echt de fysieke aanwezigheid van je gidsen te voelen, als voorbereiding op het schrift. Ook is dit een oefening voor de gidsen zelf.
Wanneer de oefening slaagt, zul je versteld staan van de energie die jou gidsen je kunnen geven.
Dit kun je ervaren op heel veel manieren. Veel mensen worden emotioneel geraakt, waardoor ze moeten huilen, weer anderen schieten in de lach. Wat voor een emotie je ook toont, laat het gaan, verzet je niet tegen deze gevoelens en schaam je niet, niets is zo menselijk als emoties!

Deze oefening dient te worden gedaan na de meditatieoefening 1 en 2, gevolgd door de affirmatie:

Het volgende fysieke contact met mijn spirituele gids vindt plaats in licht en liefde en niet anders dan dat.
Het zij zo (3x)

* Ga zitten met je handen vlak en ontspannen op je benen, voeten vlak op de vloer en ogen dicht.

* Vraag aan jou gids of hij/zij een vinger op zou willen tillen.
(het volgende zou je kunnen zeggen; lieve gids, graag wil ik dat je mijn linker wijsvinger optilt)

* Dit vraag je een paar keer, gevolgd door een paar aanmoedigende woorden, zoals bijvoorbeeld; kom maar lieve gids, til mijn linker wijsvinger maar op, je kunt het wel, dat weet ik, ik heb daar alle vertrouwen in.

Concentreer je niet op je handen, maar hou je aandacht bij jou gids.

* Wanneer dit lukt vraag je jou gids om hetzelfde te doen met je rechter wijsvinger.
Wanneer het met beide vingers lukt, dan zou je kunnen vragen om hetzelfde te doen met je linker, of rechterhand.

Na deze oefening stop je. Je dankt je gids met liefde, voor de grote inspanning die hij/zij geleverd heeft.

De ene gids is de andere niet, bij sommige mensen gaat deze oefening met het grootste gemak, bij andere is er geen beweging in te krijgen. Wees hierdoor niet teleur gesteld!
Weet dat gedachten energie teweegbrengen, een emotie als teleurstelling heeft een bepaalde lading, dit zal direct impact op jou gidsen hebben, wanneer je deze emotie zal uiten.
Wanneer het niet direct lukt hoef je het niet te zien als een falen, er kunnen een aantal redenen zijn waarom het niet lukt.
Het is voor veel gidsen zeer moeilijk om vanuit hun wereld, tot onze wereld door te dringen.
De wereld van de gidsen is een geestelijke wereld, geen fysieke, het kost hen dan ook zeer veel energie om delen van ons fysieke lichaam te laten bewegen.

Veel mensen zullen na afloop zeggen, wat gaaf!, hoe kan dat?

Hoe het precies tot stand komt weet ik niet, mijn gidsen zeggen het volgende erover.

Heel veel energie is nodig om jou pen te laten bewegen, het schrijven vloeit voort uit een overdracht van elektrische impulsen die wij jou zenuwen toedienen.
Het hele menselijke lichaam functioneert op elektrische impulsen, het menselijk lichaam heeft vele mogelijkheden om het elektrische systeem te laten doen wat wij willen.
Impulsen hebben hele kleine lichtdeeltjes in zich, deze lichtdeeltjes kunnen wij naar onze hand zetten met onze gedachten. Wanneer wij jou laten schrijven manipuleren wij de lichtdeeltjes in jou hand en laten jou hand bewegen.
Het manipuleren van deze lichtdeeltjes zal veel energie van jullie gidsen vergen, het manipuleren van deze lichtdeeltjes zal vele gidsen leren over gedachtekracht.

Het hele gidsenrijk is gebaseerd op rangen en standen. Heel vaak gebeurt het dat wanneer je begint met schrijven je een gids toegewezen krijgt die veel kan leren over deze manipulatie van lichtdeeltjes via gedachtekracht.
De ene leerling is de andere niet en daarom wil het schrijven niet bij iedereen zomaar lukken.
Het schrijven is voor veel gidsen een leuke bezigheid, maar wanneer jou leerling gids voldoende heeft geleerd krijg je in de regel een hele andere gids toegewezen die jou verder zal begeleiden in jou hele ontwikkeling van het schift, dit zul je op den duur merken aan de manier van schrijven, wij laten veel leerling gidsen het schrift leren via jou omdat er in de toekomst vele gidsen nodig zullen zijn om mensen te laten schrijven met hun gidsen.

Dit kan dus een heel goede reden zijn waarom het niet zou kunnen lukken.
Zo zie je maar weer dat gidsen ook zeer ‘menselijk’ zijn, ook zij moeten leren, ook zij groeien.
Behandel je gids daarom met veel liefde en verdraagzaamheid en blijf vertrouwen houden dat het een keer zal lukken.
Want hoe dan ook, mijn doel is om je te leren schrijven!

Automatisch schrift in praktijk:

Het is nu tijd voor actie!
Veel theorie hebben jullie te verstouwen gekregen, nu gaan we over op het echte werk.
Creëer een ontspannen omgeving voor jezelf, zet TV en of radio uit, wat wel mag is een onspannend muziekje, met rustgevende geluiden of iets dergelijks.
Dim het licht iets, of ontsteek een paar kaarsen. Maak het voor jou gezellig. Wanneer je het prettig vindt kun je wierrook ontsteken.
Maak de sfeer niet te ‘geheimzinnig’ het moet prettig aanvoelen. Zorg ervoor dat niets jou contact kan verstoren, zoals kinderen die ineens binnen komen rennen, of een partner die de draak met jou steekt.

Noot: Nooit langer dan een half tot één uur per dag oefenen!!!!!! Het moet geen obsessie gaan worden, het schrift is leuk, maar probeer niet door te slaan, zeker wanneer het lukt, kun je door je enthousiasme nogal eens de tijd vergeten. Let daar op. Vind hierin je balans!

Ga nooit schrijven wanneer je moe bent, je bent dan niet in staat je volle aandacht bij jou gidsen te houden.

Voordat je gaat schrijven, altijd meditatie oefening één en twee doen.

Les één:

Benodigdheden:
een licht schrijvende pen
Een kladblok
Goed humeur, vertrouwen en geduld.

Ga op een ontspannen manier aan een tafel zitten met pen en papier voor jou en schrijf een vraag voor jou gids op.

Voorbeeld: Lieve gids, ik zou heel graag met jou willen schrijven, jij ook?

Of: Lieve gids, welke naam draag jij graag?

Of: Lieve gids, kun je mij voorzien van een goede raad?

Zet dan je pen op de regel daaronder.
Hou je pen vast op de manier waarop je altijd je pen vast houd en zie wat er gebeurt.

Wanneer je pen stil blijft staan, herhaal dan nog een keer in gedachten of hardop de vraag en zie wat er gebeurd.
Je zou je gids ook kunnen aanmoedigen door hem te vertellen dat hij het wel kan, dat jij alle vertrouwen in hem hebt.
Meestal komen er wat lijntjes, of krabbels over je hele bladzijde heen.

Hou in gedachte wat mijn gidsen hebben gezegd over het laten bewegen van jou pen.

Nogmaals:

Het zal voor ons hard werken worden om jullie het schrift te leren want het is voor ons een hele klus om jou pen te laten bewegen. Ik wil jullie dan ook vragen om het geduld op te brengen………

De eerste les zal in het teken staan van ‘het eerste contact met jou gidsen op papier’
In deze les zal ik jou en jou gidsen kunnen ‘peilen’, om hiermee in de volgende les te kunnen werken, want dan gaan we serieus woordjes schrijven, want jou gidsen zullen vanaf het begin af aan letters en woordjes moeten leren schrijven.

Opmerking: tijdens het schrijven is het mogelijk dat een koud gevoel je bekruipt, of juist een zeer warm gevoel, dit is normaal en zal op den duur wegebben.

Les twee:

Les twee is gebaseerd op het schrijven van woordjes en zinnetjes het stellen van eenvoudige vragen.

Benodigdheden: een licht schrijvende pen
Een kladblok
Goed humeur, vertrouwen en geduld.

Ga op een ontspannen manier aan een tafel zitten met pen en papier voor jou en schrijf een woord op die je door jou gidsen na wil laten schrijven.

Voorbeeld: Lieve gids ik wil dat je het woordje huis na schrijft

Of: Ik vind jou lief

Zet dan je pen op de regel daaronder.
Hou je pen vast op de manier waarop je altijd je pen vast houd en zie wat er gebeurt.

Wanneer het woordjes schrijven goed gaat, dan kun je een klein zinnetje proberen
Wanneer het zinnetje goed gaat doe je een wat langer zinnetje.
Wanneer het wat langer zinnetje goed gaat dan kun je je gids een vraag stellen.

Wanneer dit allemaal goed gaat, ga je heel voorzichtig over op het stellen van éénvoudige vragen.
Breidt dit langzaam aan uit, ga niet meteen vragen stellen over het ontstaan van het universum, grote kans dat ze daar geen antwoord op hebben.

ik heb jullie een hoop verteld, zie alles als een soort 'handleiding', een gebruiksaanwijzing. Wanneer je besluit hier mee door te gaan, ga je vanzelf jou eigen stijl ontwikkelen, jou manier, die totaal af kan wijken van de door mijn beschreven manier, je zult je eigen waarheid ontwikkelen omtrent het hele gidsenrijk en alles wat daar mee samenhangt....

Heel erg veel succes

Wanneer vragen of-topic van aard: DeNiro@zonnet.nl
pi_17949029
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 19:21 schreef sweetgirly het volgende:
Ik bedenk me nu dat het feit dat ik ze juist vertrouwde, was omdat ze niets van mij wouden en mij tot niets dwongen. Bijvoorbeeld in een andere droom wat ik heb gehad, waren 2 superlieve mensen die op een gegeven moment mij allerlei lekkernijen voorschotelden. En ondanks dat ik ergens had onthouden (had ik denk een keer gelezen) en wist dat ik beter niet eten van anderen kan aannemen in dromen, bezweek ik en gaf ik toe. Terwijl ik at, veranderde zij dus in afschuwwekkende creeps.

Die obers waren ook oa met eten bezig, veel fruit en erg gezonde dingen (die creeps toverden allemaal zoete dingen en dingen waar je ogen groot van worden op tafel). De obers hadden zoiets van: 'als ze wilt, dan pakt ze wel', alsof ze merkten dat ik het (nog) liever niet heb. Gewoon respect over en weer was er, in waarde laten en heel natuurlijk eigenlijk allemaal.

De obers zorgden ook voor mensen (erg begaafde, wat chique, hoge mensen) die in een kleine, maar erg mooi gedeelte aan mijn huis vast zat, zaten, gescheiden door ramen. De obers liepen heen en weer tussen mijn en hun gedeelte via een deur. En af en toe keek ik naar hun, en dan ging ik weer verder met dingen die ik moest en wou doen in mijn droom. Maargoed, lang verhaal zo, blijf ook gewoon verder uitleggen zo lol.
misschien is eten "food for thought"?

wat willen niet-lichamelijke geesten van jou? Nieuwe gedachtes, nieuwe inspiratie die jij maakt door dagelijks te leven... nieuwe gedachtes gebaseerd op ervaringen, die jij ervaart. Die obers hebben zelf ook ervaringen die zij aan jou aanbieden, zij bieden hun wijsheid aan jou (te herkennen aan het gezonde aspect ). Waar groei "jij" van? Nieuwe inspiratie, kennis - wijsheid waardoor jouw geest groeit. Een weergave van een brok informatie kan alles hebben, een boek die je kan lezen of meer "onbewust" - een appel die je kan eten. Als informatie in de vorm van eten verschijnt wat in je mond verdwijnt betekend dat dat die kennis op dat moment van je ontwikkeling nog uit jouw zichtsveld is (je onbewuste dus). Informatie kan ook bv. symbolisch worden weergegeven als een glas water (snel opgenomen door de maag, het onbewuste).

dus jouw ideeën, vormen inspiratie voor de "chique" mensen (kan al raden waarom ), jij hebt met je gidsen afgesproken dat die mensen van jouw inspiratie mogen genieten
pi_17951057
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 23:03 schreef The_Shining het volgende:

[..]

misschien is eten "food for thought"?

wat willen niet-lichamelijke geesten van jou? Nieuwe gedachtes, nieuwe inspiratie die jij maakt door dagelijks te leven... nieuwe gedachtes gebaseerd op ervaringen, die jij ervaart. Die obers hebben zelf ook ervaringen die zij aan jou aanbieden, zij bieden hun wijsheid aan jou (te herkennen aan het gezonde aspect ). Waar groei "jij" van? Nieuwe inspiratie, kennis - wijsheid waardoor jouw geest groeit. Een weergave van een brok informatie kan alles hebben, een boek die je kan lezen of meer "onbewust" - een appel die je kan eten. Als informatie in de vorm van eten verschijnt wat in je mond verdwijnt betekend dat dat die kennis op dat moment van je ontwikkeling nog uit jouw zichtsveld is (je onbewuste dus). Informatie kan ook bv. symbolisch worden weergegeven als een glas water (snel opgenomen door de maag, het onbewuste).
Na het lezen van jouw post beetje stil is, bizar, erg bizar. Heeft me nog meer aan het denken geslagen. Bedankt zeg voor je inzicht!
quote:
dus jouw ideeën, vormen inspiratie voor de "chique" mensen (kan al raden waarom ), jij hebt met je gidsen afgesproken dat die mensen van jouw inspiratie mogen genieten
Wow, diep!

En dat je dat eruit kan halen, ik bedoel, ik beschrijf eigenlijk maar een klein detail uit die droom. Toch niet onbelangrijk kennelijk, misschien dat ik het daarom toch schreef, viel me wat op (naja, zoveel valt me soms op), maar wist nog niet bewust wat (verband eten bijvoorbeeld). Was namelijk nogal een grote droom, waarin veel meer gebeurde, het leek ook een droom van een dag lang, was oa weer 's nachts geworden en weer ochtend.

En jeetje, weet je als ik weg was geweest en weer binnenkwam in mijn (zo noem ik het voor het gemak maar even) huis, van sommige dingen weet ik dus alleen (helder) dat ik naar binnen ging en er weer uitkwam en toen naar mijn huis terug ging. Dat de obers dan begonnen met werken, voor mij (of naast mij eigenlijk) stond dan een lange, net gedekte tafel en daar zetten ze al het lekkere, gezonde eten op en/of waren bezig op de tafel met het eten, zo mooi, gezond en lekker alles klaar te maken. En dat brachten ze dan even later of onderwijl naar de mensen in het andere gedeelte, die ik kon zien en waar ik soms even naar keek via de glazen ramen. Zie mezelf nog staan naar hun kijken even en kreeg ergens en nu weer wel een bepaald gevoel daarvan, maar weet nog niet precies wat, wel veilig enzo (het zette me aan het denken, maar nog niet helemaal). Vind het best moeilijk trouwens om dromen die helder voor mijn geest staan of eigenlijk het gevoel wat ik erbij had of kreeg soms zo goed mogelijk uit te leggen.

Het gedeelte waar die mensen zaten leek net een soort vergaderzaaltje, maar dan erg mooi, wel wat streng serieus (chique dus), maar ook vriendelijk. Ze zaten allemaal om een vierkante, lange tafel en ik hoorde ze niet echt goed praten (glas) en die deur daar gingen de obers doorheen. Maar jeetje, dacht even door en het zou dus kunnen dat ik het 'object' van vergaderen was, besef ik nu door die post van jou. En eerst dacht ik aan gewone alledaagse ervaringen inderdaad, omdat je dat zei. Maar bedenk ik me nu, ik ging toch elke keer weg en kwam dan weer terug, misschien dat ze dat (wat ik daar beleefde en/of heb meegemaakt) wel bespraken?

Want waar ging ik nou elke keer heen, ik weet alleen bijvoorbeeld dat ik in een soort café ben geweest, daar naar binnen ging en even later er weer uit kwam en in een soort gebouw, totaal andere omgeving, verlaten, schemerig en wat donker, leek het begin van een bos te zijn en daar was ik ook heel snel (gedachte-iets denk ik). En toen ik eruit kwam, was ik even later weer heel snel bij mijn huis. Wat heb ik daar gedaan vraag ik me dus af, bespraken ze dat soms, wat moest ik daar doen etc? Veel vragen zeg..phoe. En het vage was, was behoorlijk bewust van alles, en alles ging een beetje zoals ik prettig vond, maar ik had niet zoiets van: 'laat ik eens daar (naar dat café en gebouw) naar toe gaan', daar ging ik of moest ik gewoon opeens heen.

Wat ik me ook net bedacht door jouw post eigenlijk, omdat ik me qua gevoel heel sterk en goed voelde enzo, dat ik de ervaringen die ik misschien daar heb opgedaan, gelijk teruggeleide, overhevelde (hm hoe noem je nou zoiets) dmv aanwezigheid van de obers, het eten, naar die mensen in het andere gedeelte. Zodat ik er niet mee zat of bewust van was en weer verder kon. Wat er allemaal in het huis afspeelde weet ik erg helder nog, maar die dingen erbuiten ben ik gewoon kwijt, althans weet alleen van het naar binnen gaan en eruit komen.

Ben ook 2 bekende mensen tegengekomen in die droom, dat gebeurde er ook nog, zoveel verschillende dingen, voelde dus echt als een dag lang aan. Dat hebben die mensen, voelde het ook een beetje, gezien of toegestaan misschien zelfs. Sowieso mocht ik één iemand, daar was nog een kleine, best grappige discussie over, helemaal zien en ontmoeten. En die andere iemand, was mijn overleden oma (klinkt wat kinderlijk zo), zij was er even, gevoel en heb er even gezien en vastgehouden, maar zij mocht eigenlijk gewoon komen of was er opeens gewoon even, hoefde ik niet over in discussie ofzo te gaan, te vragen en al. Naja, pfff..veel zeg. Bizar kan ik alleen maar zeggen.

Ik ben zelf ook niet al te snugger merk ik wat betreft mijn eigen dromen (analyseren), want je zegt 'kan al raden waarom', nou ik dus niet. Want waarom dan?? Weet wel wat er is gebeurd enzo, maar snap er alleen kennelijk en soms (nog) geen jojo van. Oei, lange post weer .

nu naar bedje toe, maar dit zette me toch weer even (erg) aan het denken

[ Bericht 0% gewijzigd door sweetgirly op 25-03-2004 01:40:59 ]
pi_17967850
YG allereerst wil ik je bedanken voor deze cursus

Ik ben het de hele tijd al aan t volgen en nu ben ik het dus ook gaan proberen.
Dat fysieke contact was wel gelukt, heel langzaam ging mijn vinger bewegen, vervolgens andere vinger gedaan, vervolgens hele hand....

Ook heb ik al een stukje laten schrijven door mijn gidsen...

Maar wat ik me dan nu nog steeds afvraag is of ik het niet (al dan niet onbewust) zelf doe...

Ik heb geprobeerd om een vraag te stellen waar ik zelf zo gauw het antwoord niet op zou weten maar toen kwam er nix meer uit behalve een paar krasjes... maar dat was ook op t einde, dus het zou ook kunnen dat het komt doordat m'n gids "moe" is omdat het zo'n inspanning levert voor m'n gids om m'n hand te kunnen bewegen.... Ook was ik zelf heel moe op dat moment...

Ik ga in ieder geval verder met proberen
pi_17977108
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 20:32 schreef psiii het volgende:
YG allereerst wil ik je bedanken voor deze cursus
Graag gedaan
quote:
Maar wat ik me dan nu nog steeds afvraag is of ik het niet (al dan niet onbewust) zelf doe...
Ha, eigenlijk doe je het allemaal zelf, in ffeite komt alles vanuit jou eigen geest, maar je zou je dan wel af kunnen gaan vragen uit wat of wie die geest bestaat, ik denk dat je als mens een hele verzameling personen bent, geestelijk sleur je zo veel energie met je mee, een hele family aan geestelijke bewustzijnsvormen die letterlijk aan jou verbonden zijn. Ze zijn ook jou, het leuke is dat deze hele verzameling persoonlijkheden allemaal met jou interactie aan kunnen gaan, het is immer een wisselwerking, het is nooit een eenrichting verkeer. Deze persoolijkheden hebben de meest uiteen lopende beroepen. Je presenteerd je hier op aarde op een fysieke manier, jou uiterlijk is vorm gegeven door de som van alle ervaringen in alle levens opgedaan. Al deze levens sleep je met je mee. De kennis die jij ontvangt is altijd kennis die in jezelf besloten ligt. je kunt er via het channelen met die verschillende ikken communiceren. Het leuke van dit channelen is dat er ikken aan de lijn kunnen komen waar je jezelf niet bewust van bent geweest.

Ik heb mezelf ook vaak afgevraagd hoe dit nou precies in elkaar steekt en weet je, de inzichten hierover is als fractal, continu aan verandering onderhevig. Je kunt nooit zeggen, zo zit het in elkaar, je kunt slechts een moment uitkiezen en de waarheid van dat moment voor een tijdje 'bevriezen', door vervolgens dat bevroren moment te bestuderen. Communicatie met jezelf is als een bibliotheek, telkens bemerk je dat je nieuwe boeken over jezelf kunt lezen met 'nieuwe' kennis en nieuwe wetenswaardigheden.

Ik ben in het begin ook erg sceptisch geweest, ik heb ook testen gedaan, door bijvoorbeeld voorspellingen te doen, of telefoonnummers, zodat ik ze in het telefoonboek kon checken.
en weet je, da's alleen maar goed, experimenteer ermee, wees creatief en vind voor jezelf manieren om te vinden wat er allemaal in jezelf en buiten jezelf besloten ligt...
quote:
Ik ga in ieder geval verder met proberen

leuk, ben benieuwd!!
  zaterdag 27 maart 2004 @ 13:16:49 #92
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_18000937
dit is misschien wel interessant voor jullie:
http://home.zonnet.nl/paranormalestemmen/evp.htm > praten met overledenen/gidsen dmv een radio
echt of niet??
probeer het uit en oordeel zelf

hier een artikel van skepsis hierover:
http://www.skepsis.nl/bandstemmen.html

[ Bericht 22% gewijzigd door Manke op 27-03-2004 14:08:43 ]
pi_18012858
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 13:16 schreef Manke het volgende:
dit is misschien wel interessant voor jullie:
http://home.zonnet.nl/paranormalestemmen/evp.htm > praten met overledenen/gidsen dmv een radio
echt of niet??
probeer het uit en oordeel zelf

hier een artikel van skepsis hierover:
http://www.skepsis.nl/bandstemmen.html
heee Manke, je laat weer even van je horen, leuk

Da's een zeer interessante site, ik weet dat dit soort dingen inderdaad mogelijk zijn.
Ikzelf ben een tijdje aan de hand van een theorie van mij, bezig geweest met de bouw van een soort 'Hemelse telefoon' Een apparaat die in staat moest zijn trillingen van een zeer hoge orde (licht) te reduceren naar een meer menselijke trilling... (vaag allemaal he? ) Ik ben van mening dat ALLES een trilling is en wanneer alles een trilling is is het op de een of andere manier om te zetten in geluid en of deze trilling nu aan de andere kant van het universum vandaan komt of uit andere dimensies.... Ik pik die theorie toch maar weer op geloof ik...

Kun je nu ook al schrijven Manke, of hou je het liever bij glaasje draaien
  zondag 28 maart 2004 @ 16:32:49 #94
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_18022949
hejj yg
ja ik ben er nog wel, alleen niet zo actief

volgens jou zijn dus alle trillingen direct met elkaar verbonden
is dit niet nauw verbonden met de snaartheorie?
misschien is die hemelse telefoon wel mogelijk, zie maar eerst die trillingen op te vangen (als je de eigenschappen ervan ( zoals golflengte) weet dan kan je misschien een sensor ontwikkelen)

vertel eens meer van deze theorie

ik begin maar niet met glaasje draaien, volgens mij wordt je dan best wel heel erg paranoia, of het nou echt is of niet, je krijgt een hartaanval bij elke scheet die gelaten wordt, zeg maar

automatisch schrift heb ik nog niet geprobeerd, maar ik ga het wel proberen, volgens mij moet je helemaal leeg zijn in je hoofd, en je hand volledig ontspannen.

wat is jouw verklaring of visie op al het leven dat er is (van 'domme' bacterieen die zich exponentieel vermenigvudigen, mechanisch uitziende virussen, plankton, planten, ....., tot intelligente orang oetangs, dolfijnen, honden, olifanten, noem maar op. Hebben dezen allen bv ook een gids en ziel? ) op intelligentie en emotie (van dier en mens) en IQ, EQ (ervaring van de geest/ziel?)
Waarom heeft Stephen Hawking het brein van een genie maar het lichaam van een 'drilpudding'?

misschien is het allemaal wetenschappelijk verklaard maar spiritueel niet (ik weet het niet)

Stel ik nou te veel (domme?) levensvragen?
ik kijk uit naar antwoorden van de mensen hier

igg boeiend topic, ik ga het nog eens doorlezen
pi_18027689
wat is jouw verklaring of visie op al het leven dat er is (van 'domme' bacterieen die zich exponentieel vermenigvudigen, mechanisch uitziende virussen, plankton, planten, ....., tot intelligente orang oetangs, dolfijnen, honden, olifanten, noem maar op. Hebben dezen allen bv ook een gids en ziel? ) op intelligentie en emotie (van dier en mens) en IQ, EQ (ervaring van de geest/ziel?)
Waarom heeft Stephen Hawking het brein van een genie maar het lichaam van een 'drilpudding'?

misschien is het allemaal wetenschappelijk verklaard maar spiritueel niet (ik weet het niet)

hoi manke
dieren hebben een zesde zintuig en vangen daar sneller het onverklaarbare mee op als mensen vaak kan je aan een dier al merken of er nog iets of iemaand in de buurt is .
en wat iq en eq betreft ook mensen met een laag iq en eq kunnen paranormaal begaafd zijn ook voor hen geld dat zij vaak een kanaal of tunnel zijn voor het onverklaarbare.
mijn zoon is namelijk meervoudig gehandicapt met een zeer laag iq en eq maar hij heeft ook al het nodige op paranormaal gebied mee gemaakt zoals hij zelf zo mooi zei
; ik zie een meneer in zwart en een mooi klein meisje in heel mooi licht maar ik kan ze niet aanraken.
du conclusie mensen en dieren met een laag iq en eq kunnen ook meer dan men dekt.

groetjes kelsey .

[/quote]
  zondag 28 maart 2004 @ 21:51:24 #96
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_18029306
quote:
Op zondag 28 maart 2004 20:40 schreef kelsey het volgende:
hoi manke
dieren hebben een zesde zintuig en vangen daar sneller het onverklaarbare mee op als mensen vaak kan je aan een dier al merken of er nog iets of iemaand in de buurt is .
en wat iq en eq betreft ook mensen met een laag iq en eq kunnen paranormaal begaafd zijn ook voor hen geld dat zij vaak een kanaal of tunnel zijn voor het onverklaarbare.
mijn zoon is namelijk meervoudig gehandicapt met een zeer laag iq en eq maar hij heeft ook al het nodige op paranormaal gebied mee gemaakt zoals hij zelf zo mooi zei
; ik zie een meneer in zwart en een mooi klein meisje in heel mooi licht maar ik kan ze niet aanraken.
du conclusie mensen en dieren met een laag iq en eq kunnen ook meer dan men dekt.

groetjes kelsey .
Hoi Kelsey
Ongelofelijk van je zoontje, zoiets noemen ze een wonderkind (door een beperking, blinken ze uit in iets anders)
honder voelen inderdaad een aanwezigheid, ik heb dat alleen nog nooit opgemerkt bij mijn hond

misschien is die link, die ik een paar posts terug postte' wel interessant voor jou
hier staat nog een pdf boek over "Voice Transmissions With The Deceased"
http://www.fargfabriken.se/fjf/
pi_18070001
Erg leuk om te lezen YourGuardian. Ik ben benieuwd naar de volgende stukken, en de rest van je cursus. Erg tof dat je zo'n on-line cursus wilt doen hier :-)

Ik hoop dat ik zelf de rust en tijd kan vinden om dit topic te volgen en mee te doen met de cursus

EDIT: - ik zie nu dat alle 8 delen er al op staan, TOP! Ik was vergeten dat ik niet op de laatste pagina aan het lezen was. Ja, dom van mij Ik ga weer verder met de cursus.

[ Bericht 27% gewijzigd door Semjase op 30-03-2004 21:27:22 ]
pi_18072136
Erg gaaf deze cursus!! Heel erg bedankt!!

pi_18078928
Hi Manke, e.a.

Ik ben zelf op het moment ook niet al te actief, want ik ben geveld door een kaakholteontsteking.

De snaartheorie is een zeer realistische theorie. Die sensor waar jij het over hebt zou een haalbaar idee kunnen zijn, maar het blijkt dat trillingen van een hoger orde niet door de huidige (aardse) apparatuur kan worden opgevangen. Universele energie kan ‘slechts’ gemeten worden door gevoelige mensen, mensen welke de energie met hun eigen lichaam voelen, ook kan de energie waargenomen worden door een pendel, alleen een pendel is geen wetenschappelijk ‘bewijs’. Dan komt er nog bij dat ons menselijk lichaam blijkbaar wel in staat is energie, of trillingen van een hoger orde, om te zetten, of te vertalen, naar energie van een lager orde. Energie uit de hogere dimensies, of trillingswerelden zijn niet lineair van aard, ze roteren, het zijn roterende trillingen. Wij hier op aarde kennen slechts lineaire trillingen. Het grote probleem zit hem in de vertaalslag, ofwel de omzetting van roterende trillingen naar voor ons verstaanbare en begrijpbare lineaire trillingen. Vele theorieën zijn inmiddels ontwikkeld om deze roterende trillingen om te vormen naar lineaire. Een piramide zou bijvoorbeeld zo een ‘vertaalmachine’.zijn. Vele thuisknutselaars zijn op het moment bezig met de ontwikkeling van bijzondere apparatuur die veel van doen hebben met de bruikbaarheid van deze roterende energievorm. Maar helaas, berust deze vorm van energie nog steeds in een niet erkende wetenschap. Alhoewel ook hier steeds meer doorbraak in wordt bereikt. Steeds meer wetenschappers wagen zich op het terrein welke in vroege tijden slechts was weggelegd voor de spiritualisten. Maar vooralsnog allemaal helaas zonder resultaat.

De bandopnamen van jou link, ‘bewijzen’ toch maar weer dat de oplossing onder onze neus ligt. Ik denk wel eens dat we te moeilijk denken, we zoeken te ver en terwijl wij in de verte kijken, ligt het antwoord onder onze neus. Want wanneer je het bewegen van mijn hand door mijn Gidsen zou nemen, is dat geen andere manier dan de stemmen op de band. Blijkbaar kan er met behulp van onze gedachten elektrische circuits beïnvloed, of gemanipuleerd worden. Dit manipuleren zou toch natuurkundig, of wellicht scheikundig verklaard moeten kunnen worden. De laatste tijd blijkt uit de enorme hoeveelheden opgetekende verhalen, dat de geest van invloed kan zijn op elektromagnetische apparatuur. Onze geest heeft dus invloed op elektronen, ionen, atomen e.d. Je zou zeggen dat onze gedachten (dus de gedachte-energie) meer gemeen hebben met de materie dan je in de eerste instantie zou zeggen.

Mijn Gidsen zeggen mij het volgende:

Gedachten hebben een directe relatie met jou omgeving , jullie lichaam is elektrisch van aard, welke invloed kan hebben op andere elektrische lichamen, en daarbij bedoelen wij niet slechts menselijke lichamen. Geesten die met behulp van elektronische apparatuur boodschappen doorgeven maken slechts gebruik van het feit dat jullie eigen invloedssfeer elektrisch is, alles kan door een geest binnen de invloedsfeer van jullie fysieke lichamen gemanipuleerd worden, buiten deze sfeer zal de klus lastiger geklaard kunnen worden. Jullie bezitten rond jullie lichamen als het ware een magnetische wolk, deze wolk kan door een geest van buitenaf aangewend worden om elektronisch apparatuur te beïnvloeden, hij gebruikt hierbij slechts jullie eigen elektromagnetische energie. Aanwending van energie van buitenaf is een lastiger klus, doordat een geest dan is staat zou moeten zijn een magnetische wolk te produceren en deze te gebruiken als intermediair voor zijn boodschappen. Dit is een lastige klus voor een geest en is slechts weggelegd voor de meer geoefende geest, deze geest zou doorgaans niet vertoeven in een lagere energie sfeer. Dus daar waar jij gaat en staat, binnen de invloedssfeer van jullie eigen energiespectrum kan invloed worden uitgeoefend op evenzo elektromagnetische apparatuur.

Nou, hier kunnen we weer even mee verder…

En wat betreft de virussen, dolfijnen en Dhr Hawkins…Tja die Dhr. Hawkins is er een is het niet??
Het is misschien heel erg gek, maar ik heb een keer met een verkoudheids virus gecommuniceerd. Eerst geloofde ik het ook niet, maar de informatie die dit virus mij gaf was toch van die aard dat ik domweg niet kon ontkennen dat het een intelligent virus betrof. In een oogopslag werd mijn negatieve beeld op de wereld van de virussen getransformeerd tot een wereld vol liefde en goedheid. Ze hebben alle goede bedoelingen, ze hebben alleen maar meer dan goed met ons voor. Ze Dienen slechts, het zijn net de gidsen die zich vanuit pure liefde opstellen, uit pure dienstbaarheid. Het is zo dat u vraagt en wij dienen. Een virus blijkt er ALTIJD op uitnodiging te zijn van zijn gastheer. Deze heeft zijn geest onbewust of bewust opengesteld voor dit virus, je heet een virus altijd ZELF welkom. Een virus zal nooit tegen jou zin op de koffie komen. Da’s toch gek he? Mensen hebben zo een bekrompen kijk op hun omgeving, iets wat schijnbaar slecht is in onze ogen is eigenlijk iets goeds..
Maar goed, na deze communicatie begreep ik ineens de verbondenheid van alles, de samenwerking tussen alles. Maar zeer zeker ook de intelligentie van alles. Niets is dom, alles bezit een vorm van intelligentie en heeft weet van zichzelf. Een virus weet dat ie een virus is en een hond weet dat ie een hond is, een grasspriet weet dat ie een grasspriet is en een boom weet dat ie een boom is. Hij weet van alles over zichzelf te vertellen. Het leuke hierin is dat een mens ook weet heeft van zichzelf, maar niet van zijn afkomst, hij kent zijn doel niet, de mens is de enige in zijn soort welke geen weet heeft van zijn doel hier op aarde….Elk ander organisme op aarde heef weet van zijn of haar doel…behalve een mens…Wanneer de mens van deze aarde weggevaagd zou worden, zou de natuur zichzelf perfect weten te redden, ze bezit een natuurlijke balans die de mens niet heeft. De mens is hem ergens in de gangen van de tijd kwijtgeraakt. En daar ik mag hopen, vindt ie zijn balans weer heel snel terug.

Manke hier hou ik weer even bij, want dat zelf uitgenodigde virus in mijn kaakholte vraagt weer de nodige aandacht…..(pssst, niet verder vertellen hoor, maar ook ik ben dat goede virus nu met atoombommem ((antibiotica)) aan het bestoken…hi hi….) Wat een dom wezen ben ik eigenlijk nog steeds…!!! Maar ja, bewustwording is een langzaam proces……

Groet YG
pi_18078996
Hallo luitjes!!!!

Kunnen er al ervaringen worden uitgewisseld??? Hebben jullie al woordjes geschreven??

Of wellicht al hele boeken!!???

Ben benieuwd hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')