Deel 7 cursus ‘Channelen in Balans’
(Flinke lap tekst …Moderator, mijn excuses!, nog één deeltje…
![]()
)
Meditatie:In dit hoofdstuk wil ik jullie een uitleg geven over meditatie en een paar oefeningen die ik voorafgaande van de ‘Channelen in Balans’ cursus, wil beoefenen, om je in beter contact te brengen met jezelf en je gidsen, zodat het communiceren met jou universum minder hindernissen zal ondervinden van eigen gedachten en gedachten van andere mensen die zijn blijven hangen in jou energieveld.
Meditatie is een vorm van innerlijke stilte, het is een techniek die je in staat stelt om je hersenactiviteit te verlagen naar een staat van rust die je bereikt wanneer je bijvoorbeeld lekker op de bank een boek zit te lezen, de wetenschappelijke term hiervoor is ‘alfa staat’. Een stap daarna bereik je een staat die te vergelijken is met de staat waarin je hersenen functioneren wanneer je zou slapen, in wetenschappelijke termen, ‘theta staat’.
Dit is een staat waarin je alles hebt losgelaten en de wereld van dualiteiten ontstijgt. In deze staat van meditatie sta je de goddelijke liefde en creativiteit toe in je lichaam te worden opgenomen.
Wanneer je enige resultaat wilt zien zul je regelmatig moeten mediteren.
Het is echter heel erg belangrijk alvorens te communiceren met andere werelden, dat je de oefeningen die ik in deze cursusmap beschrijf, toepast.
Wanneer je deze oefeningen niet toepast, heb je kans dat eigen gedachten, of gedachten van lagere frequentie zich vermengen met de antwoorden van je gidsen, waardoor je een onzuivere channeling verkrijgt, die niet erg betrouwbaar zal zijn.
Dus: Altijd, voorafgaande een contact met jou gidsen, de voorgeschreven oefeningen doen!Tevens zal deze cursus staan voor balans, ik wil alles in balans doen. Hiervoor zijn speciale technieken, die je in staat stellen in balans te leven, deze balans verweef ik in elke meditatie.
De balansoefeningen lijken simpel, maar hebben werkelijk invloed op alles en iedereen waarbij je in de buurt komt. Deze oefeningen en resultaten van deze oefeningen die met balans te maken hebben, heb ik onderwezen gekregen van mijn gidsen en wil ik nu geïntegreerd toepassen in de cursus.
Wanneer je deze oefeningen regelmatig toepast, garandeer ik je, dat je hiervan het resultaat gewaar begint te worden, in de vorm van bewustzijnsveranderingen.
Oefening 1De eerste oefening is gebaseerd op het afvoeren van gedachten, gedachten van allerlei aard maken onze geest vol, het is niet de bedoeling om met een hoofd vol gedachten te gaan channelen.
[c]Ga lekker ontspannen zitten op een stoel, met je voeten vlak op de vloer (geen schoenen aan)
Leg je handen met de rug neer op beide benen en sluit je ogen.
Adem één keer heel diep in, zodat alles zich samenspant, hou deze staat even vast.
Adem daarna alle lucht in een keer uit, en laat daarbij alles ontspannen.
Doe dit drie keer.
Daarna adem je heel onspannen, in en weer uit.
Elke gedachte die nu bij je opkomt laat je met je uitademing via je benen de aarde in vloeien.
Voel hoe je bij elke uitademing meer en meer gedachten kwijtraakt.
Je voelt je steeds lichter. Doe dit zo ongeveer een minuutje. (zie opmerking)
Daal met je bewustzijn af naar je hart en voel hoe het daar is.
Dan vraag je in gedachten, vanuit je hart, Moeder Aarde of zij jou stevig wil verbinden met haar energie, vraag haar om bij jou te zijn en probeer te voelen wat de aarde met jou doet.
Vraag nu, weer vanuit je hart, het Universum, of hij jou wil verbinden met zijn energie en vraag het Universum om bij jou te zijn en probeer te voelen wat het Universum met jou doet.
Voel de balans…..Vader Hemel en Moeder Aarde even veel energie.
Wanneer je denkt lekker in je vel te zitten, doe je heel langzaam je ogen open en beweeg je je een beetje en voel je ontspannen bewustzijn.[/c]
Opmerking: Je kunt op vele manieren je gedachten weg krijgen, één daarvan is om bijvoorbeeld jezelf te visualiseren onder een heel erg lekker watervalletje in een heel erg mooi natuurgebied, dit watervalletje is als een douche. Denk dat het stromende water alle gedachten meeneemt, het riviertje in.
Je zult op een gegeven moment een eigen prettige manier vinden om je gedachten op een zeer doeltreffende wijze op te ruimen.
Oefening 2De tweede oefening is gebaseerd op het aantrekken van het hoogfrequente witte licht, liefde en universele waarheid.
Deze oefening doe je om ervoor te zorgen dat energieën (geesten) van een lagere frequentie geen kans krijgen te ‘infiltreren’, waardoor je juist energieën van een hogere frequentie aantrekt die leven vanuit licht en liefde.
Het is een soort beschermingsoefening.
Ik moet hierbij vertellen dat er niets mis is met geesten die leven in de lagere domeinen van de dimensies, maar doorgaans kunnen zij jou nog wel eens dollen, zij leven meer vanuit dualiteit en hebben dus een eigen mening, terwijl de geesten die in de hogere domeinen van de dimensies leven meer communiceren vanuit een eenheid, vanuit een universele waarheid, zonder dualiteit en oordeel.
(overigens kun je oefening 1 en 2 ook achter elkaar doen)
[c]Ga lekker ontspannen zitten op een stoel, met je voeten vlak op de vloer.
Leg je handen met de rug neer op beide benen en sluit je ogen.
Adem één keer heel diep in, zodat alles zich samenspant, hou deze staat even vast.
Adem daarna alle lucht in een keer uit, en laat daarbij alles ontspannen.
Doe dit drie keer.
Ga na of je verbinding met Vader Hemel en Moeder Aarde nog in balans is, zo niet herstel dit dan.
Ga met je bewustzijn naar je hart, maar blijf je gewaar van je hele wezen.
Visualiseer ongeveer een meter boven je hoofd een lemniscaat (zie afb.)
Zie hem als een hol buisje waar wit licht doorheen stroomt, laat dit licht stromen, vanuit het centrum naar rechts en van rechts weer naar links en omgekeerd. Doe dit een paar keer, zodat je zeker weet dat dit Symbool der Balans goed verankerd zit.
Geef de lemniscaat vanuit je hart, opdracht om alles, jou hele wezen te balanceren, zo ook, om de communicatie in balans te laten verlopen.
Geef het universum met liefde en respect opdracht om jou hele fysieke lichaam te doordrenken met liefde en het witte licht, voel hoe het witte licht en de liefdesenergie elk deeltje van je lichaam verkwikken.
Probeer dit alles voor je te zien, of voor te stellen. (zie opm. 1)
Vraag jou gidsen of zij voor jou een kring van liefde en licht om jou heen willen creëren.
Probeer dit alles voor je te zien, of voor te stellen.
Spreek nu de volgende intentie uit. (dit mag hardop of in gedachten)[/c]
Deze communicatie met alleen mijn spirituele gids, vindt plaats in licht, liefde en universele waarheid en niet anders dan dat.
Het zij zo.Spreek deze intentie drie keer uit (zie opm.2)
Opmerking 1: visualiseren is voor veel mensen moeilijk, daarom kun je de oefeningen ook doen vanuit een staat van ‘Ik Wil’, dat betekend dat je jou wil oplegt aan jou intentie. Bijvoorbeeld,
‘Ik wil’ dat boven mijn hoofd op zo’n één meter afstand een luie acht geplaatst wordt. Of,
‘het is mijn intentie’ dat er boven mijn hoofd……..
Deze manier is net zo krachtig als visualisatie.
Maar onthoud heel goed dat je vanuit je hart dient te spreken, wanneer je dit doet!Opmerking 2: dit zal vaker naar voren komen in de cursus, het drie keer vragen, of doen.
Het getal drie is voor alle leven in ons universum een heilig getal, denk bijvoorbeeld aan de bijbel, waarin de drie-eenheid beschreven wordt, dit staat voor ‘de Vader, de Zoon en de Heilige Geest’
Zo ook voor het verleden, heden en toekomst, drie keer hetzelfde doen is een effectieve betovering, die de verbinding met de werkelijkheid tot stand brengt. Zo is er veel meer te vertellen over het getal drie, sla er maar eens wat lectuur op na.
Het schijnt zo te zijn dat je altijd de waarheid van het universum ontvangt wanneer je er drie keer om vraagt.
Alle beschavingen in ons universum dienen zich te houden aan het getal drie, overtreding hiervan is onmogelijk.
Oefening 3In deze meditatie ga je in jou geest, je gids ontmoeten.
Deze meditatie dient vooraf te zijn gegaan door oefening 1 en 2. En herhaal drie maal de volgende affirmatie.
Deze communicatie met alleen mijn spirituele gids, vindt plaats in licht, liefde en universele waarheid en niet anders dan dat.
Het zij zo.[c]Sluit je ogen en ontspan je diep.
Breng je bewustzijn naar je hart.
Visualiseer jezelf vanuit je hart, naar een grote open ruimte, vol bloemetjes, gras en vogeltjes, in een groot mooi oerbos en merk op welke dieren er naar jou toe komen. Voel hoe veel energie deze plek jou geeft.
Verblijf er een paar minuten, terwijl je je ontspant en je de kleuren en geuren van je omgeving in je opneemt.
Visualiseer nu dat er in de verte, vanuit een bospad, een figuur de open ruimte op komt lopen.
Deze figuur straalt een helder, scherp wit licht uit.
Je begint naar het pad toe te lopen.
Als jullie elkaar naderen begin je te onderscheiden of de figuur een man of een vrouw is, hoe hij of zij eruit ziet, hoe oud hij of zij is, en hoe gekleed. Hoe dichterbij de gestalte komt, hoe meer details je kunt zien van gelaat en verschijning.
Groet dit wezen, en vraag hoe het heet. Neem zomaar een naam die je het eerste te binnen schiet en maak je er niet druk over.
Laat nu je gids de mooie open plek in het bos zien en onderzoek het samen. Misschien wijst je gids je wel op een paar dingen die je niet eerder hebt opgemerkt, en waarschijnlijk voel je je blij, gewoon omdat je in elkaars nabijheid bent.
Vraag je gids of hij of zij jou misschien iets zou willen zeggen, of de een of andere raad geven op dit moment.
Als je dat wilt, kun je zelf bepaalde vragen stellen.
Misschien krijg je onmiddellijk antwoord, zo niet, wees dan niet teleurgesteld, de antwoorden zul je dan later wel in de een of andere vorm ontvangen.
Als je het gevoel hebt dat je lang genoeg bij elkaar bent geweest, bedank dan je gids, spreek je waardering uit, en vraag hem of haar je weer eens op te komen zoeken op deze mooie plek in het bos.
Open je ogen en keer terug naar de buitenwereld.[/c]
Dit was een flinke lap tekst, morgen wil ik beginnen met het hoofdstukje schrijven. Dan kan de Actie beginnen.
Het was tot nu toe erg veel één richting verkeer, ik hoop dat daar de komende tijden verandering in komt wanneer jullie met mij mee gaan schrijven en ervaringen gaan uitwisselen.
Veel plezier met het laatste deel
Your Guardian.