abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17762533
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 19:38 schreef The_Shining het volgende:

hoi YG

eigenlijk ben ik een ander contact gewend met mijn gidsen, ik ben niet zo van channelen omdat ik het niet prettig vind om me te laten "overnemen" en op "standby" staan (tja zo komt channelen vaak een beetje bij mij over)

Ik dus achter mijn pc zitten, met mijn tekentablet en photoshop aan en gezegd "nou neem me maar over jongens!"

Nouja na de channeling voelde ik me best happy
Het is best leuk, maar ik prefereer mijn "normale" contact.
Shining!

Ha, leuk joh!!! leuk dat je het even geprobeert hebt. Probeer het gewoon nog eens een keer, je moet weten dat niemand jou overneemt, je staat toe of je staat niet toe, wanneer je toestaat, krijg je meteen een flinke dosis energie mee, als cadeautje.

Channelen is ook niet het juiste woord(meer) vroeger volstond deze term, maar tegenwoordig hangt er zo'n zware energie omheen, dat het bijna afstotend is, mocht je een beter woord kennen, dan hoor ik dat graag van je.

Dat gidsenschema van jou gaf ook goed waar hoe het ongeveer in elkaar steekt.Waardevolle bijdrage!

Enne...grappig dat die gids van jou je ook aanspoorde om de didge te gaan leren bespelen...Mij verging het net zo...Ik heb hier nog eens een interessant stukje over geschreven...over de didge..
en de helende trillingen van het geluid...tevens heb ik ook mijn didgeridoo geschilderd, ik ben er weken mee bezig geweest, er staan geloof ik wel een paar duizend stippeltjes op, ze hebben uiteindelijk de vorm van cirkels en oneindige achtjes (lemniscaten) getekend, dit bleek later de basis te zijn van waar uit mijn Gidsen mij onderricht gaven, ik ben toen zeker een jaar llang alleen maar met die lemniscaat bezig geweest.

Adios Amigo
pi_17765145
Allemaal heel erg interessant allemaal
goed topic YG. Ik heb alleen wel even een vraag.
Als je je gids toestaat om bijv. met jou hand te schrijven.
kan dan ook alleen jou gids met jou hand schrijven ?
Ben nogal voorzichtig op het gebied van geesten / gidsen.
alvast bedankt voor je antwoord.
Most people in this world think there is no such force as one that we cannot see or touch.... what if there is ?
pi_17770394
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 21:10 schreef YourGuardian het volgende:
Ha, leuk joh!!! leuk dat je het even geprobeert hebt. Probeer het gewoon nog eens een keer, je moet weten dat niemand jou overneemt, je staat toe of je staat niet toe, wanneer je toestaat, krijg je meteen een flinke dosis energie mee, als cadeautje.
die energie gaat toch wel door me heen
maar idd, dat overnemen... in feite ben je al een "kanaal" voor een gids zodra je contact maakt, vroeger deed ik wel eens automatisch schrift, maar "een astraal kopje thee drinken met mijn gidsen" vind ik interessanter dus in meditatie. Ik denk dat mijn beeld een beetje beinvloedt is door die Newage channelers die pompeus doen als ze gaan channelen...
quote:
Channelen is ook niet het juiste woord(meer) vroeger volstond deze term, maar tegenwoordig hangt er zo'n zware energie omheen, dat het bijna afstotend is, mocht je een beter woord kennen, dan hoor ik dat graag van je.
kanaliseren
chatten met een andere levensvorm
quote:
Dat gidsenschema van jou gaf ook goed waar hoe het ongeveer in elkaar steekt.Waardevolle bijdrage!

Enne...grappig dat die gids van jou je ook aanspoorde om de didge te gaan leren bespelen...Mij verging het net zo...Ik heb hier nog eens een interessant stukje over geschreven...over de didge..
en de helende trillingen van het geluid...tevens heb ik ook mijn didgeridoo geschilderd, ik ben er weken mee bezig geweest, er staan geloof ik wel een paar duizend stippeltjes op, ze hebben uiteindelijk de vorm van cirkels en oneindige achtjes (lemniscaten) getekend, dit bleek later de basis te zijn van waar uit mijn Gidsen mij onderricht gaven, ik ben toen zeker een jaar llang alleen maar met die lemniscaat bezig geweest.

Adios Amigo
mijn laatste expiriment is een Reshel grid over mijn didgje visualiseren, later komen er nog edelstenen bij: Reshel didge
Het heeft best een vaag effect werkt erg goed met energie overbrengen in materie.
pi_17773826
DEEL 3 On-line cursus “Channelen in Balans”

Negatief Zelfbeeld: Lees dit zeer aandachtig!!!!

In dit deel wil ik aandacht besteden aan angst beleving en angstgevoelens. Onzekerheid, minderwaardigheidscomplexen, fobieën, ze zijn allen projecties vormgegeven vanuit jou eigen geest. Gedurende jou leven doe je verschillende ervaringen op, deze ervaringen kunnen door projecties van andere mensen in een geheel verkeerd daglicht komen te staan. Overtuigingen van andere mensen, of de maatschappij zorgt ervoor dat jij een opgedane ervaring op een negatieve manier kan beoordelen.
Zelfkritiek kan voor veel mensen zo ernstige vormen aannemen dat ze zich overbodig voelen op aarde, mensen kunnen zichzelf zo’n minderwaardigheidscomplex aanmeten dat ze het leven voor zichzelf ondraaglijk kunnen maken. Door het gevoel van minderwaardigheid kunnen zich in jou wezen subpersoonlijkheden ontwikkelen, deze subpersoonlijkheden zijn als het ware zelf gecreëerde ikken.
Er ligt een ingewikkeld verhaal ten grondslag hoe deze ikken gevormd worden.
Wanneer je door ervaringen jezelf een enorme lul bent gaan vinden zal je met alles wat je doet jezelf pijnigen door jezelf steeds maar weer jezelf met negatieve projecties te bestoken. Telkens wanneer je iets ‘fout’ doet in de ogen van jezelf of andere mensen zul je jezelf weer op je kloten geven.
Wanneer je dit vaak genoeg doet, creëer je in de geest LETTERLIJK een subpersoonlijkheid die zichzelf herkent als een Enorm Grote Lul! Hier zal ik in later weer op terug komen, want dit proces van creatie van subpersoonlijkheden is één van de belangrijkste redenen dat mensen negatieve ervaringen opdoen met de wereld van de geest.
Ik vertel jullie dingen die wellicht heel gek klinken, maar weet dat ik praat uit eigen waarneming en ervaring. Ik WEET dat het zo in elkaar steekt, wellicht zou een wetenschapper of een psycholoog hier een meer intelligenter verhaal schetsen, maar de rode draad hierin zal hetzelfde blijven. Ik schets slechts een universele werking van de menselijke gedachten en de invloed van die gedachten op jou eigen geest en de stof. Dit alles gezien vanuit een Spiritueel gezichtspunt.

Energie van gelijke orde trekt elkaar aan! Dit is een universele wet, gelijkgestemden trekken elkaar aan. Het universum redeneert als volgt, wanneer jij negatieve gedachte uitzendt, zal deze door het universum gezien worden als een gebrek en zal proberen jou met energie van dezelfde orde tegemoet te komen. Hij zal immer proberen het tekort aan te vullen.
Wanneer jij lang genoeg denkt dat je een Enorme Lul bent, zal er zich dus op een gegeven moment een subpersoonlijkheid gecreëerd worden. Telkens wanneer je een negatieve gedachte over jezelf hebt zal dat als ‘voeding’ dienen voor jou subpersoonlijkheid, luisterend naar de naam LUL.
Gidsen zijn er slechts om jou te dienen, dit doen ze vanuit pure liefde voor jou. Wanneer ze jou kunnen dienen door zich als een LUL op te stellen dan hebben ze dat graag voor jou over, want zij denken dat jij dat graag wil zijn, een LUL. Dus wanneer zich op deze manier dienstbaar op kunnen stellen dan doen ze dat, hij is er trots op dat hij een LUL kan dienen!

Gidsen struinen het universum af op zoek naar werk, ze zullen altijd proberen de ander te helpen, ze stellen zich immer dienstbaar op, vanuit pure liefde. En wanneer ze dan iemand vinden die graag ondersteuning zou willen hebben met het LUL zijn, dan zal deze Gids graag dit baantje aannemen.
Deze Gids verstaat zijn vak en zal als geen ander jou weten te stimuleren jezelf een nog grotere lul te laten zijn, dit doet hij vanuit pure liefde voor jou hij stelt zich alleen dienstbaar op, hij heeft geen weet dat een LUL vanuit onze ogen slecht is.

Nu heb ik hier het extreme geschetst, natuurlijk kun je ook subpersoonlijkheden vanuit je gedachten creëren die gebaseerd zijn op positieve zaken, zoals optimisme, wanneer je alles vanuit een zonnige hoek bekijkt zal je zo een subpersoonlijkheid creëren, energie van dezelfde orde wordt vanuit het universum aangetrokken en een gids die immer fluitende door het leven gaat zal zich aandienen. Deze gids zal zichzelf vervolgens dienstbaar opstellen en jou de fijne kneepjes van het vak optimisme bijbrengen. Natuurlijk ben jij weer degene die hem voorziet van voedsel, lekkere hapklare optimistische brokken krachtvoer!

Het zien of voelen van -en communiceren met deze subpersoonlijkheden:

Deze subpersoonlijkheden, of Ikken, zijn in de regel tijdens dit leven gecreëerde concentraties van universele energie. Gedachten, geladen met gevoel en emotie zijn Scheppend, Letterlijk, alleen zit er tussen de gedachte en de schepping gelukkig enige tijd, dit is de reden waarom wij het begrip tijd kennen. Wanneer elke gedachte instant geschapen zou worden, zou het een waar zooitje op aarde worden! Wij zijn (nog) niet in staat onze gedachten volledig te beheersen, maar wij leren er wel over.
(het leuke van deze ‘tijd’ is dat er tegenwoordig steeds minder tijd zit tussen de gedachte en de schepping!)

Deze subpersoonlijkheden hebben het vermogen om zich buiten jou fysieke lichaam te bewegen, maar zijn altijd gebonden aan jou energetische invloedssfeer. Ze zijn niet in staat zich naar andere dimensies of frequenties te bewegen. Ze bezitten de trilling van hun schepper, jij in dit geval.
Het is zo dat je deze subpersoonlijkheden kunt waarnemen, dit kan in de vorm van een lichte of zwarte gedaante, een bol van licht, of in het donker een bol van ‘geconcentreerde’ spikkels, zoals een aan staande TV zonder antenne.
Er kunnen zelfs gezichten vanuit deze gedaanten, of lichtbollen komen. Dit is een geheel nieuwe kijk op jezelf is het niet, vergeet niet dat je meer bent dan een hoopje vlees dat kan redeneren.
Weet dat niet meteen alles is toe te schrijven aan ronddolende of verdwaalde overleden mensen, poltergeisten, of op avontuur zijnde aliens. Veel van de ‘spookverhalen’ zijn projecties van jou eigen geest.

Wanneer je nu begint met schrijven met jou gidsen is het heel belangrijk te weten dat ook die Lullige Gids zichzelf kan aandienen, want het is mogelijk om met deze zelfgecreëerde, zelfherkennende LUL te communiceren, deze zal doorgaans alles afweten van het Ambachtelijke vak LUL. Daarom is het van groot belang te weten wat er zoal in jou omgaat, weet wat voor een angstgevoelens er in jou spelen, zodat eventuele negatieve ervaringen, snel te plaatsen zijn. Wanneer dit het geval zou zijn hoef je geen angst te hebben, deze subpersoonlijkheid kan jou in de fysieke werkelijkheid op geen enkele manier te grazen nemen.

Dan als laatste nog een zeer geruststellende gedachte. Het aandienen van jou Negatief voelende LUL Gids via het schrift is (gelukkig) een zeldzaamheid. Behalve ikzelf, hebben maar weinig mensen die zich het schrift eigen hebben gemaakt zulke ervaringen, maar ja, wanneer je iemand wil onderwijzen zul je toch echt zelf alle voors en tegens moeten kennen!

Er kan nog veel meer over worden verteld, maar voor nu is dit voldoende.

Wordt vervolgt met deel 4 (Algemene omgangsvormen)
pi_17774132
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 09:19 schreef The_Shining het volgende:
mijn laatste expiriment is een Reshel grid over mijn didgje visualiseren, later komen er nog edelstenen bij: Reshel didge
Het heeft best een vaag effect werkt erg goed met energie overbrengen in materie.
Je opent op deze manier LETTERLIJK een dimensionale poort, dat was voor de aboriginals ook de belangsrijkste reden van het bespelen van dit instrument, ze konden er INSTANT mee scheppen, dus onmiddelijk. Deze poorten gebruikten ze meestal om botbreuken en andere vormen van beschadigingen aan het fyieke lichaam onmiddelijk te helen....Leuk dat je dat ook door krijgt!
Ik dacht dat ik de enige gek was met die theorie.
Wellicht heb jij een e-mail adres of zoiets voor mij? dan stuur ik je die channeling eens op.
pi_17775994
heel leuk
ligt het aan mij, of misschien aan de lente? Het lijkt alsof er de laatste tijd heel veel positieve energie in de lucht hangt

YG
is het niet interresanter een website te starten waar je dit allemaal publiseert? Je kunt hier nog altijd doorgaan, omdat je hier reacties kunt krijgen op je posts, maar op je eigen website, kun je je aan een bepaalde structuur houden dat op een forum niet altijd mogelijk is. Just an idea

[ Bericht 39% gewijzigd door ghostarmor op 17-03-2004 14:34:15 ]
Groeien doe je je hele leven
Speelt graag avocado van de duivel...
en taalspelletjes.
pi_17776200
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 14:20 schreef ghostarmor het volgende:
Het lijkt alsof er de laatste tijd heel veel positieve energie in de lucht hangt
Hee, weer iemand die het ervaart . We hebben er een mooi topic over: Is er iets magisch gaande op dit moment?? Heb je zin om je ervaringen daar eens op te schrijven, of heb je dat al es gedaan?

Over de lente gesproken: ik merk dat dat ook iets met me doet, maar da's een heel ander gevoel dan dat magische .
pi_17783375
Mijn gids schreef dit, nee, ik schreef dit, nee mijn gids schrijft dit nu, nee nu schrijf ik dit...ach en wee....
pi_17787862

[ Bericht 50% gewijzigd door The_Shining op 18-03-2004 09:25:47 (emailadres verwijdert) ]
pi_17794116
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 14:20 schreef ghostarmor het volgende:
YG
is het niet interresanter een website te starten waar je dit allemaal publiseert? Je kunt hier nog altijd doorgaan, omdat je hier reacties kunt krijgen op je posts, maar op je eigen website, kun je je aan een bepaalde structuur houden dat op een forum niet altijd mogelijk is. Just an idea
Tja, misschien heb je wel gelijk.....Ik heb eens geprobeert een site te maken, maar dat liep telkens op niets uit, eigenlijk heb ik schij....hekel aan computeren, het vreet allemaal enorm veel tijd. Het kost me net allemaal te veel moeite om ermee door te gaan...
pi_17797643
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 08:19 schreef YourGuardian het volgende:

[..]

Tja, misschien heb je wel gelijk.....Ik heb eens geprobeert een site te maken, maar dat liep telkens op niets uit, eigenlijk heb ik schij....hekel aan computeren, het vreet allemaal enorm veel tijd. Het kost me net allemaal te veel moeite om ermee door te gaan...
Als je wil doe ik het wel voor je...
Het enige wat ik nodig heb is een beschrijving hoe je het wil en de teksten die je erop wil zetten.
en taalspelletjes.
  donderdag 18 maart 2004 @ 15:55:10 #62
87847 Dubieusiteit
Een btje vreemd maar wel lkkr
pi_17802507
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:27 schreef YourGuardian het volgende:
DEEL 2 cursus ‘Channelen in Balans’
....
Zo te zien kunnen geesten ook moeite hebben met spelling

Nee hor, YG, super topic.. Ik heb net ff alles zitten doorlezen, en het is idd een andere kijk, maar wel een hele interessante..

Maar je zegt dat er geesten zijn die je kunnen helpen op elk gebied zeg maar.. Hoe weten zij dat dan? En waar komen die geesten vandaan.. Als het alle geesten zijn van de overleden mensen, dan moeten er toch heel veel geesten zijn? En het worden er steeds meer! Want is het zo dat een geest voor altijd "bestaat" ? En hoe kan een oude geest alles weten van bijvoorbeeld alle nieuwe dingen?

Ik hoop niet dat ik nu al te veel off topic ben.. Ik moest het gewoon vragen

6 February 2004 - The day it all started
pi_17802881
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 15:55 schreef Dubieusiteit het volgende:
Maar je zegt dat er geesten zijn die je kunnen helpen op elk gebied zeg maar.. Hoe weten zij dat dan? En waar komen die geesten vandaan.. Als het alle geesten zijn van de overleden mensen, dan moeten er toch heel veel geesten zijn? En het worden er steeds meer! Want is het zo dat een geest voor altijd "bestaat" ? En hoe kan een oude geest alles weten van bijvoorbeeld alle nieuwe dingen?

Ik hoop niet dat ik nu al te veel off topic ben.. Ik moest het gewoon vragen

heb ik zelf ook eens over nagedacht; oneindig universum = oneindige ruimte (en anders creeër je toch je eigen plekje )
pi_17803321
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 16:11 schreef The_Shining het volgende:

[..]

heb ik zelf ook eens over nagedacht; oneindig universum = oneindige ruimte (en anders creeër je toch je eigen plekje )
Hebben we dat dan al niet gedaan? Is onze geest niet ons eigen kleine plekje in het universum?

(ik wou oorspronkelijk verder gaan, maar dat gaat mezelf op het moment te ver.... dus heb ik het er maar bijgelaten)
en taalspelletjes.
pi_17804193
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 16:29 schreef ghostarmor het volgende:
Hebben we dat dan al niet gedaan? Is onze geest niet ons eigen kleine plekje in het universum?
dus iedere keer als er een zieltje bijkomt uit het niets is het universum weer een beetje meer oneindig (en is er weer wat minder niets )
pi_17807238
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 08:19 schreef YourGuardian het volgende:

[..]

Je ziet het liever dat het allemaal vanzelf (automatisch) ontstaat? Wat loopt de fysieke wereld toch ver achter op de spirituele, zucht...
pi_17833730
Deel 4 cursus ‘Channelen in Balans’

Respect voor elkaar:

Net zoals de omgang met mensen heb je regels, omgangsregels die het communiceren met elkaar prettig maakt, iedereen vindt het prettig om op een vriendelijke, liefdevolle en respectvolle manier benadert te worden. De wereld van de gidsen is net zo, zeker die van de gidsen, doordat zij doorgaans leven in de hogere regionen, daar waar de energiefrequentie meer afgestemd is op de bron, of oorsprong van het universum. Gidsen reageren erg op een liefdevolle en respectvolle benadering. Wanneer je ze aanspreekt doe dat dan op deze manier. Op deze manier stem je je meteen af op de hogere waarde van het leven, de liefde. Wanneer je je hier vanaf het begin op af stemt zul in de regel meteen een goede communicatie verkrijgen. Ga niet vloeken, of scheld ze niet uit, een keer is niet erg,maar maak er geen gewoonte van, dit is niet goed voor jezelf. Jou Gids kan het wel hebben, deze heeft een brede kijk op jou wezen en ziet door alles heen jou mooie wezen, maar de communicatie kan hier zeer zeker door beïnvloed worden, wanneer vloeken het geval stem je je af op Gidsen, lager in ‘rang’. Tenzij je het prettig vindt om te communiceren met Gidsen die meer afgestemd zijn op jou lagere ‘behoeften’

Jou gids en jij:

Je gids zal er allereerst zijn om jou bij te staan in jou persoonlijke groei, dus alle vragen die betrekking hebben op jou persoonlijke groei zullen door jou gidsen beantwoord worden.
Juist in het begin is het zeer belangrijk om een hele liefdevolle relatie met jou gids te verkrijgen en met jezelf.
Leer je gidsen kennen, leer voelen hoe ze overkomen, zie hoe ze schrijven, allen hebben een bijzonderheid, een handtekening; leer deze handtekening kennen, alvorens je moeilijke vragen gaat stellen.
Vraag allereerst dingen die betrekking hebben op jezelf en op jou persoonlijke groei, deze vragen zullen je gidsen graag beantwoorden en wanneer je wat verder bent kun je wat moeilijkere vragen gaan stellen, die bijvoorbeeld betrekking hebben op jou interesse gebieden.

Verleden, Heden en Toekomst:

Ik raad jullie aan om niet te veel in het verleden te wroeten, of te veel met de toekomst bezig te zijn.
Wanneer jullie vragen hebben aan je gids over toekomsten, die niet van belang zijn voor jou spirituele groei, heb je grote kans dat ze je daarop zullen aanspreken. Het gaat er niet om of je nog een ton gaat winnen, of dat je nog eens een keer het juiste vriendje tegen gaat komen, of wanneer je gaat trouwen. Het is van belang om de persoon te kunnen zijn in het NU, want NU dien je te leven, niet in een toekomst, of in een verleden, Ga alléén terug in het verleden wanneer je ervan kunt leren en ga alleen naar de toekomst wanneer je een wens hebt, keer daarna weer snel terug in het NU.
Leer over het Nu, het verleden is in zoverre belangrijk dat je daarin patronen van herhaling zou kunnen zien, wanneer je meer over het Nu zou leren, dan weet je straks meer over de toekomst, wanneer je te veel bezig houd met het verleden, dan zul je niet zo sterk staan in het Nu en wanneer je niet zo sterk staat in het Nu, dan sta je helemaal zwak in de toekomst.

Dus: LEEF IN HET NU!!

Vreemd:

Voor veel mensen kan het nogal eens vreemd overkomen wanneer ze echt geconfronteerd worden met het schrift, ze zullen ervaren dat het schijnbaar niet van zichzelf afkomstig is.
Door dit besef krijgen mensen regelmatig het gevoel van aanwezigheid van hun gids, een aanwezigheid die er voorheen ook al was, maar waar je je nooit gewaar van was.
Gevolg kan zijn dat je het besef krijgt dat je continu wordt ‘bekeken’, want je gidsen zijn immers altijd bij jou, ook wanneer je op de WC zit, of andere intieme dingen doet.
Jou gidsen weten echt alles van jou, besef dat heel goed. Schaam je niet voor hen, want zij zijn er altijd al geweest en zij zullen er altijd zijn, zonder oordeel verblijven ze tijdens jou leven bij jou, zij zijn op de hoogte van alles.
Regelmatig hoor je mensen zeggen; zijn ze er ook bij wanneer je seks hebt? Het antwoord is jazeker, juist dan, want seksuele energie, mits juist geïnterpreteerd, is een zeer krachtige energievorm die een hoge waarde aan creativiteit bezit, dus ook daar zijn zij van op de hoogte.
Wanneer je merkt dat je je voor sommige dingen schaamt, vraag dan juist aan jou gidsen om raad, hen kun je vertrouwen, met werkelijk alles! Zij zijn jou vrienden voor het leven, zij zijn jou vader en moeder, jou vriendin en jou meester, zonder enig oordeel begeleiden zij jou, ze zijn betrouwbaarder dan welk mens op aarde. Ze zullen jou nooit uitlachen.

Het Ego:

Dan hebben we nog het ego, dit is een zeer aanhankelijk kind wat veel aandacht van jou vraagt.
Uit eigen ervaring weet ik dat een actie van het ego moeilijk te traceren is, tenzij het er dik bovenop ligt.
Het ego is er altijd op uit om een bevestiging te krijgen hoe knap je bent of hoe mooi, of intelligent.
Voordat je een vraag stelt, wil ik dat je heel goed nagaat, waarom je de vraag stelt, zal deze vraag bijdragen aan jou persoonlijke groei, of wil je met het antwoord dat je eventueel van jou gidsen verkrijgt indruk op iemand maken.
Het schrift is niet bedoeld om indruk te maken, begrijp dat heel goed!!
Het is er om jou te helpen in jou persoonlijke groei, niet om jou ego te voeden. Je zult ongetwijfeld wel eens een vraag stellen die voortvloeit vanuit het ego, dat is niet erg, maar het schrift moet niet geheel ego voedend gaan worden en als dat zo gaat worden dan zul je snel genoeg door jou gidsen aangesproken worden.

Zelf heb ik eens een situatie meegemaakt dat ik zo graag eens aan iemand wou vertellen dat ik contact had met de ‘hemelen’, dat ik een situatie uit ging lokken die op waardering gebaseerd was, zodat die persoon zou zeggen, zo, wat gaaf, kun jij dat?, wat knap! Ik had een antwoord van mijn gidsen gekregen voor die persoon die mij iets had gevraagd, dit bleek een heel verkeerd antwoord te zijn, ik ging verschrikkelijk plat.
Later, toen ik vroeg waarom ze mij een verkeerd antwoord hadden gegeven vertelden ze zij mij waarom ik deze situatie zo had gecreëerd en met welke insteek.
Mijn insteek bleek dus behoefte aan waardering te zijn.
Toen kon ik mezelf af gaan vragen: waarom had ik behoefte aan waardering?

Puur een voorbeeld dat was gebaseerd op het Ego.

Op naar deel 5…..
pi_17835304
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 12:51 schreef YourGuardian het volgende:
dan stuur ik je die channeling eens op.
* zit met smart te wachten

[ Bericht 5% gewijzigd door The_Shining op 19-03-2004 23:36:06 ]
pi_17835416
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 15:55 schreef Dubieusiteit het volgende

Jaha! Da's wel een leuke vraag/gedachte dubieusiteit!...In de regel is het zo dat geesten van overleden mensen jou niet gidsen, deze hebben nog bij lange na niet de trilling die Gidsenenergie bezit, geesten van overledenen zijn, zeker wanneer net gestorven, nog erg aarde en daarmee dus, oordeel gebonden. Deze zijn niet in staat om jou te Gidsen. Om het oordelen voorbij te stijgen dien je een ervaring van eenheid te hebben gehad, je dient volledig oordeelvrij te zijn en dat kun je alleen bereiken door te weten wat het universum is en waar deze op gebaseerd is.

Je moet heel goed weten dat mensen, binnen, maar ook buiten ons universum, een 'beschermde levensvormen' zijn. Gidsen behoeden jou tegen ELK gevaar van buiten/binnenaf. tenzij....je er zelf voor open staat. Jij bent de baas tijdens dit fysieke leven, je hebt wel degelijk een vrije wil, je bewandeld een weg van a naar b de manier waarop je die weg bewandel mag je zelf weten, jou gidsen proberen jou altijd te laten kiezen voor de meest leerzame route.
Niets gaat zonder of langs jou gidsen, ALLE contact verloopt via jou gidsen Elke invloed vanuit het universum wordt als het ware door jou gidsen gefilterd en getransformeerd. Een contact met de geest van een overledene verloopt via jou Gids, alles gaat eerst via hun poorten. Een geest van een overledene kan NOOIT zo maar in jou geest 'inbreken' er is altijd tussen komst van jou Gids(en) je kunt NOOIT overgenomen worden door een geest. Je kunt alleen worden 'overgenomen' door jezelf, of jou eigen gecreerde subpersoonlijkheid. Alleen mensen schrijven dit soort dingen altijd toe aan Geesten. Jou eigen menselijke geest is meer dan je ooit voor mogelijk hebt gehouden, je hebt geen idee wat je allemaal tot nu toe in de 'geestelijke' , of etherische wereld geschapen hebt, letterlijk hele werelden, de meest mooie werelden, tot de meest bizarre, ...Ik weet uit eigen ervaring dat de geest in staat is dingen te verplaatsen, jou eigen geest kan van grote invloed zijn op elektro(magnetische apparatuur) , je kunt jezelf laten zweven (leviteren) ect.

Geesten van overledenen kunnen wel aan de zijlijn van een Gids staan, om als het ware het vak te leren, of mee te 'denken'.
Dus geesten van overleden mensen trek je niet aan, die hebben weer hun eigen weg te bewandelen, hun lessen gaan gewoon door, anders zou het inderdaad een drukte van jewelste zijn. Het is 'slechts' de energie die zich dienstbaar opsteld, die je aantrekt. en een geest van een overledene heeft nog niet het vermogen om zich, zonder oordeel, volledig dienstbaar op te stellen.

Die laatste vraag is ook een leuke, die zal ik eens voorleggen, hier kom iklater op terug!
quote:
[b]Op donderdag 18 maart 2004 19:23 schreef Colour het volgende:[/b

je ziet het liever dat het allemaal vanzelf (automatisch) ontstaat? Wat loopt de fysieke wereld toch ver achter op de spirituele, zucht...
Ha ha je hebt compleet gelijk, maar toch ben ik wel blij dat niet alles op het moment instant scheppend is, mijn leven zou een zooitje worden!!
quote:
[b]Op donderdag 18 maart 2004 12:08 schreef ghostarmor het volgende:
Als je wil doe ik het wel voor je...
Het enige wat ik nodig heb is een beschrijving hoe je het wil en de teksten die je erop wil zetten.
IReuze bedankt voor jou aanbod, Het uitzoeken en ordenen van de teksten zal een grote uitdaging zijn, I let You Know
pi_17836348
Wow!! Super interessant allemaal!
Wou dit al veel eerder zeggen, las ondertussen gewoon gretig mee.

Veel dingen zijn er ondertussen al door mijn hoofd gespookt aan de hand van jouw informatie. Uhm (oei, dit gaat vaag klinken denk), dat bekeken worden bijvoorbeeld. Heb dus laatst een paar keer meegemaakt terwijl ik achter de pc zat, dat ik een heel raar gevoel kreeg. Wat volgens mij begon bij mezelf en toen zich verplaatste . Ik zag dus alleen niets, maar voelde wel wat.

Eén keer schoot het vrij snel naar achter mij toe en voelde een tijdje wat achter mij, ik maar kijken, zag niks. En bijvoorbeeld een keer kwam het vlak naast mij en daar werd ik wat verlegen van, kreeg het helemaal warm enzo, zo bekeken voelde ik me dus. Wat jij dus inderdaad vertelde over naar de wc gaan enzo, ik moest toen nodig, maar ik durfde amper meer te gaan, zo het gevoel had ik dat ik niet alleen was. Ben me dus ook heel netjes gaan omkleden toen en al. Normaal, gooi ik alles op mijn stoel enzo .

En weet jij misschien iets over obers? Klinkt stom, maar heb een periode gehad dat er in mijn dromen nogal wat obers voorkwamen, ze zeiden weinig, maar waren er gewoon. Lieten mij me gang gaan en eiste, wouden niks van me, maar waren er gewoon, bezig met denk dat alles goed liep daar. Misschien komt het jou bekend voor?

Naja, heel treffend en mooi allemaal wat jij (en je gidsen ) hebt (hebben) geschreven.

[ Bericht 0% gewijzigd door sweetgirly op 19-03-2004 23:43:19 ]
  zaterdag 20 maart 2004 @ 08:34:15 #71
87847 Dubieusiteit
pi_17839478
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 23:34 schreef sweetgirly het volgende:

Veel dingen zijn er ondertussen al door mijn hoofd gespookt aan de hand van jouw informatie. Uhm (oei, dit gaat vaag klinken denk), dat bekeken worden bijvoorbeeld. Heb dus laatst een paar keer meegemaakt terwijl ik achter de pc zat, dat ik een heel raar gevoel kreeg. Wat volgens mij begon bij mezelf en toen zich verplaatste . Ik zag dus alleen niets, maar voelde wel wat.

Jaha, mee eens
Ik herken het

Eén keer schoot het vrij snel naar achter mij toe en voelde een tijdje wat achter mij, ik maar kijken, zag niks. En bijvoorbeeld een keer kwam het vlak naast mij en daar werd ik wat verlegen van, kreeg het helemaal warm enzo, zo bekeken voelde ik me dus. Wat jij dus inderdaad vertelde over naar de wc gaan enzo, ik moest toen nodig, maar ik durfde amper meer te gaan, zo het gevoel had ik dat ik niet alleen was.

Zelfde verhaal

Naja, heel treffend en mooi allemaal wat jij (en je gidsen ) hebt (hebben) geschreven.

En ga zo door
  zaterdag 20 maart 2004 @ 09:24:13 #72
87847 Dubieusiteit
pi_17839680
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 22:49 schreef YourGuardian het volgende:

Die laatste vraag is ook een leuke, die zal ik eens voorleggen, hier kom iklater op terug!
[..]
Ok

En verder.. Hoe kan het dat de Gidsen jouw taal spreken? Ik bedoel, hij had net zo goed Duits of Spaans kunnen spreken? En als het echt van die eeuwenoude geesten zijn, is het toch helemaal raar? Zelfs als het een "oudNederlandse" geest is, moet hij toch anders spreken? Of neemt hij het vermogen van jou over?

pi_17852582
Deel 5 cursus ‘Channelen in Balans’

Speeltjes:

Weet heel goed dat jullie gidsen geen speeltjes zijn, zij zijn er niet voor jou vermaak, vraag ze vragen die betrekking hebben op jou persoonlijke groei!
Het schrift is een gift, misbruik deze gift niet!
Het kan wel eens voorkomen dat je jezelf verveeld en gaat denken, ‘goh, ik ga maar eens even schrijven denk ik’. Probeer dat te voorkomen. Zoek andere dingen om je mee te vermaken, ontwikkel je creativiteit, maar laat niet je gidsen jou creativiteit zijn. Vraag ze alleen dan, wanneer je ze echt nodig hebt, of iets wil begrijpen.

Emoties die het schrift kunnen blokkeren:

Het volgende hoofdstukje gaat over blokkades die je jezelf opwerpt of hebt opgeworpen en het schrift kunnen blokkeren. Maar eerst wil ik jullie iets vertellen over gedachten.

Gedachten beperken zich niet alleen tot in de hersenpan, gedachten zijn net de signalen van een radiostation, je bent met jou radiostation “kosmic radio”, 24 uur per dag ‘on air’.
Deze signalen worden continu de kosmos ingestuurd en worden gehoord en opgevangen door vele kosmische bewustzijnsvormen.
Jou radiosignalen breken door elke dimensie heen, de draagwijdte van jou signalen doorkruisen het hele universum!
Nu is er een kosmische wet en deze luidt; [b]gelijkgestemden trekken elkaar aan.[b]

Er zijn twee basis energieën, dit zijn: Liefde en Angst.

Of een actie vloeit voort vanuit Angst.

Of een actie vloeit voort vanuit Liefde.

Een gedachte van liefde trekt een liefdevolle situatie aan.
Een gedachte van angst trekt een angstvolle situatie aan.
Een gedachte van wantrouwen trekt een wantrouwgelijke situatie aan etc.

Kijk maar eens heel kritisch naar jou eigen leven, je werkelijkheid waar je nu in leeft is een weerspiegeling van jou gedachtegang.

Het schrift kan door emoties beïnvloedt worden door bijvoorbeeld angst, maar ook door liefde.
Probeer wanneer je schrijft, zo veel mogelijk positieve, vrolijke, opgewekte, optimistische en liefdevolle gedachten te hebben, dan zul je een beter schrift verkrijgen dan wanneer je angst, wantrouwen, of een andere negatieve emotie jou schrift laat leiden.

Gidsen taal en tijd:

Gidsen proberen zich vaak aan de persoon in kwestie aan te passen, het is zo dat gidsen de woordenschat die aanwezig is in de persoon, in de regel toepast in het schrift, alleen doen ze vaak de zinnen vormen op zo een unieke manier, dat dat meteen een ‘bewijs’ vormt dat je het niet zelf bedacht kan hebben, omdat dat niet de manier is waarop je normaal zou schrijven.
Er zijn mensen die buiten het schrift om in een symbolieke taal zijn gaan schrijven, of alleen maar geometrische figuren ontvangen, het komt zelfs voor dat mensen de oude talen gaan schrijven zoals het lumerisch. Maar in de regel zal jou gids zich aanpassen aan DIT leven.

Termen als morgen en volgende week, gebruiken ze ook regelmatig, het blijkt dat het geestenrijk niet op de hoogte is van tijd, zoals wij dat kennen, dus wanneer ze schrijven morgen, kan het heel goed mogelijk zijn dat ze volgende maand bedoelen.
Of ‘binnenkort’ kan vervangen worden voor bijvoorbeeld na een jaar.
De geestelijke wereld kent geen termen als verleden en toekomst, alles speelt voor hen in het NU af, op het moment en wanneer zij iets zien gebeuren wat voor ons toekomst is, kunnen zij er niet een datum aan plakken.
Dus focus je niet te veel op tijdsaanduidingen van jou gidsen, daar zijn ze niet zo sterk in.

Gidsen en geheugen:

Heel vermakelijk is soms, wanneer je je gidsen een vraag hebt gesteld, dat ze ineens midden in een zin ophouden met schrijven, dan kunnen ze vergeten zijn wat ze wilden schrijven.
Soms schrijven zij dan ook ‘wij weten niet meer wat we wilden schrijven’, of ‘wat was de vraag ook al weer?’
Ik moet hier altijd om lachen!

Het blijkt dat gidsen een zeer kort geheugen hebben, omdat ze continu in het NU leven en wanneer je continu in het NU leeft is het niet nodig om een lang geheugen te hebben, omdat er dan geen verleden of een toekomst bestaat. Ingewikkelde materie voor ons mensen om ons voor te stellen dat verleden en toekomst niet bestaat en daarmee ook de tijd. Het blijkt volgens mijn gidsen echt allemaal een illusie te zijn.

Gidsen en Vertrouwen:

Het kan wel eens voorkomen dat een antwoord vertroebeld wordt door een vooropgestelde mening, waaruit dan later blijkt dat het antwoord een verkeerd antwoord was.
Probeer zo veel mogelijk alles in het midden te laten, zonder oordeel of mening, zodat een zo zuiver mogelijk antwoord kan worden verkregen.
In mijn geval kreeg ik in sommige gevallen expres onjuiste informatie, maar dit had een doel.
Gidsen willen jou heel graag naar een hogere waarheid tillen en wanneer hiervoor een trucje of een leugentje nodig is zullen ze het niet nalaten om dat te doen.

Weet dat alles wat jou gidsen zeggen een doel heeft! Niets zeggen zij zonder doel, er blijkt ALTIJD een hogere waarheid achter te zitten.

VERTROUW op de juistheid van informatie die je verkrijgt, want wantrouwen vertroebelt de informatie.

Dus nogmaals:

VERTROUW JEZELF, VERTROUW JE GIDSEN

Knoop ook dit heel goed in je oren!

Op naar deel 6 cursus ‘Channelen in Balans’
pi_17853788
quote:

En weet jij misschien iets over obers? Klinkt stom, maar heb een periode gehad dat er in mijn dromen nogal wat obers voorkwamen, ze zeiden weinig, maar waren er gewoon. Lieten mij me gang gaan en eiste, wouden niks van me, maar waren er gewoon, bezig met denk dat alles goed liep daar. Misschien komt het jou bekend voor?

Dag Sweetgirly
Maak je geen zorgen om bewegende of wegschietende voorbijflitsende, rare, vreemde dingetjes hoor....het doet jou niets. Geniet er maar van Lees ook mijn verhaaltje bij de topic van Nite Angyl eens...

En wat die obers betreft....Waar staat een ober symbool voor denk je...Ook hij stelt zich dienstbaar op, zonder oordeel neemt hij jou bestelling op en brengt jou het gerecht, is vriendelijk, behulpzaam en zal graag alles proberen om het jou zo aangenaam mogelijk te maken... kan het wellicht een vriendje geweest zijn met die eigenschappen? Of waren het toch jou Gidsen?? Het is maar net wat voor een gevoel jij erbij kreeg, tesamen met de rest van de droom.
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 09:24 schreef Dubieusiteit het volgende:
En verder.. Hoe kan het dat de Gidsen jouw taal spreken? Ik bedoel, hij had net zo goed Duits of Spaans kunnen spreken? En als het echt van die eeuwenoude geesten zijn, is het toch helemaal raar? Zelfs als het een "oudNederlandse" geest is, moet hij toch anders spreken? Of neemt hij het vermogen van jou over?
Dubieusiteit, wat jou vraag betreft
Zie deel 5 kopje Gidsen, taal en Tijd

Dag beste Vrinden!
pi_17871361
quote:

hee sweetgirly je dromen kan je ook opzoeken daar heb je hele goeie droom encyclopedie voor b.v van Georg Fink.
daar staat een goeie uitleg voor dromen in probeer het maar eens
veel liefs

[ Bericht 62% gewijzigd door kelsey op 21-03-2004 19:26:10 (verkeerd geschreven) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')