abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2004 @ 09:42:22 #26
87847 Dubieusiteit
Een btje vreemd maar wel lkkr
pi_17703425
Ik ben ook pro zelfstudie
Dus als je een online cursus zou geven, geweldig
6 February 2004 - The day it all started
  zondag 14 maart 2004 @ 12:25:20 #27
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_17705150
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 10:52 schreef Syl68 het volgende:

[..]

Mijn stem heb je!!

kWeet alleen even niet waarmee of hoe te beginnen
idem
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_17706044
Inderdaad, maak het concreet, en er zullen heel wat mensen mee gaan doen!
pi_17711121
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 22:25 schreef YourGuardian het volgende:

[..]

Mocht je het echt willen leren kan ik je waardevolle tips geven...Wellicht een on-line cusrsus Automatisch schrift.
lijkt mij ook wel wat zo,n on-line cursus dus doen Gaurdian
ik doe zeker mee .

trouwens heeft iemand zijn gidsen wel eens laten tekenen ? dat kun je op een paranormale beurs laten doen het is echt schitterend om te zien en ook weet je gelijk wie het is en wat diegene voor jou kan betekenen.
Ik heb het zelf namelijk wel laten doen echt een aanrader dus voor degene die wil weten hoe zijn of haar gids eruit ziet
pi_17718962
Beste Vrinden

Automatisch schrift...ook wel channeling genoemd, een fysieke manier om contact te verkrijgen met de wereld van de Gidsen...Een mooie manier...een handige manier...en nog mooier, het is vrijwel voor iedereen die open staat voor zichzelf, weggelegd.

Een on-line cursus, er kleven nogal wat bezwaren aan weet je. maar ja, mensen draaien massaal glaasje, ze gaan er mee plat en het enige wat je te horen krijgt is dat ze het nooit meer moeten doen..Dat plat gaan heeft veel van doen met een gebrek aan kennis. Wanneer ik besluit dat ik een on-line cursus geef, wil ik dat in ieder geval in stappen gaan doen, Tevens wil ik dat men naar mijn raad luistert, zoals ik eerder zij, ik heb voor jullie de hete kooltjes al uit het vuur gehaald

Goed, een on-line cursus automatisch schrift, een cursus om in contact te komen met jou Gidsen..

De On-line cursus zal heten... "Channelen in Balans".

Morgen het eerste deel, het zal eerst een hoop theorie worden, telkens een onderwerp en pas aan het einde zal ik jullie het schrift leren. De theorie zal nodig zijn om een goed begrip te verkrijgen van het fenomeen Gidsen en alles wat daar mee samen hangt.
Alle ins en outs zal ik aan bod willen laten komen, alle positieve kanten van het channelen maar ook zeer zeker de negatieve zijde ervan . Want NIETS is zonder gevaar, alles kent zijn keerzijde.

Daarom zal ik jullie eerst een hele hoop zeer bruikbare informatie verschaffen, aan de hand daar van zul je zelf kunnen (be)oordelen of je je automatsiche schrift eigen wil maken of niet...

De cursus heb ik in samenwerking met mijn Gidsen geschreven, het is dus zowel door mijn Gidsen geschreven, alswel door mijzelf. Het is dan ook heel gemakkelijk te herkennen, Gidsen hebben een heel ander taalgebruik dan ikzelf, zinsopbouw is anders...

Goed, morgen het eerste deel.....

U zijt gegroet lieve Vrinden!
pi_17723297
quote:
Op zondag 14 maart 2004 22:37 schreef YourGuardian het volgende:
Our Guardian gaat de cursus geven!
Geweldig

Alvast bedankt!
pi_17723613
waarom zou je leken channelen leren als ze niet eens weten hoe ze bij hun hogere zelf moeten komen.

ik bedoel channelen kan heel vruchtbaar zijn. maar het is m.i. geen zaak om een snelcursus in te geven.

door de grote dichtheid van deze aarde, kun je ineens met een heleboel bewuste wezens in contact geraken. een aantal van hen geeft ook onjuiste informatie door: onbewust maar soms ook doelbewust omdat zij nu eenmaal ook hun doeleinden hebben. Veel van de wezens waarmee je contact krijgt, zijn ook per slot van rekening aan deze planeet specifiek verbonden om te leren net zoals jij.

just my thoughts.

p.s. er zijn ook zeer veel wezens die deze tijd van de aarde hebben gekozen om te komen(net als jij) om te helpen bij het ascension process.
pi_17726801
hoi YG

ik heb even een tekeningetje gemaakt van hoe ik channelen/contact met gidsen zie.. misschien is het interessant voor dit topic om eea te verduidelijken.

hij staat hier.
pi_17727644
helder plaatje (voor mij althans)

ik vroeg me af: is het zo dat we alleen maar expanderen/groeien door trial&error?
pi_17728203
Inleiding On-line Cursus “Channelen in Balans”

Ik heb heel erg in dubio gestaan om dit te doen, ik was nooit van plan om een cursus ‘In contact met jou Gids’ via het internet te doen. Bij toeval ben ik op dit forum terechtgekomen. En ik bemerk dat er zeer veel onduidelijkheid bestaat over de wereld van de geesten. Doordat ik zelf erg veel ervaring heb opgedaan op dat gebied ben ik bereid mijn kennis met jullie te delen.
Ik voorzie nu niet wat ik me hierbij op de hals haal. Wellicht stuit ik op veel tegen stand. Ook voorzie ik niet hoe de moderator van dit forum hier over denkt, mocht het allemaal een beetje te veel van het goede worden, dan verneem ik graag een reactie van hem.

Veel mensen zijn aan het experimenteren, zoals ik eerder vermelde, ook ik ging experimenteren, ik ging vervolgens hier flink mee plat, achteraf was dit helemaal niet nodig geweest, als ik iets meer kennis had gehad van het onbekende, dan was alles wel te verklaren geweest. Daarom wil ik jullie alvorens met het schrift te beginnen, eert een hoop informatie geven, waardoor het inzicht in de wereld van de geest(en) zal toenemen. Het zal dus GEEN snelcursus worden zoals in een reactie werd geopperd!

Zoals alles in deze wereld ben je ZELF overal verantwoordelijk voor, je bepaal ZELF elke seconde van de dag jou werkelijkheid, elke keuze die je maakt is er één die je zelf maakt. Zo kun je onveilige seks hebben of niet, er is voldoende voorlichting om een gedegen keuze hierin te maken, op dezelfde manier maak je zelf de keuze of je naar geweld op televisie wil kijken, of je wil experimenteren met Soft of Harddrugs. Ook hier over bestaat veel informatie, en wanneer je het toch uit wil proberen, lees dan beter eerst de handleiding, maar je kunt ook kiezen niet de handleiding te lezen en meteen te beginnen, maar dat zou stom wezen. Contact met jou Gidsen is met zo, aan JOU de keuze of je een contact aan wil gaan of niet en wanneer je het toch wilt, dan kun je het maar beter op een veilige manier doen.

Contact met de wereld van de Geesten en Gidsen is een wereld die niet gevaarlijk is, je kunt hem gevaarlijk maken door projecties vanuit jou eigen geest, elke geest handelt vanuit een diep gevoel van liefde, weet dat een geest geen weet heeft van goed of kwaad, voor hem is alles hetzelfde, alleen wij maken onderscheid. Goed en Slecht is slechts een illusie. Je kunt een appeltje met een mes schillen, of er een sneetje brood mee smeren, maar je kunt jezelf er ook mee verminken of erger. Stroom kan ook gevaarlijk zijn wanneer je met je een spijkertje in het stopcontact wilt purken, maar iedereen heeft inmiddels weet van het gevaar van stroom en ziet slechts de bruikbaarheid er van in. Channelen is niet gevaarlijk, je dient je alleen te houden aan een aantal spelregels. Alles is vooruitgang, daar waar vooruitgang geboekt wordt, zijn er mensen die het pionierswerk hebben verricht. Vooruitgang kan slechts geblokkeerd worden door hen die angst hebben voor verandering….
Zo kan ik natuurlijk nog talloze vergelijkingen op noemen, dus nogmaals, met ALLES, maak JIJ de keuze.

Ik heb er erg veel plezier in, contact met de wereld van de Geesten is een leuk contact, een innig contact en is een wereld apart, het is werkelijk mooi om deze wereld te leren kennen. Het zou zonde zijn wanneer je deze wereld links zou laten liggen, want het kan jou enorm veel te bieden hebben.

De laatste seconden in de gangen van onze Tijd

Er is veel rumoer de laatste paar jaren op onze aarde, veel veranderingen vinden plaats op allerlei gebied, het lijkt alsof de tijd met ons op de loop is, maar niet alleen onze aarde ondervind grote veranderingen, ook ons Universum is zeer onrustig. Iedereen die een beetje oog heeft voor alles om zich heen, ziet vele en vele dingen veranderen. Niet alleen mensen veranderen, maar ook oude overtuigingen, politieke structuren, tradities, het klimaat en zo meer. Waarom veranderd alles toch zo snel? Wat is er met de mensen aan de hand en met onze natuur.
Vele en vele vragen voor diegene die zoekende zijn naar antwoorden op hun vragen.

Ik zal in het kort uitleggen wat er met onze aarde en universum aan de hand is en weet dat dit een model is die mijn werkelijkheid vorm geeft, voor een ieder kan dat anders zijn.

Al sinds mensheugenis spreken oude volkeren over een tijd van grote veranderingen, de Maya’s, de Egyptenaren, de Hopi indianen en vele andere. Vele profetieën werden gedaan over een tijd die zij de “eindtijd” noemen. Het boek openbaringen uit onze bijbel gaat in zijn geheel over deze eindtijd, een tijd van zeer grote ingrijpende veranderingen en ja lieve mensen, laten wij nu net toevallig in deze eindtijd leven! Wij leven precies in die tijd waar al eeuwen over gesproken en geschreven wordt!

Maar waarom nou een eindtijd? Wat is een eindtijd?
Alles verloopt en draait in cycli, onze aarde om de zon, ons zonnestelsel om het melkwegstelsel, het melkwegstelsel om een nog groter geheel, herfst, zomer, en natuurlijk voor elke vrouw zeer herkenbaar de maandelijkse menstruatie.
Onze evolutie verloopt in cycli, wij leven met z’n allen aan het eind van zo’n cyclus.
We hebben als mensheid een einde van een cyclus bereikt, een einde van één grote evolutie periode van de mensheid, maar niet alleen van de mensheid, ook de het dierenrijk, bomen en plantenrijk en het universum hebben een evolutie periode voltooid.

Wat gaat er dan met ons gebeuren?
We zullen één dezer dagen een gigantische sprong maken naar een begin van een nieuwe evolutie periode.
Evolutie verloopt in cycli, elke cyclus is gekoppeld aan een soort van draaiboek dat een thema bevat, die de mensheid doorlopen moet, om te kunnen groeien.
De afgelopen duizenden jaren hebben we al vele van deze cycli doorlopen, met elke keer een ander thema.
Nu is er nog iets anders aan de hand, ook deze afgezonderde evolutie perioden voor de mensheid zitten weer in een groter geheel, laat ik het voor het gemak even een pakketje evolutie perioden noemen, er bestaan meerdere pakketjes, deze pakketjes verlopen ook weer in cycli, dit kun je verspreid zien over miljoenen jaren.
Normaal gesproken is er een evolutie periode voorbij en brengt dat een nieuw thema met zich mee en evolueert alleen de mensheid weer een stapje verder. Er is nu een hele cyclus van evolutie pakketjes voltooid, dit heeft niet alleen invloed op de mensheid, maar voor ons hele Universum! Er is dus ook voor het Universum een evolutie periode voltooid!
We beleven sinds duizenden jaren onze werkelijkheid vanuit een drie dimensionale wereld, wij staan op het punt over te gaan, om een sprong te maken naar een vijf dimensionale werkelijkheid! Dit is een werkelijkheid, zoals je ook ongeveer in je dromen beleeft, vrij van tijd en ruimte! Dat is nog eens vreemd hè? Toch is het zo! Een ieder van ons zal in de loop der jaren geconfronteerd worden met de eerste tekenen van deze overgang.
Natuurlijk is het begrip dimensie een enorm beperkt begrip, het is meer een staat van werkelijkheid een bewustzijnsbeleving. Maar het is voor de meeste mensen redelijk goed voor te stellen wanneer ik het heb over een 5 dimensionale werkelijkheid. Een werkelijkheid waar tijd en ruimte een geheel ander begrip zullen zijn, We zullen interdimensionaal gaan worden, daar waar tijd en ruimte circulair in plaats van lineair zal zijn.

Maar gelukkig is het zo dat elke overgang van einde cyclus, naar begin cyclus niet abrupt is.
Alles wordt voorbereid op het begin van een nieuwe cyclus, zoals de overgang van zomer naar herfst, dit gaat niet abrupt, dit gaat geleidelijk aan, een paar weken voor de zomer kun je meestal al de eerste tekenen van de herfst zien, bladeren verliezen hun helderheid en sommigen vallen al op de grond.
De veranderingen die wij nu om ons heen zien zijn een voorbereiding op deze overgang naar een nieuwe evolutie periode.

Er zijn echter vele werelden en beschavingen in ons Universum aanwezig. Vele van deze beschavingen zijn verder ontwikkeld dan de mens, sommige minder en weer andere staan gelijk met ons.
Wanneer een mens dood gaat, sterft alleen het fysieke lichaam, de Geest, of Ziel, of hoe je het ook wenst te noemen, gaat inclusief persoonlijkheid en herinneringen naar een andere gebied die hoger in trilling is dan wat onze ogen kunnen waarnemen. Denk bijvoorbeeld aan een ventilator die zo hard draait, dat je de ventilatorbladen niet meer ziet, je kijkt er dwars doorheen, maar wil je er met je vingers doorheen, dan voel je wel degelijk aanwezigheid van een kracht!

Al deze trillingsgebieden zijn van elkaar gescheiden, elk in zijn eigen gebied, hierdoor is het voor ons mensen zeer moeilijk om andere trillingswerelden te betreden.
Een trillingsgebied wordt ook wel dimensie genoemd, ik persoonlijk vind dimensie een zeer relatief begrip, maar voor nu volstaat de term. Er zijn mensen aanwezig op onze aarde die het vermogen hebben om met andere werelden in contact te treden, via bijvoorbeeld helderziendheid, of andere zintuiglijke waarnemingen.
Eén van die dingen die plaats zullen gaan vinden in de komende evolutie periode is dat vele van deze gescheiden trillingswerelden, of dimensies, zullen samenvloeien tot één geheel, zonder scheidingen.
Hemel en aarde zullen één worden, dit zal een zeer vreemde gewaarwording worden voor ons allen!
De bijbel spreekt over een tijd dat de doden weer tot leven gewekt zullen worden, dit komt doordat de tot nu toe voor ons afgescheiden ‘Hemel’ met onze wereld zal versmelten tot één geheel! Hierdoor zullen alle eerder ‘gestorven zielen’ weer voor ons zichtbaar worden.
Vele werelden en vele beschavingen zullen zich verenigen met onze wereld, om samen een nieuwe evolutie periode in te gaan, waar samenwerking, liefde en respect voor en met de ander het uitgangspunt zal worden.

Deze geleidelijke overgang zal voor velen niet zonder slag of stoot gepaard gaan.
Er zijn op dit moment vele wezens uit het Universum bezig om deze overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen voor ons.
De sluiers naar andere dimensies worden alsmaar dunner en dunner, het zal voor iedereen mogelijk worden om, wanneer hij of zij ervoor open staat, om zichzelf zonder al te veel moeite te ontwikkelen en contact te maken met andere werelden.
Wanneer je dit wilt, dien je jezelf te ontwikkelen op een spirituele denkwijze, dit betekend jezelf te accepteren zoals je bent, te houden van jezelf, met alles erop en eraan, zonder oordeel.
Vele en vele gereedschappen voor jou zelfontwikkeling zijn op dit moment aanwezig in de vorm van boeken, cursussen en therapieën ect.

De onrust die nu gaande is vloeit voort uit tweestrijd. Energie vanuit het Universum met speciale eigenschappen dwingen ons op dit moment na te gaan denken over alles, zij dwingen ons een andere denkwijze te hanteren, die ons in staat stelt de overgang zonder al te veel moeilijkheden door te komen.
Om mee te kunnen in de komende tijd is het noodzakelijk jou denken om te gooien naar een meer spirituele denkwijze. Wanneer je dat niet doet zal het steeds moeilijker voor jou worden mee te gaan.

Vele oude beschavingen spreken over een eindtijd, deze eindtijd zal op een dag toch over moeten gaan naar een nieuwe tijd?
Zoals de overgang van zomer naar herfst staat er een dag, dat wij van de zomer naar herfst gaan.
Zo is het ook met deze overgang van evolutie periode.
De zeer uitgebreide en geavanceerde kalenders van de Maya’s vertellen ons dat we op 21 december 2012 de grote sprong zullen gaan maken. Over het jaar 2012 heb ik andere ideeën over, maar da’s een ander verhaal.
Deze datum wordt ondersteund door vele en vele gechannelde berichten, tevens komen steeds meer berichten vanuit de wetenschappelijke hoek, dat berekeningen hebben aangetoond dat we inderdaad aan het eind van een cyclus zitten.
Na deze overgang zullen er 1000 jaren van vrede en liefde over de planeet aarde heersen, zoals opgetekend door de oude profetieën.

Dit is in het kort wat er op dit moment gaande is. Ik kan jullie een ingewikkelder verhaal vertellen, meer technisch, deels wetenschappelijk onderbouwd, maar ook nu geldt weer, voor nu volstaat deze verklaring.
Hetgeen ik jou nu vertel is een achterhaalde waarheid van morgen.
Jou gidsen zullen ongetwijfeld spreken over de mooie tijden die ons te wachten staan.
Zij zullen hoogst waarschijnlijk proberen om jou inzicht te geven over deze tijd.

Wordt vervolgt……
pi_17728467
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:14 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
ik vroeg me af: is het zo dat we alleen maar expanderen/groeien door trial&error?
volgens mij wel, je hebt een inzicht, dat zet je om naar een uitvoerbaar idee en dat integreer je in je dagelijkse persoonlijkheid door het uit te proberen en beoordelen van de waarde van dat inzicht.

Beetje zoals je lichaam een muziekinstrument is, bijv. een trompet. Je geest leert eerst blazen, dan door de trompet de knopjes drukken het geluid en gaat alle knopjes 1 voor 1 af om de geluiden te leren (uitproberen). Dan maakt die combinaties met de knopjes voor muziekale stukken (ook weer uitproberen). Als de geest genoeg muziekstukken heeft ontwikkeld kan deze gespeeld worden voor anderen.

Die muziek wordt gespeeld voor een ander en die ander laat merken of die muziek wel of niet leuk klinkt (trial:componeren en spelen, error:als het stuk niet goed klinkt). Aan de hand van de reactie van de ander worden nieuwe stukken gecomponeerd. Uiteindelijke doel, een muziekstuk maken die bij iedereen een gemeenschappelijke snaar raakt?

Of een rietenmatje. Je ziel verzamelt zoveel mogelijk stukjes riet (expanderen) en als er genoeg stukken riet zijn vlecht je geest deze samen, en leert de beste manier om deze samen te vlechten.

maargoed dat gaat een beetje offtopic.

[ Bericht 7% gewijzigd door The_Shining op 15-03-2004 13:40:23 ]
pi_17731051
quote:
Op maandag 15 maart 2004 12:55 schreef The_Shining het volgende:

[..]

volgens mij wel, je hebt een inzicht, dat zet je om naar een uitvoerbaar idee en dat integreer je in je dagelijkse persoonlijkheid door het uit te proberen en beoordelen van de waarde van dat inzicht.

Beetje zoals je lichaam een muziekinstrument is, bijv. een trompet. Je geest leert eerst blazen, dan door de trompet de knopjes drukken het geluid en gaat alle knopjes 1 voor 1 af om de geluiden te leren (uitproberen). Dan maakt die combinaties met de knopjes voor muziekale stukken (ook weer uitproberen). Als de geest genoeg muziekstukken heeft ontwikkeld kan deze gespeeld worden voor anderen.

Die muziek wordt gespeeld voor een ander en die ander laat merken of die muziek wel of niet leuk klinkt (trial:componeren en spelen, error:als het stuk niet goed klinkt). Aan de hand van de reactie van de ander worden nieuwe stukken gecomponeerd. Uiteindelijke doel, een muziekstuk maken die bij iedereen een gemeenschappelijke snaar raakt?

Of een rietenmatje. Je ziel verzamelt zoveel mogelijk stukjes riet (expanderen) en als er genoeg stukken riet zijn vlecht je geest deze samen, en leert de beste manier om deze samen te vlechten.

maargoed dat gaat een beetje offtopic.
hmmm....trial & error dus. Than life will be no picnic...... of toch wel?

[ Bericht 2% gewijzigd door Oo-blackgirl-oO op 15-03-2004 15:12:13 ]
pi_17732266
quote:
Op maandag 15 maart 2004 14:53 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
hmmm....trial & error dus. Than life will be no picnic...... of toch wel?
"we" zijn bijna klaar met alle errors, daar doelt YourGuardian op
pi_17744694
Ok ik heb een vraagje.

Ik heb sterk het gevoel en idee dat er hier een geest in ons huis rondzweeft die allerlei irritante dingen doet.

Hoe kan ik zeker weten of dat echt zo is,
en hoe kan ik er zelf iets aan doen zonder een of andere geestenuitdrijver?

Edit- Misschien is het geen geest maar ik heb zowiezo sterk het gevoel dat het met iets spiritueels heeft te maken, dus misschien een andere oorzaak dan een geest, geest was gewoon het eerste wat in me opkwam....

wat er dus gebeurt zijn allerlei irritante dingen met objecten. Niets met personen.

nog een x edit- Waar ik net aan denk is het misschien het volgende, mijn eigen geest die zeg maar vecht tegen mijn ego en het op die manier uit????

Ik weet het nu echt niet meer wat het kan zijn...

Dit is echt serieus dus

[ Bericht 15% gewijzigd door psiii op 16-03-2004 00:19:11 ]
pi_17749251
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 00:00 schreef psiii het volgende:
Ok ik heb een vraagje.

Ik heb sterk het gevoel en idee dat er hier een geest in ons huis rondzweeft die allerlei irritante dingen doet.

Hoe kan ik zeker weten of dat echt zo is,
en hoe kan ik er zelf iets aan doen zonder een of andere geestenuitdrijver?

Dit is echt serieus dus
wat doet die geest precies dan?
wat bij mij toen geholpen heeft is het volgende: zodra ik maar de trap naar boven op liep kreeg ik een angstaanjagend gevoel ik wist dat er iets of iemand was die er niet hoorde, elke keer als ik dus naar boven liep zij ik in mezelf ga weg hier hou er mee op .
op een gegeven moment heb ik salie blad gebrand en ben mijn hele huis doorgegaan om te kijken waar de negatieviteit zat(salieblad gaat n.l heel erg roken op de plekken waar veel negativieteit zit)
en toen ik de trap opliep begon het inderdaad heel erg te roken,ook op de slaapkamer van mijn dochter (die toen heel erg slecht sliep) begon het te roken ik heb mijn hele huis schoongebrand maar toch bleef ik het gevoel houden.
afijn heb op een gegeven moment toch maar een kennis ingeschakeld die doormiddel van zijn gidsen die persoon heeft weg gehaald mijn conclusies waren dus wel degelijk goed er was hier dus iets of iemand. maar wat voor een gevoel geeft het jou dan ?
groetjes
pi_17751256
DEEL 2 cursus ‘Channelen in Balans’

Dit stukje geschreven door mijn Gidsen vertelt jou op een luchtige wijze over ons begrip van Gidsen.
Natuurlijk is dit ook weer vrij relatief en wellicht hebben jullie er een andere kijk op.

-Channeling 15 maart 2004-
Dag lieve vrienden, kunnen jullie mij op een simpele manier uit de doeken doen wie of wat jullie zijn?

Met alle genoegen. We zullen het proberen simpel te houden, overeenkomstig jou wens. Ten eerste dien je heel goed te weten wat universele energie is. De bouwstof waar alles uit gecreëerd is, deze stof dient als intermediair tussen elke creatie in dit universum. Wij zijn niet meer dan een hoop bij elkaar geraapt zooitje universele stof. Dit klinkt niet erg respectabel, maar vergis je niet wanneer wij jou vertellen dat wij jou hebben moeten leren om jezelf vanuit het ‘niets’ te leren (her)kennen zoals je nu bent. Ook jij bent gecreëerd vanuit het stof van het universum. Probeer hierbij niet uit te gaan van een oorsprong, stel vanaf nu dat jou oorsprong ligt in het feit dat jij letterlijk gecreëerd bent door universele intelligentievormen. We hebben het hier louter over jou fysieke verschijning, want daar gaat het hier nu even om. Jullie doen op aarde een ervaring op, gebaseerd op elk aspect van het universum. Creatie, instandhouding en vernietiging. Jullie leren alle aspecten van het universum ervaren in een fysiek lichaam. Zonder Gidsen zouden jullie fysieke lichamen niet kunnen functioneren. Gidsen is een zeer beperkt begrip, maar voor nu zullen we trachten een zo duidelijk en simpel mogelijk universeel beeld te schetsen van wie wij zijn. Universele stof leert en groeit door ervaring op te doen.
Maar om te kunnen ervaren zijn prikkels nodig van buitenaf. Universele energie kan niets ervaren zonder een voorbeeld te hebben, want hij kan zich louter bewegen van punt A naar B wanneer ‘iets’ hem prikkelt om van A naar B te bewegen. Stel je nu eens voor dat wij jou Prikkels zijn en jij de universele energie die zich van punt A naar B beweegt. Wij zijn jou prikkels, jou inspiratiebron. Wij kunnen jou niet prikkelen wanneer wij zelf ook niet geprikkeld worden om te bewegen. Dit gaat al maar door. Vooraf hebben we een heel scala aan indrukken voor jullie klaargelegd om jullie te triggeren je van punt A naar B te bewegen, het klinkt wellicht oneerbiedwaardig, maar jullie zijn net een ezel die een wortel aan een touwtje wordt voorgehouden. Maar ook wij lopen achter die wortel aan. De hoeveelheid en de hoedanigheid van deze prikkels hangt samen met jullie evolutie, jullie groeisnelheid om het zo maar even te zeggen. Zoals een goede wijn dient deze te rijpen, de menselijke geest doet niet anders dan rijpen, of evolueren. Wij zijn er slechts om jou extra attent te maken op die prikkels, passend bij jou staat van bewustzijn. Stel je een grote bak met speelgoed voor die je aan een kind geeft, hij zal er flink mee aan de haal gaan, maar na verloop van tijd zal hij ‘verveeld’ gaan geraken en op zoek gaan naar nieuw speelgoed. Dit verveeld raken verloopt synchroon aan de groei van bewustzijn. Wij zullen jou elke keer moeten triggeren om het nieuwe speelgoed welke wij jou voorhouden te doen vinden, want dit zal jou weer verder helpen op jou weg naar punt B, dit bevorderd hierbij natuurlijk weer het rijpingsproces van jou geest. Jullie zijn als mensheid, collectief uitgekeken op het oude speelgoed en beginnen zich te vervelen. Het collectieve menselijke bewustzijn vraagt om ander en nieuw speelgoed, voldoende speelgoed om het volgende evolutiestadium mee in te gaan. Dit speelgoed zullen wij jullie geven, jullie krijgen ons oude speelgoed, er zullen geheel nieuwe prikkels van zowel binnen uit als buiten jullie gegeven worden. Natuurlijk zal onze rol een andere worden, tevens zal jullie ervaringsgebied als mensheid een andere woorden, maar hoe dat precies allemaal in elkaar steekt vragen jullie zelf maar eens aan jou eigen Gidsen.
Iedere prikkel, of gids is van een bepaalde orde, om weer even bij dat speelgoed terug te komen, je hebt een prikkel die auto heet, of pop, klei, of kleurpotloden. Elke prikkel, of gids symboliseert een energie van bepaalde orde. Deze prikkels zijn zelfbewuste intelligentievormen die jou stimuleren de prikkel zo optimaal mogelijk te gebruiken, het uiterste er uit te halen, om vervolgens over te gaan op een volgende prikkel, of Gids, Gidsen komen en gaan, het is een dynamisch gebeuren, constant in beweging, je trekt aan en stoot af.
Jou fysieke en geestelijke ervaring tijdens dit leven speelt zich af in een zogenaamd ervaringsgebied, elk ervaringsgebied brengt specifieke eigenschappen met zich mee, Jou Hogere zelf bepaald welk ervaringsgebied hij tijdens een leven aan wil gaan, hij zal een ervaringsgebied kiezen die op dat moment het beste past bij zijn bewustzijn. Er kunnen verschillende levens gewijd worden aan verschillende ervaringsgebieden. Maar wij willen ons voor nu even beperken tot dit huidige leven. Een ieder van jullie vervult op het moment een bepaald ervaringsgebied. Hiervoor draag je een gids bij jou die alles af weet van dat ervaringsgebied, het is als een timmerman die jou alles kan vertellen over het timmermans vak, maar vraag hem niet wat te vertellen over het vak van grafisch vormgever, daar weet hij vrijwel niets van. Deze gids wordt in jullie bewoordingen ‘Hoofd gids’ of Aartsengel genoemd, deze gidsen hebben door de duizenden jaren heen namen gekregen zoals Michael, Gabriel. Raphael, ect. Allen staan symbool voor een ervaringsgebied. Wij echter kennen geen namen, slechts ervaringsgebieden. Maar mensen zijn dol op kaders en omlijningen, anders denken ze verstrikt te raken in hun eigen geest.
Tijdens jou leven op het aardse vlak bewandel je een bepaalde richting of levenspad. Wanneer bijvoorbeeld het opdoen van ervaring in de muziekbranche in jou ervaringsgebied past, zul je een gids aantrekken die alles over de muziekbranche afweet. Deze gids heeft weet van elke tak van sport in de muziekbranche en zal jou aansporen ervaring op te doen en het uiterste eruit te halen.
Je trekt een gids aan wanneer een interesse is gekweekt voor een bepaald ervaringsgebied. Natuurlijk kan dat vanuit jullie oogpunt ook een negatief ervaringsgebied zijn. Gidsen kunnen goed of slecht zijn, vanaf onze kant is er geen verschil en wij dienen jullie allemaal met liefde, jullie vrije wil maakt dat wij jou inspireren op welk gebied dan ook.
Je trekt aan waardoor je op het moment door geprikkeld wordt. Dit kan van binnen uit of van buitenaf gebeuren. U vraagt en wij dienen. U roept en het Universum geeft.
Jullie ontdekken op het moment dat communicatie met ons mogelijk is, op deze manier kun je het uiterste uit jou ervaringsgebied halen, op deze manier zijn wij in staat een nog grotere inspiratie te worden en jullie een groter spectrum van onze aanwijzingen op te laten vangen waardoor je in staat bent jou leven optimaal te leven en er uit te halen wat er uit te halen valt.
Laat deze communicatie jou leven rijker maken, als een lekker glas wijn bij een goede maaltijd en als het dessert na de maaltijd. Door met ons contact aan te gaan zullen vele deuren geopend worden en zul je toegang tot ruimten kunnen verkrijgen die immer voor jou verborgen waren, ga het avontuur samen met ons aan, want jullie geluk is ons geluk. Lach met ons en huil met ons, dans en zing met ons, laat ons bewust binnen in jullie harten en ontvang ons nieuwe speelgoed. Leer met ons jou Hologram vorm te geven, en wordt de regisseur van jou eigen film.

Is dit een te begrijpen verhaaltje?

Ik zal zien of het forum dit zal begrijpen.
Dank voor dit antwoord.

Wordt vervolgt…..
  FOK!fotograaf dinsdag 16 maart 2004 @ 12:50:31 #42
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17751648
Aardig verhaal, en inderdaad, het is niet op alle punten voor mij te volgen. Dit komt meer omdat ik mij nooit heb ingelaten met dit soort materie. Ikwas dat ook voorlopig niet van plan, omdat ik vind dat ik eerst mezelf en de wereld om me heen goed moet kennen, voordat ik daarbuiten ga kijken. Er zijn nog genoeg ervaringen voor me hier. Wel grappig dat ze het op deze manier uitleggen. Zijn dit soort verhalen ook voor jou nog enigzins verhelderend, of is het ouwe koek?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_17751783
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:27 schreef YourGuardian het volgende:
DEEL 2 cursus ‘Channelen in Balans’
Wederom bedankt Guardian en jouw gidsen Het is weer eens humoristisch gebracht... heerlyk Op naar deel III
pi_17752095
YouGuardian,

Dit topic gaat niet zozeer over gidsen etc, als wel over jouw visie op het spirituele. Daarom stel ik voor de topictitel dienovereenkomstig te wijzigen. En dit voorgesteld hebbende, ga ik dat ook maar gelijk doen
  dinsdag 16 maart 2004 @ 13:14:25 #45
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_17752163
meer!!!
De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
pi_17752357
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:50 schreef freud het volgende:
Zijn dit soort verhalen ook voor jou nog enigzins verhelderend, of is het ouwe koek?
Dag beste Freud,

Telkens wanneer ik een zo een verhaal schrijf zie ik dingen weer in een ander perspectief, zo denk ik alles door te hebben en dan blijkt het toch net weer even iets anders in elkaar te zitten, Zo denk ik een mooi beeld gevormd te hebben en zo wordt dat beeld weer ongevormd in een ander beeld. Telkens maakt de ene illusie plaats voor een hogere op universele waarheid gebasserde illusie. Ik kan nooit met stelligheid vermelden hoe ik mezelf over een paar dagen zie. En weet je, ik denk dat dat juist oke is, Go with the flow, laat je meevoeren op de golven en probeer niet op die ene golf te blijven surfen, dat wordt saai

Even on-topic. Lees het verhaaltje in de topic 'is er iets magisch gaande' ligt een stukje van de sluier op van wat er nu volgens mijn Vrinden uut de Hemelen in het universum aan de gang is...

Baye Baye
pi_17752671
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:10 schreef iteejer het volgende:
YouGuardian,

Dit topic gaat niet zozeer over gidsen etc, als wel over jouw visie op het spirituele. Daarom stel ik voor de topictitel dienovereenkomstig te wijzigen. En dit voorgesteld hebbende, ga ik dat ook maar gelijk doen
Dit is een gekke titel natuurlijk, Verander hem dan naar 'On-line cursus automatich schrift' want er komt nog meer en dat is niet zo zeer mijn mening, maar da's gewoon een algemeen goed, wil je leren channelen, dan dien je je aan een aantal spelregels te houden, deze zijn universeel.

Dus...ITjer Weer veranderen...
pi_17752789
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:40 schreef YourGuardian het volgende:
Dus...ITjer Weer veranderen...
Zo beter?

Oh wacht ik zie dat ik zelfs je spelfout overgenomen heb..
pi_17760219
quote:
Doen jullie mee?
hoi YG

eigenlijk ben ik een ander contact gewend met mijn gidsen, ik ben niet zo van channelen omdat ik het niet prettig vind om me te laten "overnemen" en op "standby" staan (tja zo komt channelen vaak een beetje bij mij over). Maargoed, afgelopen zondag had ik even een dipje. Dus bij wijze van cadeautje wilden me gidsen me iets "fysiekers" geven dan het gebruikelijke contact.

Ik dus achter mijn pc zitten, met mijn tekentablet en photoshop aan en gezegd "nou neem me maar over jongens!"
Duurde ongeveer 20 sec., dit kwam eruit: tekening 1 en tekening 2. De eerste is niet compleet, persoonlijke stukje eruitgeknipt. De eerste begon met het gezicht, en daarna een hartje met "Hoi" 2e vond ik ook erg grappig, "Een <hartje> van Meg"

Nouja na de channeling voelde ik me best happy
Het is best leuk, maar ik prefereer mijn "normale" contact.
pi_17761085
Beste your Guardian

Mooi geschreven door je gidsen word me heel wat duidelijk ik vroeg aan jou een tijdje geleden of jij de namen michael en gabriel kende maar kreeg toen geen antwoord nu wel dus bedank je gidsen maar voor het antwoord en ga gewoon zo door
groetjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')