quote:Goede zet van SB als je serieus genomen wilt worden door de anderen.. NOT... Wat een arrogant eikel is het toch.. zal het wel goed kunnen vinden met Bush
Leiders G8 moeten Italiaans kennen
GENUA - Premier Berlusconi van Italie heeft zijn gasten, de leiders van de belangrijkste industrielanden, vrijdag getrakteerd op een redevoering in zijn eigen taal.Tolken waren niet aanwezig. Volgens een woordvoerder van president Poetin van Rusland voelden de leiders, die geen van allen Italiaans verstaan, zich nogal opgelaten. Sommigen, zoals de Duitse bondskanselier Schröder, richtten de blik door het raam naar buiten. Poetin maakte volgens de zegsman van de gelegenheid gebruik om een gesprek aan te knopen met zijn buurman, de Canadese president Chretien. Pas na de toespraak kreeg men een papier met de vertaling.
Aan de andere kant, ik erger me wel altijd aan Trix die geen Nederlands spreekt bij dat soort gelegenheden, maar dat ligt dan ook anders. Dan gaat het meer om dat ze iets zegt dan om wat ze zegt.
quote:Toen Bush op staatsbezoek was in Spanje spraak hij toch wel behoorlijk goed Spaans tegen premier Aznar. Dat moet ik hem toch nageven.
Op zondag 22 juli 2001 23:54 schreef dontcare het volgende:Maar wel een domme move van SB, hij weet toch dat Bush alleen plat texaans verstaat ??
[onzinmode]
quote:Hoezo 'gewoon engels'?
Op maandag 07 januari 2002 12:52 schreef Barisje het volgende:
waarom praten ze toch niet gewoon Engels met elkaar?
quote:Wereldvoertaal
Op maandag 07 januari 2002 14:26 schreef X-Ray het volgende:[..]
Hoezo 'gewoon engels'?
quote:Oh?
Op maandag 07 januari 2002 14:30 schreef Cheiron het volgende:[..]
Wereldvoertaal
Grappig, ik was in de veronderstelling dat de eerste taal Chinees is, gevolgd door het Spaans en dan pas het Engels.
Dat de meeste films en liedjes in Nederland Amerikaans zijn wil niet zeggen dat dat de wereldvoertaal is hoor.
Wat Europa betreft, daar is de grootste taal met voorsprong Duits dus...
quote:Wat een vaag bericht. Er waren geen tolken aanwezig. Hoe kan dat nou? Poetin kan ook geen Engels. Die spreekt Russisch en Duits. Tenminste, Beatrix kon eerst ook alleen via een tolk met hem praten, maar laten lukte het in het Duits. Ik zie de premier van Frankrijk nou ook niet zo snel een hele toespraak in Engels houden (alhoewel hij 't wel kan). Ook Schröder is niet zo iemand die snel een hele toespraak in het Engels houdt.
Op zaterdag 21 juli 2001 09:42 schreef calvobbes het volgende:
Bron:
Teletekst pagina 192 zaterdag 21 juli
[..]Goede zet van SB als je serieus genomen wilt worden door de anderen.. NOT... Wat een arrogant eikel is het toch.. zal het wel goed kunnen vinden met Bush
[Dit bericht is gewijzigd door VAK op 07-01-2002 17:51]
quote:Engels is een internationale taal, een taal die iedereen wel een beetje spreekt. Frans, Spaans, Duits en zeker Chinees zijn dat niet.
Op maandag 07 januari 2002 17:34 schreef X-Ray het volgende:[..]
Oh?
Grappig, ik was in de veronderstelling dat de eerste taal Chinees is, gevolgd door het Spaans en dan pas het Engels.
Dat de meeste films en liedjes in Nederland Amerikaans zijn wil niet zeggen dat dat de wereldvoertaal is hoor.
quote:Frans, Spaans en Duits zijn wel degelijk wereldtalen. Maar vraag niet aan een willekeurige Brit of Amerikaan (tenzij Amerikaanse Hispanic) of hij/ zij een van die talen spreekt. Andersom natuurlijk ook niet. Duitsers en Fransen spreken in veel gevallen ook geen talen over de grens. Maar in Europa zijn er denk ik meer Duits- en Franstaligen dan Engelstaligen
Op maandag 07 januari 2002 23:37 schreef Carterman het volgende:[..]
Engels is een internationale taal, een taal die iedereen wel een beetje spreekt. Frans, Spaans, Duits en zeker Chinees zijn dat niet.
quote:Pardon?
Op maandag 07 januari 2002 23:37 schreef Carterman het volgende:[..]
Engels is een internationale taal, een taal die iedereen wel een beetje spreekt. Frans, Spaans, Duits en zeker Chinees zijn dat niet.
Frans is op bijna het gehele Afrikaanse continent een taal waar je zeer goed mee uit de voeten kan en als je in midden, oost, zuid-oost Europa en Rusland bent dan is Duits daar de internationale voertaal.
Het is een fabel dat Engels 'de internationale voertaal' is, alleen omdat dat in Nederland toevallig zo is.
Ik denk dat Spaans wereldwijd dus de meest gesproken taal is. Binnen Europa lijkt me dat toch Engels.
quote:Binnen Europa Engels niet. Alleen in de UK, Ierland en op Malta is Engels de officiele taal, en van de republiek Ierland weet ik dat nog niet een zeker (dat zal Bob Rooney wel weten). Duits en Frans worden in Europa echt veel meer gesproken.
Op dinsdag 08 januari 2002 16:22 schreef Jimmy het volgende:
Er is trouwens ook niet 1 chinese taal, maar enorm veel verschillende talen zoals onder andere Mandarijns en Kantonees.Ik denk dat Spaans wereldwijd dus de meest gesproken taal is. Binnen Europa lijkt me dat toch Engels.
Frans wordt gesproken in: Frankrijk, een deel van Belgie, een deel van Luxemburg, een deel van Zwitserland en volgens mij ook een klein stukje van Italie (Valle D'Aosta als ik mij niet vergis)
Duits wordt gesproken in: Duitsland, Oostenrijk, Liechtenstein, een groot deel van Zwitserland, een stukje Luxemburg, een klein stukje Belgie en een stukje Italie (Sud - Tirol)
Als je dan bedenkt dat Duitsland meer inwoners heeft dan de UK en Ierland bij elkaar, dan denk ik dat het duits taal nummer 1 van Europa is.
Duitsland 82 miljoen
Zwitserland 4 miljoen duitstaligen
Oostenrijk 5 miljoen
Polen 1 miljoen duitstaligen
Tjechie 400.000 duitstaligen
Hongarije 300.000 duitstaligen
Dus....
quote:Exact, maar ik wist niet dat in sommige Oost- Europese landen ook veel mensen het Duits als werkelijke moedertaal hebben. Ik weet wel dat de meeste Polen, Tsjechen en Hongaren goed Duits spreken, maar niet dat ze het daadwerkelijk als moedertaal hebben.
Op dinsdag 08 januari 2002 17:47 schreef X-Ray het volgende:
Duits is met voorsprong de grootste taal in Europa ja:Duitsland 82 miljoen
Zwitserland 4 miljoen duitstaligen
Oostenrijk 5 miljoen
Polen 1 miljoen duitstaligen
Tjechie 400.000 duitstaligen
Hongarije 300.000 duitstaligenDus....
quote:Overblijfsel van de 2e wereldoorlog
Op dinsdag 08 januari 2002 18:48 schreef Leatherface het volgende:[..]
Exact, maar ik wist niet dat in sommige Oost- Europese landen ook veel mensen het Duits als werkelijke moedertaal hebben. Ik weet wel dat de meeste Polen, Tsjechen en Hongaren goed Duits spreken, maar niet dat ze het daadwerkelijk als moedertaal hebben.
En heel vroeger was Duits de taal waarin de bijbel als eerste werd vertaald en daarom was de verspreiding zo groot.
Kijk maar, ook op veel plaatsen verspreid in de Balkan en Rusland en zo
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 09-01-2002 09:15]
Okee de moedertaal die het meest wordt besproken is Duits in europa. Maar de tweede taal van de meest mensen is dat dan niet Engels?
quote:
Op maandag 07 januari 2002 17:34 schreef X-Ray het volgende:[..]
Oh?
quote:In Nederland spreekt men wel engels vaak ja.
Op woensdag 09 januari 2002 21:03 schreef Barisje het volgende:[..]
in derde wereld landen met veel inwoners(china) misschien. Maar hier spreken we toch gewon Engels en gene chinees of spaans?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |