abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18621399
Ik ken meerdere mensen die een absoluut gehoor hebben. Voor hen hebben tonen/toonsoorten dus bepaalde "kleuren", bijv F mineur is roodachtig terwijl A majeur groen is, ik noem maar wat. Dit is iets dat aangeboren is, die mensen hebben het altijd zo ervaren.

Ik heb zelf wel ervaring met synestesie in de zin van bijv muziek/geluid voelen of zien, maar dat was onder invloed van psychedelica. Best interessant.
Unox, the worst operating system.
pi_18622770
quote:
Op donderdag 22 april 2004 22:58 schreef Schorpioen het volgende:
Ik ken meerdere mensen die een absoluut gehoor hebben. Voor hen hebben tonen/toonsoorten dus bepaalde "kleuren", bijv F mineur is roodachtig terwijl A majeur groen is, ik noem maar wat. Dit is iets dat aangeboren is, die mensen hebben het altijd zo ervaren.

Ik heb zelf wel ervaring met synestesie in de zin van bijv muziek/geluid voelen of zien, maar dat was onder invloed van psychedelica. Best interessant.
Haha, ja Heel bekend! Voor mij hebben muziek en tonen ook altijd een bepaalde kleur. Maar als ik vraag of een toon iets 'bruiner' of 'roder' kan, krijg ik altijd rare blikken.
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
  vrijdag 23 april 2004 @ 00:25:04 #28
63792 0d1n
Introvert iNtuitive raTional
pi_18623631
quote:
Op donderdag 22 april 2004 23:47 schreef gathering_storm het volgende:

[..]

Haha, ja Heel bekend! Voor mij hebben muziek en tonen ook altijd een bepaalde kleur. Maar als ik vraag of een toon iets 'bruiner' of 'roder' kan, krijg ik altijd rare blikken.
Dit lijkt mij echt ZOOO vet

Hou zou jij een wereld zonder de kleur associaties voorstellen dan?? (leuk/saai/eng)

En heb jij ooit een zwart/wit film gezien??

Ik zie letters in 1 kleur en hoor alleen muziek .. Ook bij muziek heb ik weel vage beelden maar dan echt vage associaties.. Niet sterk..
Mundus vult decipi
  vrijdag 23 april 2004 @ 10:10:30 #29
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_18627493
Ik word er af en toe wel een beetje gek van... vooral als ik 's avonds in bed op de koptelefoon een muziekje wil luisteren. Wat ik graag zou willen is lekker muziek luisteren in het donker, maar wat ik zie is een heel erg bewegend en vloeiend kaleidoscopisch en psychedelisch kleurenpalet.

Heb ook al eens gehad dat ik misselijk werd van muziek en ik heb ook een keer jeuk gekregen van muziek

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_18628933
Hey ja,dat heb ik ook
Mijn dagen zijn allemaal zwart
  vrijdag 23 april 2004 @ 12:21:48 #31
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_18630436
offtopic getroll verwijderd.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 23 april 2004 @ 20:19:57 #32
63792 0d1n
pi_18640403
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 10:10 schreef Verbal het volgende:
Ik word er af en toe wel een beetje gek van... vooral als ik 's avonds in bed op de koptelefoon een muziekje wil luisteren. Wat ik graag zou willen is lekker muziek luisteren in het donker, maar wat ik zie is een heel erg bewegend en vloeiend kaleidoscopisch en psychedelisch kleurenpalet.

Heb ook al eens gehad dat ik misselijk werd van muziek en ik heb ook een keer jeuk gekregen van muziek

V.
Ik ook , en jeuk van muziek.. Kan aan de frequentie liggen hoor.. Ik had ooit iets gevonden over frequenties die allergische reacties opleveren ..

En er zijn meer van die frequenties maar zal wel een associatie onbewust zijn die je zag..

Denk je dat er relaties zijn met de beelden, de psychedelische kleurenpaletten en associaties die je in je achterhoofd hiermee hebt?? Zou je kunnen verklaren waarom je misselijk werd??Denk je dat er relaties zijn met de beelden, de psychedelische kleurenpaletten en associaties die je in je achterhoofd hiermee hebt?? Zou je kunnen verklaren waarom je misselijk werd??
Mundus vult decipi
pi_18640842
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 00:25 schreef 0d1n het volgende:

[..]

Dit lijkt mij echt ZOOO vet
Hou zou jij een wereld zonder de kleur associaties voorstellen dan?? (leuk/saai/eng)
En heb jij ooit een zwart/wit film gezien??
Hmm, da's een heel goeie vraag... Ik heb daar nooit zo bij stilgestaan. Ik heb geen idee of het voor mij echt een gemis zou zijn, alhoewel ik die kleurassociaties wel grappig vind. Het voegt toch iets toe Denk wel dat het een stuk saaier zou zijn, nu kan ik muziek en woorden echt onderverdelen in kleurtjes. En ik kijk regelmatig naar zwart-witfilms, maar zie weldegelijk kleur
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
  vrijdag 23 april 2004 @ 20:45:46 #34
63792 0d1n
pi_18640896
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 20:43 schreef gathering_storm het volgende:

[..]

Hmm, da's een heel goeie vraag... Ik heb daar nooit zo bij stilgestaan. Ik heb geen idee of het voor mij echt een gemis zou zijn, alhoewel ik die kleurassociaties wel grappig vind. Het voegt toch iets toe Denk wel dat het een stuk saaier zou zijn, nu kan ik muziek en woorden echt onderverdelen in kleurtjes. En ik kijk regelmatig naar zwart-witfilms, maar zie weldegelijk kleur
Weetje.. Ben eigenlijk best wel jaloers!

*Grin*

vandaar dat ik ook ZO GRAAG een keer dat effect zou willen mee maken
Mundus vult decipi
pi_18646826
Mijn i is geel, mijn a rood, mijn u bruin, mijn e blauw. Voor de y en de o heb ik eigenlijk geen kleuren.

Voor de rest nergens meer last van hoor
pi_18680771
Ooit een documentaire over gezien van Noorderlicht geloof ik. Mega-interessant. Wou dat ik het had. Mijn mama heeft wel zoiets met de dagen van de week en dat die dan in lijnen omhoog en omlaag gaan geloof ik. Je hebt ook mensen die dingen voor zich zien bij het proeven van bepaald eten...
Tegels kunnen een stoep vormen...
  maandag 26 april 2004 @ 01:22:25 #37
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_18685108
quote:
Op vrijdag 23 april 2004 20:19 schreef 0d1n het volgende:

Denk je dat er relaties zijn met de beelden, de psychedelische kleurenpaletten en associaties die je in je achterhoofd hiermee hebt?? Zou je kunnen verklaren waarom je misselijk werd??Denk je dat er relaties zijn met de beelden, de psychedelische kleurenpaletten en associaties die je in je achterhoofd hiermee hebt?? Zou je kunnen verklaren waarom je misselijk werd??
Vraag je alles twee keer? Vraag je alles twee keer?

Maarre, ik heb verder geen beelden, alleen van die kleuren die spacy in elkaar overvloeien.

En misselijk werd ik vooral van de stereo-effecten van die plaat, meen ik. Duizelig en misselijk.

Verder heb ik, zoals ik in het topic waarnaar ik in een eerdere post hier verwees al schreef, kleuren bij de dagen van de week en de maanden van het jaar. Verder hebben sommige letters en cijfers kleuren.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')