Het komt nogal eens voor , het blijkt gewoon dat bepaalde gebiedjes van je hersenen de signalen doorgeven aan andere gebiedjes die er eigenlijk niks mee te maken hebben.
daardoor "horen" mensen bv een groene kleur , en "zien" ze een prikkelend gevoel.
Kasta
quote:
Voordat ik slapen gaan concentreer ik me altijd op een bepaalde kleur. Welke kleur dat hangt af van hetgene ik die volgende dag ga doen. SERIEUS !!! Als ik namelijk een goed gesprek met iemand moet hebben "slaap" ik altijd wit. De volgende morgen ben ik dan heel open "ingesteld"
quote:
op 12-23-1999 om 01:20 AM schreef Verbal het volgende:
Deze vraag zal de meesten van jullie vreemd voorkomen, maar ik stel 'm toch maar even.
De dagen van de week, de maanden, maar ook bepaalde getallen en letters hebben voor mij een kleur. Dat is niet iets dat ik ooit heb bedacht, dat is voor mij gewoon zo (nee lieverds, ik heb niet gedronken, gerookt of gesnoven). Als ik bijvoorbeeld met iemand afspreek voor zaterdag, dan zie ik een groene kleur voor me. Niet dat dat hinderlijk is hoor, het is gewoon zo. Ik ben in mijn 31-jarig bestaan slechts twee mensen tegengekomen die dat ook hebben, en dan krijg je dus werkelijk vreemde gesprekken:
'Donderdag is bruin.'
'Nietes, je bent gek man, donderdag is blauw!'
'Nietes'
'Welles' etc.
Wat ik nou graag wil weten (serieus ajb) is of er mensen zijn die dit ook hebben, en anders of ze er misschien een verklaring voor hebben. Ik ben er in ieder geval nog niet achter....
dat heb ik ook wel ja
zaterdag is zwart bij mij, maandag is blauw dinsdag is groen, woensdag is rood, zondag is goudkleurig
alleen donderdag en vrijdag heb ik niet een uitgesproken kleur voor
Ik heb het er weleens met iemand over gehad en die heeft hetzelfde als jou, ook in kleuren. Zij dacht dat het van de kalender op de kleuterschool was. Daar had elke dag een kleur.
Misschien kan je nagaan of jij niet zoiets had, een kalender met kleurtje, agenda ofzoiets
------------------
Ik weet geen signature!
[Dit bericht is gewijzigd door An-ja (Datum 23 December 1999).]
Verder zie ik ook nogal eens groen geel, niet zo gek daar me kamer ook in die kleuren behangen is.....
Kun je wel een mooie poll mee maken.:0
Telling some one that he can go to hell in such a way that he is looking forward to the trip
Ik heb een keer een artikel gelezen over mensen die overal kleuren aan verbinden. maak je er maar niet druk om ofzo, maar eigenlijk is het ee soort ziekte, nog erfelijk ook. Je wordt er mee geboren en komt er nooit meer vanaf. Niet dat het erg is, maar het is eigenlijk gewoon iets wat stiekem fout gaat in je hersenen.
Jij hebt dus een speciaal chemisch reactietje in je hoofd wat anderen meestal niet hebben. Maar het is voor de rest onschuldig. beschouw het als een moedervlek ofzo, die heb je, geen flauw idee waarom!
(Ikzelf zit nml onder de moedervlekken en sproeten!!)
Noem es een kleur onder de tien...
En dan bij een schouderophaal zeggen:" Vrijdag "
Een beetje offtopic, maar wel humor...
Ik geloof in aliens en in geesten en een leven na de dood, maar mijn nuchtere Drentse hersenen kunnen dit niet bevatten... Sorry!
Maar ja, even goeie vrienden...
Gegroet,
Djeez
beetje off-topic, maar als ik een boek lees (je weet wel een stapel faxen), en het is een goed boek (Stephen King ofzo) dan ga ik zo in het verhaal op, dat het zich als een film afspeelt in mijn hoofd....het wordt ECHT gevisualiseerd....(Stephen King zelf noemt dit "door het gat in het papier vallen")
tot het extreme...als ik een boek lees met een flinke sneeuwstorm in het verhaal, kijk ik elke keer, als ik door iets of iemand uit mijn 'trance' gehaald, uit het raam om te zien hoeveel sneeuw er ligt
Ik was in de overtuiging dat iedereen dat had , totdat mijn broer mijn vertelde dat hij GEEN ENKELE visualisatie bij geschreven woorden heeft.
Om een lang verhaal kort te maken...
wanneer ik aan dagen denk , komt er een visualisatie boven, en geen kleur...
de beelden wisselen, en zijn dus eigenlijk gewoon errug levendige 'memoires'...denk ik...
Of ik ben gewoon gestoord, dat zou ook kunnen...
Ik weet de naam ff niet, en ik heb ook geen idee of het er uberhaupt iets mee te maken heeft, maar mischien een idee om te informeren.......
quote:
Maar het is voor de rest onschuldig. beschouw het als een moedervlek ofzo, die heb je, geen flauw idee waarom!
quote:
op 12-23-1999 om 06:58 PM schreef sataN het volgende:
Ik heb dat met stemmingen.
Klinkt misschien raar, maar als mensen zich heel erg verdrietig/goed/boos/wat dan ook voelen, heb ik daar een soort kleur bij die ik dan "zie."
Klinkt allemaal heel zweverig en heeft er ook eigenlijk niet veel mee te maken.Ik heb een keer een artikel gelezen over mensen die overal kleuren aan verbinden. maak je er maar niet druk om ofzo, maar eigenlijk is het ee soort ziekte, nog erfelijk ook. Je wordt er mee geboren en komt er nooit meer vanaf. Niet dat het erg is, maar het is eigenlijk gewoon iets wat stiekem fout gaat in je hersenen.
Jij hebt dus een speciaal chemisch reactietje in je hoofd wat anderen meestal niet hebben. Maar het is voor de rest onschuldig. beschouw het als een moedervlek ofzo, die heb je, geen flauw idee waarom!(Ikzelf zit nml onder de moedervlekken en sproeten!!)
Ik denk dat de kleuren je je ziet de kleuren zijn van de kleden. Mensen kleden zich naar hun stemming. Ben je down, dan trek je wat donkers aan. Ben je helemaal happy dan trek je wat lichters aan.
Telling some one that he can go to hell in such a way that he is looking forward to the trip
Mensen die het weten vragen zelfs wel een (oprecht geinteresseerd) "Hee, wat voor'n kleur ben ik vandaag?" Maar op bevel lukt dit dus niet.
Ik associeer dus gedeeltelijk met kleuren.
Ik zei al dat ik onder de sproeten zat...
Dus kom op... wie ziet kleuren bij de dagen van de week?
V
zelf associeer ik sommige getallen met letters maar niet zo extreem, en vaak logisch te verklaren doordat de vormen wat op elkaar lijken.
0=zwart
1=wit
2=lichtgeel
3=oranjerood
4=lichtblauw
5=lichtgroen
6=brandweerrood
7=geel/groen
8=donkerblauw
9=bordeauxrood
bij getallen met meer dan 1 cijfer worden de kleuren een beetje gecombineerd.
Dagen:
Maandag=lichtblauw
Dinsdag=oranjerood
Woensdag=geel/oranje
Donderdag=donkerblauw
Vrijdag=rood
Zaterdag=blauw
Zondag=geel/rood
Bij muziek is het echter niet te zeggen, meestal scheelt het erg per nummer en niet per muzieksoort. En bij muziek weet elk nummer wel een bepaalde herinnering of emotie en sfeer op te roepen, bewust en onbewust.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |