dat je hoopt dat ze van heel baskenland een parkeerplaats maken, klinkt mij een beetje cru in de orenquote:Op donderdag 11 maart 2004 17:26 schreef zoalshetis het volgende:
re hoezo zit ik me weer te verkneukelen?
nieuws.nlquote:'Op veel lijken hoorden we een mobieltje afgaan' 11-03-2004
Zwaar toegetakelde lichamen in het verwrongen metaal van treinwagons. Ledematen op de perrons. Duizenden mensen in paniek naar buiten vluchtend. Deze ramp gaat het voorstellingsvermogen te boven, zegt Juan Redondo van de brandweer van Madrid. Het is een slachtpartij op ongekende schaal.
Op het treinstation El Pozo ontploften twee bommen in een dubbeldekkertrein. Dat kostte zeker zeventig mensen het leven. Van een wagon is het dag af geblazen, van een ander zijn de zijwanden eruit. De doden en ernstig gewonden op brancards naar buiten gedragen. Hulpeloos huilend zitten overlevenden op de stoep.
Het was verschrikkelijk, zegt de 50-jarige ambtenaar Juani Fernandez, die samen met massa's forensen en scholieren op het perron stond toen de eerste bom ontplofte. De mensen begonnen te schreeuwen en te rennen, ze botsten tegen elkaar aan, en terwijl we wegrenden kwam de tweede explosie.
Iedereen was verbijsterd na de eerste explosie, zegt Anibal Altamirano (26), die op station Atocha op de trein wilde stappen. We zagen rook. Overal op de grond lagen mensen, net als in een rampenfilm. Anderen waren verpletterd tegen de muren. Na de tweede explosie liet iedereen alles vallen en begon te rennen, maar niemand wist waar hij heen moest. Er waren mensen die de treintunnels in reden. Ze stonden er niet bij stil dat er een andere trein aan zou kunnen komen.
Beatriz Martin is arts en behandelt slachtoffers bij El Pozo. Ze heeft ook geholpen bij het evacueren van doden en gewonden. Op veel lichamen die we wegdroegen hoorden we een mobiele telefoon afgaan. De stank was om misselijk van te worden. Het bergen van de lichamen was moeilijk, zegt brandweerman Redondo. We wisten niet wat we wel en niet moesten oprapen. Een lichaam moest van het dak van station El Pozo worden gehaald.
Op Atocha is een trein in tweeën gespleten. Stukken metaal liggen naast het spoor. Ambulancerijder Oscar Romero: Er waren twee wagons aan flarden, met lijken eronder. Ze moesten een hijskraan erbij halen om ze eronder vandaan te krijgen. We moesten stukken van mensen oprapen en ze op brancards leggen. Dit is het ergste wat ik ooit heb meegemaakt.
[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
Heb je een linkkkkkkkk.quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:32 schreef amaranta het volgende:
ik ben de lijst met gewonden aan het bekijken
maar er staan gelukkig (al mag je dat niet zeggen) geen bekenden op
wat is dit voor een kut reactie?quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:32 schreef Re het volgende:
ok, het deed mij denken aan lekker biertje pakken en een zak chips en voor de TV hangen met de hoop op wat tegenactie, maar dat zal ik dan wel verkeerd begrepen hebben
ja hierquote:Op donderdag 11 maart 2004 17:33 schreef El_Catalan het volgende:
[..]
Heb je een linkkkkkkkk.
ik weet niet, wie ben jij?quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
wat is dit voor een kut reactie?
voegde je daarom doodleuk het woordje 'weer' eraan toe? omdat ik bekend sta als de crocky man bij bloederige aanslagen. niet meer doen he.quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:32 schreef Re het volgende:
ok, het deed mij denken aan lekker biertje pakken en een zak chips en voor de TV hangen met de hoop op wat tegenactie, maar dat zal ik dan wel verkeerd begrepen hebben
okquote:Op donderdag 11 maart 2004 17:36 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
voegde je daarom doodleuk het woordje 'weer' eraan toe? omdat ik bekend sta als de crocky man bij bloederige aanslagen. niet meer doen he.
ok bedankt dat je me even boos laat zijn op een gebeurtenis die mij rechtstreeks geraakt heeft.quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:38 schreef Re het volgende:
[..]
ok![]()
mag ik die ook?quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:51 schreef amaranta het volgende:
ik heb dit blauwe lintje als icoon
dit lintje staat voor solidariteit met de slachtoffers en familie-leden van slachtoffers van eta aanslagen
ja kijk je hoeft van mij niet voor alles je werk stil te leggen ofzo, maar iets meer interesse tonen in wat er in deze wereld gebeurd lijkt mij toch niet het ergstequote:Op donderdag 11 maart 2004 18:04 schreef Disorder het volgende:
Dat herken ik. Ik hoorde het vanmiddag van m'n moeder. Ik zat met open mond naar de tv te kijken. Toen kwam m'n zusje binnen. Ze renden hard naar de andere tv om Oprah WInfrey niet te missen.
een vriend van mij is er minder goed vanaf gekomen. ik geloof dat hij nu op intensive care ligt, zonder benenquote:Op donderdag 11 maart 2004 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb een neef die op het moment van de aanslag in madrid was, sterker nog ten tijde van de explosie zat hij in een bus op weg naar het station.... Dat was voor hem even slikken.
Daar moest ik ook aan denken.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:07 schreef milagro het volgende:
Het schoot even door me heen net..stel dat die 2 groepen, ETA (of splintergroep) en Al Qaeda de handen ineen hebben geslagen of op een bepaalde wijze en tot op zekere hoogte samengewerkt hebben..
Vanwege het onEta karakter van deze aanslag (volgens sommigen) en het hardnekkig ontkennen vd politieke tak vd ETA.
Hockey ook .. op aandringen van de spaanse autoriteiten .. what's your point being?quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:14 schreef kingmob het volgende:
Maar voetbal gaat altijd door.
gecondoleerd voor de indirect betrokkenen overigens...
ow wat erg!quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:09 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een vriend van mij is er minder goed vanaf gekomen. ik geloof dat hij nu op intensive care ligt, zonder benenmaar het laaste nieuws krijg ik vanavond van zijn vriendin.
Ik stond eerlijk gezegd ook al te kijken van deze aanslag:quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:07 schreef milagro het volgende:
Het schoot even door me heen net..stel dat die 2 groepen, ETA (of splintergroep) en Al Qaeda de handen ineen hebben geslagen of op een bepaalde wijze en tot op zekere hoogte samengewerkt hebben..
Vanwege het onEta karakter van deze aanslag (volgens sommigen) en het hardnekkig ontkennen vd politieke tak vd ETA.
quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:19 schreef Chooselife het volgende:
11-3
Heb jij ze wel helemaal op een rijtje jongen? Aznar achter dit soort terreur, laat me niet lachen. Net zoals Bush hoogst persoonlijk 9-11 geplanned had zeker?quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:26 schreef Shifty2004 het volgende:
Is het nu al opgeeist door een of andere groepering? de ETA bijvoorbeeld.
Aangezien het me niks zou verbazen als President Aznar er achter zit, om zich voor de verkiezingen nog even als grote held op te werpen en zo stemmen te winnen. Vooral omdat hij in de peilingen niet goed staat.
Die Aznar is namelijk ook niet het liefste jongetje van de klas. Als de ETA het niet opeist zal de toedracht wel nooit achterhaald worden.
Mijn steun gaat uit naar de familieleden/vrienden van de gewonden en slachtoffers
ik heb die gekregen toen ik een petitie tekende tegen de etaquote:Op donderdag 11 maart 2004 18:27 schreef jojomen4 het volgende:
Amaranta, waar kan ik die kopen?
De ETA heeft de gewoonte aanslagen pas weken nadien op te eisen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:29 schreef Mutant01 het volgende:
Gaat iemand het nog opeisen offeh waar wachten ze op?
We wachten op het oppakken van ETA mafkezen die dit op hun geweten hebben.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:29 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd, maar een terreurgroepering zou ook de aanslag op kunnen eisen puur voor de aandacht die het er mee krijgt....quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:29 schreef Mutant01 het volgende:
Idd, die is niet goed bij ze hoofd. Alsof ze zoiets zouden doen om stemmen te winnen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:28 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Heb jij ze wel helemaal op een rijtje jongen? Aznar achter dit soort terreur, laat me niet lachen. Net zoals Bush hoogst persoonlijk 9-11 geplanned had zeker?
Juist de ETA staat bekend om hun melding van een aanslag net voordat ze een aanslag plegen...quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:30 schreef gelly het volgende:
[..]
De ETA heeft de gewoonte aanslagen pas weken nadien op te eisen.
True, het wijst er op dat dit de ETA is nu , maar toch..quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:24 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Ik stond eerlijk gezegd ook al te kijken van deze aanslag:
- Gericht op ongeschuldige burgers, zonder enig politiek, justitieel of militair doelwit
- Onaangekondigd
- Ontkenning tot en met door de politieke tak
- Harder dan ooit
Even er van uit gaande dat het inderdaad uit de baskische hoek komt, denk ik inderdaad dat het eerder een splintergroep is van de ETA als de echte 'grote' ETA. Ik denk namelijk dat deze aanslag zelfs onder veel leden van de ETA veroordeeld zal worden, omdat het enkel en alleen tegen burgers is gericht. Totaal on-ETA, daarom dacht ik in eerste instantie ook aan moslim fundamentalisten, maar de signalen wijzen nu wel erg sterk in de richting van de ETA. (ivm. truck met 500KG explosieven e.d.)
misschien is hun ingefluisterd dat het effectiever is om het er na te doen. nu doen ze dat en dan zijn ze te schijterig om op te eisen wat ze hebben aagericht.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:33 schreef Snakey het volgende:
[..]
Juist de ETA staat bekend om hun melding van een aanslag net voordat ze een aanslag plegen...
Misschien is dat ook nu wel gebeurd. Of het is een tak van de ETA die het besluit eens wat anders te doen. Of het is een andere terreurgroepering. Het kan allemaal op dit moment.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:33 schreef Snakey het volgende:
[..]
Juist de ETA staat bekend om hun melding van een aanslag net voordat ze een aanslag plegen...
vooral de juigende moslims.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:37 schreef HeyFreak het volgende:
Misschien is dit ook idd een splintergroepering van de ETA, net als de Real IRA in N-Ierland.
Ik ben bang dat als het blijkt dat de daders van een bepaalde bevolkingsgroep zijn, dat ze ook met een scheef oog aangeken worden, zoals de moslims in de VS na 11-9...
Basken?quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:37 schreef HeyFreak het volgende:
Ik ben bang dat als het blijkt dat de daders van een bepaalde bevolkingsgroep zijn,
Ik denk idd dat de ETA zich verkeken heeft op het effect van de aanslag.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien is hun ingefluisterd dat het effectiever is om het er na te doen. nu doen ze dat en dan zijn ze te schijterig om op te eisen wat ze hebben aagericht.
idd, of moslims, en dat die dan lekker de schuld krijgen wat een paar gekken hebben gedaan....quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:40 schreef freako het volgende:
[..]
Basken?
zullen we de moslims nog even in de kast houden? het gaat nu om aannemelijke feiten.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:41 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
idd, of moslims, en dat die dan lekker de schuld krijgen wat een paar gekken hebben gedaan....
dat denk ik nietquote:Op donderdag 11 maart 2004 18:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik denk idd dat de ETA zich verkeken heeft op het effect van de aanslag.
niet als ik de handelswijze mag geloven idd.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:43 schreef amaranta het volgende:
[..]
dat denk ik niet
het is echt een gruweldramaquote:Op donderdag 11 maart 2004 18:44 schreef Vampier het volgende:
Holly shit wordt net wakker... ik heb gisteren deel 1 gestart toen waren er nog maar '5 doden' waarover gespeculeerd werd.
Het is (voor zover we nu weten) niet gebeurd. Er gingen speculaties over splintergroeperingen van ETA die zeker geen aankondigingen zouden doen. ETA heeft net een paar weken geleden een gedeeltelijke "wapenstilstand" afgekondigd dus in die zin zou het vreemd zijn. Van de andere kant zegt dat weinig of niks natuurlijk.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Misschien is dat ook nu wel gebeurd. Of het is een tak van de ETA die het besluit eens wat anders te doen. Of het is een andere terreurgroepering. Het kan allemaal op dit moment.
bs makker en die bush vergelijking schiet me volkomen in het verkeerde keelgat. meneer aznarquote:Op donderdag 11 maart 2004 18:45 schreef Shifty2004 het volgende:
Als er geen groepering komt die de boel gaat opeisen dan zal er een onderzoek volgen. Echter dat zal dan wel weer zo op uitdraaien dat er alles aan gedaan wordt om dit onderzoek tegen te werken. Waarna het zal worden stopgezet net zoals bij 9-11 zal mee niks verbazen als meneer Aznar het is.
De waarheid wordt nooit achterhaald als de aanslag niet wordt opgeeist
Ik zeg ook niet dat ze het gedaan hebben...quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zullen we de moslims nog even in de kast houden? het gaat nu om aannemelijke feiten.
Heh, denk niet dat dat nu nog veel invloed heeft op de moslims zelf. Veel schever kunnen de ogen niet meer kijken...quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:41 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
idd, of moslims, en dat die dan lekker de schuld krijgen wat een paar gekken hebben gedaan....
Zeker weten. Maar (wederom speculaties) er zijn nu erg veel slachtoffers gevallen. Dat is nou juist niet de werkwijze van de ETA. Ze kondig(d)en over het algemeen hun aanslagen enige tijd voor een aanslag aan...quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:48 schreef amaranta het volgende:
als de eta het is geweest
dan zal zij hem zeker opeisen
Volgens mij heb jij echt te veel films gekeken.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:45 schreef Shifty2004 het volgende:
Als er geen groepering komt die de boel gaat opeisen dan zal er een onderzoek volgen. Echter dat zal dan wel weer zo op uitdraaien dat er alles aan gedaan wordt om dit onderzoek tegen te werken. Waarna het zal worden stopgezet net zoals bij 9-11 zal mee niks verbazen als meneer Aznar het is.
De waarheid wordt nooit achterhaald als de aanslag niet wordt opgeeist
Als jij aangehouden wordt in een busje met 500KG explosieven, en vlak daarna vele bommen in een overvolle trein in de ochtendspits plant, lijkt het mij onwaarschijnlijk dat je doel niet is het zaaien van zo veel mogelijk dood bloed en verderf.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik denk idd dat de ETA zich verkeken heeft op het effect van de aanslag.
In de VS is ook iets dergelijks gebeurd, dus het zou best wel eens mogelijk kunnen zijn...quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:56 schreef amaranta het volgende:
ik bedenk me net, dat wij niet weten dat ze die aanslag gepland hadden
wil niet zeggen dat zij het niet hebben aangekondigd bij de regering
Ik weet het ook niet. Hoorde net op het nieuws dat alles wel richting ETA wijst. Manier van werken, soort explosieven. En ze schijnen dit soort aanslagen eereder te hebben geprobeerd in Spanje en zelfs te hebben gedaan in Baskenland... (op treinen dus)quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:53 schreef amaranta het volgende:
maar misschien, klopt het, wat er eerder is gezegd
dat het niet de 'oude kern' van de eta is
maar een nieuwe jonge kern
en die hebben misschien wel een andere werkwijze
???
ik weet het niet
Kerst .. hoe symbolisch he ..quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:00 schreef amaranta het volgende:
vlak voor kerst zijn er bommen gevonden in een trein
en het was toen ook de bedoeling dat ze in madrid zouden ontploffen op het station
29 februari hebben ze nog een vrachtwagen met 550 kilo explosieven tegen kunnen houden die richting Madrid ging...quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:00 schreef amaranta het volgende:
vlak voor kerst zijn er bommen gevonden in een trein
en het was toen ook de bedoeling dat ze in madrid zouden ontploffen op het station
ik ben spaansquote:Op donderdag 11 maart 2004 19:04 schreef Shifty2004 het volgende:
mag ik vragen Amaranta, wat is jou connectie met Spanje?
geboren? familie? gewoond?
quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:06 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Shifty2004, jij weet echt niet waar je het over hebt he?
Ok vandaar je intense meeleving, begrijplijkquote:Op donderdag 11 maart 2004 19:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
ik ben spaans
ik heb er familie en vrienden wonen ( in madrid)
ik heb zelf een tijdje in madrid gezeten en ook veel gebruik gemaakt van de metro enzo
en voor hetzelfde geld hadden ze zo'n bom in de metro gelegd ofzo
het grijpt me enorm aan
bedankt voor jouw intense medeleven....quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:09 schreef Shifty2004 het volgende:
[..]
Ok vandaar je intense meeleving, begrijplijk
lees eerst eens dit gehele deel 3 door voordat je meteen een oordeel veltquote:Op donderdag 11 maart 2004 19:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
bedankt voor jouw intense medeleven....
Hey hey heyquote:Op donderdag 11 maart 2004 19:21 schreef Shifty2004 het volgende:
[..]
lees eerst eens dit gehele deel 3 door voordat je meteen een oordeel velt![]()
Goh wat toevallig danquote:Op donderdag 11 maart 2004 18:41 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
gelukkig weet jij nog wat respect isquote:Op donderdag 11 maart 2004 19:23 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Hey hey heyDie kotssmiley is nergens voor nodig. En met je "het-is-meneer-aznar-theorie" heb je het er zelf naar gemaakt
![]()
Beetje R E S P E C T .........
Dit is door de regering zelf gedaan. Wel erg toevallig en handig zo drie dagen voor de verkiezingen. Nu alleen nog de schuld in de schoenen van de ETA duwen en voila, verkiezingen gewonnen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:27 schreef TimoBasso het volgende:
Gruwlijk... Dit is echt te groot voor de ETA.. ik verwacht toch iets anders
Hmmm....als dat zo zou zijn en je legt de link met Irak dan zijn wij ook niet helemaal vrij van dit soort acties en de andere landen die aan deze operatie meedoen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:32 schreef amaranta het volgende:
ik heb net naar en vriendin in spanje gebeld
en die vertelde me dat haar zus op haar werk
via een interne blablabron had gehoord dat het niet eta was
maar een arabische groeping
maar dat ze het op tv nog negeren totdat het zeker is
tja zolang er niets bevestigd isquote:Op donderdag 11 maart 2004 19:35 schreef Shifty2004 het volgende:
[..]
Hmmm....als dat zo zou zijn en je legt de link met Irak dan zijn wij ook niet helemaal vrij van dit soort acties en de andere landen die aan deze operatie meedoen.
en dat terwijl jij het uitstraalt...quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:32 schreef Shifty2004 het volgende:
[..]
gelukkig weet jij nog wat respect ishypocrietje
ben gelukkig niet degene die hier ook naar neigt. Altijd makkelijk om gelijk in een richting te wijzen in dit geval de ETAquote:Op donderdag 11 maart 2004 19:33 schreef Biotje het volgende:
Er wordt hier (in Spanje) door enkelen zelfs gespeculeerd dat de regering er iets mee te maken had of er in ieder geval iets van wist omdat dit ze heel erg helpt om absolute meerderheid te behalen in de verkiezingen van zondag.
Waarschijnlijk echter volkomen bullshit.
Genoeg geweestquote:Op donderdag 11 maart 2004 19:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en dat terwijl jij het uitstraalt...
fijn dat je dat tegen mij zegt.quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Genoeg geweest
We kunnen tot nu toe alleen maar speculeren. En inderdaad is het niet zo gek. Aanslag --> Spanje --> ETA. Dat is de "normale" redenatie...quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:38 schreef amaranta het volgende:
helaas heeft de eta dit vaker geprobeerd
dus het is zo gek niet dat iedereen met het vingertje naar de eta wijst
Ga, en blijf dan gewoon weg uit dit topic. Je kan geen enkele verder bijdrage leveren en/of iets normaals posten hier.quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
fijn dat je dat tegen mij zegt.
HE\et lijkt inderdaad een beetje op de voortzetting van de kruistochtenquote:Op donderdag 11 maart 2004 19:03 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Kerst .. hoe symbolisch he ..
ik heb net een vriendin gebeld, en zij en haar familie waren in orde, en er waren geen bekenden die slachtoffer waren ofzoquote:Op donderdag 11 maart 2004 19:42 schreef Snakey het volgende:
[..]
We kunnen tot nu toe alleen maar speculeren. En inderdaad is het niet zo gek. Aanslag --> Spanje --> ETA. Dat is de "normale" redenatie...
[offtopic]
Heb je de mensen in Madrid die je kent kunnen bereiken?
[/offtopic]
dan moet jij ook stoppen lijkt mequote:Op donderdag 11 maart 2004 19:44 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ga, en blijf dan gewoon weg uit dit topic. Je kan geen enkele verder bijdrage leveren en/of iets normaals posten hier.![]()
ik krijg over een paar uur pas een telefoontjequote:Op donderdag 11 maart 2004 19:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
ik heb net een vriendin gebeld, en zij en haar familie waren in orde, en er waren geen bekenden die slachtoffer waren ofzo
en vanmorgen heeft mijn papa mijn familie al gebeld
en die waren ook allemaal ok
Klootzak, we zien je zometeen wel in MED voorbij komen!quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan moet jij ook stoppen lijkt me
tuurlijk is het absurd als het is gebeurd, maar je moet niks uitsluiten. Je begint gelijk met een aanvallende toon dat dit nooit zou kunnen. In plaats van uberhaupt maar even simpel te redeneren, waarom het eventueel wel zou kunnen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:40 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Als je suggereert dat dit gedaan is door de Spaanse regering gaat er echt iets goed mis in je hoofd hoor .... ik ga niet eens uitleggen waarom, het idee alleen al is te absurd om te beargumenteren.
Mja, je hebt gelijk...quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:46 schreef amaranta het volgende:
of jullie stoppen allebei?
doe jij eens even rustigquote:Op donderdag 11 maart 2004 19:47 schreef Snakey het volgende:
[..]
Klootzak, we zien je zometeen wel in MED voorbij komen!
Anders ga je even heel kort door de bocht...een regering die gaat bewijzen dat ze geen veiligheid kunnen garanderen lijkt me niet echt electoraal in je voordeel werken Einstein. Maar ongetwijfeld heb je sowieso niet nagedacht bij deze reactie.quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:34 schreef UltraBrain het volgende:
[..]
Dit is door de regering zelf gedaan. Wel erg toevallig en handig zo drie dagen voor de verkiezingen. Nu alleen nog de schuld in de schoenen van de ETA duwen en voila, verkiezingen gewonnen.
Lijkt Amerika wel...
dat is echt ziek.. heel ziekquote:Op donderdag 11 maart 2004 19:47 schreef amaranta het volgende:
het erge van alles vind, iets wat ik in het vorige deel las
dat de mobieltjes van de lijken afgingen
het lijkt me zo erg, dat je een 'bekende' belt, en dat zn telefoon wel overgaat, maar dat hij/zij niet opneemt![]()
dat verzin ik niet hoorquote:Op donderdag 11 maart 2004 19:52 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
dat is echt ziek.. heel ziek
Is een beetje omgekeerde redenering he? Zo van: "bewijs maar eens dat Aznar er NIET achter zit ....." tsja ..beetje omgekeerde wereld hoorquote:Op donderdag 11 maart 2004 19:47 schreef Shifty2004 het volgende:
[..]
tuurlijk is het absurd als het is gebeurd, maar je moet niks uitsluiten. Je begint gelijk met een aanvallende toon dat dit nooit zou kunnen. In plaats van uberhaupt maar even simpel te redeneren, waarom het eventueel wel zou kunnen.
hey shifty sorry dat ik je verkeerd gelezen had.quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:21 schreef Shifty2004 het volgende:
De omvang van de aanslagen zijn behoorlijk groot, onwaarschijnlijk dat de ETA hier achter zit.
Bij 2 Vandaag was het ook weer een aanfluiting. Eerst meldt de correspondent dat in Spanje maar weinig mensen denken dat de ETA erachter zit, en eenmaal in de studio leest de presentatrice van haar blaadje op dat het precies andersom is. Een "expert" wordt nog gevraagd of hij verbaasd was, en die was alleen maar verbaasd dat de aanslag gelukt was. Niet over de genadeloosheid van de aanslagen en de enorme gevolgen voor Spanje, maar alleen dat de overheid dit heeft kunnen laten gebeuren.quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:22 schreef Re het volgende:
De stellige zekerheid die de journaal reporter (Ned 1) ten toon spreidde dat het alleen de ETA was en dat er absoluut geeen link mogelijk is met AQ vond ik een beetje vreemd
mensen zijn een beetje de draad kwijt tegenwoordig.quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:27 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Bij 2 Vandaag was het ook weer een aanfluiting. Eerst meldt de correspondent dat in Spanje maar weinig mensen denken dat de ETA erachter zit, en eenmaal in de studio leest de presentatrice van haar blaadje op dat het precies andersom is. Een "expert" wordt nog gevraagd of hij verbaasd was, en die was alleen maar verbaasd dat de aanslag gelukt was. Niet over de genadeloosheid van de aanslagen en de enorme gevolgen voor Spanje, maar alleen dat de overheid dit heeft kunnen laten gebeuren.
Het was tegen jullie allemaal eigenlijk, had jullie wel zo hoog ingeschat dat jullie dat door zouden hebbenquote:Op donderdag 11 maart 2004 19:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
fijn dat je dat tegen mij zegt.
Man! wat enorm raar moet jij je nu wel niet voelen. Gelukkig een half uur later van huis gegaan. Aan de ene kant ben ik super blij voor jou maar aan de andere kant is het wel raar aangezien er een hoop is gebeurd wat vreselijk is.quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:31 schreef La_Guiri het volgende:
Ben op het moment in Madrid.
Vanochtend was ik niets vermoedend op weg naar mijn nieuwe baan, en was op het station om de trein de nemen die ook naar Atocha gaat, nu bleek dus dat een half uur daarvoor die bommen ontploft waren en er reden dus geen treinen. Op dat moment was ik me nog niet bewust van de aanslagen omdat niemand wat zei. Toen maar met de bus gegaan en toen hoorde ik wat er gebeurd was, iedereen belde naar bekenden om te vragen of iedereen veilig was. Ook ik begon sms-jes en telefoontjes te krijgen.
Het hele verkeer stond vast, overal politie en ambulances, sirenes por todos lados...
De sfeer is natuurlijk heel verschrikkelijk, er heerst een raar soort saamhorigheidsgevoel en het is gewoon verschrikkelijk. Ik heb er gewoon geen woorden voor dat zoiets is gebeurd.
Morgen ga ik naar de manifestatie. Ik weet niet, moest even mijn verhaal kwijt...
we voeren alleen een discussie, die af en toe lekker opborrelt. maakt toch verder niet uitquote:Op donderdag 11 maart 2004 20:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het was tegen jullie allemaal eigenlijk, had jullie wel zo hoog ingeschat dat jullie dat door zouden hebben
Het was meer dat dat dus inderdaad het eind van het gezeik moest zijn.
In plaats daarvan wordt het aangegrepen om nog even vrolijk door te gaan
Hmmzz zou het???quote:De Spaanse minister van Binnenlandse Zaken heeft zojuist medegedeeld dat bij Madrid een gestolen bestelauto met daarin ontstekingen is aangetroffen. Ook zou in de die auto een geluidsband met koran-teksten in de Arabische taal zijn gevonden.
plausibelquote:Op donderdag 11 maart 2004 20:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hmmzz zou het???
helemaal mee eensquote:Op donderdag 11 maart 2004 20:51 schreef El_Catalan het volgende:
Als dit waar is is dit allemaal de schuld van Aznar en zijn regering die nooit die oorlog in had moeten gaan.
Dus als ze jou binnenkort opblazen in een bus hier ofzo, dan moeten we balkenende maar de schuld geven ??quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:51 schreef El_Catalan het volgende:
Als dit waar is is dit allemaal de schuld van Aznar en zijn regering die nooit die oorlog in had moeten gaan.
natuurlijk, we moeten ons gewoon laten intimideren door die k*tmoslimsquote:Op donderdag 11 maart 2004 20:51 schreef El_Catalan het volgende:
Weet iemand nog precies hoeveel procent van Spanje niet wou meedoen met die oorlog lag rond de 90% procent.quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:53 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Dus als ze jou binnenkort opblazen in een bus hier ofzo, dan moeten we balkenende maar de schuld geven ??
Ik neem aan dat met deze Leeuwen al-quaida wordt bedoeld?quote:Zojuist is bekend gemaakt dat de organisatie "Leeuwen van al-Mufridoon" de aanslagen in Madrid hebben opgeëist. Zij publiceerden deze claim in een verklaring op een website over moslimterrorisme. Desondanks hebben de Spaanse regering en de oppositie nog steeds het vermoeden dat de ETA achter deze aanslagen zit.
Lopen de boel effe op te fuckenquote:Op donderdag 11 maart 2004 20:59 schreef kmaestro het volgende:
[..]
Ik neem aan dat met deze Leeuwen al-quaida wordt bedoeld?
nieuws.nlquote:Spaanse politie vindt busje met ontstekers en Koranverzen 11-03-2004
De Spaanse politie is bij het onderzoek naar de aanslagen van donderdag op een bestelbus gestuit waarin ontstekers lagen en een bandje met Koranverzen in het Arabisch. Minister van binnenlandse zaken Angel Acebes heeft de politie naar aanleiding van de vondst opdracht gegeven zich niet alleen op de ETA te richten.
De politie vond het busje in Alcala de Henares buiten Madrid, dankzij een tip van omwonenden. Drie van de vier treinen waarin een bom is ontploft, had Alcala de Henares als beginstation. De vierde trein kwam door het stadje heen.
Arnoldo Ortegi, de leider van de verboden aan de ETA gelieerde partij Batasuna, zei eerder op de dag al dat de ETA niet achter de aanslagen zat, maar dat de daders gezocht moesten worden in kringen van het Arabisch verzet. De Spaanse regering was een fanatiek voorstander van de oorlog in Irak.
[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]
Dus toch!quote:Op donderdag 11 maart 2004 20:59 schreef kmaestro het volgende:
[..]
Ik neem aan dat met deze Leeuwen al-quaida wordt bedoeld?
???quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:10 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Dus toch!
Wat betekent het?quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:12 schreef kmaestro het volgende:
googelen op "mufridoon" levert ook niks op :S
Nja na 11 sept niet veel videobanden gezien hoor.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:12 schreef El_Catalan het volgende:
Maar hebben die dan het zelfde soort bom/springstof weet ik veel gebruikt als ETA ? en waarom is er geen vidoeband dat doen ze wel meestal na zo'n aanslag
Ze blijven het niet denken ze hopen het eerder. De regering heeft er enorme baat bij dat het de ETA is. Anders kunnen de huidige regeringleden hun koffers gaan pakken.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:13 schreef Mutant01 het volgende:
Het blijft speculeren, nogsteeds eist NIEMAND het echt op. De Leeuwen zijn een totaal onbekende organisatie, en ondanks de vondst BLIJFT de regering denken dat het de ETA is.
Ach, de daders van 9/11 lieten ook een boekje met vlieginstructies in een auto liggen op het vliegveld, gewoon copycatsquote:Op donderdag 11 maart 2004 21:07 schreef dopa het volgende:
De daders zijn zo professioneel om strenge bewaking te omzeilen en 10 bommen gelijktijdig tot ontploffing te brengen maar maken dan zo een fout met dat busje? Dat zou raar zijn. Tenzij het natuurlijk hun bedoeling was.
Wat is dat nou weer voor onzin?quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:20 schreef El_Catalan het volgende:
Ik zag trouwens op de gewonde lijst een aantal Arabische Namen waarschijnlijk Marokanen.
dat lijkt me logisch, of het moet een Nederlandse organisatie zijnquote:Op donderdag 11 maart 2004 21:12 schreef kmaestro het volgende:
googelen op "mufridoon" levert ook niks op :S
Met zo'n laffe streekquote:Op donderdag 11 maart 2004 21:17 schreef Mutant01 het volgende:
Het zijn gasten die mensen (familieleden) hebben verloren, en waarschijnlijk nu wraak nemen.
Doe eens even chill,ik val de Marokanen helemaal niet aan bekijk die lijst met gewonden even,ALS het al-queda is hebben ze dan wel een aantal van hun broeders vermoord of verminkt.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin?Aan een naam kan je dat niet zien hoor.
Marokkanen zijn na de Zuid-Amerikanen de grootse groep buitenlanders in Madrid.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin?Aan een naam kan je dat niet zien hoor.
Klopt, zoals ik al eerder zei: M'n neef is daar net aan de dood ontsnapt.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:25 schreef El_Catalan het volgende:
[..]
Marokkanen zijn na de Zuid-Amerikanen de grootse groep buitenlanders in Madrid.
Gelukkig maar... had ik trouwens niet gelezen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, zoals ik al eerder zei: M'n neef is daar net aan de dood ontsnapt.
Jammer,want het ging juist beter de laatste jaren tussen de Marokanen in spanje en spanjaardenquote:Op donderdag 11 maart 2004 21:32 schreef Mutant01 het volgende:
Het ging nooit al goed tussen moslims en Spanjaarden, dus het zou me NIET verbazen dat er rellen uitbreken als blijkt dat toch een moslim-organisatie hierachter zit.
Dat loop ik dus al de hele dag te roepen. Het komt Aznar veel te goed uit om dit toe te rekenen aan de ETA. Maar nu ligt er een directe lijn van verantwoordelijkheid naar zijn politiek.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:35 schreef Darklight het volgende:
Dus toch AQ :
http://www.reuters.com/ne(...)4550469§ion=news
quote:There was no way of authenticating the letter, a copy of which was faxed to Reuters' office in Dubai by the London-based al-Quds al-Arabi newspaper.
Dan ben je wel blij als je niet uitgenodigd was...quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:40 schreef pekel het volgende:
Al-Queda dus, 2.5 jarig feestje..
Er schijnt ook een gestolen busje te zijn gevonden waarin werden aangetroffen; detonatoren, koranteksten op cassette en uitdraaien van de Koran.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:41 schreef kLowJow het volgende:
Dit is nu niet direct een "smoking gun", maar maakt de optie AQ wel realistischer. Het lijkt me niet dat je zuiver op basis hiervan de ETA moet uitsluiten, daar zijn ook aanwijzingen genoeg voor.
[..]
quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat loop ik dus al de hele dag te roepen. Het komt Aznar veel te goed uit om dit toe te rekenen aan de ETA. Maar nu ligt er een directe lijn van verantwoordelijkheid naar zijn politiek.
Mensen die denken dat dit niet ook in Nederland kan gebeuren moeten toch maar eens serieus gaan nadenken over hoe veilig een land is dat militairen zowel in Afghanistan als in Irak heeft.
Wel toevallig dat die overal opduiken waar aanslagen zijn geweest he? Dat kan natuurlijk net zo goed gedaan zijn om het te laten lijken alsof zij erachter zitten. (Daar acht ik AQ best wel toe in staat). Dat is een tactiek die terroristen wel vaker toepassen, net doen alsof zij overal verantwoordelijk voor zijn.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er schijnt ook een gestolen busje te zijn gevonden waarin werden aangetroffen; detonatoren, koranteksten op cassette en uitdraaien van de Koran.
Gezellig.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:45 schreef HPoi het volgende:
Frankrijk verhoogt alarmfase terreurgevaar
Uitgegeven: 11 maart 2004 21:29
PARIJS - Na de bloedige aanslagen in Madrid heeft de Franse regering donderdag de alarmfase wegens terreurgevaar opgeschroefd. Met ingang van vrijdag geldt het plan Vigipirate Oranje, op rood na de hoogste paraatheid.
Op stations, in het openbaar vervoer, rond openbare gebouwen, ambassades en consulaten, op vliegvelden en bij grensposten verschijnen naast douane en politie weer gewapende militairen.
Zou me niets verbazen als Nederland morgen ook met een of andere alarmfase komt..quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:47 schreef pekel het volgende:
[..]
Gezellig..
Je zult maar op vakantie in Frankrijk zijn..
gezelli....quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:48 schreef Caesu het volgende:
begint dus godverdomme op die laffe al-qaida klootzakken te lijken.
omdat spanje ook in irak zit??? who is next?
muur bouwen om het hele midden-oosten
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat Al Queda op een wereldwijde jacht is naar aanslagen die door anderen worden uitgevoerd om die vervolgens zelf op te eisen. Het is waarschijnlijker dat ze een vaste methodiek volgen bij het voorbereiden van hun aanslagen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:47 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Wel toevallig dat die overal opduiken waar aanslagen zijn geweest he? Dat kan natuurlijk net zo goed gedaan zijn om het te laten lijken alsof zij erachter zitten. (Daar acht ik AQ best wel toe in staat). Dat is een tactiek die terroristen wel vaker toepassen, net doen alsof zij overal verantwoordelijk voor zijn.
Al-Quada zit in Azie hoor.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:48 schreef Caesu het volgende:
Feit is, dat nu nog een andere organisatie het opeist. Die leeuwen van nogwat....quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat Al Queda op een wereldwijde jacht is naar aanslagen die door anderen worden uitgevoerd om die vervolgens zelf op te eisen. Het is waarschijnlijker dat ze een vaste methodiek volgen bij het voorbereiden van hun aanslagen.
Wat ook zeer opvallend is, dat er helemaal geen enkele waarschuwing was vooraf. En dat is nu juist wat we van de ETA gewend zijn.
Nederland bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:48 schreef Caesu het volgende:
Dan zouden ze wel moeten weten dat de aanslag op dat moment zou plaatsvinden, anders kunnen ze niet zo snel een busje ergens neerzetten. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat AQ de logistiek heeft om in Spanje een busje zo snel te plaatsen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:47 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Wel toevallig dat die overal opduiken waar aanslagen zijn geweest he? Dat kan natuurlijk net zo goed gedaan zijn om het te laten lijken alsof zij erachter zitten. (Daar acht ik AQ best wel toe in staat). Dat is een tactiek die terroristen wel vaker toepassen, net doen alsof zij overal verantwoordelijk voor zijn.
ze zitten overal. dus een muur heeft geen zin helaas.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Al-Quada zit in Azie hoor.
Ik denk ook zeker wel dat AQ een mogelijkheid is, maar zoals hetzelfde artikel waar je in je post naar verwijst stelt:quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat Al Queda op een wereldwijde jacht is naar aanslagen die door anderen worden uitgevoerd om die vervolgens zelf op te eisen. Het is waarschijnlijker dat ze een vaste methodiek volgen bij het voorbereiden van hun aanslagen.
Wat ook zeer opvallend is, dat er helemaal geen enkele waarschuwing was vooraf. En dat is nu juist wat we van de ETA gewend zijn.
Het lijkt me dat de Spaanse autoriteiten ook met al deze zaken rekening houden, en waarschijnlijk meer inzicht in de situatie hebben dan wij.quote:ETA remains top suspect, ministry says
te gruwelijk om te posten eigenlijk. maar het is wel realiteit helaas.quote:
Uitermate geschikt voor terroristische aanslagen: Veel mensen dicht op elkaar. open grenzen, bijzonder goede vervoersmogelijkheden, relatief veel moslims die geworven kunnen worden voor de Jihad, centraal gelegen in Europa en betrokken bij de interventies in Irak en Afghanistan.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nederland bijvoorbeeld?
Het is toch bekend dat er zich ook "cellen" van AQ in Spanje bevinden? Daarbij hoeft het niet zozeer direct na de aanslag daar neergezet te zijn? Nergens zie ik hoe laat het gevonden is, dit zou net zo goed een uurtje of 2 later neergezet kunnen zijn. Verder kan je eerder in dit topic ook al lezen dat er (waarschijnlijk) "banden" bestaan tussen AQ en de ETA.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:52 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Dan zouden ze wel moeten weten dat de aanslag op dat moment zou plaatsvinden, anders kunnen ze niet zo snel een busje ergens neerzetten. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat AQ de logistiek heeft om in Spanje een busje zo snel te plaatsen.
Nee, het lijkt mij waarschijnlijker dat de spaanse authoriteiten geen belang hebben bij het vaststellen van de echte daders voor aanstaande zondag tenzij dat met zekerheid ETA is. Want in de spaanse verkiezingen kun je stellen;quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:54 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ik denk ook zeker wel dat AQ een mogelijkheid is, maar zoals hetzelfde artikel waar je in je post naar verwijst stelt:
[..]
Het lijkt me dat de Spaanse autoriteiten ook met al deze zaken rekening houden, en waarschijnlijk meer inzicht in de situatie hebben dan wij.
Waarom een aanslag plegen en dan alles proberen de verdenking niet op jezelf te laten vallen? Bovendien vind ik het een aanslag die veel te fors is voor de ETA. Het lijkt dat het doel was om zoveel mogelijk bugerslachtoffers te maken en de ETA heeft toch meestal iets meer politiek getinte aanslagen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:55 schreef err het volgende:
kweet niet, maar een "busje met koran verzen" is natuurlijk wel super makkelijk te planten. DE kans voor de ETA om de verdenking van hunzelf af te leiden, alhoewel je eerder zou verwachten dat ze het gewoon zouden opeisen.
Zo'n busje werd ook al na 11/9 aangetroffen, en daar werden toen grote vraagtekens bijgezet.
rotten.comquote:Op donderdag 11 maart 2004 21:48 schreef Caesu het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Tja, als je alles op een rijtje zet ga ik steeds meer geloven dat de ETA er niks mee van doen had ... maja, dan zou dit dus de een na grootste aanslag van AQ ooit zijn qua omvang en vooral impact?quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:59 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Waarom een aanslag plegen en dan alles proberen de verdenking niet op jezelf te laten vallen? Bovendien vind ik het een aanslag die veel te fors is voor de ETA. Het lijkt dat het doel was om zoveel mogelijk bugerslachtoffers te maken en de ETA heeft toch meestal iets meer politiek getinte aanslagen.
Does ETA have ties to al Qaeda?quote:Does ETA have ties to al Qaeda?
No. ETA’s secular nationalist agenda has nothing to do with the Islamist fundamentalism of Osama bin Laden’s terrorist network, and there is no credible evidence of any systematic cooperation between ETA and al Qaeda, experts say. But Qaeda cells have been discovered in Spain. In November 2001, Spanish authorities arrested eight men suspected of being Qaeda operatives involved in the September 11 attacks. One of these men reportedly had past links with ETA’s unofficial political wing, Batasuna, which the Spanish Supreme Court banned in March 2003. In September 2003, Spanish judge Baltasar Garzon said the September 11 attacks were partially planned in Spain.
quote:The ETA’s terror war, while rooted in a local conflict, had broader implications. ETA has been linked to terrorist groups around the world – providing and receiving training and support. ETA has been closely linked with the IRA and the PLO. These links could have been an entry to cooperation with Islamist groups (there is a report that Hamas bought some explosives from ETA). A captured al-Qaeda operative in Spain stated that there was no al-Qaeda-ETA cooperation, not on ideological grounds, but because al-Qaeda had nothing to learn from ETA. But Spain occupies a special place in the ideology of Islamists because it was part of the Muslim world until 1492 and it could become a major theater of Islamist terror operations. The Spanish government’s outspoken support for the US in Iraq may also make it a target. With a shared enemy, ETA could have become an ally to Islamist terror. That may still happen, but a broken ETA reduces that danger substantially.
Zaten ze er ook niet achter in Kuta, Bali? 200 doden.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:04 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Tja, als je alles op een rijtje zet ga ik steeds meer geloven dat de ETA er niks mee van doen had ... maja, dan zou dit dus de een na grootste aanslag van AQ ooit zijn qua omvang en vooral impact?
Stelletje laffe honden ......![]()
![]()
Bali was Jamai Islamiaquote:Op donderdag 11 maart 2004 22:06 schreef Caesu het volgende:
[..]
Zaten ze er ook niet achter in Kuta, Bali? 200 doden.
Gruwelijke foto, idd. Maar ik troost me met de gedachte dat de persoon (een vrouw?) nooit heeft geweten wat haar overkwam. Kijk eens naar de ravage, ze moet op slag doodgeweest zijn.quote:
ben ik het helemaal mee eens, maar toch, zo'n busje is wel een beetje errug voor de hand liggend.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:59 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Waarom een aanslag plegen en dan alles proberen de verdenking niet op jezelf te laten vallen? Bovendien vind ik het een aanslag die veel te fors is voor de ETA. Het lijkt dat het doel was om zoveel mogelijk bugerslachtoffers te maken en de ETA heeft toch meestal iets meer politiek getinte aanslagen.
Moet er niet aan denken.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:10 schreef BVO het volgende:
Ben benieuwd wanneer Nederland aan de beurt is...
Catalanaquote:Op donderdag 11 maart 2004 22:05 schreef Qarinx het volgende:
Die foto is echt gruwelijk....
Vind het wel eng allemaal zoquote:Op donderdag 11 maart 2004 22:11 schreef RJensen het volgende:
Tis trouwens precies 2 en een half jaar geleden dat al Qaeda in WTC vloog..
Toeval ?? Denk het niet.....
De Europese bevolking staat er juist bekend om een zeer sterke aversie jegens miltaire interventies te hebben als gevolg van de oorlogen in de 20e eeuw op het continent,quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:10 schreef gelly het volgende:
Misschien zijn dit soort acties wel een waarschuwing voor de europese bevolking die altijd heel makkelijk instemt met het binnenvallen van een ander land omdat er voor zichzelf toch geen risico's aanhangen.
Ik snap je niet......quote:Helaas wijst de werkelijkheid wat anders uit. Bij gebrek aan militaire power in het midden-oosten brengen terroristen de oorlog naar je huis.
Ja... Dat kan iedereen daar zo neerzetten....quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:11 schreef err het volgende:
ben ik het helemaal mee eens, maar toch, zo'n busje is wel een beetje errug voor de hand liggend.
Doe het toch maar. De meeste Europese landen zijn redelijk bedacht op bomaanslagen. Nederlanders niet. Stel je eens voor wat er gebeurt als iemand een onbeheerde doos op een willekeurig Nederlands station opent tijdens de spits...quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:11 schreef TheGreenOne het volgende:
[..]
Moet er niet aan denken.![]()
op weg in je trein die in de spits altijd neemt naar Utrecht Centraalquote:Op donderdag 11 maart 2004 22:10 schreef BVO het volgende:
Uitgebreid artikel in Haaretzquote:he London-based Arabic newspaper Al-Quds al-Arabi said Thursday it had received a claim of responsibility issued by The Brigade of Abu Hafs al-Masri in the name of Al-Qaida for the Madrid terrorist attacks that killed at least 190 people and wounded 1,247.
The claim received by email at the paper's London offices said the brigade's "death squad" had penetrated "one of the pillars of the crusade alliance, Spain."
"This is part of settling old accounts with Spain, the crusader, and America's ally in its war against Islam," the claim said.
Referring to Spain's Prime Minister Jose Maria Aznar, the statement asked: "Aznar, where is America? Who will protect you, Britain, Japan, Italy and others from us?"
The newspaper received similar letters from the same brigade claiming responsibility on behalf of Al-Qaida for a November bombing of two synagogues in Turkey and the August bombing of the UN headquarters in Baghdad.
Earlier Thursday evening, police probing the attacks found a van with detonators and an Arabic-language tape with Koranic verses, and officials don't rule out any line of investigation, said Interior Minister Angel Acebes.
quote:U.S. intelligence agencies said it was too early to decide who was behind the attack, but saw the hallmarks of both ETA and Osama bin Laden's Al-Qaida.
"There are characteristics of each. You have multiple attacks, multiple explosions in different locations in a short period of time which is very Al-Qaida-ish," said one U.S. official, who declined to be identified.
But the head of the European Union's police agency said the simultaneous bomb blasts in Madrid did not bear the hallmarks of Basque separatist group ETA.
"It could have been ETA... But we're dealing with an attack that doesn't correspond to the 'modus operandi' they have adopted up to now," said Europol director Juergen Storbeck, who was in Rome to talk to an Italian parliamentary committee.
Dan zal het eerder wat zijn van de CIA dan van AQ, maar ook dat acht ik hoogst onwaarschijnlijk.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:11 schreef err het volgende:
[..]
ben ik het helemaal mee eens, maar toch, zo'n busje is wel een beetje errug voor de hand liggend.
Opstandige Friezen, geweldadige Limburgers.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:10 schreef BVO het volgende:
Allang niet meer. Die planten gewoon overal bommen. Politici zijn te goed beschermd tegenwoordig.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:59 schreef Kaalhei het volgende:
de ETA heeft toch meestal iets meer politiek getinte aanslagen.
Nee, het is niet te voorkomen. De enige manier om het te voorkomen is het opgeven van al onze persoonlijke en economische vrijheden en dat middel weegt niet op tegen de kwaal.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:14 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Doe het toch maar. De meeste Europese landen zijn redelijk bedacht op bomaanslagen. Nederlanders niet. Stel je eens voor wat er gebeurt als iemand een onbeheerde doos op een willekeurig Nederlands station opent tijdens de spits...
Dit is een goede waarschuwing voor Nederland: ook hier kan iets dergelijks gebeuren!
Dat niet zo zeerquote:Op donderdag 11 maart 2004 22:16 schreef Steijn het volgende:
[..]
Opstandige Friezen, geweldadige Limburgers.
Dat doen ze tegenwoordig toch bij alle aanslagen waarbij meer dan 5 doden zijn?quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:16 schreef buzzer het volgende:
Het feit dat Al queda de aanslag heeft opge:ëist is m.i. een heeel slecht teken.geweest !
AQquote:Op donderdag 11 maart 2004 22:16 schreef Steijn het volgende:
[..]
Opstandige Friezen, geweldadige Limburgers.
AQ wil gewoon het westen pakken. We moeten als zijnde het Westen een vuist maken tegen dit geweld en niet verzaken omdat je bang bent voor aanslagen op je eigen grondgebied.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:16 schreef buzzer het volgende:
Het feit dat Al queda de aanslag heeft opge:ëist is m.i. een heeel slecht teken. Alle kontelikkers (w.o ook Balkenende) kunne wachten op iets dergelijks. Het hoeft niet maar de kans lijkt me uitermate reeël.
Het spijt me te moeten zeggen, maar ik ben vandaag voor het laatst politiek correct geweest !
Ik doelde meer op het sturen van militairen tijdens maar ook na de oorlog in Irak. Deze worden gezien als bezetters.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:14 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
De Europese bevolking staat er juist bekend om een zeer sterke aversie jegens miltaire interventies te hebben als gevolg van de oorlogen in de 20e eeuw op het continent,
De iraakse 'verzetsstrijder' hebben geen conventionele militaire kracht om de 'vijand' aan te pakken. Het enige effectieve middel zijn aanslagen op onbewaakte of slecht bewaakte doelen. Door zelfs bij je vijand 'thuis' huis te houden heb je een erg machtig wapen lijkt me. De oorlog is niet langer een ver van m'n bed show voor deelnemers aan de bezettingsmacht, het wordt ook gewoon in hun land gevoerd. De politieke onrust die daardoor onstaat is vele malen heftiger dan het neerschieten van een coalitiemilitair in Irak, en kan misschien tot gevolg hebben dat de bezetters vertrekken uit je land ...quote:[..]
Ik snap je niet......
Je blijft maar in je beperkte gedachte hangen hequote:Op donderdag 11 maart 2004 22:18 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Waarom al die conspiracy-theorieen? Ik ben Aznar en nu ook al de CIA al tegengekomen als daders ....
Is dit onder het motto: "er is geen bewijs dat ze het NIET deden, dus het KAN wel ..."?
Vind ik echt ongelofelijk. Iemand die een beetje nadenkt weet dat dit gewoon niet realistisch is.
Zat ik ook te denken. Vooral omdat CNN meldde dat het ging om een standaard commercieel verkrijgbaar videobandje. In combinatie met een tipgever vind ik dat wat vreemd. Ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:55 schreef err het volgende:
kweet niet, maar een "busje met koran verzen" is natuurlijk wel super makkelijk te planten. DE kans voor de ETA om de verdenking van hunzelf af te leiden, alhoewel je eerder zou verwachten dat ze het gewoon zouden opeisen.
Zo'n busje werd ook al na 11/9 aangetroffen, en daar werden toen grote vraagtekens bijgezet.
True, soms eisen verschillende organisaties dezelfde aanslag op.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:22 schreef gelly het volgende:
Maar goed, een organisatie die zo'n aanslag opeist hoeft allerminst de daadwerkelijke dader te zijn.
Ja maar zo'n goed georganiseerde aanslagenserie kan bijna niet anders dan door die organisatie georganiseerd zijn. Ik zie de ETA inderdaad niet zulke aanslagen plegen. (tenminste als je de historie er op naslaat)quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:17 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat doen ze tegenwoordig toch bij alle aanslagen waarbij meer dan 5 doden zijn?
een bom aflaten gaan in een rijdende trein - dat kan alleen maar compleet uit de hand lopen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de ETA nadat ze vorig jaar van de politieke kant zijn gestript toen hun partij verboden werd geradicaliseerd is. In combinatie met een " voorbeeld " als Al Qaida zou dat de bloedige aanslag kunnen verklaren. Ik gok op een Real IRA/Omagh scenario, dat compleet uit de hand is gelopen.
Sja, ervaringen uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. Al-Quada hield het voor 11/9 ook bij een bomaanslag in de kelder van het WTC en een ambassade.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:24 schreef buzzer het volgende:
[..]
Ik zie de ETA inderdaad niet zulke aanslagen plegen. (tenminste als je de historie er op naslaat)
History wijst uit dat ze het al eerder geprobeerd hebbenquote:Op donderdag 11 maart 2004 22:24 schreef buzzer het volgende:
[..]
Ja maar zo'n goed georganiseerde aanslagenserie kan bijna niet anders dan door die organisatie georganiseerd zijn. Ik zie de ETA inderdaad niet zulke aanslagen plegen. (tenminste als je de historie er op naslaat)
Globalisatie in combinatie met de traditionele guerilla-oorlog is een huiveringwekkende ontwikkeling. Het probleem is: Waar kies je voor. Kies je voor interventies dan heb je als voordeel dat je het toekomstige geweld in je eigen land kan verminderen door een democratiseringproces te implementeren in het betreffende land, maar als nadeel aanslagen op 'de mannen' in het land waar je de interventie uitvoert en potentiele aanslagen op je eigen grondgebied. Kies je voor een pacifistische aanpak dan heb je als voordeel dat je de bevolking in delen van het Midden-Oosten en Azie niet provoceert, maar ik denk dat Al-Quaida daar niet om maalt. Ze zullen toch aanslagen plegen op Westerse doelen. Ik moet zeggen dat ik na de eerste mogeljke substantieele aanslag van Al-Quaida veel meer sympathie en begrip krijg voor de Anglo-Saksische interventiepolitiek.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:20 schreef gelly het volgende:
De iraakse 'verzetsstrijder' hebben geen conventionele militaire kracht om de 'vijand' aan te pakken. Het enige effectieve middel zijn aanslagen op onbewaakte of slecht bewaakte doelen. Door zelfs bij je vijand 'thuis' huis te houden heb je een erg machtig wapen lijkt me. De oorlog is niet langer een ver van m'n bed show voor deelnemers aan de bezettingsmacht, het wordt ook gewoon in hun land gevoerd. De politieke onrust die daardoor onstaat is vele malen heftiger dan het neerschieten van een coalitiemilitair in Irak, en kan misschien tot gevolg hebben dat de bezetters vertrekken uit je land ...
Is ook waar.......quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Sja, ervaringen uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. Al-Quada hield het voor 11/9 ook bij een bomaanslag in de kelder van het WTC en een ambassade.
bron vrtnieuwsquote:Verdachte wagen met koranverzen teruggevonden
do 11/03/04 - Niet ver van Madrid is een verdachte bestelwagen teruggevonden, met daarin cassettebandjes met gelezen koranverzen en zeven ontstekingsmechanismen. Dat heeft de Spaanse minister van Binnenlandse Zaken bekendgemaakt. Daarmee zegt hij ook dat de onderzoekspiste naar een andere organisatie dan de Baskische afscheidingsbeweging ETA openblijft.
ETA waarschuwt normaal voor haar aanslagen, die gewoonlijk ook een veel kleinere omvang hebben.
(foto Belga)
Op een website met inside-informatie over het moslimterrorisme staat dat de "Leeuwen van Al Mufridoon" de aanslag opeisen. De Spaanse overheid legde tot nu toe de verantwoordelijkheid voor de aanslagen duidelijk bij de ETA.
De verlaten bestelwagen is teruggevonden in Alcala de Henares. Van daaruit zijn drie van de vier treinen vertrokken richting Madrid die in volle ochtendspits zijn ontploft. De bestelwagen blijkt gestolen op 28 februari.
Ook in Spaans Baskenland reageren veel mensen geschokt en verontwaardigd op de moordende aanslagen in Madrid. De politieke vleugel van ETA, Batasuna, ontkent zelfs dat de Baskische afscheidingsbeweging er iets mee te maken zou hebben.
Enerzijds werden er rond Kerstmis enkele ETA-leden met een rugzak vol explosieven van een trein in Madrid geplukt. Anderzijds pakte de Spaanse politie twee weken geleden twee ETA-leden op die met een bestelwagen vol explosieven, wel 500 kilogram, onderweg waren naar Madrid. In totaal zouden vier eerdere pogingen van ETA, om aanslagen te plegen in Madrid, dit jaar verijdeld zijn.
In een reactie op de aanslagen zei Arnaldo Otegi, de leider van Batasuna, de politieke vleugel van ETA, dat Arabische fundamentalisten volgens hem achter de aanslagen zitten.
Als de aanslagen toch het werk zouden zijn van ETA, iets waar in Spanje eigenlijk niemand nog aan twijfelt, dan wijkt de terreurgroep in ieder geval af van haar vertrouwde strategie van kleinere aanslagen op militaire of toeristische doelwitten.
De aanslag opgeëist door onbekende terreurgroep
De opeising staat op een website met inside-informatie over het moslimterrorisme. De website meent te weten dat de zogenaamde "Leeuwen van Al Mufridoon" verantwoordelijk zijn. De groep was tot nog toe onbekend maar zegt te zijn samengesteld uit Marrokaanse, Algerijnse en Tunesische islamisten.
Hoe de website de opeising aan de weet is gekomen, wordt er niet bij gezegd. Wel zegt de site dat de extremisten van Al Mufridoon banden hebben met het Al Qaeda-netwerk. Met de acties zou de Spaanse steun voor de oorlog in Irak worden afgestraft, bericht het radionieuws.
Eerder lieten internationale waarnemers al weten dat ze niet durven uitsluiten dat het over een samenwerking van Baskische en Arabische terroristen zou gaan, of dat de terreurgolf het werk is van enkel Arabische fundamentalisten.
De verderfelijke Westerse honden uitroeien?quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:24 schreef Ulx het volgende:
Wat zou Al Qaida te winnen hebben?
Historie wijst ook uit dat ETA altijd een voorwaarschuwing gaf. Historie wijst ook uit dat ze nooit meer dan één straat hebben gebombardeerd. Nu 3 treinen, tegelijk, allemaal op of vlakbij een station. Dat is timing. ETA is nog maar een klein clubje, ik schat ze dar niet op in.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:28 schreef Chadi het volgende:
[..]
History wijst uit dat ze het al eerder geprobeerd hebben
Oh enneh, da's op de dag precies, 2 1/2 jaar.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:19 schreef Chooselife het volgende:
11-3
En 911 dagenquote:Op donderdag 11 maart 2004 22:34 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Oh enneh, da's op de dag precies, 2 1/2 jaar.
ik geloof ook niet dat er enige vorm van samenwerking is, maar het argument dat AQ het niet zou willen om religieuze redenen vind ik niet correct.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:34 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Geloof eigelijk absoluut niet in dat samenwerkingsverhaaltje. Want kan niet geloven dat een organisatie als AQ met een stel "ongelovige" zou willen werken. Plus dat die cellen er alles aan doen niet te herkent te worden als zodanig. En het is nogal moeilijk contact te zoeken lijkt me, bedoel dat soort organisaties sturen echt elkaar niet ff een smsje ofzo. Vooral niet van die religiefreaks.
quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:35 schreef Frutsel het volgende:
volgens Ned 3:
Al Qaida zou inderdaad de aanslagen hebben opgeeist in een Londense/Arabische krant. Daarnaast wordt ook gezegd dat dit "slechts" het begin is en dat een grote, gigantische aanval op Amerika voor 90% is voorbereid en binnenkort grote verwoestingen zal aanrichten.
dat zeggen ze al 2,5 jaar.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:35 schreef Frutsel het volgende:
volgens Ned 3:
Al Qaida zou inderdaad de aanslagen hebben opgeeist in een Londense/Arabische krant. Daarnaast wordt ook gezegd dat dit "slechts" het begin is en dat een grote, gigantische aanval op Amerika voor 90% is voorbereid en binnenkort grote verwoestingen zal aanrichten.
Mwaah, dat is meestal lulkoek. Ze proberen zoveel mogelijk chaos te stichten en zoiets zeggen helpt nogal.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:35 schreef Frutsel het volgende:
volgens Ned 3:
no shit?quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:36 schreef RonaldV het volgende:
[..]
En 911 dagen
Denk dat het wel meevalt met die extra maatregelen. En GB is ook mooi europees doel maar dat is denk ik te lastig om binnen te komen. En zoals ik eerder had vermeld spanje stond wel prominent vooraan toen bij die allerlaatste bespreking op de Azoren.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:36 schreef Caesu het volgende:
Als het Al-Aqaida is, waarom pakken ze dan Madrid.
Ok, Spanje zit in Irak - maar er zijn daar wel meer veiligheidsmaatregelen dan in Polen, Nederland of Italie ivm met de ETA.
En volgend jaar is de grote, gigantische aanval op Amerika voor 91% voorbereid.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:35 schreef Frutsel het volgende:
volgens Ned 3:
Ik denk niet dat AQ daar om maalt: Wat was de mening van de toeristen op Bali?quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:39 schreef Chadi het volgende:
EN aangezien Madrid massaal tegen de aanval op Irak was denk ik ook niet dat Alqaida daar wat te zoeken heeft in de vorm van aanslagen.
Ach dat soort dingen roepen ze al zolang... Als ze al hun dreigementen waar hadden gemaakt, dan was de wereldbevoling al gehalveerd...quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:35 schreef Frutsel het volgende:
Daarnaast wordt ook gezegd dat dit "slechts" het begin is en dat een grote, gigantische aanval op Amerika voor 90% is voorbereid en binnenkort grote verwoestingen zal aanrichten.
een dag of twee meer.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:36 schreef RonaldV het volgende:
[..]
En 911 dagen
Ik geloof nooit dat AQ een aanslag ism een andere organisatie beraamt....quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:38 schreef realist_ik het volgende:
ETA kan bijv. wel de springstof geleverd hebben...
De bomaanslag in de kelder van het WTC was mislukt, en de aanslagen op die ambassades waren aanslagen van nagenoeg militaire omvang.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Sja, ervaringen uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst. Al-Quada hield het voor 11/9 ook bij een bomaanslag in de kelder van het WTC en een ambassade.
Omdat wij zoiets nog nooit echt hebben meegemaakt.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:40 schreef Frutsel het volgende:
Tja...tegen dit soort praktijken valt gewoon verdomd weinig te doen. Zeker hier in een land als ut onze...waar volgens mij nuchter wordt gedaan over een mogelijke aanval.
Bali kunnen ze nog verdedigen naar d eachterban toe Madrid abdsoluut niet. Verder zoals net op Ned3 Explosieven zijn uit de ETA etalage en nog meer dat wijst richting ETA.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:40 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik denk niet dat AQ daar om maalt: Wat was de mening van de toeristen op Bali?
GB heeft veel ervaring met terreuraanslagen, zie IRA. Nederland daarentegen...........quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:40 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Denk dat het wel meevalt met die extra maatregelen. En GB is ook mooi europees doel maar dat is denk ik te lastig om binnen te komen. En zoals ik eerder had vermeld spanje stond wel prominent vooraan toen bij die allerlaatste bespreking op de Azoren.
Waarom alleen Madrid? Waarom ook niet een paar bommen in Barcelona en een andere grote stad? Het zou imo juist veel meer AQ indruk maken als ze op meerder locaties aanslagen hadden zoals 11/9 zowel in New York als Washington.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:40 schreef Chooselife het volgende:
Waarom pakken ze nu juist Madrid..
Eh, in de stad waar ik mijn tweede huis heb heeft een AQ gelieerde club 4 zware bommen laten ontploffen, met tientallen doden ten gevolg. En AQ zit waarschijnlijk ook achter de vele bloedige aanslagen in Irak. Je kunt natuurlijk makkelijk met je ogen dicht leven, maar het lijkt me niet verstandig.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:41 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ach dat soort dingen roepen ze al zolang... Als ze al hun dreigementen waar hadden gemaakt, dan was de wereldbevoling al gehalveerd...
11/9 zou ook een voorbode zijn voor nog meer rampspoed....
Maar toch in geen vergelijking met 11/9 qua omvang.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:41 schreef HiZ het volgende:
[..]
De bomaanslag in de kelder van het WTC was mislukt, en de aanslagen op die ambassades waren aanslagen van nagenoeg militaire omvang.
Kom op zeg. Denk je dat ze op de Westbank of in Afghanistan interesse hebben in welk Europees land ze gepakt hebben? Bovendien was Aznar een van de voorvechters van de oorlog tegen terrorisme.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Bali kunnen ze nog verdedigen naar d eachterban toe Madrid abdsoluut niet. Verder zoals net op Ned3 Explosieven zijn uit de ETA etalage en nog meer dat wijst richting ETA.
Als je deze dag en 9-11 meetelt wel ja.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:41 schreef Caesu het volgende:
[..]
een dag of twee meer.
Meeste Alqaida leden komen daar niet vandaan dus het kan ze bij alqaida niks schelen wat ze daar vinden.quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:45 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Kom op zeg. Denk je dat ze op de Westbank of in Afghanistan interesse hebben in welk Europees land ze gepakt hebben? Bovendien was Aznar een van de voorvechters van de oorlog tegen terrorisme.
En waarom zouden ze het niet kunnen verantwoorden dat ze precies doen wat ze hebben beloofd? Namelijk dat ze de VS en zijn bondgenoten overal ter wereld zouden aanvallen?quote:Op donderdag 11 maart 2004 22:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Bali kunnen ze nog verdedigen naar d eachterban toe Madrid abdsoluut niet. Verder zoals net op Ned3 Explosieven zijn uit de ETA etalage en nog meer dat wijst richting ETA.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |