abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17645951
Voor als je NRC geregistreerde bent:
http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1078985099132.html

anders:
quote:
EINDHOVEN, 11 MAART. Het ministerie van Justitie heeft hoofddoekjes besteld voor vrouwelijk personeel in justitiële instellingen, dat uit geloofsovertuiging doekjes wil dragen. Niet eerder behoorde een hoofddoekje tot het uniform van overheidspersoneel.

Het ontwerp voor de hoofddoekjes is gemaakt door de Eindhovense Cindy van den Bremen. Haar bedrijf Capsters heeft de hoofddoekjes inmiddels geproduceerd en afgeleverd, bevestigt Van den Bremen. Een woordvoerder van het ministerie zegt dat bewaaksters die een hoofddoekje willen dragen, binnenkort worden verplicht de speciale doekjes om te doen. Zij moeten die zelf betalen.

In tegenstelling tot de geüniformeerde politie en douane, die geen éigen hoofddoekjes mogen dragen, was dat de bewaaksters in justitiële instellingen wél toegestaan. ,,Maar die eigen doekjes brengen gevaar met zich mee, en passen gewoonlijk niet bij het uniform'', aldus de woordvoerder van het ministerie.

Binnenkort dragen ze de ,,extra veilige'' doekjes van Cindy van den Bremen: ,,Als je eraan trekt, schieten ze meteen los'', vertelt de ontwerpster. ,,Wat dat betreft vertonen ze overeenkomst met de zogenoemde clipstropdassen van de politie, die zijn voorzien van nepknopen.'' TNO heeft de hoofddoekjes in orde bevonden.

Van den Bremen zegt dat ze haar opdracht vorig najaar kreeg van de Dienst Justitiële Inrichtingen. ,,Ik heb voor de hoofddoekjes twee kleuren gekozen'', vertelt ze. ,,Blauwe voor de bewaaksters, zwarte voor de medewerksters die geen uniform aan hebben.''
Goede benadering. Zo geef je een positief signaal af richting de islamitische nederlanders. Dit mogen ze wel op meerdere gebieden toepassen.
pi_17646044
Wat een multikul oplossing weer! bah

De overheid hoort onafhankelijk te zijn van wat voor geloof dan ook. Dus geen religieuze uitingen in dit soort beroepen. Maar dat is mijn mening
  Moderator donderdag 11 maart 2004 @ 15:57:48 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17646096
ik vind juist dat er een slecht signaal afgegeven wordt

'Als je maar hard genoeg schreeuwt krijg je je zin!'

als ze dit gelijk hadden ingevoerd toen de kwestie begon te spelen had ik het een uitstekende oplossing gevonden maar nu niet eerlijk gezegd.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 11 maart 2004 @ 15:57:54 #4
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17646102
Wat snappen mensen nou niet aan het woord uniform?
  FOK!fotograaf donderdag 11 maart 2004 @ 15:59:14 #5
18921 freud
Who's John Galt?
pi_17646131
Lijkt me een nette regeling. Ik wacht met smart op het eerste uniform verantwoorde keppeltje .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_17646146
Moderne hoofddoeken

http://www.capsters.com/
copyright 2006
  donderdag 11 maart 2004 @ 16:01:54 #7
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_17646192
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 15:57 schreef Lithion het volgende:
Wat snappen mensen nou niet aan het woord uniform?
Ach, de Sikhs in GB die bij de politie zitten mogen hun tulband dragen, dit is niets anders.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_17646205
het is UNIform, like duh
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  donderdag 11 maart 2004 @ 16:03:38 #9
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_17646233
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 16:01 schreef Dagonet het volgende:
Ach, de Sikhs in GB die bij de politie zitten mogen hun tulband dragen, dit is niets anders.
Dat is dus ook bullshit. En het gaat hier over Nederland, niet over GB.

Uniform, het woord zegt op zich alles al.
  Moderator donderdag 11 maart 2004 @ 16:05:28 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_17646273
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 16:00 schreef pooier het volgende:
Moderne hoofddoeken

lijkt wel een bivakmuts???

is dit een poging om moslims heimelijk te brandmerken als terroristen?

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_17646299
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 16:00 schreef pooier het volgende:
Moderne hoofddoeken

Aerobics hoofdoeken
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_17646384

[ Bericht 100% gewijzigd door Kjew op 11-03-2004 16:19:41 (ik moet leren lezen...) ]
pi_17646735
We moeten meer richting Frankrijk op het gebied van die hoofddoekjes..
Afschaffen het belemmert communicatie, integratie en emancipatie.
pi_17646905
Het hoofddoekje was dus al geoorloofd voor de mensen waarop dit bericht betrekking heeft. Of dat nou terecht is of niet, ik vind het wel een originele oplossing. Aangezien het door het ministerie zelf aangedragen wordt, is het een (optioneel) onderdeel van het uniform.
pi_17647083
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 16:25 schreef HarryP het volgende:
We moeten meer richting Frankrijk op het gebied van die hoofddoekjes..
Afschaffen het belemmert communicatie, integratie en emancipatie.
Helemaal mee eens, om te beginnen "hoofddoekloze zondag"
pi_17647481
En ja hoor, de nederlandse Justitie gaat maar weer eens tegen de mening van het volk in.
Kunnen die pipo's zich niet eens bezig houden met belangrijkere zaken?
pi_17647775
Ik vind het wel een prettige gedachte dat onze vrouwelijke islamitische medeburgers hun beroep nu een stukje veiliger kunnen uitoefenen. Als die vrouwen werken, integreren ze, want je leert de taal en wat normaal is makkelijker als je in het midden van die maatschappij zit, dan als je thuis op de baby past.

Sporthoofddoekjes voor op school waren er toch al lang?
  donderdag 11 maart 2004 @ 17:17:09 #18
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_17647990
Gewoon verbieden die doekies.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  donderdag 11 maart 2004 @ 17:30:13 #19
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17648288
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 16:03 schreef Lithion het volgende:

Uniform, het woord zegt op zich alles al.
Politie-uniform bevat een rok en een broek voor vrouwen. Agenten kunnen hun petten op en af zetten. In de winter zullen ze vast ook wel kunnen kiezen voor handschoenen en een warmere pet. In de zomer voor een overhemd met korte mouwen. Mag dat ook niet, in het kader van uniform?
  donderdag 11 maart 2004 @ 18:17:12 #20
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17649472
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 15:59 schreef freud het volgende:
Lijkt me een nette regeling. Ik wacht met smart op het eerste uniform verantwoorde keppeltje .
Ik ook, op de eerste rechter met een swastika ter grootte van een pizza op zijn borst. Dat is zijn levensovertuiging die hij op wijze wil uitdragen. Eens kijken hoe tolerant men dan is jegens symbolen van levensovertuiging op kleding van overheidspersoneel.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_17649544
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 18:17 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ik ook, op de eerste rechter met een swastika ter grootte van een pizza op zijn borst. Dat is zijn levensovertuiging die hij op wijze wil uitdragen. Eens kijken hoe tolerant men dan is jegens symbolen van levensovertuiging op kleding van overheidspersoneel.
Jouw (en dat van anderen) probleem is dat je elke moslima met hoofddoek ziet als symbool voor de haatdragende Islam. Je moet geen beleid voeren op je eigen subjectieve kortzichtige waardeoordelen, hoewel dat wel mateloos populair lijkt de laatste tijd.
pi_17649775
Ik wist niet dat nazisme een erkende godsdienst was?
Allah Al Watan Al Malik
pi_17649906
idiote beslissing..

uniform aanpassen aan de geloofsovertuiging van enkelen, wat een komplete kolder..

kies dan een ander beroep.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 11 maart 2004 @ 18:33:57 #24
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_17649920
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 18:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Jouw (en dat van anderen) probleem is dat je elke moslima met hoofddoek ziet als symbool voor de haatdragende Islam.
Yup. Ik zie zo'n hoofddoekje ook meer als een kledingvoorschrift waar iemand zich aan houdt, niet als een statement in elk geval. Ik ben benieuwd of na een eventueel verbod op hoofddoekjes ook de rok en de vlecht van een gereformeerde vrouw aan de beurt is.
pi_17649960
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 18:33 schreef milagro het volgende:
idiote beslissing..

uniform aanpassen aan de geloofsovertuiging van enkelen, wat een komplete kolder..

kies dan een ander beroep.
Ik heb eigenlijk liever arbeidsparticipatie en dus integratie van moslima's dan ze bewust werkloos te maken en houden om 1 of ander raar principeel punt duidelijk te maken. Want iets anders dan principe is het niet, last heb je d'r niet van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')