Goede benadering. Zo geef je een positief signaal af richting de islamitische nederlanders. Dit mogen ze wel op meerdere gebieden toepassen.quote:EINDHOVEN, 11 MAART. Het ministerie van Justitie heeft hoofddoekjes besteld voor vrouwelijk personeel in justitiële instellingen, dat uit geloofsovertuiging doekjes wil dragen. Niet eerder behoorde een hoofddoekje tot het uniform van overheidspersoneel.
Het ontwerp voor de hoofddoekjes is gemaakt door de Eindhovense Cindy van den Bremen. Haar bedrijf Capsters heeft de hoofddoekjes inmiddels geproduceerd en afgeleverd, bevestigt Van den Bremen. Een woordvoerder van het ministerie zegt dat bewaaksters die een hoofddoekje willen dragen, binnenkort worden verplicht de speciale doekjes om te doen. Zij moeten die zelf betalen.
In tegenstelling tot de geüniformeerde politie en douane, die geen éigen hoofddoekjes mogen dragen, was dat de bewaaksters in justitiële instellingen wél toegestaan. ,,Maar die eigen doekjes brengen gevaar met zich mee, en passen gewoonlijk niet bij het uniform'', aldus de woordvoerder van het ministerie.
Binnenkort dragen ze de ,,extra veilige'' doekjes van Cindy van den Bremen: ,,Als je eraan trekt, schieten ze meteen los'', vertelt de ontwerpster. ,,Wat dat betreft vertonen ze overeenkomst met de zogenoemde clipstropdassen van de politie, die zijn voorzien van nepknopen.'' TNO heeft de hoofddoekjes in orde bevonden.
Van den Bremen zegt dat ze haar opdracht vorig najaar kreeg van de Dienst Justitiële Inrichtingen. ,,Ik heb voor de hoofddoekjes twee kleuren gekozen'', vertelt ze. ,,Blauwe voor de bewaaksters, zwarte voor de medewerksters die geen uniform aan hebben.''
Ach, de Sikhs in GB die bij de politie zitten mogen hun tulband dragen, dit is niets anders.quote:Op donderdag 11 maart 2004 15:57 schreef Lithion het volgende:
Wat snappen mensen nou niet aan het woord uniform?
Dat is dus ook bullshit. En het gaat hier over Nederland, niet over GB.quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:01 schreef Dagonet het volgende:
Ach, de Sikhs in GB die bij de politie zitten mogen hun tulband dragen, dit is niets anders.
lijkt wel een bivakmuts???quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:00 schreef pooier het volgende:
Moderne hoofddoeken
http://www.capsters.com/
Aerobics hoofdoekenquote:Op donderdag 11 maart 2004 16:00 schreef pooier het volgende:
Moderne hoofddoeken
http://www.capsters.com/
Helemaal mee eens, om te beginnen "hoofddoekloze zondag"quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:25 schreef HarryP het volgende:
We moeten meer richting Frankrijk op het gebied van die hoofddoekjes..
Afschaffen het belemmert communicatie, integratie en emancipatie.
Politie-uniform bevat een rok en een broek voor vrouwen. Agenten kunnen hun petten op en af zetten. In de winter zullen ze vast ook wel kunnen kiezen voor handschoenen en een warmere pet. In de zomer voor een overhemd met korte mouwen. Mag dat ook niet, in het kader van uniform?quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:03 schreef Lithion het volgende:
Uniform, het woord zegt op zich alles al.
Ik ook, op de eerste rechter met een swastika ter grootte van een pizza op zijn borst. Dat is zijn levensovertuiging die hij op wijze wil uitdragen. Eens kijken hoe tolerant men dan is jegens symbolen van levensovertuiging op kleding van overheidspersoneel.quote:Op donderdag 11 maart 2004 15:59 schreef freud het volgende:
Lijkt me een nette regeling. Ik wacht met smart op het eerste uniform verantwoorde keppeltje.
Jouw (en dat van anderen) probleem is dat je elke moslima met hoofddoek ziet als symbool voor de haatdragende Islam. Je moet geen beleid voeren op je eigen subjectieve kortzichtige waardeoordelen, hoewel dat wel mateloos populair lijkt de laatste tijd.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:17 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Ik ook, op de eerste rechter met een swastika ter grootte van een pizza op zijn borst. Dat is zijn levensovertuiging die hij op wijze wil uitdragen. Eens kijken hoe tolerant men dan is jegens symbolen van levensovertuiging op kleding van overheidspersoneel.
Yup. Ik zie zo'n hoofddoekje ook meer als een kledingvoorschrift waar iemand zich aan houdt, niet als een statement in elk geval. Ik ben benieuwd of na een eventueel verbod op hoofddoekjes ook de rok en de vlecht van een gereformeerde vrouw aan de beurt is.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Jouw (en dat van anderen) probleem is dat je elke moslima met hoofddoek ziet als symbool voor de haatdragende Islam.
Ik heb eigenlijk liever arbeidsparticipatie en dus integratie van moslima's dan ze bewust werkloos te maken en houden om 1 of ander raar principeel punt duidelijk te maken. Want iets anders dan principe is het niet, last heb je d'r niet van.quote:Op donderdag 11 maart 2004 18:33 schreef milagro het volgende:
idiote beslissing..
uniform aanpassen aan de geloofsovertuiging van enkelen, wat een komplete kolder..
kies dan een ander beroep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |