nooit overdrijven ^_^quote:Op donderdag 11 maart 2004 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:
We aten vroeger thuis veel indisch, lekker heet.
Helaas kan ik er niet meer tegen, als ik nu iets heets eet, ga ik enorm zweten, rode vlekken in mijn gezicht, pupillen die heel klein worden, enorme rush, hartkloppingen
Jammer hoor.
Ik overdrijf niets, ik kan er helemaal niet meer tegen, een theelepeltje sambal naast je nasi is toch doodgewoon, maar als ik dit schrijf dan is me voorhoofd al nat. Jammer, en ik at het vroeger altijd...quote:Op donderdag 11 maart 2004 15:16 schreef -=BoKKiE=- het volgende:
[..]
nooit overdrijven ^_^
wel jammer, sommige mensnen gooioen bakken sambal over hun eten omdat ze het 'lekker' vinden
echt zonde![]()
dat bedoel ik niet,quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik overdrijf niets, ik kan er helemaal niet meer tegen, een theelepeltje sambal naast je nasi is toch doodgewoon, maar als ik dit schrijf dan is me voorhoofd al nat. Jammer, en ik at het vroeger altijd...
Het is Sambal Gandaria geworden! Ik ben heel benieuwd hoe die smaaktquote:Op donderdag 9 december 2004 03:24 schreef Axioma het volgende:
Op dit moment zoek ik een naar een soortgelijke opvolger van deze pot. Liefst niet " te" heet (maar mag best wel pittig zijn) en wat "aangekleder" dan de standaard Oelek. Sambal Manis en Badjak heb ik natuurlijk al gehad, maar misschien dat er hier iemand is die mij kan tippen over een andere variant?
Sambal Malaka.....quote:Op vrijdag 10 december 2004 17:07 schreef Shark.Bait het volgende:
Jij had:
sambal oelek
sambal djeroek
sambal manis.
De volgende sambals bestaaan ook:
sambal trassi
sambal tomaat
sambal petis
sambal kemiri
sambal pinda
sambal ui
sambal bieslook
sambal selderie
sambal serdadoe
sambal asem
sambal brandal
sambal badjak
sambal van groene en rode lombok
sambal boet
sambal teri
sambal loeat
Asem kemamah
Sambal malaka
sambal boeboek kering
sambal kelapa
sambal kelapa of djagoeng
sambal taotjo
en als je dat gehad hebt, kan je overstappen naar surinaamse sambal, die veel heter is.. of de mijne
Alles went!quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:04 schreef hassanjassan het volgende:
in indonesie, schijnt, kan je goed koken als je zelfgemaakte sambal goed is. Ergens is het ook wel te begrijpen, want het luistert heel nauw soms wat je erin doet. Je kan alles wel met heet verlsuieren, maar da's nou net de truuuk, om dat niet te doen.
Dus pak je cobek aka vijzel maar uit de kast e nrammen op die pepers. Overigens is teveel hete sambal eten niet goed voor je of zeker niet als het je afvoergaatje laat branden tijdens de stoelgangWat ik dus laatst had toen ik effe teveel madamme jeanette had opgeschept.
ja na die sambaltruuk wel ok...quote:Op vrijdag 10 december 2004 22:09 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Alles went!
Hoe is het verder Hassan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |