Wat ik er altijd van zie is dat ze dikke spaken, velgen en banden hebben. Misschiend dat ze verkeerd, of niet goed genoeg gespaakt zijn. Wat ook helpt is niet stoepen op en af raggen en je kont op tillen op het moment van impact.quote:Op donderdag 11 maart 2004 09:59 schreef headfirsttohell het volgende:
Ja, ik wil dus misschien een kronan fiets. Zijn die echt zo degelijk? Ik heb nu ook wel een goeie, maar daarvan zijn de spaken keivaak kapot. En d'r moet nogal eens een flinke krat bier achterop wat ook niet echt gaat. Dus is zo'n kronan fiets dan iets?
Later op de dag zul je hem wel kunnen waarderen hoop ik.quote:Op donderdag 11 maart 2004 10:11 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
het zal nog wel te vroeg voor me zijn dat ik er niet om mee kan lachen
Gaat niet helemaal op. De beste spaken zijn dun in het midden, en dik aan het kopje. 2.0-1.8-2.0mm zijn de betere racespaken, de echte vakantiefietsspaken zijn 2.3-2.0mm.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 18:56 schreef MartinusMagnus het volgende:
Dikke spaken voor een sterk wielHoe dunner hoe beter juist (Ja echt, Revo's of CX Ray gaan het langste mee! (vraag maar aan je LBS wat dat is))
Ga vooral voor een stijve velg! Rigida DP2000, Vuelta Airline of Alesa Explorer ofzo....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |