Ik vind dat ook een beter idee. Ik ben bang dat iedereen nu verschillende nummers in z'n lijst zet, en dat alleen 'so what ' van Miles meer dan 1 punt krijgt.quote:Op donderdag 11 maart 2004 16:01 schreef Zander het volgende:
Ik had zelf liever een Jazz Album Top 100 gezien in plaats van losse nummers,
Ik vind het wel een goed plan eigenlijk, dan verander ik ff wat details in de openingspost.quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:28 schreef fripper het volgende:
[..]
Ik vind dat ook een beter idee. Ik ben bang dat iedereen nu verschillende nummers in z'n lijst zet, en dat alleen 'so what ' van Miles meer dan 1 punt krijgt.
Met albums vind ik het makkelijker om de klassiekers aan te wijzen.
Wat vindt Beathoven ??
Oeps, OP niet goed gelezenquote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:13 schreef Zander het volgende:
Dat zijn allemaal losse tracks toch? Maakt verder ook niet uit, eigenlijk, want het is een interessant lijstje.
goeie vraag!quote:Op zaterdag 13 maart 2004 14:10 schreef Zander het volgende:
Zo, de kop is er af. Een mooie lijst![]()
Ik twijfel zelf nog over mijn lijst, want sommige Zappa of Soft Machine-albums, is dat ook jazz? En mogen verzamelaars ook? (bijv. "Message from the Tribe")?
Oh, alles tussen de 5 en 50 is welkom!. Een top 25 vind ik al een hele prestatie, ik haal zelf denk ik ook net de 50 niet. Maar wie weet.. ik zal eerst ff alles op een rijtje zetten, heb al een voorlopige iigquote:[quote]Op zaterdag 13 maart 2004 20:22 schreef Doff het volgende:
Mooie lijsten! Jammer dat Sonny Rollins' Saxophone Collosus op een 23ste plaats zo afwezig is. Ik vind het een van de meest gedenkwaardige albums die ik ken. Mis ook wat mysterieus avant garde spul als bijvoorbeeld van Grachan Moncur III. Opvallend dat een Jackie McLean en McCoy Tyner niet genoemd worden (bijv 'One Step Beyond'). Maar goed, beste stuurlui staan aan wal. Ik kom zelf denk ik niet verder dan een zinnige top 25. Mijn collectie is waarschijnlijk dan ook niet echt te vergelijken met die van fripper en Zander
![]()
Ik zou 'm bewaren (in een tekstbestand of iets dergelijks).. komt vast nog weleens van pas in eenzelfde top 100 bestaand uit losse nummers. Dus 't is niet weggegooide tijd :quote:Op zaterdag 13 maart 2004 21:17 schreef Shaman het volgende:
[..]
Oeps, OP niet goed gelezenIk ben een aardige tijd met mijn lijstje bezig geweest, ga het niet meer aanpassen....nou ja lekkere nummers iig...
Ik ken 'm ook nog maar kort, heb 'm van Zander doorgekregen.quote:Op maandag 15 maart 2004 20:21 schreef fripper het volgende:
Ook een mooie lijst
Compliments of the Mysterious Phantom van Kirk ken ik helemaal niet. Toch eens naar op zoek gaan, ziet er leuk uit !
idemquote:Op zondag 21 maart 2004 18:43 schreef Beathoven het volgende:
subtiele trap omhoog
waarom niet? als dat niet mag kom ik nooit aan een top 10...quote:Op zaterdag 13 maart 2004 17:53 schreef Zander het volgende:
Ik heb expres ook maar niet al te veel fusionplaten erin gezet, dus geen Mahavishnu Orchestra, Weather Report of Soft Machine of zo.
Ik heb er wel een paar in die richting in staan. Gewoon kiezen wat jij leuk vindtquote:Op zaterdag 27 maart 2004 15:13 schreef _Etter_ het volgende:
waarom niet? als dat niet mag kom ik nooit aan een top 10...
heb je ook gelezen wie er allemaal op meespelen, allemaal hele bekende namen en toch wel leuk dat die zich lenen voor zo'n vreemde plaat.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 15:58 schreef fripper het volgende:
Ik had nooit van je nr 1 gehoord, ik heb net - hier- even een stukje geluisterd .
Mingus leent zich wel goed voor dit soort werk
dat was een goeie grapquote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:21 schreef OProg het volgende:
Ik probeer het vanavond eindelijk af te hebben
Dirty Dozen Brass Band =quote:Op zondag 28 maart 2004 15:06 schreef Bass-Miss het volgende:
7.Dirty Dozen Brass Band- the New Orleans Album
quote:Op zondag 28 maart 2004 20:58 schreef Beathoven het volgende:
Dat wordt dus een verassende eindlijst, met na de nummer 1.. Bill Watrous op 0
Dat lijkt me een mooi startpunt voor een lijstjequote:Op zaterdag 6 december 2003 16:35 schreef OProg het volgende:
Ben toevallig net CD 3 van The Complete Bitches Brew sessions aan het draaien. Wat een wereldplaat is dat toch .
Heb je deze toevallig ook?quote:Op woensdag 7 april 2004 19:34 schreef RickdeKikker het volgende:
Thanks Fripper,
Valt me nu opeens op dat ik eigenlijk alemaal HardBop (1955-65) in m'n lijstje heb staan.
Het liefst had ik ook Charlie Parker erin gezet, maar daar heb ik helaas geen favourite elpee van.
![]()
Met o.a. Summertime, Autumn in New York en April in Paris.quote:When producer Norman Granz decided to let Charlie Parker record standards with a full string section (featuring Mitch Miller on oboe!), the purists cried sellout, but nothing could be further from the truth. There's a real sense of involvement from Bird on these sides, which collect up all the master takes and also include some live tracks from Carnegie Hall that -- judging from the sometimes uneasy murmurings of the crowd -- amply illustrate just how weirdly this mixture of bop lines against "legit" arrangements was perceived. The music on this collection is lush, poetic, romantic as hell, and the perfect antidote to a surfeit of jazz records featuring undisciplined blowing. There's a lot of jazz, but there's only one Bird. -- Cub Koda
Ik ben 'm nog niet vergetenquote:Op woensdag 19 mei 2004 21:41 schreef zlapelooz het volgende:
geen idee of die TOP 100 er nog ooit gaat komen....Er zijn wel erg veel (harde) *schopjes* nodig. Maar, het is 'n leuk initiatief!
Echter, m'n favoriete jazz-genre, zwoele nachtclubcocktailjazz, is jammer genoeg door niemand nog genoemd (voor zover ik gezien heb..).
Dus, mocht die lijst er nog komen.. dan wil ik nog een paar kandidaten toevoegen (ik zal 't zeeeer beperkt houden):
Ella Fitzgerald - Looking For A Boy
Julie London - Go Slow
Billie Holliday - Body & Soul
Succes Beathoven!
FOK! album top100 allertijden 2004 - deel 2quote:Op donderdag 20 mei 2004 11:58 schreef Theeboon het volgende:
Even tussendoor, is er nog een eindresultaat gekomen van de Fok! Album Top 100 2004?
geef is een vorobeeld van zwoel nachtclub jazz?quote:Op woensdag 19 mei 2004 21:41 schreef zlapelooz het volgende:
geen idee of die TOP 100 er nog ooit gaat komen....Er zijn wel erg veel (harde) *schopjes* nodig. Maar, het is 'n leuk initiatief!
Echter, m'n favoriete jazz-genre, zwoele nachtclubcocktailjazz, is jammer genoeg door niemand nog genoemd (voor zover ik gezien heb..).
Dus, mocht die lijst er nog komen.. dan wil ik nog een paar kandidaten toevoegen (ik zal 't zeeeer beperkt houden):
Ella Fitzgerald - Looking For A Boy
Julie London - Go Slow
Billie Holliday - Body & Soul
Succes Beathoven!
je moet is april in paris van Kurt Elling luisteren... die is erg goedquote:Op vrijdag 9 april 2004 13:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Heb je deze toevallig ook?
Charlie Parker with Strings: The Master Takes
[afbeelding]
[..]
Met o.a. Summertime, Autumn in New York en April in Paris.
Eigenlijk geef ik met deze 3 nummers al voorbeelden...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 09:40 schreef joogdepoog het volgende:
geef is een vorobeeld van zwoel nachtclub jazz?
want volgens mij weet ik wel wat je bedoelt, maar nog niet helemaal
quote:verder klein vraagje .. valt dit nog een beetje onder jazz
lamb
kruder&dormeister
portishead
(en zo nee of ja ... willen jullie me toch nog een paar "zoals" dat namen doen )
mmh, 'k hou waanzinnig veel van Lamb.. ken ik vrijwel alles van, maar om het nou jazz te noemen? nee.. Alleen het nummer B-line zou je misschien als jazz kunnen beschouwen, vooral in de versie met The New Cool Collective.. maar verderquote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:55 schreef coz het volgende:
zlapeloos .. Lamb ?
IMO is dit geen jazz, al hebben ze zeker wel 'jazzy' invloeden. Er wordt immers weinig geimproviseerd.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 02:31 schreef coz het volgende:
verder klein vraagje .. valt dit nog een beetje onder jazz
lamb
kruder&dormeister
portishead
(en zo nee of ja ... willen jullie me toch nog een paar "zoals" dat namen doen)
michel petrucciani - mistyquote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:47 schreef zlapelooz het volgende:
[..]
Eigenlijk geef ik met deze 3 nummers al voorbeelden...
en zo moeilijk is 't toch niet voor te stellen? Beetje lome jazz, met een zangeres, waarbij de nadruk ligt op songs en niet zozeer op eindeloze moeilijke solo's..
Probeer 'ns wat Julie London te DL-en, zou ik zeggen..
a) Een behoorlijke Fusionlijst is het gewordenquote:1. Davis, Miles - Bitches brew
2. Mahavishnu Orchestra - The inner mounting flame
3. Bruford, Bill - One of a kind
4. John Coltrane - Giant Steps
5. Davis, Miles - Sketches of Spain
6. Nova - Vimana
7. Weather Report - Heavy weather
8. Charles Mingus - Mingus ah um
9. John Zorn - Naked City
10. Ponty, Jean-Luc - Enigmatic ocean
11. Jack Lancaster & Robin Lumely - Marscape
12. Davis, Miles - Live-evil
13. Zorn's Masada, John - Live in Jerusalem
14. Davis, Miles - In a Silent Way
15. Mahavishnu Orchestra - Birds of Fire
16. Coltrane, John - Olé Coltrane
17. Isildurs Bane - Sea reflections/Eight moments of eternity
18. Metheny Group, Pat Imaginary day
19. Walters, Robert, 20th Congress - Giving up the ghost
20. Coryell, Larry - The eleventh house with Larry Coyell
21. Björnstad, Darling, Rypdal, Christensen - The sea
22. Hancock, Herbie - Sextant
23. Brubeck, Dave - Time Out
24. Return to forever - Where have I known you before
25. Bruford/Ralph Towers and Eddy Gomez - If Summer had it's Ghosts.
En omdat ik twijfelde ook op 25: Rypdal, Terje - Whenever I seem to be far away![]()
Ik zou ze eerder onder een electronica-lounge top 100 plaatsenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 02:31 schreef coz het volgende:
sow beathoven .. leuk initiatief ..
had me nog niet zo in het muziek forumpje gestort
verder klein vraagje .. valt dit nog een beetje onder jazz
lamb
kruder&dormeister
portishead
(en zo nee of ja ... willen jullie me toch nog een paar "zoals" dat namen doen)
Je mag 'm nog wel veranderenquote:Op woensdag 23 juni 2004 16:02 schreef Zander het volgende:
Hmm, ik wil mijn lijst nu alweer veranderen.![]()
"Speak No Evil" van Wayne Shorter had ik bijv. veel hoger moeten zetten, geweldige plaat.
Misschien doe ik nog een apart fusion-lijstje voor de leuk, of zo..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |