En dan zijn er nog talloos veel foute programma's die ik vergeet....
quote:Voyager wordt vanaf maandag 30 juli weer uitgezonden op Nederland 2..elke dag, maandag tm zaterdag. Dat wordt uitgezonden tot het einde van seizoen 6 (we zijn nu in het begin daarvan) en daarna is het wachten op seizoen 7.
Op donderdag 26 juli 2001 02:18 schreef Re-man (not a borg) het volgende:
...Star Trek: Voyager, (ook de enterprise en ds9)
*allemaal schaamteloos gepikt van www.startrek.nl*
quote:RTL 5 is op dit moment bezig met het eind van seizoen 6 en begin vrijdag aan seizoen 7. Jammer genoeg zijn dit dus hele recente herhalingen. Ik had graag gezien dat ze idd vanaf seizoen 1 begonnen aangezien ik de eerste 2 seizoenen altijd gemist heb
Op donderdag 26 juli 2001 11:17 schreef Zzzzoem het volgende:
DS9 is inmiddels alweer begonnen om RTL5 (gewoon weer vanaf het begin, seizoen 1 <--dacht ik)
Het houdt maar niet op. Doet me denken aan de jaren 80 waar de ene na de andere amerikaanse soap in beeld kwam. Dallas, Dynasty etc. etc.
Dat wordt weer veel i-netten dit winterseizoen
quote:Schijnt een heel leuk programma te zijn, volgens Loretta Schrijver.
Op donderdag 02 augustus 2001 19:23 schreef NewBeatle het volgende:
Nog een transfer in medialand.
Presentatrice Anniko van Santen is van de TROS overgestapt naar de AVRO. Ze gaat samen met Lucille Werner het programma Alle Dieren Tellen Mee presenteren.
Naast Isa Hoes geven Alwien Tulner, Medina Schuurman en Ghislaine Pierrie gestalte aan de hoofdrollen. Samen vormen zij een hechte vriendinnenclub die elkaar al kent vanaf de middelbare school. Steeds weer ondervinden zij dat het leven van een vrouw niet altijd over rozen gaat. Hun mannen, hun werk, hun vriendschap en hun levens; het zorgt voor een hoop kopzorgen. De vier vriendinnen staan midden in het leven en worstelen met alles wat op hun pad komt.
Maar hoezeer ze de rozengeur soms ook missen, een wodka lime in hun stamkroeg brengt altijd troost.
-----------------------------------------
Sonja Silva - TMF >>> YORIN
Wat maakt de jaren '80 zo bijzonder? Voor de tieners van toen was het naast de tijd van ontluikende seksualiteit en alles wat daarbij hoort, de tijd van idolen, foute kapsels en rare kleding. Het was de tijd van merken en megasterren. Van Nike en McDonald's, van Prince en Madonna. Maar ook het tijdperk van de yuppen versus de krakers en de kakkers versus de punkers. In 'de Bom' van 'Doe Maar' zijn op de achtergrond het debat over kernraketten, vredesmarsen en Star Wars van de Amerikaanse president Ronald Reagan te horen. In Zuid- Afrika was er nog sprake van apartheid en in Nederland was Linda de Mol nog een jong meisje op Super Channel.
In elke aflevering van het nieuwe NET 5 programma 'I Love....' wordt teruggekeken op tal van zaken die voor tieners in de jaren '80 van levensbelang waren. Roze beenwarmers, de Rubik's cube, snot in een potje, ze passeren allemaal de revue. Het programma is gebaseerd op de versie van de BBC die vorig jaar ongekende kijkcijfers haalde en alle Britse dertigers op zaterdagavond aan de buis gekluisterd hield.
NET 5 heeft gekozen voor een intensieve samenwerking met de BBC, hetgeen een schat aan uniek beeldmateriaal met zich meebrengt. De idolen en helden uit videoclips, films, tv series, commercials, tekenfilms en al het andere dat hip was in de jaren '80 komen aan bod. Van Ricardo Tubbs die terugkijkt op 'Miami Vice' tot onthullingen van Jennifer Beals uit 'Flashdance' die het dansen maar niet onder de knie kreeg. Nick Kamen uit de roemruchte 501 reclame en de choreograaf van de bloedstollende 'Thriller'clip van Michael Jackson. Verder natuurlijk Tom Selleck over 'Magnum', Rick Astley over Rick Astley en de Turtles over de Turtles. Naast de buitenlandse artiesten is er natuurlijk volop aandacht voor de Nederlandse helden zoals 'Doe Maar', de 'Dolly Dots' en niet te vergeten 'Kinderen voor Kinderen'.
In 'I Love…' wordt ook met een vette knipoog op het markante decennium teruggekeken door mensen die toen zelf tiener waren en momenteel als bekende mensen in tal van sectoren van onze maatschappij bezig zijn. Van reclamemaker tot acteur, van muzikant tot actrice, van trendwatcher tot schrijver, van stand up comedian tot presentator, van stylist tot journalist en noem zo maar op.
De schrijfwijze van het programma verwijst naar het roemruchte icoon uit de eighties dat momenteel weer helemaal terug is in het modebeeld. Als print op T-shirts of als logo op buttons en affiches voor hippe feesten.
Inspringend op de populaire cultuur van de jaren '80 brengt NET 5 in samenwerking met Strengholt een 'I love....; CD' op de markt. Hierop zijn de meest onvergetelijke nummers van de beste artiesten uit de jaren '80 verzameld.
Vanaf maandag 24 december zendt BNN 7 weken lang van 21.15 tot 21.45 uur op Nederland 2 een Nederlandse versie uit van het populaire BBC-programma Robot Wars. Dit is een Engels programma waarin grote robots het in een arena tegen elkaar opnemen in een vernietigende strijd die veel verliezers en maar een winnaar kent. Bridget en Rob Kamphues zullen het programma wekelijks presenteren. Bridget vanuit de pit waar zij de Nederlandse deelnemers volgt en Rob Kamphues vanaf het centrale podium. De deelnemers aan Robot Wars bouwen zelf een robot en verzinnen ook de wapens om hun techno-tegenstanders te kunnen vernietigen. Er wordt gebruik gemaakt van cirkelzagen, pneumatische hamers en ratelende spijkers. De wedstrijd wordt in goede banen geleid door de zogenaamde 'House Robots', levensgevaarlijke monsters die nog net niet zijn uitgerust met kernkoppen.
Directeur TV Laurens Drillich: "Robot Wars is een jongensboek op TV. Alles mag kapot, maar niemand bezeert zich. Het is een populair wetenschappelijk programma, maar ook een harde strijd op leven en dood. Als de Nederlandse Robot Wars maar een tiende van het succes heeft van de serie in Engeland, kunnen we al van een hit spreken. BNN is dus heel trots op Robot Wars." Na Top of the Pops, dat iedere zondag door BNN wordt uitgezonden, is dit het tweede programma dat in nauwe samenwerking met de Britse televisie wordt geproduceerd. Meer informatie is te vinden op de speciale internetsite www.bnn.nl/robotwars. Daarop is extra informatie te vinden over de deelnemers, de House Robots en de spelregels.
(Bron: Persbericht BNN)
quote:geweeeeeeldig... NOT. die gast is echt achteruit gegaan sinds ie bij SBS werkt
Op vrijdag 20 juli 2001 15:34 schreef NewBeatle het volgende:
In deze topic een overzicht van de nieuwe programma's & transfers in tv-land.
Nieuwe programma's
Super Robert (SBS6) Supriseshowactig programma(?)
quote:
Blind Vertrouwen (SBS6) Love Test-kloon
quote:Een battle en Patty de Plastic-muts, moesten ze haar nog ergens in het schema kwijt ofzo?
Big Brother - The Battle (YORIN) Vertrouwde formule in nieuw jasje
quote:BNN onwaardig
Costa! (BNN) De Serie
quote:redelijk leuk gebracht op een BNN manier, toch nog onvoldoende
Je Zal Het Maar Hebben (BNN) Medisch jongerenprogramma
quote:nog niet gezien, die gast was op zich weleens leuk in die andere comedy maar ja denk niet dat ik hiervoor de TV aanzet
Schiet Mij Maar Lek (RTL4) Nieuwe Comedy
quote:moest idd meteen weer aan Arafat denken toen ik die Cavia op haar schouder zag. Is teveel vergroeid met het RTL nieuws, deed het altijd goed en ben blij dat ze teruggaat. Jeroen Pauw doet het overigens wel ontzettend goed bij BNN
Transfers
Loretta Schrijver (AVRO>>RTL4)
quote:Ok, en gaan we geheel in de traditie van de AVRO nu zes programma's per jaar maken en lekker achterover leunen? Die Rolf heeft het nog niet zo gek bekeken.
Rolf Wouters (YORIN>>AVRO)
quote:Goede zet voor BNN, verbaast me trouwens wel hoe ze met geld smijten de afgelopen tijd om allerlei sterren binnen te halen. In ieder geval maakt hij nog iets van BNN At Work en compenseert tenminste een klein deel van wat dat omhooggevallen wicht dat haar ouders altijd moest helpen op de markt schreeuwend 'wie moet er nog onderbroeken??'.
Rob Kamphues (RTL4>>BNN)
quote:och je meent het
Tante Soeza (FOX KIDS>>KINDERNET)
quote:
Sonja Silva (TMF>>V8?)
quote:nee, TV is kut
Weet iemand er nog meer?
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2001 00:46 schreef Lynch het volgende:
geweeeeeeldig... NOT. die gast is echt achteruit gegaan sinds ie bij SBS werkt
quote:Patty Brard is leuk
Een battle en Patty de Plastic-muts, moesten ze haar nog ergens in het schema kwijt ofzo?
quote:Nu nog steeds, kijk maar eens naar Zaai of Toscane
echt goede kindertelevisie had je vroeger bij de VPRO
quote:Sonja gaat bij Yorin een reisprogramma presenteren samen met Chimène, Floortje en die ene vriendin van Erben Wennemarswat zou ze daar voor interessante programma's gaan presenteren?
door Henk van der Meyden
AMSTERDAM - Albert Verlinde vertrekt bij SBS 6. De presentator van het shownieuws van Hart van Nederland heeft een contract getekend bij RTL 4. Daar gaat hij meewerken aan het nieuwe programma Boulevard.
Het is een totaal onverwachte transfer waarover Verlinde op zijn recente huwelijksreis met zijn man Onno Hoes goed heeft nagedacht.
"Maar nu is de kogel door de kerk", zei hij. "Ik ga over naar RTL omdat ik me daar als tv-persoonlijkheid meer kan ontwikkelen. Ik kan er als een soort Jan Mulder in een programma mijn uitgesproken mening geven."
quote:Als ik Jan mulder was zou ik nu van het Hilton afspringen.
Op dinsdag 14 augustus 2001 18:03 schreef waspman het volgende:
Albert Verlinde gaat naar RTL4door Henk van der Meyden
AMSTERDAM - Albert Verlinde vertrekt bij SBS 6. De presentator van het shownieuws van Hart van Nederland heeft een contract getekend bij RTL 4. Daar gaat hij meewerken aan het nieuwe programma Boulevard.Het is een totaal onverwachte transfer waarover Verlinde op zijn recente huwelijksreis met zijn man Onno Hoes goed heeft nagedacht.
"Maar nu is de kogel door de kerk", zei hij. "Ik ga over naar RTL omdat ik me daar als tv-persoonlijkheid meer kan ontwikkelen. Ik kan er als een soort Jan Mulder in een programma mijn uitgesproken mening geven."
Marc Marie H. gaf het na 3 uitzendingen al op.
Star Academy en Link, linker etc werden al snel van de buis gehaald
Busetas, heeft iemand dat nog gezien?
Ook Twee Laat of hoe heet dat is vroegtijdig gestopt.
Volgens mij was er weinig vernieuwends op tv het afgelopen seizoen.
PS: kan de titel veranderd worden in: Televisieseizoen 2001/2002: de nabeschouwing
quote:Ja ik, was hartstikke leuk.
Op vrijdag 24 mei 2002 11:19 schreef SunChaser het volgende:
Busetas, heeft iemand dat nog gezien?
Wat de rest van dit seizoen betreft vond ik Net 5 de absolute topper. Buffy, Charmed, Angel, Ally, Sex and the City, Will & Grace... Helemaal top.
Opvallendste nieuwkomer vind ik RTL Boulevard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |