Wordt het toch tijd dat je leert wat het leven kost...quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:49 schreef Loontjah het volgende:
Ik had van mijn zeurende moeder gehoord dat het 7 euro per dag is. Maar ik vind dat nog wel prijzig...
Misschien moet je eens wakker worden... zeven euro is helemaal niet veel, trust me.quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:49 schreef Loontjah het volgende:
Ik had van mijn zeurende moeder gehoord dat het 7 euro per dag is. Maar ik vind dat nog wel prijzig...
Nog nooit op jezelf gewoond?quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:49 schreef Loontjah het volgende:
Hangt ervan af.quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:12 schreef charmed_angel het volgende:
250 euro is een mooi bedrag hoor per maand!
Dat is bij ouders wellicht zo, maar bij schoonouders vind ik dat toch een ander verhaal hoor. Als je schoonouders je voor 200 euro per maand onderdak, eten en alle voorzieniingen moeten verstrekken, dan schieten ze er bij in. Wellicht is dat financieel voor hun niet erg (in jouw ogen), maar ik vind het van jou uit gezien niet charmant. Wie laat zijn / haar schoonouders nou betalen voor zijn / haar eigen onderhoud.quote:Op donderdag 11 maart 2004 09:40 schreef scrabby83 het volgende:
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je verdiend om te bepalen wat redelijk is en of je ouders/schoonouders het ook werkelijk nodig hebben.
Om er aan toe te komen mee te betalen aan de aflossing van iemands hypotheek, moet je wel met een bekkie meer komen dan ¤ 200 hoorquote:Op donderdag 11 maart 2004 10:08 schreef Aventura het volgende:
Ik zou geen trek hebben om mede iemands hypotheek af te betalen en dan toch nergens recht op hebben zeg maar.
Ok, beetje krom geformuleerd, maar ik vind dat je onderscheid moet maken tussen kostgeld betalen of huren.quote:Op donderdag 11 maart 2004 10:30 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Om er aan toe te komen mee te betalen aan de aflossing van iemands hypotheek, moet je wel met een bekkie meer komen dan ¤ 200 hoor![]()
Is het aan jou om te bepalen wat voor je schoonouders redelijk is? We hebben het niet over een 'eigen' kind, toch? Ik zou het als een enorme gunst zien dat ik bij mijn schoonouders in zou mogen wonen, dus ik zou niet al te hoog van de toren blazen.quote:Op donderdag 11 maart 2004 09:40 schreef scrabby83 het volgende:
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel je verdiend om te bepalen wat redelijk is en of je ouders/schoonouders het ook werkelijk nodig hebben.
Ik vind het niet zozeer krom geformuleerd; ik vind de redenering krom.quote:Op donderdag 11 maart 2004 10:53 schreef Aventura het volgende:
Ok, beetje krom geformuleerd, maar ik vind dat je onderscheid moet maken tussen kostgeld betalen of huren.
Ik ben het niet met je eensch (aha, dat dacht je alquote:Kostgeld is eigenlijk dat bedrag, dat de mensen bij wie je inwoont erop achteruitgaan doordat jij er woont (elektra, gas, eten, etc.). Dat vergoed je aan hen. Maar als zij meer willen hebben van je dan ben je in feite meer een huurder.
Ik denk dat er nog een derde variant is, die in dit geval speeltquote:Op donderdag 11 maart 2004 10:53 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ok, beetje krom geformuleerd, maar ik vind dat je onderscheid moet maken tussen kostgeld betalen of huren.
Kostgeld is eigenlijk dat bedrag, dat de mensen bij wie je inwoont erop achteruitgaan doordat jij er woont (elektra, gas, eten, etc.). Dat vergoed je aan hen. Maar als zij meer willen hebben van je dan ben je in feite meer een huurder.
Ik denk niet eens dat veel taken op je nemen noodzakelijk is. Gewoon met de rest van het gezin meedraaien en jouw deel doen. Dat lijkt me niet meer dan normaal.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 01:38 schreef partyyboyy het volgende:
Je zou ook af kunnen spreken dat je iets minder betaald dan dat je werkelijk kost, maar dat je wel veel huishoudelijke taken op je neemt.
Warom niet betalen wat je werkelijk kost, én jouw deel van de huishoudelijke taken opnemenquote:Op vrijdag 12 maart 2004 01:38 schreef partyyboyy het volgende:
Je zou ook af kunnen spreken dat je iets minder betaald dan dat je werkelijk kost, maar dat je wel veel huishoudelijke taken op je neemt.
Maar is dat bij je ouders of schoonouders? Want dat maakt voor mij wel enig verschil!quote:Op zaterdag 13 maart 2004 15:24 schreef blackbully het volgende:
ik zit voor 200 euro thuis, daarvoor heb ik een dak eten en schone kleding.
alles aan luxe moet ik zelf halen, wat lekkers kwa eten en alle drank, dus fris bier koffie etc.
ben al met al dus 300euro in de maand kwijt (ben trouwens maar 5 dagen per week thuis en eet 3a4 keer per week mee.)
voor 600 per maand kun je beter een huis gaan hurenquote:Op zondag 14 maart 2004 05:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
reken op huisvesting, eten en huur... Stel dat de huur 500 euro per maand is, is het redelijk dat je de helft daar aan meebetaald, eveneens het eten en de andere onkosten.. Ik zou zegen dat een bedrag tussen de 300 en 600 euro per maand normaal is.
Dat weet ik zo net nog niet. Als je bij iemand in woont, zorgt die toch voor het onderhoud aan en in het huis, het huishouden, koken en desalniettemin de verantwoordelijkheid. Als TS een keer zijn kostgeld overslaat wegens geldgebrek, zullen zijn schoonouders heus rondkomen, dat doen ze nu al. Maar als je in je eigen woning dergelijke dingen hebt, zijn de gevolgen veel groter.quote:Op zondag 14 maart 2004 09:32 schreef enlightenedwizza het volgende:
[..]
voor 600 per maand kun je beter een huis gaan huren
zit gast/licht/electra er al bij inbegrepen (hier dan)
Ik vind het niet redelijk om de helft van de huur mee te betalen. Dat zou je moeten berekenen aan de hand van de hoeveelheid personen die er wonen. Waarbij uiteraard niet verdienende kinderen en echtgenote voor rekening van de hoofdbewoner komen.quote:Op zondag 14 maart 2004 05:43 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
reken op huisvesting, eten en huur... Stel dat de huur 500 euro per maand is, is het redelijk dat je de helft daar aan meebetaald, eveneens het eten en de andere onkosten.. Ik zou zegen dat een bedrag tussen de 300 en 600 euro per maand normaal is.
Lees de OP eens n00b!quote:Op maandag 15 maart 2004 13:25 schreef GWD het volgende:
Kostgeld ... je ouders hebben toch voor jou gekozen, en dan zou ik ze zeker gaan betalen.. als ze er geen geld voor hadden moete nze maar geen kinderen nemen... klaar
Shit... dus als ik twee kinderen krijg, moet ik er rekening mee houden dat ik er vier moet onderhouden?? En sowieso slaat je stelling nergens op. Je ouders hebben er voor gekozen, maar mogen er op een gegeven moment (ook wettelijk gezien) van uit gaan dat je op eigen benen kan staan.quote:Op maandag 15 maart 2004 13:25 schreef GWD het volgende:
Kostgeld ... je ouders hebben toch voor jou gekozen, en dan zou ik ze zeker gaan betalen.. als ze er geen geld voor hadden moete nze maar geen kinderen nemen... klaar
Mhoa, als ik je ouders was, was dit inderdaad gauw klaar en stond je nu je koffertje te pakkenquote:Op maandag 15 maart 2004 13:25 schreef GWD het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |