abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17628804
In De Limburger van gisteren lees ik net het volgende:
quote:
Foto's vergroten.

Het vergroten of inzoomen van digitale foto's of afbeeldingen levert doorgaans korrelige en onscherpe resultaten op.
Met FotoVergroter (Databacker, 24,95 euro) kun je digitale foto's met een lage resolutie zonder kwaliteitsverlies in ieder gewenst formaat veranderen en afdrukken. Zo kun je toch goede foto's creëren van een slechts twee megapixel camera, camcorder, mms-foto's en internetafbeeldingen!
Verder kun je met het software pakket inzoomen zonder kwaliteitsverlies en storende onderdelen op een foto handig verwijderen.
Dat klinkt erg leuk, maar ik kan zo 1 2 3 de homepage van databacker niet vinden en google levert ook weinig op en ik kan me niet voorstellen hoe dit dan zou moeten werken. Ik bedoel als de pixels er niet zijn, dan zal dat progsel toch zelf pixels erbij moeten verzinnen om een scherpe foto te krijgen of ben ik nu gek?!

Wie weet hier meer over te vertellen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_17628835
Het bedrijf is Data Becker: www.databecker.nl ...

Ik neem aan dat ze met interpolatie werken, zoals ook sommige digitale camera's doen om fotot's kunstmatig groter te maken. Van hun site:

Gebruik van verscheidene professionele Algoritmen (B-Spline, Lanczos, Visual Displacement, Mitchell, Nearest Neighbour, Bilinear etc)
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:21:48 #4
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_17628838
Wat een bullshit.
pi_17628852
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:21 schreef rob.b het volgende:
Het bedrijf is Data becker: www.databecker.nl ...
typo in De Limburger, ff bellen of een mod dat kan wijzigen
vosss is de naam,
pi_17628880
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:19 schreef vosss het volgende:
Ik bedoel als de pixels er niet zijn, dan zal dat progsel toch zelf pixels erbij moeten verzinnen om een scherpe foto te krijgen of ben ik nu gek?!
klopt!
is onmogelijk of hij moet pixels erbij verzinnen aan de hand van allerlei algoritmes..
Maar daar wordt het ook niet mooier van..
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:24:16 #7
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17628885
Is gewoon een kwestie van gebruik maken van een goed filter. Er zijn meer progsels die dat kunnen, alleen je moet wel met die progsels om kunnen gaan.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_17628904
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:21 schreef Tijn het volgende:
Wat een bullshit.
Ja dat lijkt me eerlijk gezegd wel. Ik lust helemaal geen kaas van digitale fotografie etc, maar de pixels die er niet zijn, die zijn er niet. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit een verbluffend resultaat oplevert als een programma zomaar wat erbij gaat verzinnen

Misschien iemand van de fokkers die dit programmaatje kent/heeft?
vosss is de naam,
pi_17628938
Ik ben benieuwd!
vosss is de naam,
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:28:04 #10
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17628995
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:24 schreef vosss het volgende:
Ja dat lijkt me eerlijk gezegd wel. Ik lust helemaal geen kaas van digitale fotografie etc, maar de pixels die er niet zijn, die zijn er niet. Ik kan me echt niet voorstellen dat dit een verbluffend resultaat oplevert als een programma zomaar wat erbij gaat verzinnen
Zoals ik al zei: met een goed filter kun je een hoop, zodat het net lijkt of er informatie 'bijkomt'. Maar dat is natuurlijk niet echt zo.

Als je in irfanview een foto vergroot met het beste filter en vervolgens wat gaat spelen met de andere filters zoals 'scherpte', kom je ook al een heel end .
pi_17629019
ow, dat wist ik niet, maar met dit programma; moet je daar ook vanalles zelf doen of gaat het automatisch? of is dat niet mogelijk?
vosss is de naam,
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:33:12 #12
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17629103
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:29 schreef vosss het volgende:
ow, dat wist ik niet, maar met dit programma; moet je daar ook vanalles zelf doen of gaat het automatisch? of is dat niet mogelijk?
dat zal wel juist het hele idee zijn, dat men precies de optimale filters voor foto's gebruikt, met misschien nog wat andere hendige truukjes die alleen werken voor foto's, en dat het dan automatisch een zo goed mogelijk resultaat geeft
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:39:50 #13
21944 Skaah
Tanya Chalkin is liev :+
pi_17629217
Met ACDSee kun je B-Spline, Lanczos, Mitchell, Bilinear en nog een paar vergrotingsfilters gebruiken. Je kunt een trialversie downloaden op www.acdsys.com, speel er eens mee, en kijk of het je bevalt. Ik vind EUR 25 voor zo'n progje afzetterij.
pi_17629273

Kan dus niet !
We'll keep on whispering our mantras.
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:43:31 #15
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17629288
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:39 schreef Skaah het volgende:
Met ACDSee kun je B-Spline, Lanczos, Mitchell, Bilinear en nog een paar vergrotingsfilters gebruiken. Je kunt een trialversie downloaden op www.acdsys.com, speel er eens mee, en kijk of het je bevalt. Ik vind EUR 25 voor zo'n progje afzetterij.
Irfanview kan dat ook allemaal en nog een berg meer dingen, www.irfanview.com . Da's mijn persoonlijke aanrader in elk geval . ohja is ook gratis btw

Combineer dit soort resize-filters met wat verscherpingsfilters en je hebt je vergroter. Gooi dit vervolgens het internet op voor 25 euri en bied het aan aan allerlei randdebielen, en je bent rijk
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:46:05 #16
71751 _t-i-m_
Just get yourself high
pi_17629334
Zo'n "postzegel formaat" MMS foto vergroten naar ELK gewenst formaat??
Ik heb hier sterk me twijfels bij, met de juiste filters toepassen kun mischien idd wel een heel eind komen maar daar zitten ook grenzen aan lijkt me.

Maar ik wil het wel een keer proberen, als het zo is is het wel een doorbraak volgens mij.
Maar om nu 25¤ te gaan voor iets waar ik geen vertrouwen in heb?
I promise you I will listen to what has been said here, even if i wasn't there -- G. W. Bush
pi_17629359
Je kunt ook het programma S-Spline Pro eens proberen.. Heb ik zelf hier ook geinstalleerd staan, werkt echt perfect...
http://www.trulyphotomagi(...)cat=3&sub=serie.info

BTW Vosss woon jij in Remunj?
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:49:13 #18
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17629389
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:46 schreef _t-i-m_ het volgende:
Zo'n "postzegel formaat" MMS foto vergroten naar ELK gewenst formaat??
Ik heb hier sterk me twijfels bij, met de juiste filters toepassen kun mischien idd wel een heel eind komen maar daar zitten ook grenzen aan lijkt me.
Je moet niet vergeten dat het hier om foto's gaat en niet om striptekeningen bijvoorbeeld. Foto's zijn door hun minder scherpe overgangen best aardig te vergroten. Dat wordt al minder als er erg veel contrast in zit. Bijvoorbeeld een sneeuwwitte achtergrond met wat scherpe lijnen erin.

Je zult nooit meer informatie krijgen dan dat er al in het origineel zat. Je kunt het er echter, in het geval van een foto, wel goed uit laten zien
pi_17629421
HAHAHAHAHA wat een kneus ben je als je hier in trapt! dikke vette stieren poep!
pi_17629839
Ze zeggen "foto's vergroten zonder kwaliteitsverlies"... als je dat letterlijk neemt klopt dat ook. Er gaat namelijk niks verloren.
  woensdag 10 maart 2004 @ 22:38:38 #21
71181 Paul_Brummen
...--***BuRp!***--...
pi_17634014
broodje aap...

resolutie is er of is er niet... althans te weinig. Wij worden ook vaak benaderd door zulke bedrijfjes. Laatst hadden we er een die beweerde dat hun een programma hadden dat van een 72dpi jpg van bv een cm of 10, een 300 DPI eps kon maken zonder kwaliteits verlies. Die dan weer makkelijk voor drukwerk te gebruiken is bla bla bla.... heel mooi allemaal. Het werkt niet. Het enigste wat eventueel voor VERBETERING van foto's kan zorgen zijn bepaalde filters van derden. Zoiets als mediaan, en onscherp masker in photoshop maar dan veel gecompliseerder. Dit wordt nog wel eens gebruikt door fotograven.

time flies when i have fun.... man my life will be short ;-)
  woensdag 10 maart 2004 @ 22:40:35 #22
71181 Paul_Brummen
...--***BuRp!***--...
pi_17634078
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 20:10 schreef P-Style het volgende:
Ze zeggen "foto's vergroten zonder kwaliteitsverlies"... als je dat letterlijk neemt klopt dat ook. Er gaat namelijk niks verloren.
Dat is inderdaat wel waar. Als je een jpg heb van 10 cm op 72 dpi en je zet hem om met wat voor een programma ook naar 305 dpi, dan heb je wmhooa.... een 1,5 x 1,5 op 305 dpi. De kwaliteit is nog even kut of goed hoe je het maar wilt noemen, maar je kan er nog steeds niet meer.

pi_17635518
Zonder kwaliteidsverlies kan niet.. maar dat ie et beter doet dan paint... dat geloof ik wel
Mess with the best.... Die like the rest!!
www.fotoservice.tk
  woensdag 10 maart 2004 @ 23:52:09 #24
71181 Paul_Brummen
...--***BuRp!***--...
pi_17635832
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 23:35 schreef Master_R het volgende:
Zonder kwaliteidsverlies kan niet.. maar dat ie et beter doet dan paint... dat geloof ik wel

pi_17639676
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:50 schreef Yanderboi het volgende:
HAHAHAHAHA wat een kneus ben je als je hier in trapt! dikke vette stieren poep!
Je bent nog een grotere kneus als je begint te blaten zonder dat je ergens verstand van hebt.
  donderdag 11 maart 2004 @ 10:31:15 #26
75760 Archeodude
Doet zn eigen ding vanaf 1983.
pi_17639715
Zou echt machtig zijn zeg!

Maar ja...jammer dat het zo goed als onmogelijk is...
"Wat maakt t uit,
Doe me nog een glas,
Die kater die komt morgen pas,
Doorgaan tot de bodem van t vat!"
  donderdag 11 maart 2004 @ 11:23:12 #27
38298 Leujel
Citroen C2 1.4i VTR SensoDrive
pi_17640586
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:47 schreef Psycho_Flip het volgende:
Je kunt ook het programma S-Spline Pro eens proberen.. Heb ik zelf hier ook geinstalleerd staan, werkt echt perfect...
http://www.trulyphotomagi(...)cat=3&sub=serie.info
Daar zat ik dus ook aan te denken... Zoiezo heeft Shortcut wel goede software!!
Gretsch fan
pi_17641154
Denk logisch na... dat kan gewoon niet.
if($person=='noob'){header('location:http://www.w3schools.com' );}
pi_17642194
Ja het kan dus wel tot beperkte hoogte bijvoorbeeld met Spline plugin voor adobe PS
pi_17682053
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 10:28 schreef MindlessWanker het volgende:

[..]

Je bent nog een grotere kneus als je begint te blaten zonder dat je ergens verstand van hebt.
hehehe, ow little boy if you only knew...
pi_17682347
Het welbekende Trust-barbatruukje (toch?!)
'korrelige' lijnen worden 'glad' gestreken.. Het lijkt alsof de foto scherper word, je ziet immers de korreltjes niet meer, maar van dichtbij die je het juist waziger geworden zijn. ("Compressing"?!)

Kan iemand zeggen of ik in de goede richting zit met mijn 'theorie' ?!
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')