liever een ZXR 400quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:45 schreef Rietvaerder het volgende:
... maar.... waarom een GS500?
Niet bang dat je er snel op uitgekeken bent?
die zijn net weer een stukje duurder dan een GS500.quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:57 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
liever een ZXR 400
tis niet negatief bedoeld maar het is wel een vrij standaard motor met een standaard rijgedrag. ok, een ZXR 400 is iets duurder maar als je over een paar maanden bent uitgekeken op je GS500 moet je weer extra geld neertellen voor een andere en dan ben uiteindelijk meer kwijt. kun je het beter meteen goed doen.quote:Op woensdag 10 maart 2004 22:59 schreef super_honda het volgende:
[..]
die zijn net weer een stukje duurder dan een GS500.
waarom doet iedereen toch zo negatief over GS'jes, het zijn hele degelijke motoren die gewoon goed rijden, lekker wendbaar zijn, zuinig zijn en ook nog heel erg goed met het verkeer mee kunnen komen.
quote:Op woensdag 10 maart 2004 23:04 schreef Rietvaerder het volgende:
Het is wel leuk als je een rustige rijder bent die zich altijd aan snelheid houdt (Ok, toekomstig BMW-rijder dan)
gelijk goed doen? niet iedereen heeft even 3500/4000 euro liggen om een motor te kopen.....quote:Op woensdag 10 maart 2004 23:02 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
tis niet negatief bedoeld maar het is wel een vrij standaard motor met een standaard rijgedrag. ok, een ZXR 400 is iets duurder maar als je over een paar maanden bent uitgekeken op je GS500 moet je weer extra geld neertellen voor een andere en dan ben uiteindelijk meer kwijt. kun je het beter meteen goed doen.
voor een dikke 2000 euro in duitsland heb je een zxr 400, kost wat meer moeite maar bespaart je genoeg.quote:Op woensdag 10 maart 2004 23:31 schreef super_honda het volgende:
gelijk goed doen? niet iedereen heeft even 3500/4000 euro liggen om een motor te kopen.....
Onzin, de GS500e gaat even hard als jouw motor, Rietvaerder. En liever een GS500e dan een ZXR400. Niet vanwege het uiterlijk, ZXR400 is vele malen mooier, maar zo'n 500cc twin rijd toch een stukje lekkerder op de snelweg dan een viercilinder 400cc. Bij de ZXR400 zit je al te janken bij 120km/u, heeft de GS500e geen last van... prima motor, misschien dat ik er ooit nog weer eens eentje koop. Het was mijn eerste motor.quote:Op woensdag 10 maart 2004 23:04 schreef Rietvaerder het volgende:
Het is wel leuk als je een rustige rijder bent die zich altijd aan snelheid houdt (Ok, toekomstig BMW-rijder dan)
liever een GS500 dan een ZXR400 vanwege de rijeigenschappen op de snelwegquote:Op donderdag 11 maart 2004 00:17 schreef JK het volgende:
Onzin, de GS500e gaat even hard als jouw motor, Rietvaerder. En liever een GS500e dan een ZXR400. Niet vanwege het uiterlijk, ZXR400 is vele malen mooier, maar zo'n 500cc twin rijd toch een stukje lekkerder op de snelweg dan een viercilinder 400cc. Bij de ZXR400 zit je al te janken bij 120km/u, heeft de GS500e geen last van... prima motor, misschien dat ik er ooit nog weer eens eentje koop. Het was mijn eerste motor.
waar en wanneer? als het maar niet op zondag is, dan moet ik werken en ik heb al teveel zondagen vrij genomen....quote:Op donderdag 11 maart 2004 09:51 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ieder zijn ding tochmaarre, komen jullie GS500s ook naar de meet?
Duh.. ik moet 25kw rijdenquote:Op donderdag 11 maart 2004 00:17 schreef JK het volgende:
Onzin, de GS500e gaat even hard als jouw motor, Rietvaerder.
zie [FOK MC] Yamaha R-series [deel 4]quote:Op donderdag 11 maart 2004 10:09 schreef super_honda het volgende:
waar en wanneer?
En hoe was het?quote:Op donderdag 11 maart 2004 14:22 schreef beyond_cool het volgende:
Waarom een GS? Omdat ik er een zien staan heb van 1989 voor 750 EUR. En omdat ik niet zo groot ben en ik bij een GS500 wel aan de grond kan.
Maar ik twijfel nog steeds tussen een goedkope GS of een Honda NTV ... Maar goed, morgen ga ik naar de GS kijken.
Zei degene met een DRquote:Op vrijdag 2 april 2004 20:28 schreef JK het volgende:
NTV650 is een ouwe lullenmotor, maar zo'n cardan is wel mooi. Weinig onderhoud.
Sinds wanneer is een DR650SE een ouwelullen motor ? Ik zie er weinig ouwe lullen op rijden (eigenlijk heb ik er nog nooit een zien rijdenquote:Op zaterdag 3 april 2004 00:14 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Zei degene met een DR
Wat moet ik dan doen? Moet de topic toch omhoog schoppen voor de TS?quote:Op zondag 4 april 2004 11:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Hap
Ik had een NTV650 toen ik 25 jaar oud was.quote:Op vrijdag 2 april 2004 20:28 schreef JK het volgende:
NTV650 is een ouwe lullenmotor, maar zo'n cardan is wel mooi. Weinig onderhoud.
Ouwe lullenmotor? Hoe bedoel je hokjesgeest...quote:Op vrijdag 2 april 2004 20:28 schreef JK het volgende:
NTV650 is een ouwe lullenmotor, maar zo'n cardan is wel mooi. Weinig onderhoud.
Haha je zal wel vaker ook van dat soort reacties naar je hoofd geslingerd krijgen.quote:Op zondag 4 april 2004 11:25 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Ouwe lullenmotor? Hoe bedoel je hokjesgeest...
Ik heb een BMW K1100LT en ben 23quote:Op zondag 4 april 2004 11:36 schreef JK het volgende:
[..]
Haha je zal wel vaker ook van dat soort reacties naar je hoofd geslingerd krijgen.
Ach iedereen heeft een hokjesgeest in zich. Zoiets heet eigen mening en das niet verkeerd.
Welke fokkers motormeeters wel.quote:Op zondag 4 april 2004 11:56 schreef Rietvaerder het volgende:
Patrick, nu hou ik je niet meer bij bij het stoplicht![]()
Tja... dat is waar... een ZXR-400 mag er dan nog zo sportief uitzien... echt snel is het natuurlijk nietquote:Op zondag 4 april 2004 12:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Tja, al draagt een aap een gouden ring....
0-50 km/h: 1,5 squote:Op zondag 4 april 2004 12:28 schreef PatrickM het volgende:
ZXR400? 0-200 in ?
Ja bijna even snel en 500cc meerquote:Op zondag 4 april 2004 12:28 schreef PatrickM het volgende:
K1100LT? 0-200 in 14,5 seconden = bijna even snel als de nieuwe Fazer 600 (welke 0-200 in 14,3 seconden doet)
Leuk he dat koppelquote:Op zondag 4 april 2004 12:57 schreef hollander172 het volgende:
50-100 km/h (Hoogste versnellingl): 10,8 s
100-150 km/h (Hoogste versnelling): 10,9 s
Boxer vs 4 in lijn? Expleen...quote:Op zondag 4 april 2004 15:00 schreef JK het volgende:
[..]
Ja bijna even snel en 500cc meerMaarja boxer vs 4-in-lijn is natuurlijk ook niet eerlijk.
Een ZXR moet ook op toeren komen, daar ben je nu zelf ook achter. Ik zou al blij zijn als die van mij niet afslaat als ik 50 in zijn 6 ga rijden.quote:Op zondag 4 april 2004 15:25 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Leuk he dat koppel![]()
Nou, je had het over je BMW, dat ie bijna even snel naar de 200 ging is als een Fazer 600.quote:Op zondag 4 april 2004 18:02 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Boxer vs 4 in lijn? Expleen...
Mwah, dat is onzin. Koppel heeft niet alleen met cilinderinhoud te maken maar ook onder andere met het aantal cilinders. Ik heb een 1-cilinder 650cc en ik heb even veel koppel als een 600cc 4-cilinder, alleen heb ik het onderin toerental zitten en een 4 pitter bijv. pas na de 7000tpm.quote:De kans dat ik ooit nog onder de liter gaat rijden is zo goed als nihil... koppel is verslavend
K1100LT is ook een 4 in lijn.... Alle BMW K-serie motoren zijn 4 in lijn...quote:Op zondag 4 april 2004 23:32 schreef JK het volgende:
[..]
Nou, je had het over je BMW, dat ie bijna even snel naar de 200 ging is als een Fazer 600.
Toen zei ik dat je 500cc meer had. Maar je mag een boxer niet met een 4-in-lijn vergelijken, hele andere vermogensopbouw.
Ik had je even de tijd gegeven om zelf te reageren.quote:Op maandag 5 april 2004 08:38 schreef PatrickM het volgende:
[..]
K1100LT is ook een 4 in lijn.... Alle BMW K-serie motoren zijn 4 in lijn...
R-serie zijn boxers
F-serie zijn 1 cilinders (Rotax blokken)
K75 is een driecilinder.quote:Op maandag 5 april 2004 08:38 schreef PatrickM het volgende:
[..]
K1100LT is ook een 4 in lijn.... Alle BMW K-serie motoren zijn 4 in lijn...
R-serie zijn boxers
F-serie zijn 1 cilinders (Rotax blokken)
En tuurlijk heeft een 1 cilinder een hoge koppel (net zoals 2 cilnder boxers en V's)
Maar een +1 liter is zo verslavend.... gewoon het gevoel wat je van die kracht krijg is onbeschrijfbaaren lekker
Maar goed... laten we niet verder off-topic gaan
Oke... op de K569 motor na dan jaquote:Op maandag 5 april 2004 14:44 schreef hollander172 het volgende:
[..]
K75 is een driecilinder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |