Gewoon een vraagje: Ik ben niet anti-vego of zo:quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:25 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik ben vegetariėr geworden omdat de dieren het zo slecht hebben en allemaal mensen verdienen er bakken geld mee.
Ik zoek me helemaal het licht uit!quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:25 schreef schatje het volgende:
Culinesse lieverd.
Schopje daarheen.
Gewoon een vraagje aan jou (van een niet-vegetariėr overigens): hoe slacht je een beest humaan??quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:38 schreef Drinkemaatje het volgende:
[..]
Gewoon een vraagje: Ik ben niet anti-vego of zo:
Dus als ik op een humane manier een dier slacht en die aan jou geef, dan vind jij dat niet verkeerd en zou je eventueel overwegen om het beest op te eten?
Ik weet het niet, dat vind het nogal lastig. Ik weet niet hoe goed de dieren het dan hebben. Maar als ik gewoon vlees eet dan kan ik er van op aan gaan dat het uit de bio industrie komt, tenzij als er een keurmerk op staat.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:38 schreef Drinkemaatje het volgende:
[..]
Gewoon een vraagje: Ik ben niet anti-vego of zo:
Dus als ik op een humane manier een dier slacht en die aan jou geef, dan vind jij dat niet verkeerd en zou je eventueel overwegen om het beest op te eten?
Gewoon een interesse vraag hoor.
Hoiquote:Op woensdag 10 maart 2004 12:25 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Hallo.
Mjah, het gaat vooral om het leven dat de beesten gehad hebben. En ik denk dat er wel verschillende slacht methodes zijn.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:43 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Gewoon een vraagje aan jou (van een niet-vegetariėr overigens): hoe slacht je een beest humaan??
Ja, inderdaad, dat was ook een beetje mijn gedachte. Ik ben zelf overigens vegetarier geweest, was meer om me af te zetten tegen mijn ouders en de hoeveelheden en soorten vlees die zij aten. Toen ik op mezelf ging wonen en zelf kon kiezen wat ik at was dat wel over. Ik ben niet zo een wereldverbeteraar of zo.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:45 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Mjah, het gaat vooral om het leven dat de beesten gehad hebben. En ik denk dat er wel verschillende slacht methodes zijn.
Fair enough.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:25 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik ben vegetariėr geworden omdat de dieren het zo slecht hebben en allemaal mensen verdienen er bakken geld mee.
:x ik heb leren schoenen.quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:51 schreef What het volgende:
[..]
Fair enough.
Dus vanaf nu ook uitsluitend stoffen/plastic schoenen, riem, jas etc?
Ik eet ook vis. Al eten we maar 1 keer in de week vis ofzo.quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:02 schreef sa-sa het volgende:
Ik eet iets meer dan een half jaar geen vlees meer. Vegetarisch is daarom misschien een groot woord, omdat ik wel vis eet. Dat heb ik nooit lekker gevonden, maar ik probeer het af en toe te eten om toch aan belangrijke voedingstoffen te komen.
De reden dat ik geen vlees meer eet is omdat ik denk dat het ongezond is. Vooral door dat er elke keer weer iets mis is en er telkens weer rare ziektes uitbreken. Daarbij komt dat ik nooit echt kapot was van vlees.
Wordt dit weer een "probeer een vegetarier op schijnheiligheid te betrappen" topic?quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:51 schreef What het volgende:
[..]
Fair enough.
Dus vanaf nu ook uitsluitend stoffen/plastic schoenen, riem, jas etc?
Noten, paddestoelen enz...quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:02 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Weet iemand een makkelijk en gezond alternatief voor vlees?
Mjah, best wel. Dus omdat jij geen pijn in je enkels wilt kan die ene koe gewoon de kolere krijgen.quote:Ik draag kisten, van leer ja. Waarom? Omdat van andere schoenen mijn enkels naar de klote gaan. Kisten kan ik de hele dag dragen zonder dat ik zere voeten of enkels krijg. Schijnheilig?
Dat zal die koe vast erg goed van je vinden.quote:Staat wel tegenover dat ik dit paar al 5 jaar heb, ze nog steeds goed zijn en voorlopig nog wel meegaan.
Non argument.quote:Dat in tegenstelling tot sommige vrouwen die elke maand een paar schoenen kopen, ze 1 seizoen dragen en dan wegflikkeren omdat ze niet meer hip genoeg zijn.
Nee hoor, maar jij vrąągt erom.quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:05 schreef Spindizzy het volgende:
Wordt dit weer een "probeer een vegetarier op schijnheiligheid te betrappen" topic?![]()
Weet je wat, Ik eet het vlees, en we delen het leer, deal?quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:05 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Wordt dit weer een "probeer een vegetarier op schijnheiligheid te betrappen" topic?![]()
Ik draag kisten, van leer ja. Waarom? Omdat van andere schoenen mijn enkels naar de klote gaan. Kisten kan ik de hele dag dragen zonder dat ik zere voeten of enkels krijg. Schijnheilig? Misschien. Staat wel tegenover dat ik dit paar al 5 jaar heb, ze nog steeds goed zijn en voorlopig nog wel meegaan. Dat in tegenstelling tot sommige vrouwen die elke maand een paar schoenen kopen, ze 1 seizoen dragen en dan wegflikkeren omdat ze niet meer hip genoeg zijn.
Ik zeur niet over vleesetersquote:Op woensdag 10 maart 2004 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe jij dan met je dubbele moraal klaar wil worden is jouw probleem, maar ga dan niet zeuren over vleeseters, deal?
Weet je ergens een paar goede recepten? Het moet vooral niet te veel werk zijn want m'n moeder kan niet voor mij een heel ander gerecht klaar maken.quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:07 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Noten, paddestoelen enz...
Noten niet teveel van eten want zijn vrij vet. Tofu is niet echt makkelijk te noemen, wel gezond. Maar het is moeilijk om daar vrij simpel iets lekkers van te maken. Tempeh is een stuk makkelijker vind ik (en lekkerder).
Valt mij ook op dat vleeseters altijd tegen vegetariėrs op lopen te zeiken.quote:Op woensdag 10 maart 2004 13:41 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Ik zeur niet over vleesetersIk zeg alleen wat over het feit dat veel vleeseters graag vegetariers omver willen lullen met steeds maar dezelfde argumenten. Lees maar een willekeurig topic over vego's na. Het zal mij een rotzorg zijn wat een ander op zijn bord heeft liggen elke avond. Als je graag vlees lust vooral lekker blijven eten dan. Maar laat mij het vlees dan in allle rust niet kopen en niet opeten.
Zeker in een topic dat TS special voor vego's heeft geopend.
Op Fok posten lijkt me ook tamelijk overbodig maar dat doe je ookquote:Op woensdag 10 maart 2004 14:08 schreef Arma_Angelus het volgende:
ik ben vegetarier.
heb veel argumenten, waarvan er veel niet echt meer opgaan, maar de belangrijkste is nog steeds dat ik vlees eten overbodig vindt in de huide 'humane' maatschappij.
Ik zie hier bij de bio-winkel dat hun bio-vlees vaak over de datum is. Zo zonde. Misschien omdat het zo schofterig duur is. Zou graag zien dat het andersom was: gewoon vlees hartstikke duur en bio-vlees gesubsidieerd goedkoperquote:Op woensdag 10 maart 2004 15:52 schreef Kaensterle het volgende:
Ik eet zelf zo eens in de twee weken ofzo vegetarisch (nasi of bami meestal) en ik mijdt zover mogelijk vlees uit de bio-industrie.
Op fok posten voorziet tenminste nog in een behoefte voor mij die niet gebaseerd is op andersmans lijden. (hoewel R&P-ers pesten toch aardig in de buurt komt...)quote:Op woensdag 10 maart 2004 15:52 schreef Kaensterle het volgende:
Op Fok posten lijkt me ook tamelijk overbodig maar dat doe je ook
Ik eet zelf zo eens in de twee weken ofzo vegetarisch (nasi of bami meestal) en ik mijdt zover mogelijk vlees uit de bio-industrie. Verder ga ik niet, ik vind het onnatuurlijk om geen vlees te eten. Bovendien vind ik 't lekker
De mens heeft voor zover bekend altijd vlees gegeten en mensapen eten ook vlees.quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:30 schreef Arma_Angelus het volgende:
Dat jij het onnatuurlijk vindt wil niet zeggen dat het onnatuurlijk is.
Dat is gewoon terug slaan, vegetariers maken vleeseters maar al te vaak uit voor lijkenvreters en moordenaars, en achten zichzelf moreel superieur, milieuvriendelijker en beter voor de wereld.quote:Op woensdag 10 maart 2004 14:43 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Valt mij ook op dat vleeseters altijd tegen vegetariėrs op lopen te zeiken.
Willen dus alle mensen die vlees eten en zich alleen maar door de aanwezigheid van een vegetariers-topic al aangevallen voelen, zich nu even ergens anders aangevallen voelen.......quote:Op woensdag 10 maart 2004 12:25 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Oké, als je vegetariėr bent dan mag je dat hier melden en als je niet vegetariėr bent hoef je het niet te melden, daar hebben we niet echt veel aan.
Hitler was ook een vegetarier, maar die mijde men maar ik het rijtje te zetten :-)quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:52 schreef Kaensterle het volgende:
Ghandi, Einstein en Plato zijn alledrie dood... so much dus voor vegetarisme
Aangevallen VOELEN??quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:51 schreef Monnik het volgende:
[..]
Willen dus alle mensen die vlees eten en zich alleen maar door de aanwezigheid van een vegetariers-topic al aangevallen voelen, zich nu even ergens anders aangevallen voelen.......![]()
Als jij geen commentaar op je vagearier zijn wilt hebben, moet je niet lopen trappen naar vlees eters, dan krijg je ook geen klappen terug.quote:Ik ben nu een jaar of 8 vegetarier. in eerst instantie geworden vanuit milieu-perspectief: de bio-industrie is na het vliegverkeer de grootste vervuiler van nederland. Tegenwoordig wordt ik ook lichtelijk onpasselijk van het idee van rottende lijken in je maag en darmkanaal
Ik dacht al, meneer verdriet staat vast ook al in dit topicquote:Op woensdag 10 maart 2004 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aangevallen VOELEN??
van iemand die schrijft:
[..]
Als jij geen commentaar op je vagearier zijn wilt hebben, moet je niet lopen trappen naar vlees eters, dan krijg je ook geen klappen terug.
Sorry dat ik de rust verstoor in het reservaat van wederzijdse bevestiging en vooroordeelspuiingquote:Op woensdag 10 maart 2004 17:23 schreef Ils het volgende:
[..]
Ik dacht al, meneer verdriet staat vast ook al in dit topic![]()
Hm ik ben sinds 4 jaar vegetarier, waarom? euh ik vind vlees vies en ik eet liever geen lijkjes als het niet hoeft
geeft niets hoor ( oja en vooroordeelspuiing? wat geestig)quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sorry dat ik de rust verstoor in het reservaat van wederzijdse bevestiging en vooroordeelspuiing
Rot op man, jij kent mij toch niet? Bij mij thuis, in mijn familie en mijn vrienden eten allemaal vlees. En ik laat ze lekker hun gang gaan. Soms zeggen mensen van die dingen als dat het toch niets uitmaakt of ik wel of geen vlees eet, want er worden echt niet minder dieren om geslacht en ik vind het jammer dat mensen die moeten zeggen. Maar ik zeg nooit iets tegen ze over dat ze vlees eten.quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is gewoon terug slaan, vegetariers maken vleeseters maar al te vaak uit voor lijkenvreters en moordenaars, en achten zichzelf moreel superieur, milieuvriendelijker en beter voor de wereld.
ehm volgens mij heb ik geen aanval geplaatst.quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Aangevallen VOELEN??
van iemand die schrijft:
[..]
Als jij geen commentaar op je vagearier zijn wilt hebben, moet je niet lopen trappen naar vlees eters, dan krijg je ook geen klappen terug.
Wat zeiden die dan?quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:45 schreef Monnik het volgende:
*meldt*
Ik ben nu een jaar of 8 vegetarier. in eerst instantie geworden vanuit milieu-perspectief: de bio-industrie is na het vliegverkeer de grootste vervuiler van nederland. Tegenwoordig wordt ik ook lichtelijk onpasselijk van het idee van rottende lijken in je maag en darmkanaal. verder sluit ik mij graag aan bij de mening van Ghandi, Einstein, Plato en natuurlijk Pamela Anderson
![]()
Hij heeft het over vlees eten niet over mensen die vlees eten!quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Aangevallen VOELEN??
van iemand die schrijft:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |