abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 10 maart 2004 @ 08:22:48 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_17615633
quote:
Paardenverkrachter Utrecht gaat vrijuit

door Hens Schonewille

UTRECHT, woensdag
De 42-jarige ponyeigenaar Fred Herszkowicz uit Utrecht en zijn echtgenote Ria (43) hebben tot hun verbijstering in de stal van hun dieren een zogenoemde paardenverkrachter betrapt. De dader gaat echter vrijuit.
De verdachte, een 65-jarige man van Marokkaanse afkomst uit Utrecht, sloeg toen hij door het echtpaar werd ontdekt vrijwel naakt op de vlucht, maar kon al snel door de politie worden opgepakt. Hij is inmiddels weer op vrije voeten, want seks met een dier is volgens de wet niet strafbaar als er bij het beest geen sprake van letsel is.

Seks met dieren niet strafbaar

Het is voor het eerst sinds tijden dat een verdachte in een dergelijke zaak kan worden aangehouden. Het oosten van ons land wordt al geruime tijd geteisterd door ongrijpbare paardenverkrachters. De dieren worden vaak ook nog eens gruwelijk mishandeld. Ook in dit geval in Utrecht werd in de stal een krukje, stoelpoot en tuingereedschap gevonden.
Het bizarre avontuur begon maandagavond. Fred en Ria houden er als hobby twee minipony´s op na, een hengst met de naam Bonito en de merrie Bella. De drie jaar oude dieren staan in een wei met een stalletje bij het volkstuincomplex aan de Eijkmanlaan in de Utrechtse wijk Tuindorp. Toen Ria en Fred om zeven uur ´s avonds naar hun pony´s gingen om ze voor de nacht op stal te zetten, stond hun een schokkende verrassing te wachten. „Bella en Bonita liepen niet meer in de wei, maar waren al in de stal. Dat was op zich al vreemd”, zegt Fred.
„Maar voor ik de staldeur kon openen werd het nog veel gekker. Er schoot een naakte man naar buiten die er als een haas vandoor ging.”
Terwijl Ria de politie belde, zette haar echtgenoot de achtervolging in.
„De man had slechts een Tshirt om zijn middel en rende voor mij uit door het land en zelfs dwars door een sloot. Alle lof voor de politie, want die was er razendsnel.”

De verdachte werd in eerste instantie aangehouden voor dierenmishandeling. De rest van de kleding en het ´gereedschap´ van de man werden in de ponystal aangetroffen. „Joost mag weten wat hij daarmee van plan was. We kwamen in ieder geval net op tijd”, verzucht Herszkowicz.

Schrikachtig
De pony´s bleken gelukkig ongedeerd, al is Bella volgens haar baasje wel wat schrikachtig. De dierenarts heeft haar inmiddels inwendig onderzocht en een uitstrijkje gemaakt om eventueel dna-sporen veilig te kunnen stellen. Veel zin lijkt dat echter niet te hebben. De verdachte gaat zelfs geheel vrijuit.
Een woordvoerster van het openbaar ministerie in Utrecht noemt de affaire schokkend, maar zegt dat er volgens de wet geen strafbaar feit werd gepleegd. „Seks met een dier is wettelijk niet verboden en verkrachting kan niet worden bewezen. Dat zou dierenmishandeling zijn geweest, maar er waren geen getuigen bij en er werden in dit geval geen verwondingen bij de pony geconstateerd. En het dier zelf kan niet praten. Ten slotte vond het incident niet in het openbaar plaats, dus is er evenmin sprake van schending van de openbare eerbaarheid. Het is helaas niet anders”, aldus de woordvoerster.
Fred Herszkowicz kan daar met zijn verstand niet bij: „Wat die man in onze stal deed is ziekelijk gedrag, daar moet iets aan worden gedaan. Zo´n dader is psychisch gestoord en loopt weer vrij rond. Straks komt hij weer terug.”

• Bella en Bonito eten weer wat na het angstige avontuur.
    www.telegraaf.nl

• Een naakte op de vlucht rennende Marokkaan na het verkrachten van een paard. Ik zie het helemaal voor me.
    pi_17615643
    aaah als dat niet strafbaar is ga ik het ook doen
      Redactie Frontpage woensdag 10 maart 2004 @ 08:33:25 #3
    1150 crew  SunChaser
    Leuker wordt het niet
    pi_17615704
    Maar sex met andermans dieren lijkt me wel strafbaar.
      woensdag 10 maart 2004 @ 08:35:13 #4
    32597 ShaoliN
    *BLiNg bLiNG*
    pi_17615717
    Goed het lijkt me dat zo iemand niet volledig bij zijn verstand is. Goede zaak om hem vrij te laten. Dan kunnen we tenminste wachten op het volgende misschien wel veel ergere incident.
    pi_17615745
    die pony's moeten ook niet zo uitdagend over een weiland galloperen.
    Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
      woensdag 10 maart 2004 @ 08:40:14 #6
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_17615764
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 08:38 schreef Caesu het volgende:
    idd, die pony had zeker geen hoofddoek op, dan krijg je dat he!
    [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
    pi_17615774
    quote:
    en zo naakt...
      woensdag 10 maart 2004 @ 08:41:08 #8
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_17615778
    Maareh, hij kan toch worden aangehouden op het feit dat hij zich onrechtmatig toegang had verschaft tot hun erf?
    [..]
      woensdag 10 maart 2004 @ 08:44:30 #9
    36246 ixion
    ir ixion that is
    pi_17615802
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 08:40 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

idd, die pony had zeker geen hoofddoek op, dan krijg je dat he!

maarruh, is het geen huisvredebreuk als je met je broek op je knieën in andermans stal op andermans krukje achter andermans paard staat?
    misschien moet die kerel van wie dat paard is even een 100-tal A4-tjes ophangen in de wijk waar die horse-lover woont met een foto en het verhaal... dan heb je buiten de rechtsgang om toch nog een mooie straf, en het werkt waarschijnlijk ook erg preventief.
    zucht
    pi_17615823
    quote:
    "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
      woensdag 10 maart 2004 @ 08:47:26 #11
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_17615830
    Ja, maar er zijn ook zat autochtone paardenverkrachters! Alleen dat is natuurlijk niet interessant genoeg om in de krant te plaatsen

[ Bericht 15% gewijzigd door Dagonet op 10-03-2004 08:54:01 (Doe eens niet zo zuigen) ]
    [..]
      woensdag 10 maart 2004 @ 08:52:25 #12
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_17615875
    Wat een belachelijke wetgeving; goed, je kan niet alles voorzien wat mensen doen in hun zieke geest, maar toch.
    Is er niet ergens in de wet of jurisprudentie een bepaling dat dieren handelingsonbekwaam zijn en daardoor niet gerechtigd tot het instemmen met seksuele handelingen?
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
      woensdag 10 maart 2004 @ 08:54:24 #13
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_17615899
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 08:52 schreef Dagonet het volgende:
    Wat een belachelijke wetgeving; goed, je kan niet alles voorzien wat mensen doen in hun zieke geest, maar toch.
    Is er niet ergens in de wet of jurisprudentie een bepaling dat dieren handelingsonbekwaam zijn en daardoor niet gerechtigd tot het instemmen met seksuele handelingen?
    mwoah ik heb een keer een item gezien over TV en dat ging over het 'verkrachten' van varkens;

"daar heeft zo'n beest helemaal geen last van, die is drukker bezig met de inhoud van zijn trog, het enigste wat aangetast wordt is de waardigheid van het dier, maar het lijdt er dus niet geestelijk of lichamelijk onder"
    [..]
      woensdag 10 maart 2004 @ 08:55:40 #14
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_17615907
    als hij naar de cel moet zou dit hem gezelschap kunnen houden

het is geen paard, maar toch...
    [..]
      woensdag 10 maart 2004 @ 08:56:05 #15
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_17615915
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 08:41 schreef MikeyMo het volgende:
    Maareh, hij kan toch worden aangehouden op het feit dat hij zich onrechtmatig toegang had verschaft tot hun erf?
    Weet iemand hoe dat zit op een volkstuinencomplex? In hoeverre is dat privé of publiek terrein?
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
      woensdag 10 maart 2004 @ 08:59:03 #16
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_17615945
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 08:54 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

mwoah ik heb een keer een item gezien over TV en dat ging over het 'verkrachten' van varkens;

"daar heeft zo'n beest helemaal geen last van, die is drukker bezig met de inhoud van zijn trog, het enigste wat aangetast wordt is de waardigheid van het dier, maar het lijdt er dus niet geestelijk of lichamelijk onder"
    Maar dat is een drogredenatie natuurlijk, als je om 4 uur 's nachts over een lege snelweg met 300 kilometer per uur racet dan heeft er ook niemand last van
      woensdag 10 maart 2004 @ 09:47:03 #17
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_17616536
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 08:47 schreef MikeyMo het volgende:
    Ja, maar er zijn ook zat autochtone paardenverkrachters! Alleen dat is natuurlijk niet interessant genoeg om in de krant te plaatsen
    edit: Mjah, door de wijziging van deze post door een mod is het net alsof ik dit meen. Neen, bovenstaande is geen mening van mij, maar een reactie zoals ik denk dat een notoire feedbackhoer het zou plaatsen.
    [..]
    pi_17616587
    Dat zijn de Nederlandse normen en warden .....
      woensdag 10 maart 2004 @ 10:22:34 #19
    2391 Jimmy
    Door het bot
    pi_17617089
    Tijd voor een wetsvoorstel lijkt me.
    Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
    www.last.fm/user/JimmyShelter
    Jimmy Shelter
    Sleazerock.nl
      woensdag 10 maart 2004 @ 10:23:08 #20
    2391 Jimmy
    Door het bot
    pi_17617097
    Heeft de dader al bezoek gehad van wat vrienden van Pistolen paultje, vraag ik me dan af...
    Jimmy Shelter
    Sleazerock.nl
      woensdag 10 maart 2004 @ 10:24:49 #21
    6290 Dr_Crouton
    Uw advertentieruimte hier.
    pi_17617124
    Moet kunnen. Dit is een vrij land.
    The Internets, I needs it..
      woensdag 10 maart 2004 @ 10:28:48 #22
    56951 Najra
    ---------------
    pi_17617182
    En wederom maakt justitie in Nederland zich totaal belachelijk.
    Is er nog iemand die echt respect heeft voor het nederlands rechtssysteem?
    This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
      woensdag 10 maart 2004 @ 10:30:09 #23
    2391 Jimmy
    Door het bot
    pi_17617210
    quote:
    Op woensdag 10 maart 2004 10:28 schreef Najra het volgende:
    En wederom maakt justitie in Nederland zich totaal belachelijk.
    Is er nog iemand die echt respect heeft voor het nederlands rechtssysteem?
    De 65e jarige marokkaanse man wellicht.
    Jimmy Shelter
    Sleazerock.nl
    pi_17617212
    Tja, bij gebrek aan kamelen!
    FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
    Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
      woensdag 10 maart 2004 @ 10:32:57 #25
    66325 Sann_e
    Vliegende Koe
    pi_17617249
    GADVER-DE-GADVER... wie doet nou zoiets
    rasechte trut
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')