Vanuit Italië veroverde Rome het gehele Middellandse Zee-gebied. Het rijk werd daardoor zo groot dat de republikeinse structuren niet meer toereikend waren. Er vond een roerige overgang naar een keizerrijk plaats. Caesar en Augustus stichtten zo een rijk dat onder keizer Trajanus zijn grootste omvang zou bereiken. Het reikte toen van Schotland tot Mauretanië, vandaar tot aan de Sudan, de Iraanse hooglanden. Georgië, de Krim, langs Donau en Rijn tot aan de Nederlandse kust.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
Tot waar liep het Romeinse rijk eigenlijk?
Het is toch echt niet zoquote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:53 schreef DjDev het volgende:
ik dacht van wel/
Turkijke is ook lid van de "North Atlantic Treaty Organisation", de "Australia Group" en nog wel meer organisaties waar ze geen lid van zouden kunnen zijn als dat soort argumenten doorslaggevend zouden zijn.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:47 schreef Monidique het volgende:
Wel, ik vind Turkije geen Europa.
Ja, en?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:07 schreef kLowJow het volgende:
Turkijke is ook lid van de "North Atlantic Treaty Organisation", de "Australia Group" en nog wel meer organisaties waar ze geen lid van zouden kunnen zijn als dat soort argumenten doorslaggevend zouden zijn.
Maar wel in de "Organization for Security and Co-operation in Europe"?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, en?
Ik vind Turkije geen onderdeel van Europa, dus in een Europese Unie heeft het, wat mij betreft, niets te zoeken.
De EU is er toch ook om andere landen beter te maken.. of niet soms?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 21:51 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Een totaal verneukte economie kan gemakkelijker hoge groeicijfers halen dan een sterke economie.
Persoonlijk kan het me verrotten dat het islamistisch is. Maar wel dat de dat de turkse toetreding miljarden subsidies opslurpt en enorm meer onderontwikkelde Turkse achterhoekers richting hier komt die het sociale systeem nog meer belasten. Dus alleen Turkije wordt er zelf beter van.
Zullen we het topic dan maar veranderen in "Mag Turkije bij de OVSE/NAVO/WEU"?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:11 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Maar wel in de "Organization for Security and Co-operation in Europe"?
en de "Western European Union "?
Nee, ik vind je argument alleen een beetje onzinnig. Als Turkije geen Europa is, en daarom geen deel kan uitmaken van de EU, waarom dan wel van al die andere Europese organisaties?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zullen we het topic dan maar veranderen in "Mag Turkije bij de OVSE/NAVO/WEU"?
Ik zei dat Turkije niet in Europa lag, wat is mijn argument nu?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:15 schreef kLowJow het volgende:
Nee, ik vind je argument alleen een beetje onzinnig.
Dat is off-topic.quote:Als Turkije geen Europa is, en daarom geen deel kan uitmaken van de EU, waarom dan wel van al die andere Europese organisaties?
Aangezien de vraag is of Turkije wel of niet in de EU toegelaten mag worden, lijkt deze opmerking van jou mij een argument tegen toetreding?quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik zei dat Turkije niet in Europa lag, wat is mijn argument nu?
En dat is onzinquote:Dat is off-topic
Een meewegende, ja...quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:20 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Aangezien de vraag is of Turkije wel of niet in de EU toegelaten mag worden, lijkt deze opmerking van jou mij een argument tegen toetreding?
In Istanbul staan wel kerkenquote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:19 schreef DaveHarris het volgende:
Als de mensenrechten "een beetje acceptabel zijn", en het Koerden / Cypress probleem opgelost is, en ik kerken mag bouwen in Istanbul, dan zie ik weinig redenen om Turkije te weigeren. Maarja, dat zal nog wel ff duren..
Met alle respect hoor, maar zover ik weet mag er daar geen nieuwe kerk gebouwd worden .quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:21 schreef DjDev het volgende:
[..]
In Istanbul staan wel kerken![]()
Nee, dat is geen onzin.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:20 schreef kLowJow het volgende:
En dat is onzin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |