abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17609102
nee
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
pi_17609123
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
Tot waar liep het Romeinse rijk eigenlijk?
Vanuit Italië veroverde Rome het gehele Middellandse Zee-gebied. Het rijk werd daardoor zo groot dat de republikeinse structuren niet meer toereikend waren. Er vond een roerige overgang naar een keizerrijk plaats. Caesar en Augustus stichtten zo een rijk dat onder keizer Trajanus zijn grootste omvang zou bereiken. Het reikte toen van Schotland tot Mauretanië, vandaar tot aan de Sudan, de Iraanse hooglanden. Georgië, de Krim, langs Donau en Rijn tot aan de Nederlandse kust.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Romeinse_Rijk
eeeh
pi_17609125
tussen 14 en 117 na chr.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 21:57:33 #29
80268 kLowJow
That's Gay
pi_17609154
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:53 schreef DjDev het volgende:
ik dacht van wel/
Het is toch echt niet zo
http://www.europa.eu.int

Ik vind trouwens ook dat Turkije toegelaten moet worden. Het is in vele opzichten een belangrijk bondgenoot met veel potentie.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 22:07:16 #30
80268 kLowJow
That's Gay
pi_17609454
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:47 schreef Monidique het volgende:
Wel, ik vind Turkije geen Europa.
Turkijke is ook lid van de "North Atlantic Treaty Organisation", de "Australia Group" en nog wel meer organisaties waar ze geen lid van zouden kunnen zijn als dat soort argumenten doorslaggevend zouden zijn.

En ze mogen ook zingen bij het eurovisie Songfestival
pi_17609492
dat is waar (denk ik)
pi_17609519
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:07 schreef kLowJow het volgende:
Turkijke is ook lid van de "North Atlantic Treaty Organisation", de "Australia Group" en nog wel meer organisaties waar ze geen lid van zouden kunnen zijn als dat soort argumenten doorslaggevend zouden zijn.
Ja, en?

Ik vind Turkije geen onderdeel van Europa, dus in een Europese Unie heeft het, wat mij betreft, niets te zoeken.
pi_17609532
Ach, als ik Bolkestein mag geloven hebben Kok en kornuiten dit belangrijke onderwerp in 3 minuten zeer grondig besproken, met als uitkomst dat Turkije gewoon kan toetreden.

eeeh
  dinsdag 9 maart 2004 @ 22:11:59 #34
80268 kLowJow
That's Gay
pi_17609582
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, en?

Ik vind Turkije geen onderdeel van Europa, dus in een Europese Unie heeft het, wat mij betreft, niets te zoeken.
Maar wel in de "Organization for Security and Co-operation in Europe"?
en de "Western European Union "?
en de "European Association of Political Consultants"?
pi_17609583
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 21:51 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Een totaal verneukte economie kan gemakkelijker hoge groeicijfers halen dan een sterke economie.

Persoonlijk kan het me verrotten dat het islamistisch is. Maar wel dat de dat de turkse toetreding miljarden subsidies opslurpt en enorm meer onderontwikkelde Turkse achterhoekers richting hier komt die het sociale systeem nog meer belasten. Dus alleen Turkije wordt er zelf beter van.
De EU is er toch ook om andere landen beter te maken.. of niet soms?
pi_17609594
je zult 't zien. over 15 jaar (niet eerder) zijn zij minstens zo belangrijk als wij nu. tegen die tijd zijn wij de rotte appel van europa. er is niets aan te doen.
pi_17609626
voor mij mag turkije gerust bij de EU komen maar nu nog niet. met de 10 landen die er dit jaar bijkomen zullen er al genoeg problemen ontstaan. dat ze maar eens eerst zorgen dat de unie zoals die nu is fatsoenlijk functioneert en dat men dan maar begint met nieuwe toetredingen. alles op zijn tijd.
pi_17609659
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:11 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Maar wel in de "Organization for Security and Co-operation in Europe"?
en de "Western European Union "?
Zullen we het topic dan maar veranderen in "Mag Turkije bij de OVSE/NAVO/WEU"?
  dinsdag 9 maart 2004 @ 22:15:37 #39
80268 kLowJow
That's Gay
pi_17609683
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zullen we het topic dan maar veranderen in "Mag Turkije bij de OVSE/NAVO/WEU"?
Nee, ik vind je argument alleen een beetje onzinnig. Als Turkije geen Europa is, en daarom geen deel kan uitmaken van de EU, waarom dan wel van al die andere Europese organisaties?
pi_17609709
Ik vind dat Turkije er wel bij mag,als het mensenrechten probleem verholpen is en aan de andere criteria voldaan is, maar ik vind dat dan wel eerst de kosten die aan landbouw besteed worden sterk verminderd moeten worden anders krijg je er miljoenen boeren bij.
lollig
pi_17609720
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:15 schreef kLowJow het volgende:
Nee, ik vind je argument alleen een beetje onzinnig.
Ik zei dat Turkije niet in Europa lag, wat is mijn argument nu?
quote:
Als Turkije geen Europa is, en daarom geen deel kan uitmaken van de EU, waarom dan wel van al die andere Europese organisaties?
Dat is off-topic.
pi_17609796
Als de mensenrechten "een beetje acceptabel zijn", en het Koerden / Cypress probleem opgelost is, en ik kerken mag bouwen in Istanbul, dan zie ik weinig redenen om Turkije te weigeren. Maarja, dat zal nog wel ff duren..
eeeh
  dinsdag 9 maart 2004 @ 22:20:05 #43
80268 kLowJow
That's Gay
pi_17609799
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik zei dat Turkije niet in Europa lag, wat is mijn argument nu?
Aangezien de vraag is of Turkije wel of niet in de EU toegelaten mag worden, lijkt deze opmerking van jou mij een argument tegen toetreding?
quote:
Dat is off-topic
En dat is onzin
pi_17609814
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:20 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Aangezien de vraag is of Turkije wel of niet in de EU toegelaten mag worden, lijkt deze opmerking van jou mij een argument tegen toetreding?
Een meewegende, ja...
pi_17609846
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:19 schreef DaveHarris het volgende:
Als de mensenrechten "een beetje acceptabel zijn", en het Koerden / Cypress probleem opgelost is, en ik kerken mag bouwen in Istanbul, dan zie ik weinig redenen om Turkije te weigeren. Maarja, dat zal nog wel ff duren..
In Istanbul staan wel kerken
pi_17609880
AIk snap het nooit. Iedereen klaagt steen en been over immigratie ,dat Turkije niet bij de EU moet omdat het immigratie bevordert en dat Turkije miljarden subsidies op gaat slurpen. Alsof versterking van de Nederlandse grens geen geld kost en miljarden subsidies en vrijhandel met Turkije geen immigratie wegneemt door een verbeterde economie.
pi_17609895
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:21 schreef DjDev het volgende:

[..]

In Istanbul staan wel kerken
Met alle respect hoor, maar zover ik weet mag er daar geen nieuwe kerk gebouwd worden .
eeeh
pi_17609917
Als het goed is wel
pi_17609963
Nou, dan verschillen wij volgens mij van mening.
eeeh
pi_17609980
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:20 schreef kLowJow het volgende:
En dat is onzin
Nee, dat is geen onzin.

Het gaat over de Europese Unie, die wat mij betreft zou moeten bestaan uit Europese landen, en dus niet uit Turkije. Dat er andere organisaties bestaan met Europa in de naam, maakt niet uit, het gaat namelijk over de EU. Uiteraard komt daar nog bij dat de opzet van die organisaties toch net wat anders is dan de Europese Unie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')