Ja, en de Armeniers probeerden ook om met behulp van de Russen een stuk van het Ottomaanse rijk tot een onafhankelijk Armenie te maken. Er is niemand, inclusief Turkije, die beweert dat wat er toen is gebeurd een fraaie bladzijde in de Turkse geschiedenis is. Maar feit blijft dat de Armeniers zelf de keuze maakten om een guerilla oorlog te beginnen tegen de Ottomaanse overheid in een tijd dat regeringen daar keihard tegen op traden.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:22 schreef Mwanatabu het volgende:
Overigens, als je aan wilt komen met links die het tegendeel bewijzen: ik ken ze al. En elke keer als ik deze "wetenschappelijke" Turkse verhandelingen lees, dan stuit ik weer op de contradictie erin: eerst wordt er beweerd dat de meerderheid van de Armeense bevolking heel gelukkig leefde in het Ottomaanse Rijk en absoluut geen steun had voor de communistische activisten, en een paar pagina's verderop wordt glashard beweerd dat het desondanks noodzakelijk was om het hele Armeense volk te deporteren (al wordt die term uiteraard niet in de mond genomen). De skeletten liggen nog in de Syrische woestijn overigens. Ook vrouwen en kinderen, zonder wapens aan hun zijde.
toegeven aan iets dat niet heeft plaatsgevondenquote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:48 schreef Mwanatabu het volgende:
Pertinent tegen toetreding bij de EU totdat:
-de Armeense genocide toegegeven wordt dan wel dat er open discussie over gevoerd kan worden
Zouden de Joden die Armeense lijken van vrouwen en kinderen dan in de woestijn hebben neergegooid?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:43 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
toegeven aan iets dat niet heeft plaatsgevonden![]()
daaggquote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Slaap gerust lekker door. Nog een paar jaar, en dan zijn er geen overlevenden meer over en is de ooggetuigenperiode afgesloten. Trusten.
tijdens een oorlog gebeurt het wel eens dat er mensen dood gaan ja..quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:54 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Zouden de Joden die Armeense lijken van vrouwen en kinderen dan in de woestijn hebben neergegooid?
Het was cynisch bedoeld.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:59 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik denk het KaalheiHet zijn altijd de joden he.
Anderhalf miljoen mensen gaan zomaar opeens dood zeker ClioSport. En toevallig liggen ze ook nog mooi in groepjes en massagraven. En de ooggetuigenverslagen zijn propagandaverhalen, inclusief posttraumatische stressymptomen.
Omdat het domweg geen genocide is geweest. Armeniers doen wel hun uiterste best om alle verantwoordelijkheid af te schuiven op de Turken, maar zo simpel lag het gewoon niet. En er wordt niet ontkend dat er veel onschuldige slachtoffers zijn gevallen. Het enige wat niet wordt geaccepteerd zijn de pogingen van Armeense zijde om het op te blazen tot iets wat het niet was.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:39 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik probeer je duidelijk te maken dat het bestaan van die guerilla-oorlog juist de leugen is. Er zijn inderdaad activisten geweest van over de grens, maar van een gecontroleerde guerilla is geen sprake geweest.
En de verantwoordelijkheid afwijzen is één ding, de genocide wordt nu gewoon ontkend, dat is mijn punt.
Voorzover er iets is gebeurd is er nu ook geen dader meer in leven. Dus dat gezeur over die 'genocide' heeft ook geen enkele realiteitswaarde. Behalve dan voor Armeniers in diaspora die kennelijk deze haat nodig hebben om zich gaande te houden.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:50 schreef Mwanatabu het volgende:
Slaap gerust lekker door. Nog een paar jaar, en dan zijn er geen overlevenden meer over en is de ooggetuigenperiode afgesloten. Trusten.
Precies, gezeik over de Holocaust en zo he? Pfft, waar is het voor nodig he?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:55 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
tijdens een oorlog gebeurt het wel eens dat er mensen dood gaan ja..
Lees je nou opzettelijk de helft niet of ben je gewoon dom?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 09:26 schreef Robert_Jensen het volgende:
[..]
Precies, gezeik over de Holocaust en zo he? Pfft, waar is het voor nodig he?
Ja hallo, van mij ook ja!quote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:03 schreef Kaalhei het volgende:
[..]
Het was cynisch bedoeld.
Ja, informatie van het TURKS forum, zal wel heerlijk betrouwbaar zjin. Ik hou het liever bij onpartijdige bronnen als Amnesty, de VN e.d. Daar wordt het ook gewoon "genocide" genoemd, en geen "kwestie". Leuk stukje info....gruwelijk stukje geschiedvervalsing. De geschiedenis wordt door de overwinnaar geschreven.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 23:06 schreef ClioSporT het volgende:
http://www.turksforum.nl/menu/nl/index.htm
klik op informatie en dan de armeense kwestie.. leuk stukje info
Het gaat niet om daders of straffen, het gaat om de houding van de Turlse autoriteiten t.o.v. een ander gezichtspunt dan het officiële. Er zijn Turkse wetenschappers niet meer welkom in hun land omdat ze de "Armeens kwestie" vanuit een ander gezichtspunt wilden belichten. Dat riekt naar censuur. Ik heb liever geen land in de EU waar kritisch denken aantoonbaar weg wordt gemoffeld.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 00:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voorzover er iets is gebeurd is er nu ook geen dader meer in leven. Dus dat gezeur over die 'genocide' heeft ook geen enkele realiteitswaarde. Behalve dan voor Armeniers in diaspora die kennelijk deze haat nodig hebben om zich gaande te houden.
Die moeten weer allemaal een goedkope woning hebben, waar er toch al zo weinig van zijn. Waardoor de prijzen over de hele linie nog verder omhoog gaan.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Bullshit, zelfs die arme Turken zonder opleiding zouden een grote positieve impuls aan onze maatschappij kunnen geven als we maar niet beginnen met iedereen een bijstandsuitkering te geven zodra ze hier aankomen. Laat ze maar werken voor hun onderdak en levensonderhoud. Dan hoeft niemand er last van te hebben.
die het weer fijn overnemen van de armeniers ja.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 09:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, informatie van het TURKS forum, zal wel heerlijk betrouwbaar zjin. Ik hou het liever bij onpartijdige bronnen als Amnesty, de VN e.d.
Nee, ik lees niet de helft, maar Cliosport heeft al heel vaak op dit forum de Armeense genocide ontkent. Volgens hem is er nooit wat gebeurt.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 09:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Lees je nou opzettelijk de helft niet of ben je gewoon dom?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |