abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 maart 2004 @ 18:02:10 #226
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17649067
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 17:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik denk niet dat dat in deze toepasbaar is, Duritz.

Want waar je het over hebt (waarschijnlijk) is dat een amerikaan, die een staatje opschuift misschien in de orde van grote van 100-150 dollar meer krijgt.

Terwijl voor de rest ceteris paribus geld (NL. onderwijs, gezondheidszorg zullen van staat tot staat niet zo wezenlijk verschillen).

Dus dan komt het er al snel op neer, dat je alleen voor dat hogere bedrag zou verhuizen. En menselijkerwijs geef je je wortels niet zo snel alleen voor dat op.

Het behoeft natuurlijk geen betoog dat het verschil tussen de anatolische hoogvlakten (om maar een aansprekend voorbeeld te nemen ) en de NL maatschappij nogal wat groter is dan alleen de hoogte van de uitkering.
Hmmm... Daar zit natuurlijk ook wel weer wat in.

Maar dan moeten we minstens net zo sceptisch zijn over Slowakije, Roemenië en Bulgarije (en zeker met dat zigeunervolk daar, dat ook nog eens licht onderdrukt wordt en tja, bekend zijn om te verhuizen).

Waarom Turkije niet en die landen wel. Denk je niet dat Turkije in een korte termijn op hetzelfde niveau is te krijgen als zeg Slovenië.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  donderdag 11 maart 2004 @ 18:05:47 #227
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_17649165
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 18:02 schreef Duritz het volgende:

[..]

Hmmm... Daar zit natuurlijk ook wel weer wat in.

Maar dan moeten we minstens net zo sceptisch zijn over Slowakije, Roemenië en Bulgarije (en zeker met dat zigeunervolk daar, dat ook nog eens licht onderdrukt wordt en tja, bekend zijn om te verhuizen).

Waarom Turkije niet en die landen wel. Denk je niet dat Turkije in een korte termijn op hetzelfde niveau is te krijgen als zeg Slovenië.
Mee eens.

Maar, ik was dus in de veronderstelling dat er daadwerkelijk beperkingen aan het vrije verkeer van mensen zijn opgelegd, voor sommigen/allen van de landen die je hierboven noemt.

Dus leg zo'n beperking ook aan Turkije op, en ik zie het probleem niet.
  donderdag 11 maart 2004 @ 18:18:42 #228
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17649521
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 18:05 schreef ExTec het volgende:

[..]

Mee eens.

Maar, ik was dus in de veronderstelling dat er daadwerkelijk beperkingen aan het vrije verkeer van mensen zijn opgelegd, voor sommigen/allen van de landen die je hierboven noemt.

Dus leg zo'n beperking ook aan Turkije op, en ik zie het probleem niet.
Het vrij verkeer van personen is toch vrij essentieel in Europa. Ik weet alleen niet of je direct bijstand kunt aanvragen als je naar een ander land gaat, maar ik zie niet zo 1, 2, 3 in waarom je die niet zou kunnen krijgen.

Dat de nieuwe landen niet direct hier mogen werken druist ook totaal in tegen het oorspronkelijke economische karakter van de Unie en onderstreept de megalomane idiote ideëen die sommige Calimero-politici uit Europa er op na houden.
"We hebben een systeem dat in toenemende mate werk belast en inactiviteit subsidieert." (Milton Friedman)
  donderdag 11 maart 2004 @ 18:20:28 #229
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_17649575
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 17:48 schreef Duritz het volgende:
Amerikaanse studies hebben trouwens uitgewezen dat het met uitkeringshoppen reuze meevalt. Mensen gaan niet in een andere staat wonen voor een betere uitkering.
Nee, maar ik meen we wel te kunnen herinneren dat de minst ambiteuze en dito opgeleide immigranten kiezen voor de staat met de beste sociale voorzieningen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  donderdag 11 maart 2004 @ 18:22:21 #230
82910 Duritz
Tellende Kraai
pi_17649633
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 18:20 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Nee, maar ik meen we wel te kunnen herinneren dat de minst ambiteuze en dito opgeleide immigranten kiezen voor de staat met de beste sociale voorzieningen.
Tja, die komen de VS niet in hè.
  donderdag 11 maart 2004 @ 18:42:10 #231
6484 ExTec
pi_17650090
quote:
Dat de nieuwe landen niet direct hier mogen werken druist ook totaal in tegen het oorspronkelijke economische karakter van de Unie en onderstreept de megalomane idiote ideëen die sommige Calimero-politici uit Europa er op na houden.
Kijk, daar heb je nu helemaal gelijk in.

Dat het waanidee-schip europa een hele tijd terug al is gekeerd door de wal-realiteit is bekend.

Neemt niet weg dat europa an sich wel een noemenswaardig streven is.

We zijn er nog lang niet (nadruk op L A N G), maar het is wel de moeite waard.
  donderdag 11 maart 2004 @ 18:43:38 #232
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_17650130
Zolang ze niet stoppen met het annexeren van een deel van Cyprus, NEE. .
-
pi_17650753
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 18:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
Zolang ze niet stoppen met het annexeren van een deel van Cyprus, NEE. .
Volgens mij is het vooral een kwestie geweest van het tegenhouden van de volledige annexatie van Cyprus door Griekenland.
pi_17650840
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 17:42 schreef ExTec het volgende:

[..]

Da's zeker een interresant gegeven.

Toch denk ik niet dat het een correcte vergelijking is; de realiteit laat nl. anders zien.

Al die mensen die trouwen met een partner uit land van herkomst, doen dat toch niet omdat ze 'houden' van die partner, maar meer om de rest van de familie ook in het welvarende NL te krijgen. Dat mag anno nu toch wel als een algemeen bekend feit beschouwd.

En zeker op termijn zal een EU lid turkije het verschil in welvaart kleiner kunnen maken. Maar niet instant.

Ook precies om die reden dat dezelfde beperkingen aan de nieuwe EU leden worden opgelegd.
De reden waarom restricties worden opgelegd aan nieuwe EU leden zijn inderdaad hetzelfde als waarom er zo moeilijk wordt gedaan over Turkije. Maar dan gaat het vooral over onzinnige angsten. Die huwelijken waar jij het over hebt bestaan inderdaad. Maar dan vooral omdat het nagenoeg onmogelijk is voor mensen om hier op een normale manier op bezoek te komen. De waarde van het 'overhalen' van iemand wordt daarmee vele malen groter.
pi_17650916
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 17:43 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

OMG, we hebben het over het BBP en het BBP per capita, de meest geaccepteerde maatstaf van welvaart en productiviteit.
Yeah rite, alsof we de cijfers terzake van het voormalige oostblok ooit serieus genomen hebben. Cijfers die geen rekening houden met de realiteit in een land hebben geen waarde in een debat over een land. Net zoals dat onzin cijfer van 99,8% moslims in het land. Een cijfer dat overigens nog eens een schepje extra doet bovenop de 98% waartoe de turken zelf komen in hun tellingen van het aantal mensen met ''islam'' onder het kopje geloof op hun identiteitskaart.
  donderdag 11 maart 2004 @ 19:25:24 #236
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_17651130
ik zou graag turkije welkom willen heten in eu. het feit dat ze liever kiezen voor europa dan het oosten zegt ook genoeg. de onderdrukking van de koerden komt onder de loep. de mensenrechten moeten aangepast worden. en we krijgen een beetje exotiek in europa.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_17651688
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 19:25 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou graag turkije welkom willen heten in eu. het feit dat ze liever kiezen voor europa dan het oosten zegt ook genoeg. de onderdrukking van de koerden komt onder de loep. de mensenrechten moeten aangepast worden. en we krijgen een beetje exotiek in europa.
Ja inderdaad. Ook denk ik en hoop ik dat een verdere democratisering van Turkije een domino effect zal hebben voor het complete midden oosten. Zoals Irak dat ook kan hebben.
lollig
  donderdag 11 maart 2004 @ 23:56:43 #238
6484 ExTec
pi_17658232
quote:
Die huwelijken waar jij het over hebt bestaan inderdaad. Maar dan vooral omdat het nagenoeg onmogelijk is voor mensen om hier op een normale manier op bezoek te komen.
Mag je als turks staatsburger niet op bezoek in Nederland, dan?
pi_17659274
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 23:56 schreef ExTec het volgende:

[..]

Mag je als turks staatsburger niet op bezoek in Nederland, dan?
Het mag wel, maar het wordt extreem moeilijk gemaakt. Er wordt bijna standaard vanuit gegaan dat iemand die een bezoek wil brengen aan Nederland er ook wil blijven. Vervolgens moet de persoon in kwestie gaan bewijzen dat hij dat niet van plan is. Wat dus erg moeilijk is, bewijzen wat niet is.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 12:26:48 #240
6484 ExTec
pi_17664880
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 00:57 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het mag wel, maar het wordt extreem moeilijk gemaakt. Er wordt bijna standaard vanuit gegaan dat iemand die een bezoek wil brengen aan Nederland er ook wil blijven. Vervolgens moet de persoon in kwestie gaan bewijzen dat hij dat niet van plan is. Wat dus erg moeilijk is, bewijzen wat niet is.
Is dat zo?

Ik kan me er niks bij voorstellen; zover ik weet kan elke turk in turkije op't vliegtuig stappen en naar nederland komen.

Zijn denk maar een handjevol landen wiens staatsburger echt problemen hebben met NL inkomen, en de rest heeft een visa van 3 weken, of mag zomaar doorlopen, dan heb je het ongeveer wel gehad.

Ook kunnen ze met de auto gewoon deze kant op komen tuffen.

En wat jij stelt, namelijk dat het bezoeken van nederland zo moeilijk is, en dat ze daarom maar migreren naar datzelfde land dat al moeilijk doet om hun als bezoeker toe te laten is helemaal ongeloofwaaridg natuurlijk.

Veel turken migreren naar nederland, waarom: omdat je nederland moeilijk kunt bezoeken, tuurlijk, heel logisch ook
pi_17667110
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 12:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

Is dat zo?

Ik kan me er niks bij voorstellen; zover ik weet kan elke turk in turkije op't vliegtuig stappen en naar nederland komen.

Zijn denk maar een handjevol landen wiens staatsburger echt problemen hebben met NL inkomen, en de rest heeft een visa van 3 weken, of mag zomaar doorlopen, dan heb je het ongeveer wel gehad.

Ook kunnen ze met de auto gewoon deze kant op komen tuffen.

En wat jij stelt, namelijk dat het bezoeken van nederland zo moeilijk is, en dat ze daarom maar migreren naar datzelfde land dat al moeilijk doet om hun als bezoeker toe te laten is helemaal ongeloofwaaridg natuurlijk.

Veel turken migreren naar nederland, waarom: omdat je nederland moeilijk kunt bezoeken, tuurlijk, heel logisch ook
Nou nou, jij weet er veel van hoor. Maar niet heus dan. Er is voor Turken voor Nederland een zeer beperkende visumplicht. En voor jouw informatie, tegenwoordig komen ze niet eens meer het vliegtuig in Turkije in zonder dat ze kunnen laten zien dat ze een geldig visum hebben voor Nederland (het zogenaamde Schengenvisum). En hetzelfde gaat ook op voor Turken die niet naar Nederland vliegen maar over land reizen. Die stuiten ergens halverwege op de zuidelijke grens van het Schengengebied waar ze zonder visum niet overheenkomen. Van de aanvragen voor een visum voor een bezoek aan Nederland wordt 95% gewoon afgewezen.

En ja, het overdreven moeilijke bezoek aan Nederland maakt het aantrekkelijker om te immigreren. Want de moeite die je moet doen om een bezoekje van een week te maken komt overeen met de moeite die je moet doen om hier een verblijfsvergunning te krijgen.

E.e.a. overigens in de praktijk meegemaakt; een paar weken terug heb ik iemand uitgenodigd voor een korte vakantie hier tijdens de mid-term break die hij had van zijn universiteit. Tot het allerlaatste moment bleven ze bij het consulaat in Istanbul moeilijk doen. Alsof het hun iets aangaat via welke luchthaven ik reis tussen Turkije en de EU.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 14:19:58 #242
6484 ExTec
pi_17667281
quote:
En ja, het overdreven moeilijke bezoek aan Nederland maakt het aantrekkelijker om te immigreren. Want de moeite die je moet doen om een bezoekje van een week te maken komt overeen met de moeite die je moet doen om hier een verblijfsvergunning te krijgen.
Is toch niet geloofwaardig?

Jij wijst als een van de redenen om naar NL te migreren aan dat NL zo moeilijk te bezoeken is?

Als jij naar brazilie wil, en je komt daar moeilijk in besluit je toch ook niet om daar maar naar toe te emigreren?

Ik denk dat er hele andere redenen spelen om naar nederland te emigreren.
pi_17670178
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 14:19 schreef ExTec het volgende:

[..]

Is toch niet geloofwaardig?

Jij wijst als een van de redenen om naar NL te migreren aan dat NL zo moeilijk te bezoeken is?

Als jij naar brazilie wil, en je komt daar moeilijk in besluit je toch ook niet om daar maar naar toe te emigreren?

Ik denk dat er hele andere redenen spelen om naar nederland te emigreren.
Jij kent kennelijk het verschijnsel niet dat als iets extreem moeilijk wordt gemaakt het meteen ook een stuk aantrekkelijker lijkt. In Turkije kom je massa's jonge mannen tegen die denken dat ze in Europa een veel beter leven kunnen hebben dan in Turkije. Wat vaak domweg niet het geval is. Maar omdat ze niet gewoon een keertje op bezoek kunnen komen blijven ze in de veronderstelling dat iedereen hier in een vette mercedes over gouden wegen rijdt. Turken die eenmaal hier zijn geweest zien het vaak ietsjes realistischer en begrijpen dat leven in Turkije niet zo slecht is. Maar omdat er zoveel mensen zijn die voor een toeristisch bezoekje worden afgewezen, duw je mensen het migratietraject in. Net zo goed als je mensen het asieltraject indrijft door niet te willen erkennen dat je ook een immigratiebestemming bent.

Die vriend van mij moest overleggen;

1. uitnodiging van mij
2. kopie van mijn paspoort
3. 3 loonstroken van mij
4. inschrijfbewijs bij de universiteit van Istanbul
5. loonstroken van zijn vader

Daarnaast werd hem tijdens een interview gevraagd wat onze verhouding was, hoe we elkaar hadden leren kennen en waarom hij via Keulen naar Nederland reisde. UIteindelijk eisten ze ook nog dat ik mijn vluchtgegevens naar Istanbul ging faxen.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 16:40:24 #244
6484 ExTec
pi_17670333
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 16:31 schreef HiZ het volgende:

[..]
Kijk, daar kan'k me iets bij voorstellen

Dank voor den uitleg.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 17:15:05 #245
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17671022
Turkije mag bij de EU, anders hadden we turkije niet zo lang voor het lapje moeten houden.
Turkije is heel lang bezig geweest om lid te mogen worden. Ik zou het een smerige en achterbakse oneuropese streek vinden om ze nu de rug toe te keren. Ik kan me heel goed voorstellen dat turkije europa een ultimatum stelt voor haar gedraaikont. Bovendien moeten ze nog dat traject doorlopen dat de staten die in 2004 lid worden doorlopen hebben. Dit stukje gaat over de implementatie van europese wetten. Dus maak je geen zorgen als turkije daar niet aan kan voldoen dan is dat een probleem van turkije. Maar ik vind dat de onderhandelingen binnenkort mogen beginnen. Zodra turkije lid wordt dan zijn de turken vluchtelingen nog asielzoekers meer. Bekijk het positief zou ik zeggen.
pi_17671154
ik ben tegen. de unie is voorlopig wel groot genoeg, en een financieel blok aan ons been kunnen we niet gebruiken. de economische situatie is toch al niet zo denderend.

wat mij betreft mogen er wel wat landen uit gezet worden, om te beginnen met italie. wat een bananenrepubliek.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 17:49:53 #247
88525 Kartoffel
de verlosser
pi_17671680
Zal me aan m'n reet roesten, al trekken ze Palestina en Irak bij Europa. I really dont give a fuck.
pi_17672809
Istanbul ligt degelijk in Europa, vanaf de bosporus brug ligt de Breuk. Dus Turkije hoort degelijk wel bij Europa.
Bekijk de werled kaart goed en lees de geschiedenis van Turkiye.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 18:47:17 #249
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17672869
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 18:44 schreef in_tensione het volgende:
Istanbul ligt degelijk in Europa, vanaf de bosporus brug ligt de Breuk. Dus Turkije hoort degelijk wel bij Europa.
Bekijk de werled kaart goed en lees de geschiedenis van Turkiye.
2% ligt in Europa, 98% niet.

2% van Frankrijk ligt in Zuid-Amerika, DUS Frankrijk ligt in Zuid-Amerika?
En idd, lees vooral de recente geschiedenis van Turkije/Ottomaanse Rijk eens.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_17672909
quote:
Op vrijdag 12 maart 2004 18:44 schreef in_tensione het volgende:
Turkiye.
Effe tussendoor: het is Turkije.

You're welcome!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')