abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:19:52 #1
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_17603643
Ik vraag me af wat jullie ervaringen zijn. ik heb een paar keer een treinkaartje gehaald (a EUR 6) maar zag dat andere mensen gewoon zonder kaartje werden doorgelaten. He btoe ook een paar keer het kaartje getoond met een gelijk resultaat.

Vorige week woensdag heb ik geen kaartje gehaald voor mijn racefiets en kreeg ik net voor de eindbestemming (was de 2e conducteur die rit) een conducteur die wel vroeg waar het kaartje was (heeft me gelukkig voor deze keer wel laten gaan, had nl ook geen geld bij me)

Wat zijn jullie ervaringen? wisselt het per conducteur? ik vind het nl vrij kostbaar (voor een weekend naar mijn ouders 2x 6,- euro)

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:23:35 #2
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17603739
Als je dat nog vaker gaat doen: voor 20 euro een fietsje op de kop tikken

Voor lange afstanden vind ik het bedrag prima, zelfs wat laag, maar voor een stukkie van 20 km. ook 6 euro betalen en toen een conducteur die echt geschockt was dat ik voor dat kut stukkie geen kaartje had voor m'n fiets

Maar ja: het wisselt nogal per conducteur, per humeur, per.....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:24:06 #3
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_17603756
Ja slaat nergens op, zelfs als ik een kaartje van 2,10 (enkeltje denbosch tilburg) moet hebben moet ik voor me fiets 6 euro betalen.. nogal onzin dus, is er geen goedkoper abbo of zo dat je zou kunnen kopen? Anders moet je misschien op zoek naar een van die oude vouwfietsen, dat waren gewoon oma-fietsen met een scharnier.. net zo groot als een normale oma fiets dus, maar die mag gratis mee als je hem dubbelvouwt
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:26:10 #4
43276 Scighera
pi_17603815
lol. die vouwfietsen ken ik. het gaat om mijn racefiets (nee, niet opvouwbaar )

ik heb ook een normale fietsen om het station in de woonplaats van mijn ouders staan en drie fietsen op mijn eigen kamer (waarvan 2 racefietsen en een een trekkingbike)
pi_17603940
Ik vind het ook nergens op slaan dat ze het niet gewoon een bepaald percentage van je gewone kaartje maken... ik heb het nog maar 1 of 2 keer gedaan, en heb het toen maar gewoon zwart gedaan. (Tilburg West naar Tilburg, 2 minuten, en dan 6 euro betalen zeker? .)

Heb het nu al een paar keer gezien dat een conducteur het aan andere mensen vroeg... veel mensen lijken het gewoon niet te weten, of te doen alsof ze het niet weten.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17604005
Het is inderdaad wel duur voor een klein stukje. Mijn advies dus: koop een vouwfiets!!!
Overigens is de prijs van een fietskaartje in de trein niet duurder dan als je het van te voren koopt. Je kan dus het beste geen kaartje kopen, en als je dan toch gesnapt wordt hoef je alsnog maar 6 euro te betalen, geen boete o.i.d. Aangezien je de helft van de keren geen conducteur tegen komt scheelt dat best veel geld.
pi_17604060
Een grote tas kopen, waar je fiets inpast.
Dan mag je hem geloof ik gratis meenemen.
Voor racefietsen heb je van die speciale tassen, hoef je alleen even het voorwiel los uit de voorvork te halen.
pi_17604188
Het is bezopen.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  dinsdag 9 maart 2004 @ 18:59:34 #9
43276 Scighera
pi_17604631
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 18:35 schreef mbn het volgende:
Een grote tas kopen, waar je fiets inpast.
Dan mag je hem geloof ik gratis meenemen.
Voor racefietsen heb je van die speciale tassen, hoef je alleen even het voorwiel los uit de voorvork te halen.
zat ik ook aan te denken (of een kaartje zonder datum ) zo'n tas kost onge veer 20 fietskaartjes dus dat heb je er snel uit (onzin eigenlijk, zo'n tis is in verhouding groter en hindert sneller andere reizigers dan een fiets
  FOK!fotograaf dinsdag 9 maart 2004 @ 19:10:35 #10
73911 ultra_ivo
pi_17604910
Ik heb al jaren zo'n tas (sinds '92), doet het nog steeds prima. Officieel zijn Nederland en Polen de enige landen waar dit ook problemen oplevert. In de praktijk doen de meeste Nederlandse conducteurs niet moeilijk (als ze de regel al kennen). De tasssen komen meestal uit Frankrijk. De SNCF (Franse NS) heeft zelfs de maten van de tassen vastgelegd. Mag dus mee in de Thalys, maar de NS ontkent dit. Als je in de buurt van een Decathlon-zaak woont, kijk daar eens. De fietstransporttassen van hen zijn erg goed en niet te duur.

Ivo
  dinsdag 9 maart 2004 @ 20:05:26 #11
43276 Scighera
pi_17606167
hmm .bedankt voor de tip. zijn de de tassen naderhand goed op te vouwen? en bieden ze voldoende bescherming (blijf toch bij de fiets, daar niet van)
  FOK!fotograaf dinsdag 9 maart 2004 @ 22:18:25 #12
73911 ultra_ivo
pi_17609757
Het hangt van de tas af of ze goed op te vouwen zijn. Bij mijn oude Agutas heb ik de bescherming eruit gesneden, dan past ie makkelijk in een middenslag rugzak (25l), met nog ruimte over. De Decathlon tassen zijn kleiner op te vouwen.
Bescherming is beperkt, zeker als de tas opgevouwen moet worden. Gewoon bij je fietsenmaker twee beschermasjes halen, en zelf een kartonnen bescherming voor je tandwielen maken.

Ivo
  dinsdag 9 maart 2004 @ 22:21:33 #13
35476 FormerlyKnownAs
http://hoggames.blogspot.com
pi_17609854
ik werk bij de NS.... officieel mag je altijd een vouwfiets gratis meenemen.... als het tenminste niet te druk is in de trein (in de spits mag je sowieso nooit een fiets meenemen...
Een gewone fiets mag je meenemen voor 6 euro..... maakt niet uit of je van lelylaan naar sloterdijk of van groningen naar maastricht gaat....
Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
pi_17610041
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:21 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
ik werk bij de NS.... officieel mag je altijd een vouwfiets gratis meenemen.... als het tenminste niet te druk is in de trein (in de spits mag je sowieso nooit een fiets meenemen...
Een gewone fiets mag je meenemen voor 6 euro..... maakt niet uit of je van lelylaan naar sloterdijk of van groningen naar maastricht gaat....
tot die conclusie was ik ook gekomen na het lezen van dit topic. en ik werk niet bij de NS...
  dinsdag 9 maart 2004 @ 23:10:26 #15
43276 Scighera
pi_17611340
lol, ben je niet de enige ( volgens mij heeft FormerlyKnownAs alleen de topictitel gelezen)
  dinsdag 9 maart 2004 @ 23:12:01 #16
43276 Scighera
pi_17611382
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Het hangt van de tas af of ze goed op te vouwen zijn. Bij mijn oude Agutas heb ik de bescherming eruit gesneden, dan past ie makkelijk in een middenslag rugzak (25l), met nog ruimte over. De Decathlon tassen zijn kleiner op te vouwen.
Bescherming is beperkt, zeker als de tas opgevouwen moet worden. Gewoon bij je fietsenmaker twee beschermasjes halen, en zelf een kartonnen bescherming voor je tandwielen maken.

Ivo
ik rj met een full carbon, dus vandaar (ivm barste) maar als je er bij blijft en hem goed wegzet moet het kunnen lijkt mij
pi_17614695
Ik heb zo'n klein crossfietsje, iets groter dan n opgevouwen vouwfiets, maar veel kleiner dan n gewone fiets. Ik hoef ook maar 10 minuten met de trein en ga dus ook geen 6 euro dokken. ben nog geen conducteur tegen gekomen, maar zo'n vent is dan toch ook wel zo redelijk dat ie snapt dat ik geen 6 euro ga betalen hiervoor? Dat zou beteken dat n dagretourtje, met fietsje, me 2 x 3,70 kost + 6 euro. Dat is meer dan 20 gulden! Das toch niet redelijk...
pi_17615600
Als je zo'n klein stukje met de trein moet en ook nog een fiets mee wilt nemen, waarom ga je dan niet het hele stuk fietsen?
  FOK!fotograaf woensdag 10 maart 2004 @ 09:04:13 #19
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_17615995
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 08:12 schreef Light het volgende:
Als je zo'n klein stukje met de trein moet en ook nog een fiets mee wilt nemen, waarom ga je dan niet het hele stuk fietsen?

Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_17617034
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 08:12 schreef Light het volgende:
Ik heb het ook alleen gedaan toen ik een lekke band had hoor. . Normaalgezien fiets ik wel even van Tilburg West naar Centraal.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17626592
Gewoon een kaartje in de trein kopen (er bestaat nl geen treintarief voor de fiets).
Dan heb je mazzel als er geen conducteur langskomt. Soms mazzelt ie je ook - met z'n 2en voor de prijs van 1fiets of zo....

Of een (passiegiers)kaartje bij zo'n touch-screen automaat kopen: dat ding geeft geen fietskaartjes, dus heb je een mooi excuus om geen fietskaartje te hebben

Idd bezopen om voor 1 of 2 stations 6 eur te moeten betalen. Voor langere ritten doe ik het iha wel....
pi_17626663
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 17:32 schreef Solitarias het volgende:
Gewoon een kaartje in de trein kopen (er bestaat nl geen treintarief voor de fiets).
Dan heb je mazzel als er geen conducteur langskomt. Soms mazzelt ie je ook - met z'n 2en voor de prijs van 1fiets of zo....

Of een (passiegiers)kaartje bij zo'n touch-screen automaat kopen: dat ding geeft geen fietskaartjes, dus heb je een mooi excuus om geen fietskaartje te hebben

Idd bezopen om voor 1 of 2 stations 6 eur te moeten betalen. Voor langere ritten doe ik het iha wel....
Tegenwoordig kun je ze wel kopen uit de automaten hoor...
Probeer hier maar eens. .
http://www.ns.nl/overig/miniautomaat.html
Klik op overige kaartjes, en dan dagkaart fiets.

Je kunt er echt steeds meer mee. Kaartjes van een ander vertrekstation zijn erg handig... Nu alleen nog via kaartjes.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 10 maart 2004 @ 22:07:27 #23
43276 Scighera
pi_17633263
hmm. denk dat ik voor een tas ga (het gaat om 90minuten reizen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')